اشـoshoـو
📈 Analytical overview of Telegram channel اشـoshoـو
Channel اشـoshoـو (@oshoi) in the Farsi language segment is an active participant. Currently, the community unites 19 882 subscribers, ranking 4 038 in the Religion & Spirituality category and 16 787 in the Iran region.
📊 Audience metrics and dynamics
Since its creation on невідомо, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 19 882 subscribers.
According to the latest data from 27 June, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by -30 over the last 30 days and by 0 over the last 24 hours, overall reach remains high.
- Verification status: Not verified
- Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 8.83%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects 4.33% reactions from the total number of subscribers.
- Post reach: On average, each post receives 1 756 views. Within the first day, a publication typically gains 860 views.
- Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 35.
- Thematic interests: Content is focused on key topics such as کس, خوراک, وقت, دیگری, چیز.
📝 Description and content policy
Channel description not provided.
Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 28 June, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Religion & Spirituality category.
Data loading in progress...
| Date | Subscriber Growth | Mentions | Channels | |
| 28 June | +1 | |||
| 27 June | +7 | |||
| 26 June | +1 | |||
| 25 June | +2 | |||
| 24 June | +6 | |||
| 23 June | +1 | |||
| 22 June | +16 | |||
| 21 June | +3 | |||
| 20 June | +1 | |||
| 19 June | +9 | |||
| 18 June | +4 | |||
| 17 June | +4 | |||
| 16 June | 0 | |||
| 15 June | 0 | |||
| 14 June | +2 | |||
| 13 June | 0 | |||
| 12 June | 0 | |||
| 11 June | 0 | |||
| 10 June | 0 | |||
| 09 June | 0 | |||
| 08 June | +4 | |||
| 07 June | 0 | |||
| 06 June | +1 | |||
| 05 June | +7 | |||
| 04 June | 0 | |||
| 03 June | +1 | |||
| 02 June | +5 | |||
| 01 June | +2 |
| 2 | دانش استقراضی سد راه است.
اما این کاری است که پدر و مادرها از آن دست بردار نیستند.
آنها همچنان به شرطی کردن کودک ادامه می دهند.
هیچ احتیاجی به شرطی کردن کودک نیست، هیچ خطی نباید به آنها داد،
باید به آنها کمک کرد تا خودشان
باشند،
باید از آنها حمایت کرد آنها را پرورش داد تقویت کرد.
وجود یک پدر واقعی، یک مادر واقعی، والدین واقعی، برای کودک یک نعمت است.
کودک خود را یاری شده احساس خواهد کرد، به طوری که او در فطرت خویش بیشتر ریشه می دواند بیشتر بر طبیعت خویش متکی میگردد،
بیشتر بر ضمیرش متمرکز میشود.
او دیگر به جای احساس گناه از دست خویش، به خود عشق ورزیدن را در پیش می گیرد.
و از این رو به خود احترام میگذارد.
یادت باشد تا وقتی شخص به خود عشق نورزد نمیتواند برای هیچکس دیگری احترام قائل شود،
به همین دلیل همه عشقشان قلابی است و همه عزت و احترامشان دروغین است، پوشالی و تهی است.
تو که به خودت احترام نمیگذاری، چطور میتوانی به دیگری احترام بگذاری؟
تا وقتی عشق به خویشتن در وجودت متولد نشده بر دیگران درخشیدن نخواهد گرفت.
نخست باید برای خودت روشنایی باشی آنگاه روشنایی تو گسترش خواهد یافت و به دیگران سرایت خواهد کرد.
#اشو
#کتاب_کودک_نوین
@oshoi | 329 |
| 3 | #مراقبه_شبانه ششم تیر
@oshoi | 762 |
| 4 | موسیقی بی کلام
در عرصه های شفا بخش
@oshoi | 802 |
| 5 | انسان ناآگاه به خرافات میآویزد، زیرا خرافه احساس امنیت کاذب میدهد. وقتی نمیدانی چه خواهد شد، دوست داری به چیزی چنگ بزنی؛ به فال، به نشانهها یا به باورهای موروثی. اما حقیقت با باور به دست نمیآید. حقیقت تنها از راه تجربه، مشاهده و آگاهی کشف میشود. اگر فقط باور کنی، هرگز نخواهی دانست.
انسان هوشمند به هیچ چیز، حتی به باورهای خودش، وابسته نمیشود؛ چه رسد به خرافات. ذهنی که به خرافه نیاز دارد، از ترس زندگی میکند. ذهن آگاه، زندگی را همانگونه که هست میپذیرد و به جای تقلید از باور دیگران، حقیقت را شخصاً تجربه میکند. تنها در این صورت است که آزادی واقعی پدید میآید.
#اشو
@oshoi | 814 |
| 6 | . | 1 |
| 7 | انسان نوین، انسانی است که از ترس و تقلید رها شده و با آگاهی، عشق و آزادی زندگی میکند. او نه اسیر گذشته است و نه نگران آینده؛ بلکه در لحظهٔ اکنون حضور دارد. انسان نوین حقیقت را از تجربهٔ شخصی میشناسد، نه از باورهای تحمیلشده، و با پیوند شور زندگی و سکوت درون، جهانی تازه را از درون خود آغاز میکند
#اشو
@oshoi | 942 |
| 8 | #انسان_نوین تمام فلسفهٔ مرا دربارهٔ زندگی در بر دارد؛ زندگیای که باید با تمامیت، شدت و یکپارچگی زیسته شود، تا هر لحظه به سرود، رقص و جشن تبدیل شود.»
#انسان_کهنه در حال مرگ است؛ انسانی که با ترس، باورهای موروثی و شرطیشدگی زندگی کرده است.
انسان نوین #شورشی_علیه_گذشته است؛ علیه هر آنچه آزادی، آگاهی و فردیت انسان را محدود کرده است.
# انسان نوین نه وابسته به مذهب، نه ملیت و نه ایدئولوژی است؛ بلکه انسانی #آزاد و #آگاه است.
او در لحظهٔ اکنون زندگی میکند و زندگی را به امید پاداشی در آینده یا جهانی دیگر به تعویق نمیاندازد.
انسان نوین ترکیبی از عشق، آزادی، مراقبه و خلاقیت است و میتواند آغازگر تمدنی تازه باشد.
انسان نوین امیدی برای آینده نیست؛ او همین حالا در وجود شما حاضر است. کار من فقط این است که شما را نسبت به او آگاه کنم.
انسان نوین قرار نیست خدا را بپرستد؛ او کیفیتی الهی از عشق، زیبایی و حقیقت را در زندگی خلق خواهد کرد.
#اشو
@oshoi | 868 |
| 9 | مراقبه روزانه ششم تیر
@oshoi | 906 |
| 10 | #انسان_نوین
انسانِ نوین کیست؟
یک درخت، در تمامیت و کمال خویش میتواند گل بدهد و به بار بنشیند.
انسان، درختی است که هنوز شکوفه نکرده است.
انسان، گذشتهای بسیار تاریک و غمبار داشته است.
گذشته انسان، شب تاریک روح او بوده است.
انسان، همواره تحت فشار بوده است، دلیل ستیزهجویی او نیز همین فشار است.
فشار، قابلیتهای انعطافپذیر و نرم و لطیف انسان را میستاند.
ما اکنون به نقطهای رسیدهایم که مجبوریم طرحی نو دراندازیم. عالمی از نور بباید ساخت و از نو آدمی!
آدمی که دیگر بین این و آن سرگردان نیست.
آدمی که آمیزهای است از هم این، و هم آن آدمی، که هم زمینی است و هم آسمانی آدمی که تمامیت هستی خود را میپذیرد و آن را شقه نمیکند.
در او گسست و شکافی نیست و او خدایی دارد که هم خالق خیر است و هم خالق شر و اخلاق او رندانه است.
او از فراز حصار ثنویت پریده است و دیگر روان پریش دوگانه پندار نیست، عالم نو را آدم نو میآفریند.
اندیشه آدم نو، بنیادی یکسره متفاوت دارد.
او هم شاعر است، هم عارف و هم دانشمند، او شخصیتی قالبی ندارد،
او بهطور شگفتانگیزی خودش است.
بنیاد آموزههای من، اثبات انسان نوین و نفی انساننما است
انساننما، موجودی طبیعی نیست.
او محصول محيط خویش است،
او سبب پرداخته مشتی اعتقادات نسنجیده و بازیچه عدهای سیاستمدار ضد حریم است.
#اشو
#زوربای_بودایی
@oshoi | 920 |
| 11 | باید بیش از پیش از شب برای مراقبه استفاده کنید. در شب میتوانی آسانتر و عمیقتر فرو بروی، زیرا جریان هستی با تو همراه است. در روز، مراقبههای فعال مناسباند؛ اما شب، زمانِ ویپاسانا* و مراقبههای خاموش است؛ فقط بنشین، هیچ کاری نکن، آرام باش… در شب مراقبه آسانتر است.
..
*ویپاسانا یکی از کهنترین روشهای مراقبه در سنت بودایی است. در این روش، هدف این نیست که ذهن را وادار به سکوت کنی یا به چیز خاصی فکر کنی، بلکه فقط با آگاهی کامل مشاهده میکنی…
#اشو
@oshoi | 1 114 |
| 12 | #شب، زمانِ سکوت است. هنگامی که جهان به خواب میرود، طبیعت تو را به درون فرا میخواند. اگر بتوانی در سکوت شب بنشینی، بدون هیچ تلاشی، #مراقبه خودبهخود رخ میدهد.
#اشو
@oshoi | 1 057 |
| 13 | مراقبه_شب
پنجم تیر ماه
@oshoi | 1 093 |
| 14 | معبد خداوند فقط به روی دلی شاد، آوازخوان و رقصان باز است.
دل گرفته را به این معبد راهی نیست
پس از اندوه اجتناب کن
#اشو
@oshoi | 1 109 |
| 15 | پیام اصلی من این است:
زندگی ات را بر مبنای ترس بنا نکن.
بی هیچ واهمه ای زندگی کن.
تنها در این صورت است که به معنای واقعی کلمه زندگی کرده ای.
ترس تو را بسته نگه می دارد و مانع شکوفایی ات میشود.
ترس موجب میشود پیش از اقدام به هر کاری هزارو یک نگرانی و دغدغه راه تو را سد کند.
ره یافت من کاملا متفاوت است.
خطا کردن لازمه :
انسان بودن و انسان شدن است.
انسان کاشف زندگی است،
در کشف زندکی از خطا گریزی نیست.
اگر بیش از حد از خطا بترسی از کشف حقیقت زندگی در میمانی.
خشکه مقدس ها اینگونه اند.
آنان هیچگاه طعم زندکی را نمی چشند، می آیند و میروند،
بی آنکه خطایی از آنان سر بزند.
بی آنکه دیکته ای بنویسند.
بی آنکه در کلاس زندگی حاضر باشند.
بی آنکه زندگی کنند.
چقدر حقیر و ملال انگیز....
تمام تلاش من آن است که در تو روح شور و سرمستی بدمم.
دلم میخواهد میل به زیستن، زنده بودن، بالیدن و رقصیدن را در تو برانگیزانم. میخواهم شجاعت جانانه بودن را در تو ببینم.
دوست دارم گامهایت به بلندی پیمودن قله ها باشد. گشوده باش, گشوده به روی بیکران.
نترس، زیرا خداوند است که درباره تو قضاوت میکند.
او طبیعت بشری تو را به خوبی می شناسد.
درکت میکند و تو را در ردای لطف خویش خواهد پیچید و دوستت خواهد داشت.
پس نگران نباش.
#اشو
مافیای روح
برگردان: محسن خاتمی
@oshoi | 1 260 |
| 16 | مراقبه روزانه پنجم تیر
@oshoi | 1 064 |
| 17 | #سوال_از_اشو
اشو عزیز، شعف بودن در حضور زیبای شما... هیجان عشق شما، خنده ی شما، رقص شما، سکوت شما....
درد و رنج تشخیص اینکه آن دگرگونی هنوز برای من رخ نداده.
اشو عزیز، آیا آن خیلی دور است؟
#پاسخ_اشو:
ساتگیاناSatgyana ، فاصله بین رنج و شعف، بین تاریکی و روشنایی، چنان کوتاه است که می توانی آن را با اینچ اندازه بگیری.
فاصله بین سر و قلب تو چقدر است؟ شاید دوازده اینچ، پانزده اینچ ، و این تنها فاصله است:
تو باید از سر به سمت قلب بیایی.
حتی این یک راه سربالا نیست، باید پایین بیایی و به سمت قلب سرازیر شوی.
و احساس رنج نکن ، رنج نیز سایه ای از نفس است.
از یک سو می گویی، " شعف بودن در حضور زیبای شما... هیجان عشق شما، خنده ی شما، رقص شما، سکوت شما...." ، اگر این درست است،
چرا نگران دگرگونی خودت هستی؟
بگذار این حضور زیبا، این رقص، این سکوت، این شعف تو را دربربگیرد و احاطه کند.
ولی تو کنار می کشی و به دگرگون شدن خودت می اندیشی:
این تولید رنج می کند.
".... درد و رنج تشخیص اینکه آن دگرگونی هنوز برای من رخ نداده."
برای تو، آن دگرگونی هرگز رخ نخواهد داد. تو باید ازبین بروی و درخواهی یافت که دگرگونی وجود دارد.
تو هرگز نیاز به دگرگونی نداری:
یا تو و یا دگرگونی ، می توانی انتخاب کنی.
برای همین است که می گویم وقتی که رقص هست و شعف هست و اتحادی زیبا وجود دارد، در آن گم بشو.
فقط در گوشه ای نایست، بخشی از آن خنده و آن شعف و آن راز بشو که توسط مردمان زیادی در اینجا خلق شده است.
برای لحظاتی توجهت را به خودت کنار بگذار، و آنوقت دیگر آن را برنخواهی داشت. زیرا درد ورنج، تو هستی و غیبت تو همان شعف است. و تمام کار در اینجا این است که به نوعی ترغیب بشوی که نفس خودت نباشی، بلکه یک حضور ساکت باشی، بدون احساس "من".
آن فاصله بسیار کوچک است...
من به تو نمی گویم که به زیارتی هزار مایلی بروی ، فقط چند اینچ: از سرت به قلبت. و خیلی آسان است، زیرا سرازیری می روی: فقط به سر نچسب، سر جایست که نفس منزل دارد.
و بی درنگ خودت را در دنیای شگفتی ها خواهی یافت که همه چیز در آن اتفاق می افتد ولی برای تو اتفاق نمی افتد.
برای تو، نمی تواند اتفاق بیفتد. این برای کسانی رخ می دهد که:
دیگر نگران خودشان نیستند و دیگر نگران دستیابی نیستند و توجهی به اشراق ندارند.
این تضاد باید درک شود:
تا زمانی که اشراق را کاملاٌ از یاد نبری، برایت رخ نخواهد داد، زیرا اشراق یک دست یافتن نیست. تمام دستیابی ها مربوط به نفس هستند، تزیینات نفس هستند، و نفس علاقه دارد که حتی خودش را با اشراق تزیین کند.
#اشو
#روح_عصیانگر_ص259
#برگردان: محسن خاتمی
@oshoi | 1 147 |
| 18 | مراقبه_شب
چهارم تیر ماه
@oshoi | 1 180 |
| 19 | موسیقی بی کلام
رقصِ دلفین ها
@oshoi | 1 150 |
| 20 | من به مردی که دوهزار سال پیش در یونان زندگی میکرد گرایشی عمیق احساس میکنم
نام او "اپیکور" بود
هیچکس او را به عنوان مردی مذهبی نمیشناسد
مردم میپندارند که او یکی از بی خدا ترین افرادی بوده که وجود داشته است، زیرا او هرگز در جستجوی خدا نبود. اصطلاح "بخور و بنوش و خوش باش" از اپیکور است
و این نگرش افراد ماده گرا شده است.
درواقع، اپیکور یکی از ساده ترین زندگی ها را داشت.
او تاجایی که یک انسان بتواند ساده باشد، ساده زندگی کرد
حتی یک بودا مانند اپیکور چنان ساده و سخت زندگی نکرده بود
اپیکور در باغی کوچک زندگی میکرد
آن را باغچه ی اپیکور میخوانند
او با چند دوست در آن باغچه زندگی میکرد. شاید این نخستین جمع بود
آنان فقط آنجا زندگی میکردند، کار خاصی انجام نمیدادند، در باغچه کار میکردند و فقط بقدر زندگی کردن داشتند.
گفته شده که زمانی پادشاه برای دیدن آنها به آن باغ رفت
او فکر میکرد که این مرد باید در تجملات زندگی کند. زیرا شعار او چنین بود:
"بخور و بنوش و خوش باش..."
پادشاه فکر کرد، اگر پیام چنین باشد، مردمانی را خواهم دید که در تجمل و زیاده روی زندگی میکنند
ولی وقتی که به آنجا رسید مردمانی بسیار ساده را یافت که در باغچه کار میکردند و درختان را آبیاری میکردند. آنان تمام روز را کار میکردند. تعلقات آنان بسیار اندک بود:
فقط بقدر کفایت برای زندگی،
در شامگاه، وقتی که شام میخوردند، حتی کره هم وجود نداشت؛ فقط نان خشک و قدری شیر،. ولی آنان چنان از همین شام لذت میبردند که گویی یک ضیافت است
پس از شام آنان رقصیدند. روز تمام شده بود و آنان به جهان هستی ادای سپاسگزاری میکردند.
و پادشاه گریه کرد، زیرا همیشه در ذهنش اپیکور را محکوم کرده بود
پادشاه از او پرسید:“منظورت چیست که میگویی بخور و بنوش و خوش باش؟”
اپیکور گفت:
این را دیده ای. ما در اینجا بیست وچهار ساعته خوش هستیم
اگر بخواهی خوش باشی باید ساده باشی، زیرا هرچه بیشتر پیچیده باشی، بیشتر ناشاد خواهی بود.
زندگی ات هرچه پیچیده تر باشد، بدبختی بیشتری تولید خواهد کرد.
ما ساده زندگی میکنیم. ما ساده هستیم زیرا ساده بودن یعنی خوشبخت بودن.”
و پادشاه گفت:
“مایلم هدایایی برایتان بفرستم. برای این باغ و جمع تان چه دوست داری؟” اپیکور متحیر شد. او فکر کرد و فکر کرد و سپس گفت:
“فکر نمیکنیم که به چیز دیگری نیاز داشته باشیم. ناراحت نباشید؛ تو یک پادشاه بزرگ هستی و میتوانی هر چیزی ببخشیی ولی ما نیازی نداریم. اگر بخواهی میتوانی قدری نمک و کره بفرستی.” او مردی ساده بود.
به شما میگویم که در این سادگی است که دیانت واقعی بطورطبیعی رخ میدهد
به خدا فکر نمیکنی، به معبد و کلیسا نمیروی، با دستان لرزان به سمت آسمان دعا نمیکنی نیازی به آن نیست؛ این احمقانه است.
"بلکه زندگی را در سپاسگذاری و شادمانی زندگی میکنی"
زندگی همان خدا است
تمام زندگی، از بامداد تا شامگاه یک نیایش است. نیایش یک نگرش است: آن را زندگی کن، انجامش نده...
فقط زندگی اش کن
#اشو
@oshoi | 1 206 |
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
