es
Feedback
🍀🍀 ( یادداشت های یک پزشک/روانشناس.....دکتر اخوین☘)

🍀🍀 ( یادداشت های یک پزشک/روانشناس.....دکتر اخوین☘)

Ir al canal en Telegram

دغدغه ها ، اندیشه ها ، خاطرات و دل نوشته ها.. دکتر اخوین..."پزشک و روانشناس"

Mostrar más
1 860
Suscriptores
-124 horas
-57 días
+530 días
Atraer Suscriptores
junio '26
junio '26
+25
en 0 canales
mayo '26
+14
en 0 canales
Get PRO
abril '26
+4
en 0 canales
Get PRO
marzo '26
+3
en 0 canales
Get PRO
febrero '26
+140
en 2 canales
Get PRO
enero '26
+6
en 0 canales
Get PRO
diciembre '25
+18
en 0 canales
Get PRO
noviembre '25
+26
en 0 canales
Get PRO
octubre '25
+34
en 0 canales
Get PRO
septiembre '25
+41
en 5 canales
Get PRO
agosto '25
+63
en 2 canales
Get PRO
julio '25
+27
en 0 canales
Get PRO
junio '25
+44
en 1 canales
Get PRO
mayo '25
+56
en 0 canales
Get PRO
abril '25
+30
en 0 canales
Get PRO
marzo '25
+21
en 0 canales
Get PRO
febrero '25
+38
en 1 canales
Get PRO
enero '25
+38
en 1 canales
Get PRO
diciembre '24
+55
en 0 canales
Get PRO
noviembre '24
+63
en 1 canales
Get PRO
octubre '24
+74
en 5 canales
Get PRO
septiembre '24
+99
en 3 canales
Get PRO
agosto '24
+44
en 1 canales
Get PRO
julio '24
+76
en 4 canales
Get PRO
junio '24
+21
en 1 canales
Get PRO
mayo '24
+25
en 1 canales
Get PRO
abril '24
+28
en 2 canales
Get PRO
marzo '24
+25
en 0 canales
Get PRO
febrero '24
+35
en 1 canales
Get PRO
enero '24
+21
en 2 canales
Get PRO
diciembre '23
+44
en 2 canales
Get PRO
noviembre '23
+112
en 3 canales
Get PRO
octubre '23
+16
en 0 canales
Get PRO
septiembre '23
+24
en 0 canales
Get PRO
agosto '23
+36
en 0 canales
Get PRO
julio '23
+22
en 0 canales
Get PRO
junio '23
+41
en 0 canales
Get PRO
mayo '23
+35
en 0 canales
Get PRO
abril '23
+33
en 0 canales
Get PRO
marzo '23
+55
en 0 canales
Get PRO
febrero '23
+165
en 0 canales
Get PRO
enero '23
+29
en 0 canales
Get PRO
diciembre '22
+128
en 0 canales
Get PRO
noviembre '22
+220
en 0 canales
Get PRO
octubre '22
+34
en 0 canales
Get PRO
septiembre '22
+76
en 0 canales
Get PRO
agosto '22
+5
en 0 canales
Get PRO
julio '22
+22
en 0 canales
Get PRO
junio '22
+15
en 0 canales
Get PRO
mayo '22
+57
en 0 canales
Get PRO
abril '22
+31
en 0 canales
Get PRO
marzo '22
+131
en 0 canales
Get PRO
febrero '22
+25
en 0 canales
Get PRO
enero '22
+72
en 0 canales
Get PRO
diciembre '21
+15
en 0 canales
Get PRO
noviembre '21
+15
en 0 canales
Get PRO
octubre '21
+12
en 0 canales
Get PRO
septiembre '21
+61
en 0 canales
Get PRO
agosto '21
+129
en 0 canales
Get PRO
julio '21
+32
en 0 canales
Get PRO
junio '21
+116
en 0 canales
Get PRO
mayo '21
+72
en 0 canales
Get PRO
abril '21
+149
en 0 canales
Get PRO
marzo '21
+51
en 0 canales
Get PRO
febrero '21
+32
en 0 canales
Get PRO
enero '21
+24
en 0 canales
Get PRO
diciembre '20
+630
en 0 canales
Fecha
Crecimiento de Suscriptores
Menciones
Canales
22 junio0
21 junio+1
20 junio+1
19 junio0
18 junio0
17 junio+2
16 junio+1
15 junio+1
14 junio+1
13 junio+1
12 junio+1
11 junio+1
10 junio0
09 junio+2
08 junio+2
07 junio+1
06 junio0
05 junio+1
04 junio+1
03 junio+3
02 junio+2
01 junio+3
Publicaciones del Canal
📜هویت و شخصیت امضاء 🎥 این فیلم،‌ مرتبط به یادداشت قبلی در رابطه با هویت و شخصیت امضاء میباشد. #امضاء #رییس_جمهور #ترامپ #پزشکیان #علی_دایی #شخصیت_شناسی #گرافولوژی Tel: @HypnoseChannel

2
📜هویت و شخصیت امضاء 🖋شخصیت شناسی از مباحث جذاب و کاربردی روانشناسی است. پازل شخصیت، نه تنها براساس الگوهای فکری و رفتاری تکرار شونده، بلکه با کنار هم گذاشتن تکه های کوچک اطلاعاتی که بعضا" غیر قابل اعتنا بنظر میرسند، کامل میشود. تحلیل شخصیت مراجعین مطب، از همان جلسه اول مشاوره، با اطلاعاتی که برخی به ظاهر بی اهمیت اند، شروع میشود‌ برای من، سن،‌ شغل، شغل پدر و مادر،‌ ترتیب تولد، حتی نام شخص و حتی حیوان خانگی داشتن ایشان و نیز نوع و گونه حیوان خانگی!! از مواردی است که در تحلیل شخصیت افراد، درنظر میگیرم و این تحلیل را با استفاده از تست های شخصیت و از همه مهمتر،‌ قصه های افراد،‌ به عنوان مهمترین بخش از پازل هویت افراد، قطعیت می بخشم. «گرافولوژی..Graphology» به معنای تحلیل شخصیت از روی دست‌خط و امضا است و ادعا می‌کند که می‌توان از ویژگی‌های امضا به برخی جنبه‌های شخصیت پی برد. این موضوعی است که از دیدگاه روان‌شناسی علمی، شواهد محکمی برایش وجود ندارد. بزرگ و کوچکی امضاء، خوانا بودنش، وجود خطوط صعودی یا نزولی و...از مواردی است که در تفسیر امضاء و ارتباط آن با شخصیت مورد بررسی  قرار میگیرد. اما مشکل اینجاست که: ۱.یک ویژگی امضا می‌تواند چندین تفسیر متفاوت داشته باشد. ۲.امضا تحت تأثیر فرهنگ، عادت، آموزش ء عجله و حتی تغییر شرایط روحی، نوع قلم، یا عادت اداری می‌تواند تغییر کند. بنابراین امضاء، هرچند میتواند سرنخ هایی جالبی به‌ ما بدهد، ولی برای قضاوت در باره شخصیت فرد، کافی و مستحکم نیست. با در نظرگرفتن تمام موارد فوق، میتوان امضاء دو رئیس جمهور یعنی ترامپ و پزشکیان، در توافق نامه ای که به امضاء هردو طرف رسیده را اینگونه مورد تحلیل قرار داد. ترامپ: قله‌های بلند و خطوط تیز معمولاً نماد جاه‌طلبی، رقابت‌جویی و میل به پیشرفت و نوسان‌های زیاد و ضربات محکم قلم، نشانی از هیجان بالا و واکنش های سریع و ناخوانایی زیاد می‌تواند نشان‌دهنده تمایل به حفظ فاصله بین زندگی شخصی و عمومی باشد. ساختار کلی بیشتر حس «قدرت‌نمایی» و «قاطعیت» را القا می‌کند. پزشکیان: حلقه بزرگ اطراف امضا در گرافولوژی اغلب به عنوان نوعی محافظت از خود یا اهمیت به حریم شخصی تفسیر می‌شود و خطوط منحنی معمولاً با انعطاف‌پذیری و تعامل آرام‌تر با دیگران و خط افقی بلند انتهایی گاهی نشانه پشتکار، استمرار یا تمایل به ادامه دادن مسیر تلقی می‌شود. فرم کلی نسبت به امضای ترامپ کمتر تهاجمی و بیشتر محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. به طور خلاصه: امضای ترامپ، حس قاطعیت، سرعت، رقابت و نمایش قدرت را منتقل می‌کند. امضای پزشکیان، حس کنترل، احتیاط، محافظت از خود و ثبات را منتقل می‌کند. اما آیا به واقع این‌ امضاء فرد است که به او شخصیت میدهد یا شخصیت فرد است که به امضایش اعتبار میدهد. در عالم سیاست، بخصوص در بالاترین مقام ها، احتمال وجود اختلالات شخصیت خودشیفته و نمایشی بیشتر میشود و امضاء میتواند بیشتر، شخصیتی باشد که فرد دوست دارد به دیگران ارائه کند و نه الزاما" شخصیت واقعی اش... در ادامه فیلم توضیحات آقای شهریاری، از مجریان باسابقه را در مورد "علی دایی" و داستانی مرتبط با امضاء او بینید. 🍀#دکتر_حمید_اخوین.۱۴۰۵/۴/۱🍀 #امضاء #رییس_جمهور #ترامپ #پزشکیان #علی_دایی #شخصیت_شناسی #گرافولوژی Https://Telegram.me/HypnoseChannel Insta: Instagram.com/Hamid_akhavei
119
3
📜هویت و شخصیت امضاء 🖋«گرافولوژی..Graphology» به معنای تحلیل شخصیت از روی دست‌خط و امضا است و ادعا می‌کند که می‌توان از ویژگ
📜هویت و شخصیت امضاء 🖋«گرافولوژی..Graphology» به معنای تحلیل شخصیت از روی دست‌خط و امضا است و ادعا می‌کند که می‌توان از ویژگی‌های امضا به برخی جنبه‌های شخصیت پی برد. این موضوعی است که از دیدگاه روان‌شناسی علمی، شواهد محکمی برایش وجود ندارد. بزرگ و کوچکی امضاء، خوانا بودنش، وجود خطوط صعودی یا نزولی و...از مواردی است که در تفسیر امضاء و ارتباط آن با شخصیت مورد بررسی قرار میگیرد. اما آیا به واقع این‌ امضاء فرد است که به او شخصیت میدهد یا شخصیت فرد است که به امضایش اعتبار میدهد. در عالم سیاست، بخصوص در بالاترین مقام ها، احتمال وجود اختلالات شخصیت خودشیفته و نمایشی و مرزی بیشتر میشود و امضاء میتواند بیشتر، شخصیتی باشد که فرد دوست دارد به دیگران ارائه کند و نه الزاما" شخصیت واقعی اش...!!! در ادامه فیلم توضیحات آقای شهریاری، از مجریان باسابقه را در مورد "علی دایی"و ماجرایی مرتبط با امضاء او را ببینید. 🍀#دکتر_حمید_اخوین.۱۴۰۵/۴/۱🍀 #امضاء #رییس_جمهور #ترامپ #پزشکیان #علی_دایی #شخصیت_شناسی #گرافولوژی Tel:@HypnoseChannel Insta ://Instagram.com/Hamid_akhavein 👇👇 یادداشت کامل در پست بعدی👇👇
121
4
📜«تریاک» سروده نصرت رحمانی 🎵موسیقی: گروه خواب بیش از سه ماه رفته که شعری نگفته‌ای ای مرغ خوش‌نوا ز چه خاموش گشته‌ای؟ روزی به خویش آیی و بینی که ای‌دریغ با این همه هنر، تو فراموش گشته‌ای! @HypnoseChannel
201
5
⚽️ "فوتبال" به مثابه "زندگی"...       فوتبال جذاب است چون عین زندگی است. کارل گوستاو یونگ ، فیلسوف و روانپزشک سوییسی معتقد است یک زندگی کامل شامل دو مرحله است. ۱/اجتماعی شدن یا "Socialized" شدن...که مربوط به نیمه اول عمر و تا حوالی 45 سالگی است. تا اینجا همه مثل" موزاییک" های مشابه هستیم. در سن خاصی مدرسه میرویم ، دانشجو میشویم، کار پیدا میکنیم ،ازدواج میکنیم و صاحب فرزند میشویم و موفق میشویم که چرخ اقتصاد زندگی را بچرخانیم. ۲/ مرحله تفرد "indiviual"...مربوط به بعد از 45 سالگی که باید نقش ویژه خودت را بازی کنی.. رویا و زندگی نکرده کودکی را بازی کنی و امتیاز نگرفته و جا گذاشته ی کودکی را بگیری.. موفقیت در نیمه دوم به معنای تبدیل شدن به یک قطعه "پازل" است...قطعه ای که هر چند کوچک ولی با نبودش تصویر کائنات به هم میخورد.    در نیمه دوم زندگی قرار است به آنی تبدیل شویم که بخاطرش بدنیا آمده ایم. به آنچه که قرار بود رسالت مان باشد. زمان تحقق رویاهای کودکی. مال اندوزی در این نیمه ی عمر و رقابت های مالی، مقامی و ترس از پیری و مرگ از نشانه های بازی اشتباه درنیمه دوم است. با این نگاه ، زندگی بسیار به فوتبال شبیه است.. دو نیمه 45 دقیقه ای(۴۵ ساله) دارد. نیمه اول اگر خوب بازی کنی و گل بزنی ، نیمه دوم را با خیال راحت تر وارد زمین میشوی.... شکست نیمه اول را شاید بتوان در نیمه دوم جبران کرد.. ولی جبران شکست و گل خورده در نیمه دوم مشکل است....چون فرصت کوتاه میشود. مخصوصا اگر قانون و قواعد زندگی را رعایت نکرده باشی و کارت زرد گرفته باشی. ‌ اگر نیمه اول را خوب بازی کرده باشی و برنده از زمین بیرون بروی در نیمه دوم فرصت خوبی برای زیبا بازی کردن داری. نیمه اول نیمه تاکتیک تیمی است و باید در خدمت تیم باشی. و نیمه دوم...به شرط برد و موفقیت نیمه اول ، نیمه تکنیک فردی است. لذت فوتبال در نیمه ی دوم آن نهفته است. بین دو نیمه ، فرصت اندیشیدن است. به گذشته و به آینده. اگر نیمه اول را با موفقیت پشت سر نگذاشته باشی ، فرصت ورود به ارزش های فردی (ارائه تکنیک های فردی) خود را از دست داده و یا کوتاه کرده ای و فقط باید با تغییر تاکتیک وارد زمین شوی. فرصت بین دو نیمه ، همان بحران میانسالی است.. همان جا که آدم ها با نگاهی به بخش طی شده از عمر ، بخود میگویند .."خب که چی؟" و جواب این "خب که چی؟" در رسالتی است که برای آن خلق شده ای و ارزشهایی که به آنها باور داری... بین دو نیمه نیاز به یک مشاور داری...به یک معلم...به یک مربی که از بیرون بازی نیمه ی اول ات را نگریسته باشد تا راهنمایی ات بکند.. نیمه ی دوم‌ ، نیمه ی مربی هاست.     مربی گاه حتی پست بازی ات را تغییر میدهد ، چون میداند که اولین حرکت قمار باز بعد از چند باخت تعویض صندلی اش در میز قمار است نه ترک بازی. و یا گاه یار کناری ات را عوض میکند . مخصوصا وقتی نیاز به گل داری و برای گل زدن  کسی را میخواهی که به تو پاس گل بدهد.. بدون پاس گل بهترین مهاجم هم هیچکاره است..     وقتی داخل ماجرا هستی امکان نگریستن به خودت را نداری...امکان اصلاح بازی ات را هم نداری..      بین دو نیمه همه نیاز به تفکرات یک مربی دارند..نه تنها برای آمادگی ورود به نیمه ی تفرد زندگی، و نه حتی برای حفظ دستاوردها و نتیجه نیمه اول ، بلکه برای زیبا بازی کردن .. اینجوری به فوتبال نگاه کنید تا لذت فوتبال را  بچشید ...و از فوتبال درس زندگی بگیرید. ارزش نیمه های زندگی را درک کنید مربی های زندگی تان را درست انتخاب کنید و بدانید بجز برد و باخت ، آنچه در اذهان میماند زیبا و جوانمردانه بازی کردن است..     و البته مهمترین اصل در بازی زندگی، باور به اصل "کُنِش بی خواهش" است و سپردن بخشی از نتیجه به خواست کائنات که اغلب به شانس تعبیر میشود. فوتبال از این حیث شبیه ترین بازی به زندگی است و تعاببری چون معجزه و شانس و بدشانسی  در فوتبال بیش از هر ورزش رقابتی دیگری اتفاق می افتد.به ویژه در نیمه دوم... باخت در فوتبال گاهی میتواند چون یک نمایش تراژدیک با پایان غم انگیز و باخت همراه باشد‌.. ولی آنچه اهمیت دارد زیبا بازی کردن در این صحنه تراژدیک است.. "زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست. هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود. صحنه پیوسته بجاست. خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد...." پس فوتبال تماشا کنید. مخصوصا بازیهای بزرگان فوتبال جهان را‌‌‌.... ایام جام جهانی فرصت خوبی برای رفتن به سراغ آرشیو بازیهای بزرگ فوتبال و دیدن عملکرد بزرگان فوتبال با این نگاه است. ⚽️#دکتر_حمید_اخوین.۱۴۰۵/۳/۳۱.جام جهانی فوتبال⚽️ #یونگ #فوتبال #جام_جهانی Https://Telegram.me/HypnoseChannel Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein
335
6
⚽️فوتبال به مثابه "زندگی".... فوتبال جذاب است، چون عین زندگی است اینجوری به فوتبال نگاه کنید تا لذت فوتبال را بچشید ...و از ف
⚽️فوتبال به مثابه "زندگی".... فوتبال جذاب است، چون عین زندگی است اینجوری به فوتبال نگاه کنید تا لذت فوتبال را  بچشید ...و از فوتبال درس زندگی بگیرید... ارزش نیمه های زندگی را درک کنید مربی های زندگی تان را درست انتخاب کنید و بدانید بجز برد و باخت ، آنچه در اذهان میماند زیبا و جوانمردانه بازی کردن است..     و البته مهمترین اصل در بازی زندگی، باور به اصل "کُنِش بی خواهش" است و سپردن بخشی از نتیجه به خواست کائنات که اغلب به شانس تعبیر میشود. فوتبال از این حیث شبیه ترین بازی به زندگی است و تعاببری چون معجزه و شانس و بدشانسی  در فوتبال بیش از هر ورزش رقابتی دیگری اتفاق می افتد.به ویژه در نیمه دوم... باخت در فوتبال گاهی میتواند چون یک نمایش تراژدیک با پایان غم انگیز و باخت همراه باشد‌.. ولی آنچه اهمیت دارد زیبا بازی کردن در این صحنه تراژدیک است.. "زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست... هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود.... صحنه پیوسته بجاست... خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد...." . ⚽️#دکتر_حمید_اخوین.۱۴.۵/۳/۳۱.جام جهانی⚽️ @HypnoseChannel Insta ://Instagram.com/Hamid_akhavein 👇👇یادداشت کامل در پست بعدی👇
241
7
زندگی و فوتبال
1
8
🎵ازتنهایی گریه مکن 🎙سالار عقیلی 🖊میجوشد آن چشمه ی مهتاب در خلوت خود ای دل بی تاب آرام باش آهسته بخواب از تنهایی گریه مکن @HypnoseChannel
335
9
🖤تجدید دیدار با خاطرهٔ دوست 🖋شوربختانه همیشه تکرار دیدار ممکن نیست و هر دیدار میتواند به آخرین دیدار مبدل شود. گاهی خیلی زود دیر میشود. و چقدر دشوار است، سوگِ دیدارِ ناتمام واندوهِ ملاقاتِ ناممکن، حسرتِ رسیدنِ دیرهنگام و داغِ دیداری که به وداع بدل شده است. مواجهه با غیابِ ابدیِ دوست... "مهرداد اشوئیان"، رفیق دوران نوجوانی.... با خاطره ی هفت سال رفاقت در دبیرستان ماندگار البرز تهران، سالهاست که دور از وطن، در خاک آرمیده است. انسانی به غایت آرام، ساده و پاک و به قول دوستی دیگر، انسانی خوب و بی آزار مهرداد زرتشتی بود و به تنهایی جلوه ی انسانی سه اصل اساسی و شعار بنیادین آیین زرتشت: «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» همسر مهرداد، به یاد بود او، یک آبخوری در "استنلی پارک ونکوور کانادا" ساخته است. با نوشتاری به این مضمون: ◾️به یاد عاشقانهٔ همسرم، مهرداد آشویان، که با قدرت زندگی کرد و با شجاعت با سرطانی جنگید که در سن ۳۹ سالگی جان او را گرفت. (۳۱ مارس ۱۹۶۷ – ۳۰ آوریل ۲۰۰۶) تو عشق زندگی من هستی و برای همیشه در قلبم زنده خواهی ماند. هنوز می‌توانم زمزمه‌ات را بشنوم: «زندگی خالی نیست. مهربانی هست، سیب هست، ایمان هست....آری، تا شقایق هست، زندگی باید کرد.»                                       "با تمام عشقم.... شیده" دیدار با یادبود او؛ خلوتی بود با خاطرهٔ حضورش و گفتگویی در عالم خیال با او ... زمزمه ای از او می شنیدم که میگفت:  قربان وفاتم به وفاتم گذری کن                  تابوت همی بشنوم از رخنه تابوت و من هم زیر لب، برایش خواندم: من درد ترا ز دست آسان ندهم             دل بر نکنم ز دوست تا جان ندهم از دوست به یادگار دردی دارم             کان درد به صد هزار درمان ندهم یاد و خاطره اش گرامی خاک بر او خوش باد 🖤#دکتر_حمید_اخوین.۱۴۰۵/۳/۲۹🖤 Https://Telegram.me/HypnoseChannel Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein
335
10
🖤تجدید دیدار با خاطرهٔ دوست 🖋چه دشوار است، سوگِ دیدارِ ناتمام و اندوهِ ملاقاتِ ناممکن، حسرتِ رسیدنِ دیرهنگام و داغِ دیداری
🖤تجدید دیدار با خاطرهٔ دوست 🖋چه دشوار است، سوگِ دیدارِ ناتمام و اندوهِ ملاقاتِ ناممکن، حسرتِ رسیدنِ دیرهنگام و داغِ دیداری که به وداع بدل شده است. مواجهه با غیابِ ابدیِ دوست.. من درد ترا ز دست آسان ندهم             دل بر نکنم ز دوست تا جان ندهم از دوست به یادگار دردی دارم             کان درد به صد هزار درمان ندهم یاد و خاطره اش گرامی خاک بر او خوش باد 🖤#دکتر_حمید_اخوین.۱۴۰۵/۳/۲۹🖤 👇👇یادداشت کامل در پست بعدی👇👇
314
11
🎥 پیشنهاد فیلم: ▪️رستگاری در شاوشنک ( The Shawshank Redemption) @HypnoseChannel
🎥 پیشنهاد فیلم: ▪️رستگاری در شاوشنک ( The Shawshank Redemption) @HypnoseChannel
322
12
🍀فرصت رستگاری 🖊گاهی تردید میکنم که آیا برآیند تمام سالهای طبابتم، مثبت بوده است؟ "کارل گوستاو یونگ"، در یکی از سخنرانی هایش در آمریکا گفته بود که فقط در یک سوم درمانهایش موفق بوده، یک سوم از مراجعینش بهبودی پیدا نکرده اند و یک سوم هم بدتر شده اند!!!!! بنابراین میدانم که قرار نیست بتوانم همیشه موفق شوم. ولی آنچه همواره سرلوحه اعتقادی کارم بوده، این است که مراقب باشم به کسی آسیب نرسانم. بی تردید هیچ وقت آگاهانه آسیبی به مراجعینم نرسانده ام. گفتن نمیدانم، کار من نیست، من به درد شما نمیخورم و از عهده من برنمی آید برایم راحت است. البته حتی در این موارد هم، بی خیال مراجعین نمیشوم. تا جایی که بتوانم راهنمایی درست و هدایت مراجعین به مرجع درمانی کارآمد در زمینه بیماری شان را وظیفه خود میدانم. سر لوحه کارم این عبارت است: "پزشک گاهی بیماران را درمان میکند، اغلب آنها را تسکین میدهد. اما همیشه باید به بیماران آرامش دهد."       با اینحال، مواردی بوده که با نارضایتی و اعتراض مراجعینم مواجه شده ام و از این بابت هم بسیار خرسندم. چرا که هشدار ایشان مرا در تصحیح عملکرد و پیشرفت دانش و آگاهی ام یاری بسیار رسانده است. با این همه، گاه اتفاق هایی می افتد که هرچند به ظاهر زیبا، انسانی و خرسندکننده است، ولی در نگاه عمیق تر هشداری است به من، در ادامه مسیر حرفه ایم به سبک و سیاق سابق و آن وابستگی و دلبستگی بیش از حد گروهی از ایشان به خودم است. در این یک ماهی که مطب نبوده ام، حجم پیام های مبنی بر دلتنگی، بسیار است. چند تن از مراجعینم از درب بسته مطب عکس گرفته اند و برایم فرستاده اند. حتی همکارنم در مطب، چه منشی هایی که زحمت هماهنگی ویزیت های مجازی را انجام میدهند و چه سایر همکاران درمانگرم، مکررا" جای خالی ام را اعلام میکنند. و این مرا کمی نگران کرده است. نگران از اینکه نکند بخشی از مسیر را اشتباه رفته باشم که موجب این حجم از دلبستگی و وابستگی شده باشم. چون رسالت روان درمانگری را این میدانم که همراهی کنم تا آدمی خود را پیدا کند و یاورش باشم در جستجویش، بدون اصرار بیهوده در حقنه کردن یک جهان بینی خاص و بدون تعصب در انحصار عقیده و قرار نیست درمانگر، حل المسائل مراجعش باشد. اما آنچه مایه دلخوشی ام است و مرهمی بر ابن نگرانی، و باعث میشود به جنبه ی خوب و خوشبینانه این ارتباط عمیق بنگرم، نقشی است که بعنوان یک درمانگر همراه، در بحرانهای فردی و اجتماعی، ایفا میکنم. در بحران ها، از آنجا که با اوج هیجان، عواطف و احساسات روبرو هستیم، امکان نقش بستن عمیق تر تصویر و کلام درمانگری که میکوشد با همدلی موثر، فراتر از درمان و تسکین، در آرامش مراجعین تاثیر مناسبی بگذارد، در ذهن ناخودآگاه مراجع وجود دارد. شخصن این زمانهای خاص را "فرصت رستگاری" مینامم. فرصتی که به گمانم در سال گذشته در برهه ای از روزگار، نصیب بسیاری از پزشکان، من جمله من شد. شاید این فرصت رستگاری، تعریفی از همان "عاقبت بخیری" باشد. 🍀#دکتر_حمید_اخوین‌.۱۴۰۵/۳/۲۶🍀 Https://Telegram.me/HypnoseChannel Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein
479
13
🍀فرصت رستگاری 🖊گاهی تردید میکنم که آیا برآیند تمام سالهای طبابتم، مثبت بوده است؟ "یونگ"، در یکی از سخنرانی هایش در آمریکا گ
🍀فرصت رستگاری 🖊گاهی تردید میکنم که آیا برآیند تمام سالهای طبابتم، مثبت بوده است؟ "یونگ"، در یکی از سخنرانی هایش در آمریکا گفته بود که فقط در یک سوم درمانهایش موفق بوده، یک سوم از مراجعینش بهبودی پیدا نکرده اند و یک سوم هم بدتر شده اند! بنابراین میدانم که قرار نیست بتوانم همیشه موفق شوم. ولی آنچه همواره سرلوحه اعتقادی کارم بوده، این است که مراقب باشم به کسی آسیب نرسانم. سرلوحه کارم این عبارت است: "پزشک گاهی بیماران را درمان میکند.اغلب آنها را تسکین میدهد.اما همیشه باید به بیماران آرامش دهد." در بحران ها، از آنجا که با اوج هیجان، عواطف و احساسات روبرو هستیم، امکان نقش بستن عمیق تر تصویر و کلام درمانگری که میکوشد با همدلی موثر، فراتر از درمان و تسکین، در آرامش مراجعین تاثیر مناسبی بگذارد، در ذهن ناخودآگاه مراجع وجود دارد. شخصن این زمانهای خاص را "فرصت رستگاری" مینامم. شاید این فرصت رستگاری، تعریفی از همان "عاقبت بخیری" باشد. 🍀#دکتر_حمید_اخوین‌.۱۴۰۵/۳/۲۶🍀 @HypnoseChannel Insta ://Instagram.com/Hamid_akhavein 👇👇یادداشت کامل در پسا بعدی👇
336
14
🎵صدایی ماندگار که از دیروز دیگر در میان ما نیست. 🖊بهروز رضوی گوینده ، مجری و صداپیشه معروف ایرانی که صدایش ظرفی از خاطره نس
🎵صدایی ماندگار که از دیروز دیگر در میان ما نیست. 🖊بهروز رضوی گوینده ، مجری و صداپیشه معروف ایرانی که صدایش ظرفی از خاطره نسل هایی ایرانی است در سن ۷۹ سالگی درگذشت. روحش شاد. ۱۴۰۵/۳/۲۵ @HypnoseChannel
516
15
🔳در تاریخ خواهند نوشت؛ مردمی با قلب‌هایی تکه پاره و زخمی از بی‌رحمانه‌ترین نبردها بازگشته‌بودند و بااین‌حال؛ هنوز می‌خندیدند
🔳در تاریخ خواهند نوشت؛ مردمی با قلب‌هایی تکه پاره و زخمی از بی‌رحمانه‌ترین نبردها بازگشته‌بودند و بااین‌حال؛ هنوز می‌خندیدند و هنوز زندگی می‌کردند و "امید" و "باور به روزهای خوب" هنوز هم در جیب‌های پیراهنشان پنهان بود... #نرگس_صرافیان_طوفان @HypnoseChannel
440
16
هوا، هوای خاطرات @HypnoseChannel
24
17
📜روایت یک دیدار (۱): 🖋اصطلاحی در روانشناسی داریم، در باب تاثیرگذاری و اثر ردپایی افراد بر زندگی شخصی، که آن را «تجربه تحول‌آفرین» (transformative experience) می‌نامند؛ تجربه‌ای که نگاه فرد به خود، دیگران یا جهان را به شکلی پایدار دگرگون می‌کند. از بخت یاری من است که این تجربه چندین بار برایم اتفاق افتاده است و یکی از تاثیرگذارترین این تحولها مدیون دوستی است که قریب به بیست و پنج سال از آغاز آشنایی ام با او میگذرد.. این آشنایی خیلی زود به رابطه ی مرید و مرادانه انجامید که تا امروز هم ادامه دارد و افتخاری است اگر بتوانم نام آن را رفاقت بگذارم.       برخی آدم‌ها از کنار زندگی ما عبور می‌کنند و به اصطلاح، مهمان زندگی اند، اما برخی دیگر چنان ردپایی بر جان می‌گذارند که زندگی به پیش و پس از آمدنشان تقسیم می‌شود و قدرت حضورشان در زندگی ما به گونه ای است که با تغییر دیدگاه‌ها، عشق یا تلنگرهایشان، مسیر زندگی ما را برای همیشه دگرگون می‌کنند و او برای من چنین آدمی است. او نه فقط بخشی از خاطرات من، بلکه یکی از نقاط مختصات هویت من شد، آن‌قدر که زندگی‌ام را می‌توان به دو دوره تعریف کرد: قبل از شناختن او و بعد از شناختن او.      و اما روایت او چنان است که این قلم، در این مجال، قادر به توصیفش نیست و این نوشتار فقط ادای دینی کوچک به اوست.     توفیق دیدار یاران جان در ینگه دنیا، سفر اخیرم را رنگ و معنایی توصیف ناشدنی داده است. دیدارهایی که سوای زنده کردن تمام آن خاطرات قدیمی، خود به تنهایی نیز تبدیل به خاطره ای درخشان و نقطه عطفی شدند.      از آخرین دیدارمان در سه سال قبل، هیچ وقت...هیچ کدام... فکرش را هم نمیکردیم که ملاقات بعدی روزی هزاران کیلومتر دورتر از وطن رخ میدهد قریب به پنج ساعت درد و دل از خاطرات مشترک آغاز و با گپ و گفتی از تاریخ، شعر و داستان و فیلم امتداد یافت و با خنده و اشک و پیاده روی شبانه در خلوت خیابان و در زیر بارانی شدید، در حالی که با هم میخواندیم که: چتر ها را باید بست زیر باران باید رفت فکر را خاطره را زیر باران باید برد با همه مردم شهر زیر باران باید رفت دوست را زیر باران باید دید عشق را زیر باران باید جست، با سیگاری، در مسیری ناخودآگاه، به طرز معناداری در کنار کتابخانه بزرگ شهر خاتمه یافت. روایت این دیدار، تمثیلی از این شعر مولانا بود که.... من، بی‌خود و تو، بی‌خود؛ ما را کِه بَرَد خانِه؟ من، چند، تو را گفتم: «کم خور دو سه پیمانه!»؟ ای لولیِ بربط‌زن! تو، مست‌تری یا من؟ ای پیشِ چو تو مستی، افسونِ من، افسانه و من که سالهاست، سنگ صبوری پای دردودل مراجعینم و در نقش راهنما، این بار, راوی بودم و او راهنما من، بی‌دل و دستارم، در خانهٔ خَمّارم یک سینِه سخن دارم، هین شرح دهم یا نه؟ می دانستم که وقتی مرا به بیان درد هایم وادارد، با نگاه تیزبین و سکوت عمیقش، نگفته ها را بیشتر از گفته ها درک و دلتنگیها را نه از میان واژه ها بلکه از فاصله بین واژه ها می یابد، ویژه آنکه هم دردمشترک داشتیم و هم دردهای مشترک و به سبک منحصر به فردش در تراپی، به گونه ای تلویحی، با کمترین کلام تاثیر درمانی اش را میگذارد که چنین نیز نمود. درمانی که به یمن ادامه ی سفر، هنوز ادامه دارد. هرچند تا همین جا هم صرف دیدارش، درمان بود مرا.... دیدار یار غایب دانی چه ذوق دارد                     ابری که در بیابان بر تشنه‌ای ببارد بی‌حاصلست یارا اوقات زندگانی                     الا دمی که یاری با همدمی برآرد به پایان آمد این دفتر ولی حکایت ما همچنان باقی است.... 🔳پی نوشت: و من....بعد از خداحافظی، در زیر آن باران شدید، در اندیشه ی جای خالی این دوستان در وطن با خود زمزمه میکردم.... کاشکی یه بارون بزنه، غم شهرو بشوره ببره یه خبری بشه بازم، شادی بپیچه تو خونه چه خوب بچینه واسمون، همون خدای رنگین کمون اونایی که نیستن بیان، چه جعمی بشه جمعمون ▪️دیداردرمانی (یا روان‌درمانی بین‌فردی و گفتگو محور) نوعی درمان است که به جای دارو، از طریق گفتگو و ارتباط کلامی میان مراجع و درمانگر انجام می‌شود. 🫂#دکتر_حمید_اخوین.۱۴۰۵/۳/۲۲🫂 #دیدار_درمانی Https://Telegram.me/HypnoseChannel Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein
491
18
📜روایت یک دیدار (۱): 🖋اصطلاحی در روانشناسی داریم، در باب تاثیرگذاری و اثر ردپایی افراد بر زندگی شخصی، که آن را «تجربه تحول‌
📜روایت یک دیدار (۱): 🖋اصطلاحی در روانشناسی داریم، در باب تاثیرگذاری و اثر ردپایی افراد بر زندگی شخصی، که آن را «تجربه تحول‌آفرین» (transformative experience) می‌نامند؛ تجربه‌ای که نگاه فرد به خود، دیگران یا جهان را به شکلی پایدار دگرگون می‌کند. برخی آدم‌ها از کنار زندگی ما عبور می‌کنند و به اصطلاح، مهمان زندگی اند، اما برخی دیگر چنان ردپایی بر جان می‌گذارند که زندگی به پیش و پس از آمدنشان تقسیم می‌شود و قدرت حضورشان در زندگی ما به گونه ای است که با تغییر دیدگاه‌ها، عشق یا تلنگرهایشان، مسیر زندگی ما را برای همیشه دگرگون می‌کنند. این یادداشت در باب دوستی است که نه تنها بخشی از خاطرات من، بلکه یکی از نقاط مختصات هویت من شد، آن‌قدر که زندگی‌ام را می‌توان به دو دوره تعریف کرد: قبل از شناختن او و بعد از شناختن او دیدار یار غایب دانی چه ذوق دارد                     ابری که در بیابان بر تشنه‌ای ببارد بی‌حاصلست یارا اوقات زندگانی                     الا دمی که یاری با همدمی برآرد 🫂#دکتر_حمید_اخوین. ۱۴۰۵/۳/۲۳🫂 Tel: @HypnoseChannel Insta ://Instagram.com/Hamid_akhavein 👇یادداشت کامل در پست بعدی👇
434
19
🎵همایون شجریان آنچه در من نهفته دریایست کی توان نهفتنم باشد با تو زین سهمگین طوفان کاش یارای گفتنم باشد @HypnoseChannel
623
20
🛡 تبدیل آتش بس به صلح در گرو"Tregs"! ⚔ 🖋جایزه نوبل پزشکی امسال، به پژوهشگرانی اهدا شد که با کشف سلولهای "T " تنظیمی (Tregs)، از سازوکار درونی بدن برای حفظ خویشتن از افراط و آشوب پرده برداشتند.      اصطلاح "Tregs", مخفف "Regulatory T Cells" یا سلول‌های"T" تنظیم‌کننده است که عبارتند از گروهی از سلول‌های سیستم ایمنی که نقش اصلی‌شان کنترل و مهار پاسخ‌های ایمنی است. به زبان ساده، اگر سلول‌های ایمنی را «نیروهای نظامی» بدن بدانیم، Tregها مانند نیروهای حافظ صلح و کنترل‌کننده آتش‌بس عمل می‌کنند و نمی‌گذارند واکنش ایمنی بیش از حد شدید شود. ▪️وظایف اصلی Tregs: جلوگیری از حمله سیستم ایمنی به بافت‌های خودی (پیشگیری از بیماری‌های خودایمنی) با کاهش التهاب‌های بیش از حد و کمک به پایان یافتن پاسخ ایمنی پس از رفع عفونت است. اگر Tregs کم یا ضعیف باشند, ممکن است خطر بیماری‌های خودایمنی افزایش یابد و بدن دچار روند خودتخریبی شود. آنها نگهبانان خاموش جهان درونند. 🔳اگر بخواهیم از استعارهٔ سیستم ایمنی، روابط بین کشورها را توضیح دهیم، می‌توان سه وضعیت را این‌گونه تصور کرد: ۱.حالت جنگی (سیستم ایمنی بسیار فعال) در این وضعیت، سیستم ایمنی یک تهدید را شناسایی کرده و با تمام توان وارد عمل شده است. در استعارهٔ جنگ: «نیروها در میدان نبرد هستند، سلاح‌ها فعال‌اند و حملات در حال انجام است.» ۲.حالت آتش‌بس (کاهش موقت فعالیت) تهدید فوری وجود ندارد یا به دلایلی فعالیت سیستم ایمنی موقتاً کاهش یافته است. مانند روزهای اول پس از پایان یک عفونت در این حالت، نیروهای ایمنی هنوز حضور دارند. پاسخ‌ها ضعیف‌تر یا محدودتر هستند و در صورت حملهٔ جدید، امکان بسیج مجدد وجود دارد. در استعارهٔ جنگ: «سربازان هنوز در پادگان‌ها و مرزها حضور دارند، اما درگیری متوقف شده است.» ۳.حالت صلح (تعادل و مراقبت عادی)، که در واقع وضعیت ایده‌آل بدن است. در این حالت، سیستم ایمنی دائماً در حال پایش محیط است، نه حملهٔ گسترده‌ای انجام می‌دهد و نه خاموش است و عوامل بیماری‌زا را زیر نظر دارد. در استعارهٔ جنگ: «کشور در صلح است، اما پلیس، مرزبانی و نیروهای امنیتی همچنان مشغول گشت‌زنی و مراقبت هستند.» سلامت معادل "صلح" است، نه "آتش‌بس". آتش‌بس حالتی موقت و گذراست، اما صلح پایدار به معنای تعادل بین هوشیاری و خویشتنداری سیستم ایمنی است؛ یعنی بتواند در برابر دشمنان واقعی واکنش نشان دهد، اما بی‌دلیل به بدن خود حمله نکند. این حالت مدیون "Tregs" است. جهان بیرون هم به "Treg " ها نیاز دارد. آنها عقلای قوم اند و میدانند که تکلیف در جنگ و صلح، روشن است ولی " آتش بس"، به معنای بلاتکلیفی است. ایران ما، دچار فقدان یا کاهش عملکرد "Tregs" هایش شده است... چون وقتی جنگی نیست، به بدن خود حمله میکند (درست مثل یک بیماری خودایمنی) و در جریان جنگ نیز، علی رغم اینکه سیستم ایمنی اش توانست به خوبی وارد جنگ شود، ولی به دلیل فقدان یا کاهش عملکرد Tregs ها، قادر به تبدیل آتش بس به صلح نیست.   آتش به اختیار بودن سیستم ایمنی بدن، قطعا" نشانه بیماری است تا سلامت و به شدت نیاز به Tregs هایی دارد تا بتوانند این بدن را در درون و بیرون به صلح برسانند. به زیان ساده، Tregs یعنی عقلانیتی در جهت مهار قدرت و کنترل و مدیریت شور و هیجان و تعصب..... Tregsیعنی بلوغ، وقار و تعادل..هم در درون و هم در برون بدون صلح درون ، هیچ صلحی با عالم برون متصور نیست. 🛡🗡 #دکتر_حمید_اخوین.۱۴۰۵/۳/۲۱🗡🛡 #آتش_بس #صلح #سیستم_ایمنی #بیماری_خود_ایمنی Https://Telegram.me/HypnoseChannel Insta: Instagram.com/Hamid_akhavei
942