ar
Feedback
کشکول درویش بی ریش

کشکول درویش بی ریش

الذهاب إلى القناة على Telegram

یادداشت های یک معاون مدرسه و لوازم تحریر فروش! 📬https://t.me/HarfBeManBOT?start=HBM2943223

إظهار المزيد
483
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
-17 أيام
-1230 أيام

جاري تحميل البيانات...

جذب المشتركين
يونيو '26
يونيو '26
+2
في 1 قنوات
مايو '26
+3
في 0 قنوات
Get PRO
أبريل '260
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '260
في 0 قنوات
Get PRO
فبراير '26
+9
في 2 قنوات
Get PRO
يناير '26
+4
في 2 قنوات
Get PRO
ديسمبر '25
+21
في 3 قنوات
Get PRO
نوفمبر '25
+9
في 1 قنوات
Get PRO
أكتوبر '25
+20
في 1 قنوات
Get PRO
سبتمبر '25
+10
في 1 قنوات
Get PRO
أغسطس '25
+137
في 9 قنوات
Get PRO
يوليو '25
+12
في 4 قنوات
Get PRO
يونيو '25
+19
في 4 قنوات
Get PRO
مايو '25
+10
في 1 قنوات
Get PRO
أبريل '25
+2
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '25
+9
في 1 قنوات
Get PRO
فبراير '25
+28
في 2 قنوات
Get PRO
يناير '25
+6
في 1 قنوات
Get PRO
ديسمبر '24
+19
في 5 قنوات
Get PRO
نوفمبر '24
+13
في 3 قنوات
Get PRO
أكتوبر '24
+92
في 2 قنوات
Get PRO
سبتمبر '24
+9
في 2 قنوات
Get PRO
أغسطس '24
+20
في 5 قنوات
Get PRO
يوليو '24
+13
في 2 قنوات
Get PRO
يونيو '24
+24
في 3 قنوات
Get PRO
مايو '24
+4
في 1 قنوات
Get PRO
أبريل '24
+17
في 4 قنوات
Get PRO
مارس '24
+12
في 3 قنوات
Get PRO
فبراير '24
+9
في 2 قنوات
Get PRO
يناير '24
+12
في 1 قنوات
Get PRO
ديسمبر '23
+9
في 1 قنوات
Get PRO
نوفمبر '23
+17
في 3 قنوات
Get PRO
أكتوبر '23
+11
في 1 قنوات
Get PRO
سبتمبر '23
+35
في 0 قنوات
Get PRO
أغسطس '23
+7
في 0 قنوات
Get PRO
يوليو '23
+14
في 0 قنوات
Get PRO
يونيو '23
+14
في 0 قنوات
Get PRO
مايو '23
+44
في 0 قنوات
Get PRO
أبريل '23
+39
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '23
+21
في 0 قنوات
Get PRO
فبراير '23
+11
في 0 قنوات
Get PRO
يناير '23
+47
في 0 قنوات
Get PRO
ديسمبر '22
+29
في 0 قنوات
Get PRO
نوفمبر '22
+16
في 0 قنوات
Get PRO
أكتوبر '22
+17
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '22
+44
في 0 قنوات
Get PRO
أغسطس '22
+18
في 0 قنوات
Get PRO
يوليو '22
+57
في 0 قنوات
Get PRO
يونيو '22
+73
في 0 قنوات
Get PRO
مايو '22
+253
في 0 قنوات
التاريخ
نمو المشتركين
الإشارات
القنوات
23 يونيو0
22 يونيو0
21 يونيو0
20 يونيو0
19 يونيو0
18 يونيو0
17 يونيو0
16 يونيو0
15 يونيو0
14 يونيو0
13 يونيو0
12 يونيو0
11 يونيو0
10 يونيو0
09 يونيو0
08 يونيو0
07 يونيو+1
06 يونيو0
05 يونيو0
04 يونيو+1
03 يونيو0
02 يونيو0
01 يونيو0
منشورات القناة
به رغم سیلی امواج، صخره‌وار بایست!

2
sticker.webp
108
3
از دار دنیا همین که یه دایی داریم که واسمون ازینا بفرسته و یادمون کنه. خدا رو شکر؛ دمش گرم. خوب بود عین بقیه داییا ارثیه مامانمونو میخورد؟
111
4
جاودانه‌ها . ابوعطا . تار جلیل شهناز . نی حسن کسائی . ضبط خانگی . سال ۱۳۷۵
112
5
روزها از لحاظ مقدار مساوی نیستن همه‌ ۲۴ ساعت نیستن. بعضیاش یکی دو ساعت میگذره. بعضیاش حتی چند دقیقه. بعضیاش اندازه چند روز طول میکشه، چند ماه حتی!
119
6
نون داغ ببینم کل رژیم و کالری ‌شماری رو فراموش می‌کنم.
137
7
حس ظاهرفریبی از رفتارای همه گرفتن، مصداق پارانویاست؟
142
8
زمستون پارسال لب دریا
زمستون پارسال لب دریا
153
9
کاش لب دریا بودم.
146
10
یه جوری شدم که اگر یک نفر توسط فرد یا گروهی زیادی تحسین بشه، بولد بشه و یا به اصطلاح یهو گنده بشه؛ برای خنثی شدن این اتفاق تا جای ممکن تاییدش نمی کنم، نادیده‌ش می‌گیرم و ازش الگو نمی‌گیرم و سعی می‌کنم بدون تاثیر از کسی خودم باشم. احتمالا برای شما ابهام آمیز و گنگ بود،برای خودمم همینطور.
145
11
هوا به قدری گرمه که فقط هندونه!
151
12
هر سال محرم می رفتم آشپزی؛ سالها بود که روال همین بود. ۱۰ روز و با احتساب ظهر عاشورا و تاسوعا ۱۲ وعده غذا می پختیم. یکی دو سال آخر هوا برم داشته بود که خودم بلدم و این کاره ام، برنج رو خودم دم میذاشتم و خورشت رو هم خودم جا مینداختم. یکی در میون غذاها خوب و بد می‌شد امسال نرفتم، به هزار و یک دلیل موجه و غیر موجه. خدا از دل همه خبر داره. کمتر چیزی برام مثل سابق مونده، این تغییر هم روش.
158
13
متنه این بود: این بار نمی‌خوام از جایگاه «معاون» باهاتون حرف بزنم… می‌خوام مثل یه برادر بزرگ‌تر چند دقیقه کنارتون بشینم. هر روز صبح که وارد حیاط مدرسه می‌شدم و سر و صداتون تو فضا می‌پیچید، یه چیزی ته دلم زنده میشد. وقتی می‌دیدم یکی‌تون توپ رو یواشکی زیر لباس قایم کرده، یکی دیگه با عجله مشق می‌نویسه، یکی گوشه حیاط ساکت ایستاده و به فکر فرو رفته… باور کنید هیچ‌کدومتون برام عدد نیستید. هیچ‌وقت نبودید. راستش رو بخواید، گاهی که مجبور می‌شم جدی باشم یا تذکر بدم، شبش با خودم فکر می‌کنم: «نکنه دل یکی‌شون شکست؟ نکنه نفهمید چرا سخت گرفتم؟» شاید شما فقط یه اخم ببینید، اما پشت اون اخم، کلی فکر و دلسوزیه. نقش من یه چارچوب داره؛ نمی‌تونم همیشه باهاتون بگو بخند کنم، نمی‌تونم همیشه رفیق‌بازی دربیارم… حتی وقتی دلم می‌خواد بیام وسط حیاط و کنار شما بخندم. وقتی هم‌سن شما بودم، یه معاون داشتیم که خیلی جدی بود. اون موقع فکر می‌کردم از ما خوشش نمیاد. سال‌ها بعد فهمیدم بیشتر از خیلی‌ها هوامو داشته. کاش اون روزها زودتر می‌فهمیدم اخم‌هاش از بی‌مهری نبود. حالا بعضی وقت‌ها می‌ترسم نکنه منم همون تصویر رو براتون بسازم… در حالی که ته دلم، برای تک‌تکتون آرزو دارم سالم بمونید، قوی بشید، مردِ حسابی از آب دربیاید. کاش معیار خوب و بد بودن ما فقط نمره نبود. کاش می‌شد مهربونی‌هاتون، غیرت‌هاتون، کمک کردنتون به هم، تلاش‌هاتون وقتی کسی نمی‌بینه، بیشتر دیده بشه. نمره مهمه، اما شما خیلی بزرگ‌تر از یه عدد روی کارنامه‌اید. گاهی جدی می‌گم: کاش منم ۱۴ یا ۱۵ ساله بودم. کاش زنگ تفریح کنار شما می‌دویدم، فوتبال بازی می‌کردم، بی‌دغدغه می‌خندیدم. سن شما سن ساختن خاطره‌ست؛ قدر رفاقت‌هاتون رو بدونید، قدر دل پاکتون رو بدونید. اگر روزی از دست من دلخور شدید، قبلش یه لحظه به این فکر کنید که این برادر بزرگ‌ترتون فقط می‌خواد آینده‌تون محکم‌تر از امروزتون باشه. سخت‌گیری‌هام شاید تلخ باشه، اما نیتش شیرینه. خدا حافظ تک‌تک شما باشه. هر جا رفتید، هر مسیری که انتخاب کردید، بدونید یه نفر تو این مدرسه همیشه براتون دعا می‌کنه و از ته دل آرزو می‌کنه موفق، سالم و سربلند باشید. 🌱
161
14
هفته ای که گذشت کارنامه ها رو دادیم و امسال هم تموم شد. یه گروه دیگه رفتن دنبال سرنوشتشون، با اشک و لبخند بالاخره امسال هم به سر رسید. توی دلم بود که یه متنی برای بچه‌های امسال بفرستم و یه پیام محبت آمیز و آرزوی خوشبختی و خوشحالی کنم. خیلی وقت پیش یه متنی رو با کمک هوش مصنوعی درست کردم و حالا نمی دونم اصلا بفرستم براشون یا نه. تکلیف سال آینده و موندنم توی این شغل و توی این مدرسه نامشخصه، امیدوارم هر چی خیره پیش بیاد
145
15
می‌گفت تو خیابون که می‌رم آدم نمی‌بینم، حسرت می‌بینم. حسرت هایی که راه می‌رن، حرف می‌زنن، نفس می‌کشن.
164
16
.
222
17
حالا من یه چیزی برای شما تعریف کنم یه آهنگ بی کلام هست که ساخنه یک نوازنده تار اهل آذربایجانه اولین بار وقتی گوشش کردم توی یه کانالی بود و یک نفر راجع بهش اینو نوشته بود(نقل به مضمون) که یک روز بی حوصله ی کارمندی پشت میزم نشسته بودم و این آهنگ پلی شد... به یکباره با شنیدن صدای محزون تار و ناله ای که انگار هم گلایه است و هم یک شروع با شکوه، محل کارم رو ترک کردم و به خیابون زدم و هیچوقت برای برداشتن وسایلم به اون شرکت برنگشتم. دنبال یاد گرفتن تار رفتم و یه مسیر شغلی دیگه انتخاب کردم. این ماجرا رو برای این آهنگ هیچوقت یادم نمیره، اگر کسی اطلاعات دقیق تر داشت که این نوشته برای کی بود راهنماییم کنه.
244
18
#پیام_ناشناس من یه بار اینطوری کارم رو ول کردم، اما بعد که از روش گذشت و فکر کردم احساس کردم حرکت ضعیفی بود، یعنی از ضعفم ناشی شده بود، ضمن اینکه روپوش و کفش و تعدادی کتاب که الان هزارتا قیمتشه موند اونجا برای همیشه. @HarfBeManBot
205
19
اون رهایی قشنگه که میز کارتو ول کنی و برای برداشتن وسایلای توی کشو و لوازمت هم برنگردی.
214
20
نکنه الان بخوابیم و چار و نیم پاشیم خوابالو خوابالو تلویزیونو روشن کنیم با خمیازه بشینیم پا فوتبال طارمی همه رو بزنه تو اوت!
244