پیشگیری از همهگیری بیماریهای واگیردار
前往频道在 Telegram
😷 دربارۀ شناخت کووید-۱۹ و سایر بیماریهای واگیردار و راههای کاهش ریسک ابتلا استفاده از تجربههای کشورهای دیگر و نقد و بررسی شایعات پزشکی ترویج علم و مقابله با شبهعلم رفتن به آغاز کانال: t.me/nouritazeh/1 فقط پیام ضروری: @pakrouh
显示更多3 482
订阅者
无数据24 小时
-107 天
+18430 天
帖子存档
Repost from N/a
🦷 دندانپدیا:
تلگرام:
t.me/dandanpedia
بله:
ble.ir/join/9hyejRUPzA
در این کانالها منتظر مطالب مربوط به بهداشت و سلامت دهان و دندان باشید!
Repost from فانوس
📕نسخهنویسی و درمان منطقی
در بیماریهای شایع کودکان
همراه با اطلس بیماریها
ویرایش تابستان ۱۴۰۵
#دکتر_مجتبی_کمالی_اقدم
فوق تخصص بیماریهای عفونی کودکان
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان
t.me/HealthNotes
t.me/GreatPharos
Repost from اندیشه سرا
😞💊 «قرصی»!
صفتی که یک بیشعورِ* «فاقد سواد سلامت» برای توهین ساخته است!
#ب_پ
*(در این متن، «بیشعور»، توهین نیست، توصیف است.)
-
✍ روز گذشته در یک جلسۀ کاری، فردی ۷۰ ساله بر سر فردی ۳۵ ساله داد میزد که «تو به من گفتهای "قرصی"»!
دومی گفت:
«بله! که گفتهام! قرصی هستی! نیستی؟!»
اولی که از ناراحتی حالش داشت بد میشد، گفت:
«هستم! به تو چه؟!»
دومی گفت:
«پس خوب کردم گفتم!»
اولی گفت:
«غلط کردی که گفتی!»
دومی گفت:
«خودت گفتی "هستم"!»
تمام این صحبتها با فریاد و در حضور چندین نفر دیگر انجام میشد که بعضی از آنها داشتند طرفین را به آرامش دعوت میکردند.
افزون بر حرفهای بالا، توهینهای زشت دیگری هم بین این دو فرد رد و بدل شد که البته نسبت به پیش کشیدن بیماری به عنوان ناسزا مهم نیستند!
-
❓آیا اینکه کسی دارو مصرف میکند چیزیست که دیگری مجاز باشد از آن برای توهین استفاده کند؟
از منظر اخلاق پزشکی و اخلاق زیستی، پاسخ صریح «خیر» است؛
مصرف دارو، بخشی از «حق درمان» و «حق سلامت» فرد است و برچسبزنی به آن، مصداق انگ (stigma) و نقض کرامت انسانی تلقی میشود.
-
❓اصلاً آیا یک وضعیت ناشایست است که بیمار را میشود به خاطرش سرزنش کرد یا زیر سؤال برد؟
در ادبیات علمی، «سرزنش بیمار» (blame) یکی از موانع جدی درمان مؤثر است و با کاهش پایبندی به درمان و افزایش عوارض بیماری مرتبط دانسته شده است.
-
❓این دارو برای هر بیماریای باشد آیا کسی مجاز به توهین کردن به مصرف کننده دارو است؟
در همه بیماریها، از دیابت و فشار خون تا اختلالات روانپزشکی، مصرف دارو «نشانۀ ضعف» نیست، بلکه نشانۀ «مداخلۀ درمانی مبتنی بر شواهد» است. حتی در اختلالات روانی، دارودرمانی یکی از ستونهای اصلی درمان مبتنی بر راهنماهای بالینی است.
-
❓آیا کسی حق دارد به آن فرد ۳۵ ساله، که رفتارش علاوه بر بیادبی نشان میدهد نیاز به مراجعه به روانپزشک دارد و احتمالاً چند دارو برایش تجویز خواهد شد در صورتی که فهم آن را داشته باشد که باید به روانپزشک مراجعه و داروهای تجویزی او را مصرف کند، بگوید «قرصی»؟!
استفاده از چنین برچسبهایی در ادبیات سلامت بهعنوان خودانگزنی «self-stigma» و انگ اجتماعی «public stigma» شناخته میشود که میتواند مانع مراجعه به درمان، تشدید علائم و حتی افزایش خطر پیامدهای جدی مانند افسردگی و خودکشی شود.
-
❓آیا تا حالا به بزرگترهای خانوادهاش نگاه نکرده تا ببیند روزی چند قرص مصرف میکنند؟
آیا این که آنها روزی چند قرص مصرف میکنند عیب است؟
در جوامع سالمند، مصرف چنددارویی (polypharmacy) بسیار شایع است و یک پدیدۀ پزشکی طبیعی در مدیریت بیماریهای مزمن محسوب میشود، نه موضوعی برای قضاوت ارزشی.
برعکس، «پایبندی به درمان» (medication adherence) یکی از شاخصهای مهم پیشآگهی بهتر در بسیاری از بیماریهاست.
-
این اصطلاح بیشعورانه را که به کسی که بداخلاقی میکند میگویند «قرصش را نخورده» شنیده بودم (در زبانهای دیگر از جمله انگلیسی و فرانسوی هم رایج است)، اما صفت «قرصی» را نخستینبار بود میشنیدم!
این نوع زبان، نمونهای از «زبان انگزن» (stigmatizing language) است که در مطالعات متعدد بهعنوان عامل تقویت تبعیض و کاهش تمایل به درمان گزارش شده است.
-
گاهی شنیدن یک کلمه مرا در دریایی از فکر غرق میکند.
از ساعتی که این حرف را شنیدهام فکرم به چند راه رفته است.
از خود پرسیدهام چه کسانی در چه جایگاههایی کوتاهی کردهاند که بعضی افراد به خود اجازه میدهند بیماری یک فرد را پایۀ توهین قرار دهند.
پاسخ در چند سطح است:
آموزش عمومی ناکافی، ضعف در سواد سلامت، بازنمایی نادرست رسانهای از بیماریهای روانی، و حتی کمکاری نظامهای آموزشی در آموزش مهارتهای ارتباطی و همدلی.
-
از خود پرسیدهام چه راههایی برای جبران آن کوتاهیها وجود دارد.
راهکارهای مبتنی بر شواهد شامل:
آموزش سواد سلامت، اصلاح زبان رسانهای، تماس مستقیم با افراد مبتلا (contact-based interventions)، و ترویج روایتهای علمی صحیح درباره بیماری و درمان است.
-
پاسخ این پرسشها معلوم است
و البته اجرای آنها نیازمند اراده جمعی، سیاستگذاری سلامتمحور و مشارکت فعال متخصصان، رسانهها و نظام آموزشی است.
-
🆘 لطفاً با بازنشر این پیام کمک کنید افرادی که از حداقلی از شعور برخوردار نیستند بدانند بیماری را نباید پایۀ فحاشی قرار داد، بدانند که بروز دادن این بیشعوری باعث طرد شدنشان میشود.
-
🆘 لطفاً این را بخوانید:
من یک بیمار روانی هستم! بله! منظورم خودم است:
t.me/andishehsarapub/5507
🆘لطفاً به گروه
t.me/HealthNotes
بپیوندید و از بخش اد ممبر کسانی را که سلامتشان برایتان مهم است اد کنید.
تلاش ما برای نشر اطلاعات درست و مفید و خنثی کردن اثر سوء اطلاعات نادرست و زیانبار، با همکاری جدی شما میتواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد.🌹❤️
Repost from اندیشه سرا
😞💊 «قرصی»!
صفتی که یک بیشعورِ* «فاقد سواد سلامت» برای توهین ساخته است!
*(در این متن، «بیشعور»، توهین نیست، توصیف است.)
-
✍ روز گذشته در یک جلسۀ کاری، فردی ۷۰ ساله بر سر فردی ۳۵ ساله داد میزد که «تو به من گفتهای "قرصی"»!
دومی گفت:
«بله! که گفتهام! قرصی هستی! نیستی؟!»
اولی که از ناراحتی حالش داشت بد میشد، گفت:
«هستم! به تو چه؟!»
دومی گفت:
«پس خوب کردم گفتم!»
اولی گفت:
«غلط کردی که گفتی!»
دومی گفت:
«خودت گفتی "هستم"!»
تمام این صحبتها با فریاد و در حضور چندین نفر دیگر انجام میشد که بعضی از آنها داشتند طرفین را به آرامش دعوت میکردند.
افزون بر حرفهای بالا، توهینهای زشت دیگری هم بین این دو فرد رد و بدل شد که البته نسبت به پیش کشیدن بیماری به عنوان ناسزا مهم نیستند!
-
❓آیا اینکه کسی دارو مصرف میکند چیزیست که دیگری مجاز باشد از آن برای توهین استفاده کند؟
از منظر اخلاق پزشکی و اخلاق زیستی، پاسخ صریح «خیر» است؛
مصرف دارو، بخشی از «حق درمان» و «حق سلامت» فرد است و برچسبزنی به آن، مصداق انگ (stigma) و نقض کرامت انسانی تلقی میشود.
-
❓اصلاً آیا یک وضعیت ناشایست است که بیمار را میشود به خاطرش سرزنش کرد یا زیر سؤال برد؟
در ادبیات علمی، «سرزنش بیمار» (blame) یکی از موانع جدی درمان مؤثر است و با کاهش پایبندی به درمان و افزایش عوارض بیماری مرتبط دانسته شده است.
-
❓این دارو برای هر بیماریای باشد آیا کسی مجاز به توهین کردن به مصرف کننده دارو است؟
در همه بیماریها، از دیابت و فشار خون تا اختلالات روانپزشکی، مصرف دارو «نشانۀ ضعف» نیست، بلکه نشانۀ «مداخلۀ درمانی مبتنی بر شواهد» است. حتی در اختلالات روانی، دارودرمانی یکی از ستونهای اصلی درمان مبتنی بر راهنماهای بالینی است.
-
❓آیا کسی حق دارد به آن فرد ۳۵ ساله، که رفتارش علاوه بر بیادبی نشان میدهد نیاز به مراجعه به روانپزشک دارد و احتمالاً چند دارو برایش تجویز خواهد شد در صورتی که فهم آن را داشته باشد که باید به روانپزشک مراجعه و داروهای تجویزی او را مصرف کند، بگوید «قرصی»؟!
استفاده از چنین برچسبهایی در ادبیات سلامت بهعنوان خودانگزنی «self-stigma» و انگ اجتماعی «public stigma» شناخته میشود که میتواند مانع مراجعه به درمان، تشدید علائم و حتی افزایش خطر پیامدهای جدی مانند افسردگی و خودکشی شود.
-
❓آیا تا حالا به بزرگترهای خانوادهاش نگاه نکرده تا ببیند روزی چند قرص مصرف میکنند؟
آیا این که آنها روزی چند قرص مصرف میکنند عیب است؟
در جوامع سالمند، مصرف چنددارویی (polypharmacy) بسیار شایع است و یک پدیدۀ پزشکی طبیعی در مدیریت بیماریهای مزمن محسوب میشود، نه موضوعی برای قضاوت ارزشی.
برعکس، «پایبندی به درمان» (medication adherence) یکی از شاخصهای مهم پیشآگهی بهتر در بسیاری از بیماریهاست.
-
این اصطلاح بیشعورانه را که به کسی که بداخلاقی میکند میگویند «قرصش را نخورده» شنیده بودم (در زبانهای دیگر از جمله انگلیسی و فرانسوی هم رایج است)، اما صفت «قرصی» را نخستینبار بود میشنیدم!
این نوع زبان، نمونهای از «زبان انگزن» (stigmatizing language) است که در مطالعات متعدد بهعنوان عامل تقویت تبعیض و کاهش تمایل به درمان گزارش شده است.
-
گاهی شنیدن یک کلمه مرا در دریایی از فکر غرق میکند.
از ساعتی که این حرف را شنیدهام فکرم به چند راه رفته است.
از خود پرسیدهام چه کسانی در چه جایگاههایی کوتاهی کردهاند که بعضی افراد به خود اجازه میدهند بیماری یک فرد را پایۀ توهین قرار دهند.
پاسخ در چند سطح است:
آموزش عمومی ناکافی، ضعف در سواد سلامت، بازنمایی نادرست رسانهای از بیماریهای روانی، و حتی کمکاری نظامهای آموزشی در آموزش مهارتهای ارتباطی و همدلی.
-
از خود پرسیدهام چه راههایی برای جبران آن کوتاهیها وجود دارد.
راهکارهای مبتنی بر شواهد شامل:
آموزش سواد سلامت، اصلاح زبان رسانهای، تماس مستقیم با افراد مبتلا (contact-based interventions)، و ترویج روایتهای علمی صحیح درباره بیماری و درمان است.
-
پاسخ این پرسشها معلوم است
و البته اجرای آنها نیازمند اراده جمعی، سیاستگذاری سلامتمحور و مشارکت فعال متخصصان، رسانهها و نظام آموزشی است.
-
🆘 لطفاً با بازنشر این پیام کمک کنید افرادی که از حداقلی از شعور برخوردار نیستند بدانند بیماری را نباید پایۀ فحاشی قرار داد، بدانند که بروز دادن این بیشعوری باعث طرد شدنشان میشود.
-
🆘 لطفاً این را بخوانید:
من یک بیمار روانی هستم! بله! منظورم خودم است:
t.me/andishehsarapub/5507
🆘لطفاً به گروه
t.me/HealthNotes
بپیوندید و از بخش اد ممبر کسانی را که سلامتشان برایتان مهم است اد کنید.
تلاش ما برای نشر اطلاعات درست و مفید و خنثی کردن اثر سوء اطلاعات نادرست و زیانبار، با همکاری جدی شما میتواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد.🌹❤️
Repost from فانوس
🌱 لطفاً چند ثانیه وقت بگذارید و با بازنشر مطالب این کانال:
@GreatPharos
ضمن ترویج اطلاعات مفید و مهم، جای اطلاعات نادرست و زیانبار را تنگ کنید.
🌱 همچنین از بخش اد ممبر میتوانید عزیزان خود را به این گروه دعوت کنید تا چنین مطالبی را بشنوند و بخوانند:
t.me/HealthNotes
🌱 لطفاً با بازنشر همین پیام، دوستان خود را به این کانال و گروه دعوت بفرمایید.
🌱 شما هم لینک کانالهای مفید را برای من بفرستید تا در @moarrefi به دیگران معرفی شوند.
🚨 #بسیار_مهم
پیشگیری از برداشت اشتباه از مبحث فیبر غذا:
t.me/andishehsarapub/16186
دوستان عزیز
لطفا پاسخ بله یا خیر را روی پیام در کانال اصلی درج بفرمایید:
t.me/dr_Maryam_Shafiei/26
(در تلگرام، ریاکشن اگر روی پیامهای فورواردی گذاشته شود، به ریاکشنهای کانال اصلی افزوده نمیشود.)
Repost from فانوس
+3
😞🆘درصد کسانی که از چنین نکتۀ مهمی اطلاع نداشتند نگرانکننده نیست؟
از ۲۴ پاسخدهنده ۱۴ نفر اطلاع نداشتهاند،
آن هم در جمعیتی که آگاهیشان از میانگین کل جامعه خیلی بالاتر است.
لطفا شما هم روی پیام پاسخ بدهید:
t.me/dr_Maryam_Shafiei/26
و پیام را هرقدر میتوانید بازنشر بفرمایید.
انبوهی از چنین پیامهایی را که لازم است به همگان اطلاع داده شود میتوانیم منتشر کنیم
اما رساندنشان به رویت تعداد بسیار زیادی (به نسبت نیاز جامعه) برای ما ممکن نیست.
لطفا شما به هر روشی که میتوانید کمک کنید:
۱. پیامها را در گروههایی که حضور دارید و نیز خصوصی برای نزدیکان خود بازنشر بفرمایید.
۲. اگر لینک گروههای عمومی را دارید که بازنشر چنین پیامهایی در آنها مجاز است، لطفا لینکشان را برای من ارسال بفرمایید.
@pakrouh
۳. اگر پیشنهادی برای بیشتر دیده شدن چنین پیامهایی دارید لطفاً بفرمایید.
۴. لطفا به گروه بهداشت و سلامت بپیوندید و از قسمت اد ممبر عزیزان خود را نیز اد کنید تا پیامهای مرتبط با سلامت را بخوانند و بشنوند:
t.me/HealthNotes
۵. اگر مایل به نوشتن نکاتی در زمینه تخصص خود هستید لطفا به من پیام بدهید.
👉 t.me/andishehsarapub/16158
❓آیا شما قبلاً در مورد سرطان سینه در مردان شنیده بودید؟
بله: 👍 نه: 🔥
چون پیام بالا را به صورت فوروارد شده میبینید، لطفا پاسخ بله یا خیر را روی پیام در کانال اصلی درج بفرمایید:
t.me/dr_Maryam_Shafiei/26
(در تلگرام، ریاکشن اگر روی پیامهای فورواردی گذاشته شود، به ریاکشنهای کانال اصلی افزوده نمیشود.)
Repost from N/a
+3
⚠️ آقایان! مطلع باشید! و لطفاً اطلاعرسانی بفرمایید!
سرطان سینه فقط مخصوص خانمها نیست.
شاید عجیب به نظر برسه اما مردان هم ممکنه به سرطان سینه مبتلا بشن.
⚠️⚠️ چون کمتر بهش توجه میشه معمولاً دیر تشخیص داده میشه و درمان سختتر میشه.
⚠️ اگه هر تغییری در سینه حس کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید.
💥تشخیص زودهنگام نجات بخش است.
❓آیا شما قبلاً در مورد سرطان سینه در مردان شنیده بودید؟
بله: 👍 نه: 🔥
اگر این پیام را به صورت فوروارد شده میبینید، لطفا پاسخ بله یا خیر را روی پیام در کانال اصلی درج بفرمایید:
t.me/dr_Maryam_Shafiei/26
در پیامهای دیگری بیشتر درباره سرطان سینه آقایان خواهم گفت:
#دکتر_مریم_شفیعی
متخصص جراحی عمومی
جراح پستان
🔹تلگرام:
t.me/dr_Maryam_Shafiei
🔹بله:
ble.ir/join/82qpN1wiWP
🔹اینستاگرام:
www.instagram.com/dr_maryam_shafiei
🌱 لطفاً سایر پیامهای کانال را نیز ببینید و با بازنشر آنها به افزایش آگاهیهای مرتبط با بهداشت و سلامت کمک کنید.
Repost from اندیشه سرا
یکی دیگر از نویسندگان کانال فانوس، خانم #دکتر_اعظم_رحیمی
جراح عمومی
فلوشیپ جراحی کولورکتال
قبول زحمت کردهاند و برای دوستانی که به تلگرام و بله دسترسیشان راحتتر از اینستاگرام است، در این دو پلتفرم کانال خود را ایجاد کردهاند.
لطفاً با ارسال این پیام برای آشنایان، از آنها دعوت بفرمایید با لینکهای زیر به کانال تلگرام یا بله تشربف بیاورید.
با اسکن کیو آر کد بالا هم میتوان وارد کانال تلگرام شد.
----------
کانال تلگرام:
t.me/drazamrahimi
کانال بله:
ble.ir/join/FRfEP4oVNq
اینستاگرام:
https://www.instagram.com/dr_azamrahimi
وبسایت:
www.drazamrahimi.com
----------
💥منتظر لینک کانالهای سایر نویسندگان فانوس (سایر تخصصها) باشید:
در تلگرام:
t.me/andishehsarapub
در بله:
https://ble.ir/andishesara
دوستان عزیز سلام❤️
اگر اپیزود بالا را نشنیدهاید پیشنهاد میکنم حتماً هرچه زودتر بشنوید
و برای کسانی که سلامتشان برایتان مهم هست بفرستید و پیگیر شوید تا بشنوند!
اگر شنیدهاید ممنون میشوم که نقد و نظرتان را برای من ارسال بفرمایید.
سپاس🌹
@pakrouh
Repost from اندیشه سرا
3⃣1⃣
💥🎧 نکات طلایی سلامت انسان:
فیبرهای محلول و نامحلول موجود در غذاها
❓فیبر محلول و فیبر نامحلول چیستند، چه میکنند و زمان درست مصرف همراه با کدام وعدۀ غذایی است؟
و پاسخ به سؤالات مهم در این زمینه
🎧 پادکست دیابت (۳۱)
لایفاستایل (۱۶)
تغذیه (۷)
🔴 اکیداً پیشنهاد میشود کانالهای زیر را دنبال کنید و پیامهای آنها را در بله و در تلگرام برای عزیزانی که سلامتشان برایتان اهمیت دارد ارسال بفرمایید:
💥دکتر بنفشه امین دانشپور:
(متخصص بیماریهای داخلی)
تلگرام:
t.me/dramindaneshpoor
بله:
ble.ir/join/6TLTGBNWbs
💥دکتر مریم شفیعی:
(جراح عمومی، جراح پستان)
تلگرام:
t.me/dr_Maryam_Shafiei
بله:
ble.ir/join/82qpN1wiWP
💥دکتر ندا اصغرزاده:
(متخصص بیماریهای زنان و زایمان)
تلگرام:
t.me/dr_neda_asgharzadeh
بله:
ble.ir/join/CoYSm6gAxn
🌹 پادکست دیابت را بشنوید و برای همه کسانی که سلامتشان برایتان مهم است بفرستید و پیگیری کنید که بشنوند:
t.me/andishehsarapub/16097
🚨پادکست «دیابت» برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نیز هست، از این رو مخاطبان آن همه مردم هستند.
⚠️🚨در پادکستهای notebookLM احتمال وجود اشکالات را باید در نظر داشت.
Repost from اندیشه سرا
💥 دوستان عزیز سلام ❤️
از نویسندگان کانال فانوس
( t.me/GreatPharos )
خواهش کردهایم که برای عزیزانی که به اینستاگرام دسترسی ندارند، مطالب آگاهیبخش حوزۀ سلامت در موضوع تخصص خودشان را در کانال «تلگرام» و «بله» در اختیار مخاطبان بگذارند.
پیشنهاد میشود کانالهای زیر را دنبال کنید و این پیام را در بله و در تلگرام برای دوستانی که سلامتشان برایتان اهمیت دارد ارسال بفرمایید.
----------
🔸دکتر بنفشه امین دانشپور
(متخصص بیماریهای داخلی)
بله:
ble.ir/join/6TLTGBNWbs
تلگرام:
t.me/dramindaneshpoor
----------
🔸دکتر مریم شفیعی
(جراح عمومی)
بله:
ble.ir/join/82qpN1wiWP
تلگرام:
t.me/dr_Maryam_Shafiei
----------
🔸دکتر ندا اصغرزاده
(متخصص بیماریهای زنان و زایمان)
بله:
ble.ir/join/CoYSm6gAxn
تلگرام:
t.me/dr_neda_asgharzadeh
----------
💥منتظر لینک کانالهای سایر نویسندگان فانوس (سایر تخصصها) باشید:
https://ble.ir/andishesara
t.me/andishehsarapub
نتیجۀ نظرسنجی بالا را ببینید.
این نکات علمی ساده اما مهم در بین اینفودمی گم میشوند و حتی افرادی که مایل به آگاهی از اطلاعات درست و مفید هستند هم به آسانی به این اطلاعات دست نمییابند.
لطفاً با بازنشر مطالب کانالهایی که در پیام قبل لینک داده شد، به ترویج علم و مقابله با شبهعلم کمک کنید.
پاسخ در تلگرام:
t.me/dramindaneshpoor/120
پاسخ در بله:
ble.ir/join/82qpN1wiWP
نکات بسیار زیادی هستند که آگاهیبخشی درباره آنها کمک کوچک یا بزرگی به مردم میکند.
نوشتن چنین نکاتی برای ما آسان است اما رساندنش به اطلاع عده بسیار زیادی از مردم، نه!
لطفاً شما با بازنشر مطالب کانالها دامنه تأثیرشان را افزایش دهید.
این چند پیام را برای نمونه ببینید لطفاً:
t.me/GreatPharos/2622
t.me/dramindaneshpoor/96
t.me/dr_Maryam_Shafiei/13
نکات بسیار زیادی هستند که آگاهیبخشی درباره آنها کمک کوچک یا بزرگی به مردم میکند.
نوشتن چنین نکاتی برای ما آسان است اما رساندنش به اطلاع عده بسیار زیادی از مردم، نه!
لطفاً شما با بازنشر مطالب کانالها دامنه تأثیرشان را افزایش دهید.
این چند پیام را برای نمونه ببینید لطفاً:
t.me/GreatPharos/2622
Repost from فانوس
دوستان عزیز سلام ❤️
از یکی دیگر از نویسندگان فانوس، خانم #دکتر_مریم_شفیعی (متخصص جراحی عمومی، جراح پستان) خواهش کردهایم که به پرسشهای شما عزیزان پاسخ بدهند.
پرسشهای خود را دربارۀ بیماریهای خوشخیم و بدخیم پستان و جراحیهای زیبایی پستان (ماموپلاستی، پروتز پستان و لیفت پستان) و ابدومینوپلاستی با ارسال به آیدی
@andishehsara1
(در تلگرام و در بله) از دکتر مریم شفیعی بپرسید و منتظر دریافت پاسخ آنها در اینجا باشید:
🔸تلگرام:
t.me/dr_Maryam_Shafiei
🔸بله:
ble.ir/dr_maryam_shafiei
پیشنهاد میشود هر دو کانال تازهتأسیس بالا را دنبال بفرمایید.
لطفاً این پیام را در تلگرام و نیز در بله برای عزیزان خود ارسال بفرمایید.
---
منتظر لینک کانالهای ارزشمند سایر نویسندگان فانوس باشید:
t.me/moarrefi
«مسافر»، اثر «برونو کاتالانو»
Bruno Catalano
مجسمهساز فرانسوی اصالتاً مراکشی.
نام کلی: مسافر
Les Voyageurs
نام اختصاصی:
Le Grand Van Gogh
(هریک از مسافران کاتالانو نام اختصاصی خود را دارند)
عکس در مارسِی فرانسه گرفته شده (یک مجسمه از سه زاویه) اما این مجسمه دیگر در آنجا نیست.
از آغاز هم بنا بوده موقت باشد، در سال ۲۰۱۳.
(از «بود و نیست»🔻های مارسی است.
🔺 t.me/LaVilleLumiere/150 )
دو شرح متفاوت را برای این مجسمه میتوانم بنویسم:
مسافرها، وقتی میروند بخشی از وجودشان از جمله قلبشان را جا میگذارند.
یا اینکه مسافرها در جستوجوی آنچه کاملشان میکند به سفر میروند.
میشود همزمان، هر دو را پذیرفت، البته، این دو شرح به #مهاجر بیشتر میخورد تا به مسافر!
اما صاحب اثر نام اثرش را مسافر گذاشته.
کاتالانو، چندین مجسمه دارد که مجموعۀ مسافر را تشکیل میدهند و هریک نام خاص خودش را دارد.
این مسافر،
Le Grand Van Gogh
نام دارد.
😞😢و شرح مهمتر:
t.me/andishehsarapub/13444
#مهاجرت
#یک_عکس
اثری دیگر از کاتالانو:
t.me/LaVilleLumiere/657
مطالب این کانال اختصاصیاند، لطفاً لینکشان را حذف نکنید🌹
#ب_پ
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
