fa
Feedback
•𝐒𝐤𝐲☁️

•𝐒𝐤𝐲☁️

رفتن به کانال در Telegram

❝ "..سنرحل و يبقي الأثر.." دانشجوی ارشد روان‌شناسی بالینی🪐 _______________________ •instagram.com/th9sky

نمایش بیشتر
1 016
مشترکین
-224 ساعت
-117 روز
+4730 روز
جذب مشترکین
ژوئن '26
ژوئن '26
+69
در 1 کانال‌ها
مه '26
+29
در 2 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '26
+41
در 1 کانال‌ها
Get PRO
مارس '26
+5
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '26
+55
در 6 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '26
+20
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '25
+24
در 1 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '25
+85
در 3 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '25
+89
در 1 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '25
+40
در 6 کانال‌ها
Get PRO
اوت '25
+30
در 2 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '25
+13
در 1 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '25
+27
در 1 کانال‌ها
Get PRO
مه '25
+80
در 5 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '25
+100
در 7 کانال‌ها
Get PRO
مارس '25
+73
در 4 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '25
+141
در 7 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '25
+108
در 3 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '24
+1 434
در 1 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '24
+45
در 1 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '24
+38
در 1 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '24
+35
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '24
+107
در 1 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '24
+13
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '24
+8
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '24
+6
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '24
+5
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '24
+17
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '24
+49
در 1 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '24
+12
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '23
+23
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '23
+20
در 20 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '23
+9
در 22 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '23
+12
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '23
+9
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '23
+14
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '23
+11
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '23
+19
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '23
+29
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '23
+11
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '23
+3
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '23
+10
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '22
+13
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '22
+17
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '22
+44
در 0 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '22
+20
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '22
+16
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '22
+13
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '22
+24
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '22
+46
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '22
+26
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '22
+52
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '22
+75
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '22
+25
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '21
+17
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '21
+16
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '21
+13
در 0 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '21
+37
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '21
+30
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '21
+28
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '21
+15
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '21
+30
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '21
+48
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '21
+369
در 0 کانال‌ها
تاریخ
رشد مشترکین
اشارات
کانال‌ها
22 ژوئن0
21 ژوئن0
20 ژوئن0
19 ژوئن0
18 ژوئن+1
17 ژوئن+1
16 ژوئن+4
15 ژوئن+2
14 ژوئن+1
13 ژوئن+1
12 ژوئن+4
11 ژوئن+2
10 ژوئن+2
09 ژوئن+2
08 ژوئن+2
07 ژوئن+4
06 ژوئن+17
05 ژوئن+15
04 ژوئن+8
03 ژوئن+1
02 ژوئن+1
01 ژوئن+1
پست‌های کانال
احنف‌بن قیاس با اینکه پیر بود، روزهٔ نفلی می‌گرفت. روزی به او گفتند:«تو پیر شده‌ای و این روزه گرفتن رنجورت می‌کند.» احنف به آنها گفت: «من دارم برای سفری دور و دراز خود را آماده می‌کنم.» دوست من، خوب توجه کن سفر دور و دراز .. نمی‌خواهم تو را بترسانم گرچه می‌دانم هرکه می‌ترساند در واقع از تو مواظبت می‌کند و آن که اطمینان می‌دهد، می‌ترساند. تورا صدا می‌زنم و می‌گویم: «توشه،توشه» پایان این دنیا سفر به سوی الله است و دنیا تنها جایی است که باید توشهٔ این سفر را آماده کنیم. هربار که انجام کاری برایت دشوار شد با وعدهٔ بهشت، خودت را دلداری بده. •أدهم شرقاوي ☁️

2
sticker.webp
130
3
سوءتفاهم کوچکی برای بعضی از دوستان پیش آمده.. بیشتر نوشته‌هایی که اینجا منتشر می‌شوند، بیان احساسات شخصی نیستند و قرار نیست از زندگی شخصی‌ام روایت کنند. این‌ها بیشتر برای فکر کردن، یاد گرفتن و گفت‌وگو درباره‌ی موضوعات روان‌شناختی و روابط نوشته می‌شوند. امیدوارم اینجا بتواند فضایی برای باهم فکر کردن و دیدن جهان از زاویه‌‌ای دیگر باشد.. ☁️
200
4
می‌توانی زخم‌های گذشته را داشته باشی، من هیچ‌گاه آن‌ها را نادیده نمی‌گیرم؛ اما در عین حال، مسئولِ زخمی باشی که امروز به رابطه می‌زنی.. ☁️
223
5
من همدلانه تلاش می‌کنم بفهمم چرا تو این‌گونه رفتار می‌کنی؛ اما مسئولیت تو هم این است بپذیری که این رفتار، هر دلیلی که داشته ب
من همدلانه تلاش می‌کنم بفهمم چرا تو این‌گونه رفتار می‌کنی؛ اما مسئولیت تو هم این است بپذیری که این رفتار، هر دلیلی که داشته باشد، روی رابطه اثر می‌گذارد و سهم خودت را در آن ببینی.. ☁️
249
6
ممنون از محبتتون دوستان، الحمدلله برادرم حالشون بهتره 🤍
110
7
روزی که پیام قبلی رو گذاشتم اینجا، چند ساعت بعدش حال برادر خودم بد شد. چند روزی هست بیمارن، اومدم بگم براشون دعا کنید، هرچه زودتر سلامتیشون‌ رو به دست بیارن، ترخیص بشن و برگردیم خونه..
224
8
بدون متن...
464
9
«اللَّهُمَّ رَبَّ النَّاسِ، أذْهِبِ البَأسَ، وَاشْفِ أنْتَ الشَّافِي، لا شِفَاءَ إِلا شِفاؤُكَ، شِفَاءً لا يُغَادِرُ سَقماً»: بار الها، ای پروردگار مردم، بيماری‌اش را برطرف کن و چنان بهبودی و شفايی عنايت فرما كه هيچ بيماری باقی نگذارد. چون شفادهنده تویی و هيچ شفايی جز شفای تو وجود ندارد.
373
10
همهٔ زخم‌ها قابلیت بهبودی ندارند. گاه پزشکان عضوی را که دچار عفونت و ناکار شده باشد می‌بُرند و قطع می‌کنند تا از اعضای دیگر نگهداری کنند. این همان کاری است که من حالا دارم می‌کنم، آنچه را که از من باقی مانده با خود برداشته و می‌روم.. سلام بر تو ای دوست ☁️❛
659
11
☁️ (:
☁️ (:
615
12
sticker.webp
591
13
به زبان روانکاوی کلاسیک، علائم روانی فقط رنج نیستند؛ گاهی کارکردی هم دارند. از یک سو، خودِ علامت می‌تواند به شکل ناهشیار به کاهش تنش و کنار آمدن با یک تعارض درونی کمک کند؛ چیزی که در روانکاوی از آن با عنوان «سود اولیه» یاد می‌شود. از سوی دیگر، ممکن است این علامت به‌طور ناهشیار پیامدهایی در رابطه با اطرافیان ایجاد کند؛ مثلاً تعارض‌ها موقتاً متوقف شوند، والدین بیشتر مراقبت کنند، خواسته‌های کودک جدی‌تر گرفته شود یا محدودیت‌ها تغییر کنند. این جنبه را معمولاً «سود ثانویه» می‌نامند. البته این به آن معنا نیست که کودک آگاهانه نقشه‌ای کشیده یا در حال نقش بازی کردن است. بیشتر می‌توان تصور کرد که روان، ناهشیارانه یاد گرفته است: «وقتی این اتفاق می‌افتد، محیط به شکل خاصی به من پاسخ می‌دهد.» «علامت به راه‌حلی تبدیل می‌شود که روان، هرچند به بهایی سنگین و با هزینه‌هایی برای رشد و روابط فرد، از آن برای تحمل تعارض و حفظ تعادل خود استفاده می‌کند.» روانِ انسان گاهی الگوهایی را حفظ می‌کند که زمانی به او کمک کرده‌اند با اضطراب یا تعارض کنار بیاید. اگر علامتی، هرچند به شکلی ناهشیار، باعث شود فرد توجه، مراقبت یا تغییر در رفتار اطرافیان را تجربه کند، ممکن است آن الگو تداوم پیدا کند. به نظر می‌رسید این کودک، برای مدتی، از خلال همین حالت‌های غش توانسته بود مراقبت و توجه بیشتری از والدین دریافت کند. اما از جایی به بعد، شرایط تغییر کرد. او با خواسته‌ای روبه‌رو شد که این بار همان علامت نه‌تنها کمکی به رسیدن به آن نمی‌کرد، بلکه به مانعی برای آن تبدیل شده بود؛ زیرا والدین دقیقاً به دلیل همین حملات، از فرستادن او به استخر می‌ترسیدند. شاید بتوان گفت اینگونه به تدریج آن الگو کنار گذاشته شد.. ❛☁️
610
14
استاد از پسربچه‌ای می‌گفت که والدینش با نگرانی او را آورده بودند. می‌گفتند هر از گاهی حالتی شبیه غش به او دست می‌دهد. آزمایش‌ها و معاینات پزشکی انجام شده بود و همه چیز طبیعی به نظر می‌رسید. برای همین خواسته بودند نظر یک درمانگر و روان‌شناس را هم بدانند. کودک یک گلایه‌ی همیشگی داشت؛ دوست داشت به کلاس شنا و استخر برود، اما والدینش مخالفت می‌کردند. درمانگر هر بار تلاش می‌کرد برای او توضیح دهد که با وجود این علائم، نگرانیِ پدر و مادرش قابل درک است، اما کودک نمی‌پذیرفت. حتی به‌خاطر همین موضوع در یکی از جلسات، دو بار همین حالتِ غش را تجربه کرد. این بار درمانگر، مسیر دیگری را انتخاب کرد. رو به کودک کرد و گفت: «شاید برای همین است که پدر و مادرت می‌ترسند. اگر در استخر هم این حالت به تو دست بدهد، ممکن است اتفاق خطرناکی بیفتد.» کودک ناگهان حالت نشستن خود را عوض کرد، سینه‌اش را جلو داد و با لحنی محکم گفت: «من حالم خوبه... هیچیم نیست.» استاد می‌گفت از آن جلسه به بعد، دیگر در اتاق درمان با آن حالتِ غش روبه‌رو نشد.. ❛
410
15
sticker.webp
451
16
همان‌طور که همیشه پرحرفی نشانه‌ی ارتباط با دیگری نیست، همیشه سکوت هم نشانه‌ی عمق نیست. گاهی آدم‌ها با کلمات فرار می‌کنند؛ گاهی هم با سکوت. گاهی آنچه گفته نمی‌شود، به اندازه‌ی آنچه گفته می‌شود معنا دارد. شاید سؤال این نباشد که: «چرا حرف نمی‌زنی؟» شاید سؤال این باشد: «این سکوت دارد از تو در برابرِ چه چیزی محافظت می‌کند؟» یا حتی: «این سکوت می‌خواهد چه چیزی را به دیگری منتقل کند؟» ❛☁️
616
17
sticker.webp
423
18
آنچه برای الله است ماندگار می‌ماند..☁️
آنچه برای الله است ماندگار می‌ماند..☁️
518
19
آنچه برای الله است ماندگار می‌ماند..☁️
آنچه برای الله است ماندگار می‌ماند..☁️
1
20
در دایره‌ی دوستی‌مان، روزی یکی از دوستانم بدون هیچ توضیحی از همه‌ی ما فاصله گرفت. دیگر نه خواست ما را ببیند و نه حتی تلفن‌هایمان را پاسخ می‌داد. به هر دری می‌زدیم تا بدانیم چه شده است. یکی می‌گفت شاید حالش خوب نیست، یکی دیگر می‌گفت شاید مدتی می‌خواهد تنها باشد، آن یکی می‌پرسید نکند از ما دلخور است؟ کاری کرده‌ایم؟ و هزار فکرِ دیگر که ذهنمان برای پر کردنِ جای خالی می‌ساخت. روزی دو نفر از دوستانم به درِ خانه‌شان رفتند، اما بیرون نیامد… حتی برای یک سلام کوتاه. بعدها یکی از صمیمی‌ترین دوستانمان را در سانحه‌ای از دست دادیم؛ باز هم نیامد… هیچ خبری از او نشد. رفیقِ چند ساله‌ی ما دیگر نمی‌خواست با ما باشد. نمی‌دانستیم چه رخ داده، هنوز هم نمی‌دانیم… آن روزها بی‌قراریِ عجیبی را در وجود همه‌مان می‌دیدم. روزها درباره‌ی این موضوع حرف می‌زدیم. خشم بود؛ خشم از ندانستن. غم بود؛ غمِ دور شدنش. و دلتنگی… دلتنگی و دلتنگی و دلتنگی. شاید سخت‌ترین بخشِ ماجرا، خودِ رفتنِ او نبود؛ این بود که هیچ روایتی برای رفتنش نداشتیم. ذهنِ انسان با فقدان کنار می‌آید، اما با ابهام، دشوارتر. وقتی کسی بی‌هیچ توضیحی می‌رود، ما فقط او را از دست نمی‌دهیم؛ درگیرِ ساختنِ صدها پاسخِ احتمالی هم می‌شویم. بخشی از ما خشمگین می‌شود، بخشی احساس گناه می‌کند، بخشی امیدوار می‌ماند که شاید روزی برگردد. چند سالی از آن ماجرا گذشته است. احساس می‌کنم دیگر پذیرفته‌ایم… پذیرفته‌ایم که شاید نمی‌خواست رابطه‌ی دوستی‌اش را با ما ادامه دهد. یا شاید درگیر مشکلاتی بوده که از آن اطلاعی نداریم… از الله می‌خواهم هرجا که هست خوب باشد. اما گاهی فکر می‌کنم بعضی آدم‌ها، حتی بعد از رفتنشان هم در زندگیِ ما می‌مانند نه با حضورشان، بلکه به خاطرِ سؤال‌هایی که بی‌پاسخ گذاشته‌اند… ❛☁️
718