ch
Feedback
التیام روان🌱

التیام روان🌱

前往频道在 Telegram

🌱زندگی، سفری التیام جویانه و عاشقانه از خویش به خویش است.🌱 🔹دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی رشته مشاوره و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و تهران 🖥️خدمات روان درمانی آنلاین www.instagram.com/eltiiamravan ارتباط : @Eltiiamravan

显示更多
8 478
订阅者
-624 小时
-347
+17030
吸引订阅者
六月 '26
六月 '26
+389
在2个频道中
五月 '26
+22
在0个频道中
Get PRO
四月 '26
+4
在0个频道中
Get PRO
三月 '26
+6
在0个频道中
Get PRO
二月 '26
+57
在1个频道中
Get PRO
一月 '26
+26
在2个频道中
Get PRO
十二月 '25
+308
在7个频道中
Get PRO
十一月 '25
+170
在5个频道中
Get PRO
十月 '25
+790
在10个频道中
Get PRO
九月 '25
+88
在7个频道中
Get PRO
八月 '25
+228
在6个频道中
Get PRO
七月 '25
+486
在7个频道中
Get PRO
六月 '25
+143
在3个频道中
Get PRO
五月 '25
+837
在9个频道中
Get PRO
四月 '25
+698
在8个频道中
Get PRO
三月 '25
+105
在2个频道中
Get PRO
二月 '25
+302
在3个频道中
Get PRO
一月 '25
+274
在3个频道中
Get PRO
十二月 '24
+401
在5个频道中
Get PRO
十一月 '24
+605
在10个频道中
Get PRO
十月 '24
+1 675
在8个频道中
Get PRO
九月 '24
+1 275
在2个频道中
Get PRO
八月 '24
+400
在8个频道中
Get PRO
七月 '24
+522
在5个频道中
Get PRO
六月 '24
+500
在8个频道中
Get PRO
五月 '24
+976
在128个频道中
Get PRO
四月 '24
+595
在124个频道中
Get PRO
三月 '24
+627
在4个频道中
Get PRO
二月 '24
+186
在4个频道中
Get PRO
一月 '24
+831
在2个频道中
Get PRO
十二月 '23
+804
在3个频道中
Get PRO
十一月 '23
+214
在1个频道中
Get PRO
十月 '23
+37
在2个频道中
Get PRO
九月 '23
+327
在0个频道中
Get PRO
八月 '23
+178
在0个频道中
Get PRO
七月 '23
+128
在0个频道中
Get PRO
六月 '23
+119
在0个频道中
Get PRO
五月 '23
+2 454
在0个频道中
Get PRO
四月 '23
+1 156
在0个频道中
日期
订阅者增长
提及
频道
28 六月+1
27 六月+1
26 六月+3
25 六月+3
24 六月+2
23 六月+3
22 六月0
21 六月+2
20 六月+3
19 六月+9
18 六月+131
17 六月+192
16 六月+4
15 六月+1
14 六月+2
13 六月+2
12 六月+5
11 六月+6
10 六月+3
09 六月+3
08 六月+4
07 六月+4
06 六月+1
05 六月0
04 六月0
03 六月+1
02 六月+3
01 六月0
频道帖子
به زنده ماندن درین دیار چه پای سختی فشرده ام چه مرگ ها آزموده ام، ولى - شگفتا! - نمرده ام. سیمین بهبهانی اردیبهشت ۱۳۷۹ و شب به خیر #موسیقی @eltiiameravan

2
مؤدب بودن مانع این نیست که عصبانی یا ناراحت یا آزرده خاطر نباشیم. کاری که ادب انجام می‌دهد این است که بیانِ احساس را به تاخیر بیندازد. ادب، مانع قضاوت زودهنگام می‌شود. آلن دو باتن جهت تنظیم وقت روان درمانی از طریق واتساپ و پیامک: 🆔@eltiiamravan ☎️09123126202 #روانکاوی #التیام_روان #روان_درمانی_آنلاین @eltiiameravan http://www.instagram.com/eltiiamravan
675
3
مدتی ست که فیلم ها را نمی توانم در یک مرحله تماشا کنم، نصفه می مانند یا در چند نوبت میبینم. کتاب ها نصفه میمانند و پرسه ها هم+1
مدتی ست که فیلم ها را نمی توانم در یک مرحله تماشا کنم، نصفه می مانند یا در چند نوبت میبینم. کتاب ها نصفه میمانند و پرسه ها هم زود خسته ام میکنند، بر میگردم. انگار رفته رفته آدم نفس کم می آورد. یک چیزی در وجود ما از کار افتاده. یا شاید خسته است و دقیقا معلوم نیست که چیست. #شما_فرستادید @eltiiameravan
889
4
گاهی آدم سال‌ها یک‌جور رفتار می‌کند، بی‌آنکه بفهمد چرا. نه فقط در انتخاب‌های بزرگ. در چیزهای خیلی کوچک‌تر. در اینکه همیشه زود باشه می‌گوید. در اینکه خودش را با هر شرایطی وفق می‌دهد. در اینکه کمتر درخواست می‌کند، کمتر به هم می‌ریزد، کمتر مکث می‌کند. یا همیشه در حال تلاش است؛ همیشه در حال رسیدن به هدف بعدی، انگار توقف هیچ‌وقت جزو گزینه‌ها نبوده. این رفتارها از بیرون قابل تحسین‌اند. برای همین کمتر کسی درباره‌شان سؤال می‌پرسد. خودِ آدم هم. کم‌کم آن‌قدر با این شیوه زندگی می‌کند که دیگر شبیه انتخاب به نظر نمی‌رسند. شبیه شخصیتش می‌شوند. شبیه ارزش‌هایش. شبیه چیزی که فکر می‌کند از خودش آمده. اما گاهی، وسط یک روز معمولی، وسط یک خستگی بی‌دلیل یا یک مکث کوتاه، سؤالی سر می‌رسد ؛ این مسیر را واقعاً انتخاب کرده‌ام؟ یا فقط آن‌قدر ادامه‌اش داده‌ام که یادم رفته روزی یکی از راه‌های ممکن بوده؟ شاید مهربانی واقعاً ارزش باشد. شاید مسئولیت‌پذیری، تلاش، سازگاری یا مراقبت از دیگران، عمیقاً با بخش‌هایی از ما هماهنگ باشند. اما شاید بخشی از ماجرا هم این باشد که زمانی، در جایی از زندگی، این رفتارها کمک کرده‌اند امن‌تر باشیم، پذیرفته‌تر، دوست‌داشتنی‌تر. و بعد، آن‌قدر با ما مانده‌اند که دیگر نفهمیده‌ایم از کجا شروع شده‌اند. فکر می‌کنم بعضی از مهم‌ترین مکث‌های زندگی همین‌جا اتفاق می‌افتند. نه وقتی که می‌خواهیم آدم دیگری بشویم. وقتی که می‌خواهیم با کنجکاوی بیشتری به آدمی که شده‌ایم نگاه کنیم. به رفتارهایی که سال‌ها نام انتخاب رویشان گذاشته‌ایم و از خودمان بپرسیم؛ اگر امروز قرار بود دوباره انتخابشان کنم، باز هم همین‌ها بودند؟ عاطفه صادقی درمانگر التیام روان #خود_شناسی #التیام_روان #روان_درمانی_آنلاین @eltiiameravan http://www.instagram.com/eltiiamravan
1 065
5
‏اگر چه دیر بماندم، امید برنگرفتم ‏مَضَی الزَّمانُ و قَلبی یَقُولُ: اِنّکَ آتی ‏«زمان می‌گذرد و قلبم به من می‌گوید که تو باز می‌گردی.» ‏- سعدی و شب به خیر #موسیقی @eltiiameravan
1 833
6
همراهان عزیز🌱 مطالب «التیام روان» در روزهای تعطیل رسمی منتشر نخواهد شد و پس از تعطیلات دوباره در کنار شما خواهیم بود. امیدواریم در این چند روز، فرصتی هرچند کوتاه برای آسودن و مراقبت از خود داشته باشید. از همراهی و حضورتان سپاسگزاریم. با احترام التیام روان🌱
1 653
7
درمان نه به معنای حل و فصل شدن سریع نگرانی ها بلکه به معنای افزایش ظرفیت در جهت تاب آوری نگرانی ها است. آبتین زارعی جهت تنظیم وقت روان درمانی از طریق واتساپ و پیامک: 🆔@eltiiamravan ☎️09123126202 #روانکاوی #التیام_روان #روان_درمانی_آنلاین @eltiiameravan http://www.instagram.com/eltiiamravan
1 711
8
«انگار تبدیل شدم به یک برگ، آن لحظه همه‌چیز امن بود اما منتظر بودم تا با ملایم‌ترین نسیمی روی زمین بیفتم.» فراق بهشت؛ لوسی جو+1
«انگار تبدیل شدم به یک برگ، آن لحظه همه‌چیز امن بود اما منتظر بودم تا با ملایم‌ترین نسیمی روی زمین بیفتم.» فراق بهشت؛ لوسی جونز، فارسیِ مریم خدادادی. #شما_فرستادید @eltiiameravan
1 665
9
در زمان بالا رفتن نا امنی ما به جایی پناه میبریم که بیش از همه قابل پیش بینی و تحت کنترل ما باشد؛ درون خودمان. در واقع دوری گزین شدن در شرایط خطر یک واکنش دفاعی روانی است اما لازم است مراقب باشیم که بلند مدت نشود. لذا اگر کسی از نزدیکانمان کمتر حوصله ما را دارد یا گاه میخواهد با خودش تنها باشد این لزوما به معنای فاصله از ما نیست و نباید برای شکستن این مکانیزم اقدام تند و تیزی انجام دهیم بلکه باید اجازه بدهیم افراد از پیله تنهایی خودشان آرام آرام بیرون بیایند این بیرون آمدن با در دسترس بودن و در عین دایما ورود نکردن رخ میدهد و مهم این است که بتوانیم شنونده باشیم یک جایی آدمها شروع به حرف زدن میکنند و آنجا جایی است که اگر شنونده باشیم خودشان در زمان مناسب بیرون میآیند و پناهگاهشان را از درون به نزدیکانشان تغییر میدهند. این شنونده بودن باید صرفا شنونده بودن باشد و نباید کلمات آنها و جهان بینی آنها را اصلاح کنیم و نباید نصیحت گونه باشد اگر نه تنها رنجور و حساس آن فرد دوباره به پیله اش باز می گردد. پویان مقدم #خود_شناسی #التیام_روان #روان_درمانی_آنلاین @eltiiameravan http://www.instagram.com/eltiiamravan
1 662
10
وحشتناک دوستت دارم. اگر هر بار که به تو فکر می‌کنم گلی شکفته می‌شد، تمام بیابان‌ها آکنده می‌شدند از گل.‌ می‌توانم نفس کشیدن را از یاد ببرم اما اندیشیدن به تو را هرگز. جبران‌خلیل جبران و شب به خیر #موسیقی
1 777
11
«رشد روانی، تحملِ همزمانِ عشق و ناکامی است.» جهت تنظیم وقت روان درمانی از طریق واتساپ و پیامک: 🆔@eltiiamravan ☎️09123126202 #روانکاوی #التیام_روان #روان_درمانی_آنلاین @eltiiameravan http://www.instagram.com/eltiiamravan
1 600
12
گاهی یک فصل از راه می‌رسد و بی‌آنکه متوجه باشیم، درِ خاطرات زیادی را باز می‌کند. تابستان، فصل یادآوریِ سادگی‌های دوست‌داشتنی
گاهی یک فصل از راه می‌رسد و بی‌آنکه متوجه باشیم، درِ خاطرات زیادی را باز می‌کند. تابستان، فصل یادآوریِ سادگی‌های دوست‌داشتنی است؛ ممنون از همراهان «التیام روان» که قاب‌هایی از تابستانشان را با ما به اشتراک گذاشتند. امیدواریم تابستان امسال، فصلِ کمی آرام‌تر نفس کشیدن، کمی بیشتر زندگی کردن و کمی مهربان‌تر بودن با خودمان باشد 💚 #شما_فرستادید @eltiiameravan
1 614
13
بعضی آدمها فکر میکنند اگر بتوانند همه چیز را کنترل کنند دیگر آسیبی نمیبینند اگر همه مطابق میلشان رفتار کنند، اگر همیشه حق با آنها باشد، اگر تصویر بی نقصی از خودشان بسازند... شاید بالاخره احساس امنیت کنند. اما paradox ماجرا اینجاست همان رفتارهایی که برای حفظ خودشان ساخته اند، آرام آرام زندگیشان را فرسوده میکند. آدمهای سالم را از دست میدهند چون «مرز داشتن» را بی احترامی می بینند. رابطه ها یکی یکی شبیه هم میشوند، چون مسئله فقط آدمهای اطراف نیست، الگویی ست که همه جا تکرار میشود. واقعیت را آن قدر بازنویسی میکنند که دیگر حتی نزدیکترین آدمها هم به احساس و حافظه خودشان شک میکنند. کنارشان انتقاد کوچک تبدیل به بحران میشود، آرامش رابطه فدای شکنندگی یک ایگوی آسیب پذیر میشود و کم کم همه یاد میگیرند سکوت کنند، نه از احترام از خستگی. در نهایت تصویر، مهمتر از حقیقت میشود، ظاهر رابطه مهمتر از کیفیت آن، تحسین مهمتر از صمیمیت، برنده بودن مهمتر از دوست داشته شدن. و دردناک ترین بخش ماجرا شاید این باشد کسی که هرگز مسئولیت زخمهایی را که ایجاد کرده نمی پذیرد محکوم است همان زخمها را در تمام رابطه هایش تکرار کند. وقتی تصویر مهمتر از حقیقت شود رابطه ها آرام آرام جان میدهند. نه چون دنیا بی رحم است چون هیچ رابطه بدون صداقت، همدلی و مسئولیت پذیری دوام نمی آورد. سارا شعبانیان #کنترل_گری #التیام_روان #روان_درمانی_آنلاین @eltiiameravan http://www.instagram.com/eltiiamravan
1 576
14
حالم این روزها چنان است که گویی کیهان کلهر آرام و بی امان در ژرفای دلم کمانچه مینوازد. إلا میرعلی و شب به خیر #موسیقی @eltiiameravan
1 821
15
بعضی زخم‌ها با زمان خوب نمی‌شوند، با فهمیدن خوب می‌شوند. جهت تنظیم وقت روان درمانی از طریق واتساپ و پیامک: 🆔@eltiiamravan ☎️09123126202 #روانکاوی #التیام_روان #روان_درمانی_آنلاین @eltiiameravan http://www.instagram.com/eltiiamravan
1 781
16
تموم حرف دلم رو معین دهاز میزنه که میگه: «بهار کاش چیز بیشتری از رنگ باغچه ها را عوض میکرد کاش یک بارهم ما شکوفه می دادیم ما
تموم حرف دلم رو معین دهاز میزنه که میگه: «بهار کاش چیز بیشتری از رنگ باغچه ها را عوض میکرد کاش یک بارهم ما شکوفه می دادیم ما که این همه هرس شدیم.» #شما_فرستادید @eltiiameravan
1 642
17
گاهی دیر جواب دادن یک پیام، فقط دیر جواب دادن یک پیام نیست. بسیاری از ما تصور می‌کنیم پاسخ ندادن به پیام‌ها صرفاً نتیجه فراموشی، بی‌حوصلگی یا بی‌توجهی است. اما همیشه چنین نیست. گاهی فرد پیام را می‌بیند، به آن فکر می‌کند، حتی بارها به صفحه گفتگو برمی‌گردد، اما همچنان پاسخی نمی‌نویسد. چرا؟ چون بعضی پیام‌ها فقط یک پیام نیستند. آن‌ها حامل یک رابطه‌اند. پاسخ دادن به یک پیام گاهی به معنای مواجهه با انتظارات دیگری است. گاهی به معنای ورود دوباره به یک گفت‌وگوست. گاهی به معنای پذیرفتن مسئولیتی عاطفی است که فرد در آن لحظه توان حملش را ندارد. برای برخی آدم‌ها، نخواندن یا پاسخ ندادن به پیام‌ها راهی برای فاصله گرفتن موقت از فشاری است که در رابطه تجربه می‌کنند. نه از سر بی‌اهمیت بودن دیگری، بلکه از سر ناتوانی در مواجهه با چیزی که آن ارتباط در آنها بیدار می‌کند. البته این به معنای بی‌تأثیر بودن این رفتار بر دیگران نیست. سکوت نیز مانند کلمات، بر رابطه اثر می‌گذارد. اما شاید پیش از آنکه پاسخ ندادن را صرفاً نشانه بی‌تفاوتی بدانیم، بد نباشد به این فکر کنیم که هر رابطه‌ای چه احساساتی را در ما فعال می‌کند. گاهی مسئله یک پیام نیست. مسئله این است که بودن در برخی رابطه‌ها، بیش از آنچه تصور می‌کنیم از ما انرژی روانی می‌طلبد. سمانه فکورزاده درمانگر التیام روان #روابط #التیام_روان #روان_درمانی_آنلاین @eltiiameravan http://www.instagram.com/eltiiamravan
1 696
18
گفت: چه زمانی همدیگر را خواهیم دید؟ گفتم : بعد از يك سال ، بعد از جنگ گفت : جنگ کی تمام خواهد شد؟ گفتم : همان وقتی که تو را ببینم. محمود درویش #موسیقی @eltiiameravan
1 599
19
ذهنی که دائم در حال قضاوت است، کمتر توان دیدن واقعیت را دارد. جهت تنظیم وقت روان درمانی از طریق واتساپ و پیامک: 🆔@eltiiamravan ☎️09123126202 #روانکاوی #التیام_روان #روان_درمانی_آنلاین @eltiiameravan http://www.instagram.com/eltiiamravan
1 681
20
ما دوام آوردیم؛ عجیب دوام آوردیم... اما فرق بود میان دوام آوردن ما و دوام آوردن آدم‌های دیگر... فرق بود میان رسیدن ما و رسیدن+1
ما دوام آوردیم؛ عجیب دوام آوردیم... اما فرق بود میان دوام آوردن ما و دوام آوردن آدم‌های دیگر... فرق بود میان رسیدن ما و رسیدنِ آدم‌های دیگر... که جایی که آنان راه می‌رفتند، ما می‌دویدیم، جایی که آن‌ها می‌دویدند، ما سینه خیز می‌رفتیم... آنان برای رشد و رفاه می‌جنگیدند و ما برای بقا... تمام مردم جهان زندگی می‌کردند و ما... ما فقط داشتیم زنده می‌ماندیم... نرگس صرافیان طوفان #شما_فرستادید @eltiiameravan
1 794