دوست داران دانایی
"ما وقتی برای مردن نداریم " سلام این کانال برای دانش افزایی همدیگر میباشد. سوالات ومطالب خود را به ای دی زیر یا شماره همراه بنده ۰۹۲۲۷۵۱۵۶۷۷ بفرستید. #تبلیغات پذیرفته می شود بامدیریت: #عزتی_رستگار ارتباط با ادمین @arshavizman
Ko'proq ko'rsatish📈 Telegram kanali دوست داران دانایی analitikasi
دوست داران دانایی (@danaeeii) Forsiy til segmentidagi kanali faol ishtirokchi. Hozirda hamjamiyat 13 521 obunachidan iborat bo'lib, Taʼlim toifasida 15 006-o'rinni va Eron mintaqasida 23 910-o'rinni egallagan.
📊 Auditoriya ko‘rsatkichlari va dinamika
невідомо sanasidan buyon loyiha tez o‘sib, 13 521 obunachiga ega bo‘ldi.
22 Iyun, 2026 dagi oxirgi ma’lumotlarga ko‘ra kanal barqaror faollikka ega. Oxirgi 30 kunda obunachilar soni 77 ga, so‘nggi 24 soatda esa -4 ga o‘zgardi va umumiy qamrov yuqori darajada qolmoqda.
- Tasdiqlash holati: Tasdiqlanmagan
- Jalb etish (ER): Auditoriya o‘rtacha 24.06% darajada jalb etiladi. Nashrdan keyingi dastlabki 24 soatda kontent odatda umumiy obunachilar sonining 18.79% ini tashkil etuvchi reaksiyalarni to‘playdi.
- Post qamrovi: Har bir post o‘rtacha 3 252 marta ko‘riladi; birinchi sutkada odatda 2 540 ta ko‘rish yig‘iladi.
- Reaksiyalar va o‘zaro ta’sir: Auditoriya faol: har bir postga o‘rtacha 50 ta reaksiya keladi.
- Tematik yo‘nalishlar: Kontent #دوست_داران_دانایی, دیوار, روز, روسيه, ايران kabi asosiy mavzularga jamlangan.
📝 Tavsif va kontent siyosati
Muallif resursni shaxsiy fikrni ifoda etish maydoni sifatida ta’riflaydi:
“"ما وقتی برای مردن نداریم "
سلام
این کانال برای دانش افزایی همدیگر میباشد.
سوالات ومطالب خود را به ای دی زیر یا شماره همراه بنده ۰۹۲۲۷۵۱۵۶۷۷ بفرستید.
#تبلیغات پذیرفته می شود
بامدیریت: #عزتی_رستگار
ارتباط با ادمین
@arshavizm...”
Yuqori yangilanish chastotasi (oxirgi ma’lumot 23 Iyun, 2026 da olingan) sababli kanal doimo dolzarb va katta qamrovli bo‘lib qoladi. Analitika auditoriya kontent bilan faol hamkorlik qilishini, uni Taʼlim toifasidagi muhim ta’sir nuqtasiga aylantirishini ko‘rsatadi.
Ma'lumot yuklanmoqda...
| Sana | Obunachilarni jalb qilish | Esdaliklar | Kanallar | |
| 23 Iyun | +10 | |||
| 22 Iyun | +4 | |||
| 21 Iyun | +3 | |||
| 20 Iyun | +2 | |||
| 19 Iyun | +19 | |||
| 18 Iyun | +9 | |||
| 17 Iyun | +7 | |||
| 16 Iyun | +22 | |||
| 15 Iyun | +22 | |||
| 14 Iyun | +8 | |||
| 13 Iyun | +6 | |||
| 12 Iyun | +8 | |||
| 11 Iyun | +12 | |||
| 10 Iyun | +6 | |||
| 09 Iyun | +15 | |||
| 08 Iyun | +13 | |||
| 07 Iyun | +4 | |||
| 06 Iyun | +3 | |||
| 05 Iyun | +4 | |||
| 04 Iyun | +21 | |||
| 03 Iyun | +6 | |||
| 02 Iyun | +4 | |||
| 01 Iyun | +3 |
| 2 | 🔵مجدداً #اختلال_گسترده در #سامانههای_بانکی کشور!!
✍ #عزتی_رستگار
امروز حدود ساعت ۱۱ صبح، مردی با موتور سیکلت و لباسهایی پوشیده از گرد و خاک وارد نانوایی شد. سه تا #نان_بربری برداشت و کارت بانکی ملیاش را کشید، اما دستگاه قبول نکرد.
نانوا گفت:
ـ کارت ملی کار نمیکند، کارت دیگری دارید؟
مرد با لحنی خسته گفت:
ـ نه، کارت دیگری ندارم.
گفت:
ـ پس نقدی حساب کنید.
گفت:
ـ پول نقد همراهم نیست.
دلم نیامد. گفتم:
ـ اجازه بدهید من حساب کنم.
اما قبول نکرد. نانها را آرام روی پیشخوان گذاشت، نگاهی پر از اندوه انداخت و رفت...
از صبح تا حالا ذهنم درگیر اوست.
گاهی فکر میکنم در بعضی کشورها با یک اشاره، با یک کف دست یا یک کد ساده میتوان خرید کرد؛ اما اینجا ممکن است انسانی پولش در بانک باشد، اما به خاطر یک مشکل بانکی، نتواند حتی چند قرص نان برای سفرهاش بخرد.
تلختر از گرانی نان، لحظهای است که آدمی پول دارد اما دستش به نان نمیرسد.
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 3 306 |
| 3 | 🔷قالیباف، رئیس هیأت مذاکرهکننده ایران:
دیدم در [یک] برنامه [صداوسیما] اعلام شد که کاش فرودگاه مهرآباد را میبستند تا تیم مذاکرهکننده به سوئیس نرود.
⬅️به آن عزیزان میگویم اگر به سوئیس نمیرفتیم، هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته میشد.
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 645 |
| 4 | یه #نون_بربری گرفتم نشستم توی ماشین. داغ بود و تازه، هوس کردم تو راه نصفشو خوردم.پشت چراغ قرمز ســرچهارراه، یه گدای سمج بود که تا از رانندهها پول نمیگرفت دست از سرشون برنمیداشت....به من که رسید موی سفید و نون نصفه-نیمه رو که تو دستم دید، گفت تو بازنشستهای نمیخواد پول بدی!
بعد چندتا هزار تومنی گرفت جلوم و گفت برو یه بسته پنیر کوچولو بگیر با نونت بخور.
با ناراحتی گفتم نکنه فکر کردی منم مثل تو گدام؟!
گفت گدا پدرته بدبخت!الان گدا نیستی، ولی مطمئن باش با این ”ضریب جینی“ و سرعت نزدیک شدن عدد ضریب در "منحنی لورنز" به عدد یک و با تجمیع نرخ بیکاری و نرخ تورم، ”شاخص فلاکت“ یا همون index misery چنان رشدی میکنه که دو ماه دیگه میای این جا اونقدر زار میزنی که بذارم وردست خودم کارآموزی!
نمیدونید چه احساس غروری بهم دست داد وقتی دیدم اینقدر علم در کشورمون توسعه پیدا کرده که حتی گداهای سر چهارراهمون هم تحصیلکرده هستن.
مسئولین! مرسی که هستید!.
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 2 808 |
| 5 | #غریزه
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 744 |
| 6 |
مردی که #عاشق_زیبایی یک #زن میشود
کاملا متفاوت است با مردی که
عاشق یک زن میشود و حس میکند
او #زیباست و زیباییهای او را میبیند ...
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 470 |
| 7 | 🔸خرید در #چین
▫️کف دست به مثابه کارت اعتباری
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 842 |
| 8 | پسره خانمش ازش جدا شده پشت ماشینش نوشته :
تو در #طویله_قلبم یک #گوسفندی!!
جناب!! قلبی که طویله باشه گوسفند ازش در میره تا چه برسد به انسان که عقل و اختیار دارد!!
✍ #عزتی_رستگار _ رزن
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 784 |
| 9 | #چشمها را باید #شست، #جور_دیگر باید #دید...
معلم از دانشآموز پرسید:
— اگر پنج پرنده روی درخت باشند و با تیر یکی را بزنی، چند تا میماند؟
دانشآموز گفت:
— هیچکدام!
معلم گفت:
— چرا؟ باید چهار تا بماند.
دانشآموز جواب داد:
— نه آقا! با صدای تیر، همهشان فرار میکنند.
معلم لبخندی زد و گفت:
— جواب ریاضیات غلط بود، اما طرز فکرت زیبا بود.
چه زیبا میشد اگر انسانها نیز به جای #تظاهر، خودِ واقعیشان بودند؛
اگر اندیشهای تحمیل نمیشد و ذهنی تفتیش نمیگردید؛
اگر باورها اجباری نمیشدند و «لا اِکراهَ فِی الدِّین» تنها یک شعار نبود، بلکه در عمل اجرا میشد.
چه زیبا میشد اگر انسانها #انتقاد_منطقی را میپذیرفتند، بیتعصب به نقد افکار خود میپرداختند و خود را مالک حقیقت مطلق نمیدانستند.
آنگاه شاید آرامش واقعی، نه در شعارها، که در زندگی انسانها جاری میشد.
✍ #عزتی_رستگار _ رزن
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 810 |
| 10 | گویند؛ #خیام به سختی بیمار شد و امیدی به بهبودی اش نبود.
به خویشانش خبر دادند که چون خیام کافر است، حق ندارید او را در قبرستان مسلمین دفن کنید !
ولی خیام نمرد و این چنین جواب داد:
با این دو سه نادان که چنین میدانند
از جهل که دانای جهان ایشانند
خر شو که این جماعت از فرط خری
هرکو نه خر است کافرش می خوانند.
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 2 024 |
| 11 | میدونی فرق پراید و پورشه چیه؟
تو پراید عزراییل میشینه کنارت برات غزل خداحافظی میخونه
تو پورشه حوری میشینه کنارت برات غزل عاشقونه میخونه
️
نخند این نتیجه سالها تجربه بنده ست😐😂
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 694 |
| 12 | #نفرین_حاکم
دهقانی از مأمور مالیات به حاکم شکایت برد.
حاکم، مأمور را نفرین می گفت.
دهقان به خشم آمد و نومید راه بازگشت گرفت.
حاکم گفت کجا می روی؟
گفت نزد مادرم، زیرا او بهتر از تو نفرین می کند.
#منبع: امثال و حکم، علی اکبر دهخدا
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 556 |
| 13 | #درویش_قانع
درویشی تنها در صحرا نشسته بود.
پادشاهی بر او گذشت.
درویش التفاتی به وی نکرد.
سلطان برنجید.
وزیر نزدیک درویش آمد و گفت ای جوانمرد، سلطانِ روی زمین بر تو گذر کرد، چرا شرط ادب به جای نیاوردی؟
درویش گفت سلطان را بگوی توقع خدمت از کسی دار که توقع نعمت از تو دارد.
#منبع: گلستان سعدی
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 592 |
| 14 | ⏺مجری صداسیما: باید فرودگاه مهرآباد رو ببندیم تا هی نرن مذاکره کنن
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 1 680 |
| 15 | #امان_از_حرف_مردم
مىخواستم به دنيا بيايم، در يك زايشگاه عمومى؛ پدرم به مادرم گفت: فقط بيمارستان خصوصى!
مادرم گفت: چرا؟
پدربزرگم گفت: مردم چه مىگويند؟!
مىخواستم به مدرسه بروم، همان مدرسه سر كوچهمان؛ مادرم گفت: فقط مدرسه غيرانتفاعى!
پدرم گفت: چرا؟
مادرم گفت: مردم چه مىگويند؟!
به رشته انسانى علاقه داشتم؛ پدرم گفت: فقط رياضى!
گفتم: چرا؟
پدرم گفت: مردم چه مىگويند؟!
مىخواستم با دخترى ساده كه دوستش داشتم ازدواج كنم؛ خواهرم گفت: مگر من بميرم.
گفتم: چرا؟
خواهرم گفت: مردم چه مىگويند؟!
مىخواستم پول مراسم عروسى را سرمايه زندگىام كنم؛ پدر و مادرم گفتند: مگر از روى نعش ما رد شوى.
گفتم: چرا؟
آنها گفتند: مردم چه مىگويند؟!
مىخواستم به اندازه جيبم خانهاى در پايين شهر اجاره كنم؛ مادرم گفت: واى بر من.
گفتم: چرا؟
مادرم گفت: مردم چه مىگويند؟!
اوّلين مهمانى بعد از عروسىمان بود. مىخواستم ساده باشد و صميمى؛ همسرم گفت: شكست به همين زودى؟!
گفتم: چرا؟
همسرم گفت: مردم چه مىگويند؟!
مىخواستم يک ماشين مدل پايين بخرم، در حد وسعم تا عصاى دستم باشد؛ همسرم گفت: خدا مرگم دهد.
گفتم: چرا؟
همسرم گفت: مردم چه مىگويند؟!
مىخواستم بميرم. بر سر قبرم بحث شد؛ پسرم گفت: پايين قبرستان.
زنم جيغ كشيد!
دخترم گفت: چه شده؟
زنم گفت: مردم چه مىگويند؟!
مُردم... برادرم براى مراسم ترحيمم مسجد سادهاى در نظر گرفت.
خواهرم اشک ريخت و گفت: مردم چه مىگويند؟!
از طرف قبرستان سنگ قبر سادهاى بر سر مزارم گذاشتند؛ اما برادرم گفت: مردم چه مىگويند؟!
خودش سنگ قبرى برايم سفارش داد كه عكسم را رويش حک كرده بودند.
و حالا من در اينجا در حفرهاى تنگ و تاريک، خانهاى دارم و تمام سرمايهام براى ادامه زندگى، جملهاى بيش نبود؛ «مردم چه مىگويند؟!»
مردمى كه عمرى نگران حرفهايشان بودم، حالا حتى لحظهاى هم نگران من نيستند!!!
كسانى كه براى خودشان زندگى مىكنند، از فرصت يکباره زندگىشان نهايت بهره و لذت را بردهاند...
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 2 302 |
| 16 | #باور
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 2 595 |
| 17 | واکنش عربستانیها وقتی عربستان گل چهارم رو از اسپانیا خورد😂
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 2 743 |
| 18 | هروقت خواستي بفهمي علم بهتر است يا ثروت، يه نگاه به #قيمت_كتابا بكن!
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 2 214 |
| 19 | 🔹 دلار ۱۸۰ تومانی
- چرا این جنس گرون شده؟
- دلار رفته بالا.
- ولی شما این جنس رو قبلاً خریدی!
- درسته، ولی دفعه بعد باید گرونتر بخرم، پس از الان گرون میفروشم!
🔹 دلار ۱۶۰ تومانی
- آقا دلار اومده پایین، پس چرا قیمتها کم نشده؟
- چون این جنس رو موقع گرونی دلار خریدم، مجبورم با همون قیمت بفروشم!
🔹 نتیجه:
دلار که بالا میره، قیمتها فوراً بالا میرن چون «بعداً گرون میخرن»!
دلار که پایین میاد، قیمتها پایین نمیان چون «قبلاً گرون خریدن»!
🔹خلاصه افزایش قیمت اجناس در ایران شبیه یک خیابان یکطرفه است؛
ورودی دارد، اما دوربرگردان ندارد!
#دوست_داران_دانایی
@danaeeii | 2 313 |
| 20 | گرانیِ اجناس در ایران شبیه یک خیابان یکطرفه است؛
ورودی دارد، اما دوربرگردان ندارد!
🔹 دلار ۱۸۰ تومانی
- چرا این جنس گرون شده؟
- دلار رفته بالا.
- ولی شما این جنس رو قبلاً خریدی!
- درسته، ولی دفعه بعد باید گرونتر بخرم، پس از الان گرون میفروشم!
🔹 دلار ۱۶۰ تومانی
- آقا دلار اومده پایین، پس چرا قیمتها کم نشده؟
- چون این جنس رو موقع گرونی دلار خریدم، مجبورم با همون قیمت بفروشم!
🔹 نتیجه:
دلار که بالا میره، قیمتها فوراً بالا میرن چون «بعداً گرون میخرن»!
دلار که پایین میاد، قیمتها پایین نمیان چون «قبلاً گرون خریدن»!
خلاصه قیمتها مثل آسانسوری هستند که فقط دکمه «بالا»ش کار میکنه؛
دکمه «پایین» سالهاست خراب شده!
@danaeeii | 1 |
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
