لـِ إسلُآمـ 🤎
Open in Telegram
في النهاية أحدهم سيتجاوز ، و الآخر سيظل عالقاً إلى الأبد .🖤
Show moreThe country is not specifiedThe category is not specified
221
Subscribers
-524 hours
-87 days
+330 days
Posts Archive
بص ..
هي صعبة صعبة، الشغل صعب، والتعامل مع الناس صعب، وإن الواحد يعمل فلوس صعب، والجواز صعب، وإن احنا نروح الشغل كل يوم عشان دخل لا يكفي بردو صعب.
بس سيدنا عمر بن عبد العزيز قال جملة تكتب بماء الذهب..
قال: لو أن الناس كلما استصعبوا أمرًا تركوه، ما قام للناس دنيا ولا دين ...
فمينفعش نبطل نعمل حاجة
أو نبطل نحاول عشان الحاجة دي صعبة، لأن هي دي الدنيا
ربنا يسهّل ليا وليكم كل صعب
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
