فانوس
رفتن به کانال در Telegram
🕯 «فانوس» کانالیست که در آن مطالبی که دانستنشان به بهبود زندگی مردم کمک میکند به زبان ساده برای «عموم» منتشر میشود. ترویج علم و مقابله با شبهعلم آغاز کانال: t.me/GreatPharos/4 کووید-۱۹: @nouritazeh پیام ضروری (🔴نه پاسخ به سؤال): @pakrouh
نمایش بیشتر2 068
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
-17 روز
+18830 روز
آرشیو پست ها
2 068
🦷 دندانپدیا:
بله:
ble.ir/join/9hyejRUPzA
تلگرام:
t.me/dandanpedia
در این کانالها منتظر مطالب مربوط به بهداشت و سلامت دهان و دندان باشید!
2 068
Repost from N/a
❓کلسترول خوب چیه؟ چطوری بالا ببریمش؟
☂️وویس رو گوش کنید.
#کلسترول_خوب
#کلسترول_بد
#تغذیه
#ورزش
#لایف_استایل
🟣 دکتر بنفشه امین دانشپور
❓آیا غذاهای آبپز میتونه کلسترول خون رو کاهش بده:
t.me/dramindaneshpoor/155
❓ تریگلیسیرید بالا هم مهم است یا فقط کلسترول بد هست که مهم هست:
t.me/dramindaneshpoor/157
🎧 وویسهای دیگر را بشنوید:
کانال بله:
ble.ir/join/6TLTGBNWbs
کانال تلگرام:
t.me/dramindaneshpoor
اینستاگرام:
https://instagram.com/dramindaneshpour
2 068
Repost from N/a
☂️ قرص تیروئید رو چطوری بخوریم؟
#تیروئید
#کم_کاری_تیروئید
🟣 دکتر بنفشه امین دانشپور
🎧 وویسهای دیگر را بشنوید:
کانال بله | کانال تلگرام | اینستاگرام
2 068
🟪 اکیداً پیشنهاد میکنم عزیزانتان را که به تلگرام دسترسی دارند به کانال تلگرام خانم دکتر دانشپور دعوت کنید و به آنها پیامهای مفید برای حفظ سلامت و بهبود بیماریها هدیه دهید.
علاوه بر استفاده از لینک برای ورود به کانال تلگرام، میتوانید کیو آر کد بالا را اسکن کنید.
لطفاً این پیام را برای دوستانتان فوروارد کنید.🌷
🟣 کانالهای دکتر بنفشه امین دانشپور
بله:
ble.ir/join/6TLTGBNWbs
تلگرام:
t.me/dramindaneshpoor
اینستاگرام:
https://instagram.com/dramindaneshpour
2 068
🟪 اگر دوستانی در دسترستان هستند که به تلگرام دسترسی آسان ندارند و مایلند در پلتفرم بله پیامهای صوتی خانم دکتر دانشپور را بشنوند، به جای استفاده از لینک برای ورود به کانال، میتوانند کیو آر کد بالا را اسکن کنند.
لطفاً این پیام را برای دوستانتان فوروارد کنید.🌷
🟣 کانالهای دکتر بنفشه امین دانشپور
بله:
ble.ir/join/6TLTGBNWbs
تلگرام:
t.me/dramindaneshpoor
اینستاگرام:
https://instagram.com/dramindaneshpour
2 068
Repost from N/a
❓به نظر شما چاقی خطرش بیشتره یا درمانهای تزریقی کاهش دهندهی وزن؟
☂️ لطفاً وویس را با دقت گوش کنید.
#کاهش_وزن
#چاقی
#تیرزپاتاید
#سماگلوتاید
#بیماریهای_مرتبط_با_چاقی
🦋 مطلب مهم مرتبط با این وویس:
t.me/dramindaneshpoor/128
🟣 دکتر بنفشه امین دانشپور
کانال بله | کانال تلگرام | اینستاگرام
2 068
Repost from N/a
پاسخ:
سمتی که به خاطر کنسر جراحی میشه، به خاطر دستکاری غدههای لنفاوی زیر بغل مستعد ورم کردن هست و معمولاً کمی محدودیت حرکت پیدا میکنه.
حرکات ورزشی رو همیشه باید انجام بدهید هم برای اینکه دست محافظت بشه، هم برای اینکه از محدودیت حرکت دست و اِدم جلوگیری بشه.
بعد از جراحی پستان به خاطر کنسر و در واقع به خاطر جراحی زیر بغل، عارضهای اتفاق میافته که بهش لنف ادم میگن.
دیگه اون درناژ لنفاوی و تخلیه لنف در اونجا خوب انجام نمیشه، لنف اونجا جمع میشه و دست فرد ورم میکنه که باعث میشه که هم محدودیت حرکت داشته باشند هم اینکه گاهی درد داشته باشند.
اگه دست زخم بشه دیرتر ترمیم میشه و بعضی وقتها اِدم اندام زیاد میشه در حدی که مثلاً دست این طرف قطرش دو برابر طرف دیگر میشه. حتی ممکنه محدودیت در لباس پوشیدن پیدا کنند.
#دکتر_مریم_شفیعی
متخصص جراحی عمومی
جراح پستان
💥نکات مهم دیگر:
🔹تلگرام:
t.me/dr_Maryam_Shafiei
🔹بله:
ble.ir/join/82qpN1wiWP
🔹اینستاگرام:
www.instagram.com/dr_maryam_shafiei
🌱 لطفاً سایر پیامهای کانال را نیز ببینید و با بازنشر آنها به افزایش آگاهیهای مرتبط با بهداشت و سلامت کمک کنید.
2 068
Repost from N/a
❓من تازه فهمیدهام حاملهام اما یهکم دل دردهای شبیه پریودی دارم. طبیعیه؟!
در اوایل بارداری احساس انقباض رحم میتواند جزو تغییرات طبیعی بارداری باشد که با تغییرات هورمونی شروع میشود.
همچنین این احساس به دلیل رحم در حال رشد میباشد.
اغلب زنان این درد را به دردهای پیش از قاعدگی تشبیه میکنند.
شدیدتر شدن دلدرد یا احساس انقباض همراه با خونریزی واژینال ممکن است نشانهای از بارداری خارج رحمی، سقط جنین یا تهدید به سقط باشد.
بنابراین در صورت وجود هرگونه دلدرد در دوران بارداری باید با پزشکتان مطرح نمایید.
از دیگر تغییرات جسمی که در دوران بارداری طبیعی به نظر میرسد و لزوماً نشانهای از بیماری نیست شامل تهوع، استفراغ، افزایش سایز شکم تغییر در حرکات روده، افزایش دفعات ادرار، تپش قلب یا افزایش ضربان قلب، سوزش سردل، تورم مچ پا و تنگی نفس میباشد.
#دکتر_ندا_اصغرزاده
متخصص بیماریهای زنان و زایمان
کانال تلگرام:
t.me/dr_neda_asgharzadeh
کانال بله:
ble.ir/join/CoYSm6gAxn
اینستاگرام:
https://www.instagram.com/drnedaasgharzadeh
🔹لطفاً با بازنشر پیامهای کانال به افزایش آگاهیهای مرتبط با بهداشت و سلامت کمک کنید.
2 068
t.me/HealthNotes
💥پرسشهای کلی و عمومی خود از متخصص داخلی، متخصص بیماریهای زنان و زایمان، جراح عمومی و فلوشیپ کولورکتال را به آیدی زیر بفرستید:
@andishehsara1
و منتظر پاسخ پرسشهای خود در کانالهای زیر باشید:
💥1⃣ دکتر بنفشه امین دانشپور
(متخصص بیماریهای داخلی)
بله:
ble.ir/join/6TLTGBNWbs
تلگرام:
t.me/dramindaneshpoor
💥2⃣ دکتر مریم شفیعی
(جراح عمومی)
بله:
ble.ir/join/82qpN1wiWP
تلگرام:
t.me/dr_Maryam_Shafiei
💥3⃣ دکتر ندا اصغرزاده
(متخصص بیماریهای زنان و زایمان)
بله:
ble.ir/join/CoYSm6gAxn
تلگرام:
t.me/dr_neda_asgharzadeh
💥4⃣ دکتر اعظم رحیمی
متخصص جراحی عمومی
فلوشیپ جراحی کولورکتال
تلگرام:
t.me/drazamrahimi
بله:
ble.ir/join/FRfEP4oVNq
💥منتظر لینک کانالهای سایر نویسندگان فانوس (سایر تخصصها) باشید:
https://ble.ir/andishesara
t.me/HealthNotes
2 068
💥پرسشهای کلی و عمومی خود از متخصص داخلی، متخصص بیماریهای زنان و زایمان، جراح عمومی و فلوشیپ کولورکتال را به آیدی زیر بفرستید:
@andishehsara1
و منتظر پاسخ پرسشهای خود در کانالهای زیر باشید:
💥1⃣ دکتر بنفشه امین دانشپور
(متخصص بیماریهای داخلی)
بله:
ble.ir/join/6TLTGBNWbs
تلگرام:
t.me/dramindaneshpoor
💥2⃣ دکتر مریم شفیعی
(جراح عمومی)
بله:
ble.ir/join/82qpN1wiWP
تلگرام:
t.me/dr_Maryam_Shafiei
💥3⃣ دکتر ندا اصغرزاده
(متخصص بیماریهای زنان و زایمان)
بله:
ble.ir/join/CoYSm6gAxn
تلگرام:
t.me/dr_neda_asgharzadeh
💥4⃣ دکتر اعظم رحیمی
متخصص جراحی عمومی
فلوشیپ جراحی کولورکتال
تلگرام:
t.me/drazamrahimi
بله:
ble.ir/join/FRfEP4oVNq
💥منتظر لینک کانالهای سایر نویسندگان فانوس (سایر تخصصها) باشید:
https://ble.ir/andishesara
t.me/GreatPharos
2 068
🔴 چند حرکت ساده برای پیشگیری قوز پشت ناشی از کارهایی مانند دندانپزشکی
دکتر علی حوصله
🆘 لطفاً توصیههای متخصصان را برای کسانی که سلامتشان برایتان مهم است بفرستید.
t.me/GreatPharos
🆘 لطفاً به گروه
t.me/HealthNotes
بپیوندید و از بخش اد ممبر کسانی را که سلامتشان برایتان مهم است اد کنید.
🆘 اگر پزشک متخصص هستید، در صورت تمایل میتوانید به جمع نویسندگان فانوس
@GreatPharos
بپیوندید و به تولید محتوای درست کمک کنید تا جای مطالب نادرست را ذرهذره تنگ کنیم.
🆘 پادکست پیشگیری از دیابت برای همگان است نه برای دیابتیها:
t.me/andishehsarapub/15955
2 068
Repost from N/a
❓آیا فردی که اسید اوریک بالا دارد، باید مصرف گوشت را قطع کند؟
☂️خیر
باعث سوءتغذیه خواهد شد، برای اینکه بدانید چه رژیمی باید داشته باشند وویس را گوش کنید.
#تغذیه
#اسید_اوریک
#گوشت
#رژیم_مدیترانهای
#کاهش_وزن
🟣 دکتر بنفشه امین دانشپور
💥نکات دیگر:
کانال بله | کانال تلگرام | اینستاگرام
2 068
Repost from اندیشه سرا
😞💊 «قرصی»!
صفتی که یک بیشعورِ* «فاقد سواد سلامت» برای توهین ساخته است!
#ب_پ
*(در این متن، «بیشعور»، توهین نیست، توصیف است.)
-
✍ روز گذشته در یک جلسۀ کاری، فردی ۷۰ ساله بر سر فردی ۳۵ ساله داد میزد که «تو به من گفتهای "قرصی"»!
دومی گفت:
«بله! که گفتهام! قرصی هستی! نیستی؟!»
اولی که از ناراحتی حالش داشت بد میشد، گفت:
«هستم! به تو چه؟!»
دومی گفت:
«پس خوب کردم گفتم!»
اولی گفت:
«غلط کردی که گفتی!»
دومی گفت:
«خودت گفتی "هستم"!»
تمام این صحبتها با فریاد و در حضور چندین نفر دیگر انجام میشد که بعضی از آنها داشتند طرفین را به آرامش دعوت میکردند.
افزون بر حرفهای بالا، توهینهای زشت دیگری هم بین این دو فرد رد و بدل شد که البته نسبت به پیش کشیدن بیماری به عنوان ناسزا مهم نیستند!
-
❓آیا اینکه کسی دارو مصرف میکند چیزیست که دیگری مجاز باشد از آن برای توهین استفاده کند؟
از منظر اخلاق پزشکی و اخلاق زیستی، پاسخ صریح «خیر» است؛
مصرف دارو، بخشی از «حق درمان» و «حق سلامت» فرد است و برچسبزنی به آن، مصداق انگ (stigma) و نقض کرامت انسانی تلقی میشود.
-
❓اصلاً آیا یک وضعیت ناشایست است که بیمار را میشود به خاطرش سرزنش کرد یا زیر سؤال برد؟
در ادبیات علمی، «سرزنش بیمار» (blame) یکی از موانع جدی درمان مؤثر است و با کاهش پایبندی به درمان و افزایش عوارض بیماری مرتبط دانسته شده است.
-
❓این دارو برای هر بیماریای باشد آیا کسی مجاز به توهین کردن به مصرف کننده دارو است؟
در همه بیماریها، از دیابت و فشار خون تا اختلالات روانپزشکی، مصرف دارو «نشانۀ ضعف» نیست، بلکه نشانۀ «مداخلۀ درمانی مبتنی بر شواهد» است. حتی در اختلالات روانی، دارودرمانی یکی از ستونهای اصلی درمان مبتنی بر راهنماهای بالینی است.
-
❓آیا کسی حق دارد به آن فرد ۳۵ ساله، که رفتارش علاوه بر بیادبی نشان میدهد نیاز به مراجعه به روانپزشک دارد و احتمالاً چند دارو برایش تجویز خواهد شد در صورتی که فهم آن را داشته باشد که باید به روانپزشک مراجعه و داروهای تجویزی او را مصرف کند، بگوید «قرصی»؟!
استفاده از چنین برچسبهایی در ادبیات سلامت بهعنوان خودانگزنی «self-stigma» و انگ اجتماعی «public stigma» شناخته میشود که میتواند مانع مراجعه به درمان، تشدید علائم و حتی افزایش خطر پیامدهای جدی مانند افسردگی و خودکشی شود.
-
❓آیا تا حالا به بزرگترهای خانوادهاش نگاه نکرده تا ببیند روزی چند قرص مصرف میکنند؟
آیا این که آنها روزی چند قرص مصرف میکنند عیب است؟
در جوامع سالمند، مصرف چنددارویی (polypharmacy) بسیار شایع است و یک پدیدۀ پزشکی طبیعی در مدیریت بیماریهای مزمن محسوب میشود، نه موضوعی برای قضاوت ارزشی.
برعکس، «پایبندی به درمان» (medication adherence) یکی از شاخصهای مهم پیشآگهی بهتر در بسیاری از بیماریهاست.
-
این اصطلاح بیشعورانه را که به کسی که بداخلاقی میکند میگویند «قرصش را نخورده» شنیده بودم (در زبانهای دیگر از جمله انگلیسی و فرانسوی هم رایج است)، اما صفت «قرصی» را نخستینبار بود میشنیدم!
این نوع زبان، نمونهای از «زبان انگزن» (stigmatizing language) است که در مطالعات متعدد بهعنوان عامل تقویت تبعیض و کاهش تمایل به درمان گزارش شده است.
-
گاهی شنیدن یک کلمه مرا در دریایی از فکر غرق میکند.
از ساعتی که این حرف را شنیدهام فکرم به چند راه رفته است.
از خود پرسیدهام چه کسانی در چه جایگاههایی کوتاهی کردهاند که بعضی افراد به خود اجازه میدهند بیماری یک فرد را پایۀ توهین قرار دهند.
پاسخ در چند سطح است:
آموزش عمومی ناکافی، ضعف در سواد سلامت، بازنمایی نادرست رسانهای از بیماریهای روانی، و حتی کمکاری نظامهای آموزشی در آموزش مهارتهای ارتباطی و همدلی.
-
از خود پرسیدهام چه راههایی برای جبران آن کوتاهیها وجود دارد.
راهکارهای مبتنی بر شواهد شامل:
آموزش سواد سلامت، اصلاح زبان رسانهای، تماس مستقیم با افراد مبتلا (contact-based interventions)، و ترویج روایتهای علمی صحیح درباره بیماری و درمان است.
-
پاسخ این پرسشها معلوم است
و البته اجرای آنها نیازمند اراده جمعی، سیاستگذاری سلامتمحور و مشارکت فعال متخصصان، رسانهها و نظام آموزشی است.
-
🆘 لطفاً با بازنشر این پیام کمک کنید افرادی که از حداقلی از شعور برخوردار نیستند بدانند بیماری را نباید پایۀ فحاشی قرار داد، بدانند که بروز دادن این بیشعوری باعث طرد شدنشان میشود.
-
🆘 لطفاً این را بخوانید:
من یک بیمار روانی هستم! بله! منظورم خودم است:
t.me/andishehsarapub/5507
🆘لطفاً به گروه
t.me/HealthNotes
بپیوندید و از بخش اد ممبر کسانی را که سلامتشان برایتان مهم است اد کنید.
تلاش ما برای نشر اطلاعات درست و مفید و خنثی کردن اثر سوء اطلاعات نادرست و زیانبار، با همکاری جدی شما میتواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد.🌹❤️
2 068
Repost from اندیشه سرا
😞💊 «قرصی»!
صفتی که یک بیشعورِ* «فاقد سواد سلامت» برای توهین ساخته است!
*(در این متن، «بیشعور»، توهین نیست، توصیف است.)
-
✍ روز گذشته در یک جلسۀ کاری، فردی ۷۰ ساله بر سر فردی ۳۵ ساله داد میزد که «تو به من گفتهای "قرصی"»!
دومی گفت:
«بله! که گفتهام! قرصی هستی! نیستی؟!»
اولی که از ناراحتی حالش داشت بد میشد، گفت:
«هستم! به تو چه؟!»
دومی گفت:
«پس خوب کردم گفتم!»
اولی گفت:
«غلط کردی که گفتی!»
دومی گفت:
«خودت گفتی "هستم"!»
تمام این صحبتها با فریاد و در حضور چندین نفر دیگر انجام میشد که بعضی از آنها داشتند طرفین را به آرامش دعوت میکردند.
افزون بر حرفهای بالا، توهینهای زشت دیگری هم بین این دو فرد رد و بدل شد که البته نسبت به پیش کشیدن بیماری به عنوان ناسزا مهم نیستند!
-
❓آیا اینکه کسی دارو مصرف میکند چیزیست که دیگری مجاز باشد از آن برای توهین استفاده کند؟
از منظر اخلاق پزشکی و اخلاق زیستی، پاسخ صریح «خیر» است؛
مصرف دارو، بخشی از «حق درمان» و «حق سلامت» فرد است و برچسبزنی به آن، مصداق انگ (stigma) و نقض کرامت انسانی تلقی میشود.
-
❓اصلاً آیا یک وضعیت ناشایست است که بیمار را میشود به خاطرش سرزنش کرد یا زیر سؤال برد؟
در ادبیات علمی، «سرزنش بیمار» (blame) یکی از موانع جدی درمان مؤثر است و با کاهش پایبندی به درمان و افزایش عوارض بیماری مرتبط دانسته شده است.
-
❓این دارو برای هر بیماریای باشد آیا کسی مجاز به توهین کردن به مصرف کننده دارو است؟
در همه بیماریها، از دیابت و فشار خون تا اختلالات روانپزشکی، مصرف دارو «نشانۀ ضعف» نیست، بلکه نشانۀ «مداخلۀ درمانی مبتنی بر شواهد» است. حتی در اختلالات روانی، دارودرمانی یکی از ستونهای اصلی درمان مبتنی بر راهنماهای بالینی است.
-
❓آیا کسی حق دارد به آن فرد ۳۵ ساله، که رفتارش علاوه بر بیادبی نشان میدهد نیاز به مراجعه به روانپزشک دارد و احتمالاً چند دارو برایش تجویز خواهد شد در صورتی که فهم آن را داشته باشد که باید به روانپزشک مراجعه و داروهای تجویزی او را مصرف کند، بگوید «قرصی»؟!
استفاده از چنین برچسبهایی در ادبیات سلامت بهعنوان خودانگزنی «self-stigma» و انگ اجتماعی «public stigma» شناخته میشود که میتواند مانع مراجعه به درمان، تشدید علائم و حتی افزایش خطر پیامدهای جدی مانند افسردگی و خودکشی شود.
-
❓آیا تا حالا به بزرگترهای خانوادهاش نگاه نکرده تا ببیند روزی چند قرص مصرف میکنند؟
آیا این که آنها روزی چند قرص مصرف میکنند عیب است؟
در جوامع سالمند، مصرف چنددارویی (polypharmacy) بسیار شایع است و یک پدیدۀ پزشکی طبیعی در مدیریت بیماریهای مزمن محسوب میشود، نه موضوعی برای قضاوت ارزشی.
برعکس، «پایبندی به درمان» (medication adherence) یکی از شاخصهای مهم پیشآگهی بهتر در بسیاری از بیماریهاست.
-
این اصطلاح بیشعورانه را که به کسی که بداخلاقی میکند میگویند «قرصش را نخورده» شنیده بودم (در زبانهای دیگر از جمله انگلیسی و فرانسوی هم رایج است)، اما صفت «قرصی» را نخستینبار بود میشنیدم!
این نوع زبان، نمونهای از «زبان انگزن» (stigmatizing language) است که در مطالعات متعدد بهعنوان عامل تقویت تبعیض و کاهش تمایل به درمان گزارش شده است.
-
گاهی شنیدن یک کلمه مرا در دریایی از فکر غرق میکند.
از ساعتی که این حرف را شنیدهام فکرم به چند راه رفته است.
از خود پرسیدهام چه کسانی در چه جایگاههایی کوتاهی کردهاند که بعضی افراد به خود اجازه میدهند بیماری یک فرد را پایۀ توهین قرار دهند.
پاسخ در چند سطح است:
آموزش عمومی ناکافی، ضعف در سواد سلامت، بازنمایی نادرست رسانهای از بیماریهای روانی، و حتی کمکاری نظامهای آموزشی در آموزش مهارتهای ارتباطی و همدلی.
-
از خود پرسیدهام چه راههایی برای جبران آن کوتاهیها وجود دارد.
راهکارهای مبتنی بر شواهد شامل:
آموزش سواد سلامت، اصلاح زبان رسانهای، تماس مستقیم با افراد مبتلا (contact-based interventions)، و ترویج روایتهای علمی صحیح درباره بیماری و درمان است.
-
پاسخ این پرسشها معلوم است
و البته اجرای آنها نیازمند اراده جمعی، سیاستگذاری سلامتمحور و مشارکت فعال متخصصان، رسانهها و نظام آموزشی است.
-
🆘 لطفاً با بازنشر این پیام کمک کنید افرادی که از حداقلی از شعور برخوردار نیستند بدانند بیماری را نباید پایۀ فحاشی قرار داد، بدانند که بروز دادن این بیشعوری باعث طرد شدنشان میشود.
-
🆘 لطفاً این را بخوانید:
من یک بیمار روانی هستم! بله! منظورم خودم است:
t.me/andishehsarapub/5507
🆘لطفاً به گروه
t.me/HealthNotes
بپیوندید و از بخش اد ممبر کسانی را که سلامتشان برایتان مهم است اد کنید.
تلاش ما برای نشر اطلاعات درست و مفید و خنثی کردن اثر سوء اطلاعات نادرست و زیانبار، با همکاری جدی شما میتواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد.🌹❤️
2 068
Repost from N/a
❓ گاهی بعضی از بیماران دیابتی عزیزم، میپرسند که ممکنه به جای داروهای تجویزی معمول، داروهای گیاهی مصرف کنند؟
☂️وویس را گوش کنید
سپس این مطلب مهم را بخوانید:
t.me/dramindaneshpoor/149
#دیابت
#دارو_گیاهی
#دارو_شیمیایی
🟣 دکتر بنفشه امین دانشپور
کانال بله | کانال تلگرام | اینستاگرام
2 068
Repost from اندیشه سرا
💥 دوستان عزیز سلام ❤️
از نویسندگان کانال فانوس
( t.me/GreatPharos )
خواهش کردهایم که برای عزیزانی که به اینستاگرام دسترسی ندارند، مطالب آگاهیبخش حوزۀ سلامت در موضوع تخصص خودشان را در کانال «تلگرام» و «بله» در اختیار مخاطبان بگذارند.
پیشنهاد میشود کانالهای زیر را دنبال کنید و این پیام را در بله و در تلگرام برای دوستانی که سلامتشان برایتان اهمیت دارد ارسال بفرمایید.
----------
🔸دکتر بنفشه امین دانشپور
(متخصص بیماریهای داخلی)
بله:
ble.ir/join/6TLTGBNWbs
تلگرام:
t.me/dramindaneshpoor
----------
🔸دکتر مریم شفیعی
(جراح عمومی)
بله:
ble.ir/join/82qpN1wiWP
تلگرام:
t.me/dr_Maryam_Shafiei
----------
🔸دکتر ندا اصغرزاده
(متخصص بیماریهای زنان و زایمان)
بله:
ble.ir/join/CoYSm6gAxn
تلگرام:
t.me/dr_neda_asgharzadeh
🔸دکتر اعظم رحیمی
متخصص جراحی عمومی
فلوشیپ جراحی کولورکتال
تلگرام:
t.me/drazamrahimi
بله:
ble.ir/join/FRfEP4oVNq
----------
💥منتظر لینک کانالهای سایر نویسندگان فانوس (سایر تخصصها) باشید:
https://ble.ir/andishesara
t.me/andishehsarapub
2 068
تریاک!
دکتر امیر ارسلان اکبری
متخصص بیماریهای قلب و عروق
https://www.instagram.com/reel/DZVXjJJocwU/?igsh=MWJtcWMzbGRzYnRxag==
2 068
لطفاً چند ثانیه وقت بگذارید و با بازنشر مطالب این کانال، ضمن ترویج اطلاعات مفید و مهم، جای اطلاعات نادرست و زیانبار را تنگ کنید.
همچنین از بخش اد ممبر میتوانید عزیزان خود را به این گروه دعوت کنید تا چنین مطالبی را بشنوند و بخوانند:
t.me/HealthNotes
2 068
دکتر محمدرضا کاویانی
متخصص بیماریهای مغز و اعصاب
🆘 لطفاً توصیههای متخصصان را برای کسانی که سلامتشان برایتان مهم است بفرستید.
t.me/GreatPharos
🆘 لطفاً به گروه
t.me/HealthNotes
بپیوندید و از بخش اد ممبر کسانی را که سلامتشان برایتان مهم است اد کنید.
🆘 اگر پزشک متخصص هستید، در صورت تمایل میتوانید به جمع نویسندگان فانوس
@GreatPharos
بپیوندید و به تولید محتوای درست کمک کنید تا جای مطالب نادرست را ذرهذره تنگ کنیم.
🆘 پادکست پیشگیری از دیابت برای همگان است نه برای دیابتیها:
t.me/andishehsarapub/15955
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
