دغدغه های دکتر صافی برای بچه ها و والدین
دکتر میناصافی متخصص کودکان نوزادان نوجوانان. دزفول ارتباط با ادمین تهیه دوره های آموزشی @Drsafiadmin
إظهار المزيد📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام دغدغه های دکتر صافی برای بچه ها و والدین
تُعد قناة دغدغه های دکتر صافی برای بچه ها و والدین (@drminasafi59) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 27 891 مشتركاً، محتلاً المرتبة 516 في فئة الأسرة والأطفال والمرتبة 12 179 في منطقة إيران.
📊 مؤشرات الجمهور والحراك
منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 27 891 مشتركاً.
بحسب آخر البيانات بتاريخ 24 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -440، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -13، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.
- حالة التحقق: غير موثّقة
- معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 16.19%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 6.77% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
- وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 4 517 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 1 888 مشاهدة.
- التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 35.
- الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل دارو, سرفه, سینه, ترم, شیرخشک.
📝 الوصف وسياسة المحتوى
يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
“دکتر میناصافی متخصص کودکان نوزادان نوجوانان. دزفول
ارتباط با ادمین تهیه دوره های آموزشی
@Drsafiadmin”
بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 25 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الأسرة والأطفال.
جاري تحميل البيانات...
| التاريخ | نمو المشتركين | الإشارات | القنوات | |
| 25 يونيو | 0 | |||
| 24 يونيو | +1 | |||
| 23 يونيو | +1 | |||
| 22 يونيو | +4 | |||
| 21 يونيو | 0 | |||
| 20 يونيو | 0 | |||
| 19 يونيو | +2 | |||
| 18 يونيو | 0 | |||
| 17 يونيو | 0 | |||
| 16 يونيو | 0 | |||
| 15 يونيو | +1 | |||
| 14 يونيو | 0 | |||
| 13 يونيو | 0 | |||
| 12 يونيو | 0 | |||
| 11 يونيو | 0 | |||
| 10 يونيو | +2 | |||
| 09 يونيو | 0 | |||
| 08 يونيو | +1 | |||
| 07 يونيو | 0 | |||
| 06 يونيو | 0 | |||
| 05 يونيو | 0 | |||
| 04 يونيو | 0 | |||
| 03 يونيو | +5 | |||
| 02 يونيو | +3 | |||
| 01 يونيو | +4 |
| 2 | درباره ی فرآیند بلوغ با بچه ها از سن مدرسه صحبت کنید
نگذارید اطلاعات درست و غلط رو از محیط دوستان و فضای مجازی دریافت کنن چون اونوقت دیگه شما آدم امن اونها نخواهید بود .
کتاب بخرید
بخونید
بعد با بچه ها بخونید
بچه رو برای چکاپ بلوغ میارن مطب من میگن تو چک کن بچه رو بعد اون طفلک اصلا نمیدونه ماجرا چیه و اجازه معاینه هم نمیده ( حق داره ) | 797 |
| 3 | مشکل اینه که والدین توی سن پایین بچه هاشون سر هر مساله کوچکی دچار استرس میشن و مراجعه میکنن:
از سرماخوردگی خفیف گرفته
تا لکه سفید روی ناخن و پوسته شدن دور ناخن ها یا حتی خشکی لب ها
ولی انگار وقتی بچه رفت مدرسه دیگه کلت کاری به کارش ندارن فکر میکنن افتاده روی ریل و دیگه مراقبت نمیخواد
شروع سن مدرسه بسیار حساس هست اتفاقا:
چاقی
یبوست
بلوغ زودرس
پوسیدگی دندان
فشارخون
چربی خون
قند خون
سوءتغذیه( تغذیه نامناسب و بیکیفیت)
مشکلات اسکلتی
معاینات چشم پزشکی
و...
اینا مشکلاتی هست که از سن مدرسه بیشتر شروع میشه اتفاقا و اگر زود بجنبیم جلوش را میتونیم بگیریم ..
*"پیشگیری بهتر از درمان است"* | 744 |
| 4 | این نمودار قد یه دختر ۸ ساله ست که جهش قدی داشته
و علائم بلوغش تقریبا کامل بود .
برای چکاپ هم نیومده بودن ولی من حس کردم یهو قد کشیده نگران شدم و دیدم بله داره میرسه به پریود شدن در حالیکه زوده هنوز
مشکل میدونید کجاست ؟ | 713 |
| 5 | نکته اول اینکه اگر به هر دلیلی مجبووووور شدید شیرخشک رو جایگزین شیرمادر کنید یا شیرخشک رو در کنار شیرمادر بدین، دوره آموزشی شیرخشک رو تهیه کنبد چون تمام این موارد رو با جزئیات توضیح دادم
نکته دوم :
مریم واقعا وظیفه نداره روزهای تعطیل ( و غیر تعطیل) پاسخگو ! باشه . منم همینطور
نکته ی سوم:
آلترا و پپتی یکی هستن | 1 565 |
| 6 | اینو چند نفر پرسیدن ، نگران نباشید بسته بندی ش تغییر کرده ، خودشه | 1 528 |
| 7 | بهترین خواهر دنیا ، خیلی ازم دوره ...
دلم براش خییییییییلی تنگه ، خیلی زیاد ❤️
ولی خدا رو شکر دوستهای خیلی خوبی خدا بهم داده که زیادی مهربونی شون ، غصه دلتنگی رو کمتر میکنه💜💜💜
دیروز و امروز با دکتر باورصاد عزیزم بودم
خانم دکتر از بهترین های اطفال هستن که اهواز در کلینیک پهلوان طبابت میکنن
ایشالا قراره به زودی ویزیت آنلاینش رو فعال کنه😅😍 | 1 427 |
| 8 | جالب نیست؟
پول توی حساب داریم ولی نمیتونیم خرجش کنیم!
قسط ها و بدهی هامون رو هم نمیتونیم بدیم ..
تقصیر کیه؟
هدف چیه؟؟ | 1 362 |
| 9 | مهمتر از همه؛ به خودت دروغ نگو.
داستایفسکی در «برادران کارامازوف» از زبان پدر زوسیما، به نکتهای تلخ اشاره میکند:
وقتی آدم شروع میکند خودش را فریب بدهد، مرز حقیقت کمکم محو میشود.
بعد از آن، نه فقط جهان را اشتباه میفهمی، بلکه خودت را هم دیگر نمیشناسی.
خودفریبی آرام است، بیصدا پیش میرود:
اول توجیه میکنی، بعد باور میکنی،
و بعد، در همان توجیهها زندگی میسازی.
و تلخترین بخش ماجرا همینجاست:
آدمی که با خودش صادق نیست،
کمکم توان تغییر همهچیز را هم از دست میدهد…
حتی خودش را.
خانهی کتاب کالاگان
(جایی برای خواندن، شنیدن و ماندن)
@CalaganBookHouse | 1 629 |
| 10 | فرم های تکامل هم توی بله پین شده
هم توی کانال تلگرام
هم داخل اپ نینیلیک
بگو خب ، خب؟
بعد مامان رفته از توی گوگل سرچ کرده نمیدونم چطوری پر کرده اون سیستم نمره دهی چطوری بوده که امتیاز ۷۰ ثبت کرده!
والا بخدا ما نمره بالای ۶۰ توی هیچ حیطه ای نداریم!
۷۰ رو از کجا آورده این سیستم؟؟؟؟
شما فرم رو از همین جاهایی که گفتم اسکرین یا پرینت بگیرید علامت بزنید بیارید همراهتون
خودم باید بالا پایینش کنم امتیاز بدم .
باشه؟
سپاس فراوان 💜 | 2 055 |
| 11 | حالا این یکی ش بود
یه تعداد هم بچه های ۲ تا ۵ ساله که شربت نعنا خورده بودن
اونم درست قبل از خواب ..
که قششششششنگ اسید معده رو تا توی چشم بچه بیچاره میاره بالا ..
نکنید همچین ..
خب؟
مرسی 😅 | 1 860 |
| 12 | مثلا یه بچه رو آورده بودن ده ماهه
میگفتن نمیدونیم چشه ولی بی قراره
آرامش نداره
دردسرتون ندم ...توی معاینه دیدم خس خس سینه داره
جووووووونم دراومده سلولهای خاکستری مغزم منفجر شدن تا فهمیدم بچه هم بستنی خورده هم شربت آبلیمو خورده هم کالباس...
خو چه کاریه آخه؟؟؟😵💫
بعد بچه ای که داره بخاطر آلرژی به پروتئین گاوی شیرخشک پپتی میخوره🙃🙃🙃 | 1 767 |
| 13 | یه خواهش دارم
این شب ها که هیات میرید نگذارید بچه هایی که ریفلاکس دارن آبلیمو و شربت نعنا و ساندویچ کالباس بخورن
امروز توی مطب ، روز جهانی ریفلاکس بود 🙈
مرسی 😅 | 1 789 |
| 14 | محرم برای من اینجا ، جا مونده،
رفته توی قاب .
گره خورده با چهره مادربزرگم و هق هق کردنش موقع دیدن دسته های عزاداری خیابون سیمتری اهواز
و بوی شله زرد نذری که توی حیاط خونه پدربزرگ میپیچید
و آرزوی اینکه منم بتونم روی یکی از کاسه ها، خوشگل بتونم با دارچین بنویسم یاحسین ...
و قابلمه های نذری که عموم میآورد از حسینیه ،
و دسته های زنجیر زنی و سنج که انگار یه صدای دیگه داشت و طبل ها که پلاستیکی نبود و لیوان های نذری که یکبار مصرف نبود
و پر بود از عطر ..
عطرهای ناب و اصیل
و وای از عطر فراموش نشدنی..
آن روزها رفتند
آن روزهای خوب
آن روزهای سالم سرشار
آن آسمان های پر از پولک
آن خانه های تکیه داده در حفاظ سبز پیچکها، بیکدیگر...
با خش و خش چادر مادر بزرگ آغاز میشد
و با ظهور سایه مغشوش او، در چارچوب در
– که ناگهان خود را رها میکرد در احساس سرد نور –
و طرح سرگردان پرواز کبوترها
در جامهای رنگی شیشه....
#محرم
#عاشورا
#اهواز
#حسینیه | 1 967 |
| 15 | کدوم یک از سازمان های بالا داره جلوی پای من سنگمیندازه که همایش رو برگزار نکنم؟ | 2 |
| 16 | کدوم یکی از سازمان های زیر مدافع حقوق پزشکان هست | 99 |
| 17 | https://www.instagram.com/reel/DZ61a3fokqg/?igsh=MXc2YWhnaG5yeDE2Zw==
جوابش رو اینحا ببینید 💜💜 | 2 044 |
| 18 | اخیرا که دسترسی به گوشت قرمز خیلی سخت شده داره به شدت برای خرما تبلیغ میشه که آره خرما حاوی آهن هست و فلان
بله آهن داره
ویتامین هم داره
درست .... ولی میدونید چقدر قندش بالاست؟
مقدار مجاز خرما برای بچه بالای دوسال، روزی دوتا دونه ست تازه به شرط اینکه شیرینی دیگه ای نخوره
و لطفا
لطفا
لطفا
فرنی بچه های ۶، ۷ ماهه رو با خرما شیرین نکنید چون ذائقه شون میره به سمت شیرینی و دیگه حسابی بدغذا میشن | 2 229 |
| 19 | چند روز پیش یکی پیام داده بود که تو به طب سنتی حسودی میکنی!
نکنم؟
وقتی این همه تلاش میکنی
سرمایه گذاری میکنی
میخوای همایش مراقبت از نوزاد و مادر بذاری این همه سنگ جلوی پات میذارن بعد طرف میره همایش بزرگ طب اسلامی و سنتی میگذاره حسودی نکنم؟
حسرت نخورم به حال مملکتی که جلوی پای متخصصش که میخواد در حیطه پیشگیری کار کنه سنگ میندازه اما جلوی کارهای غیر علمی رو نمیگیره؟
چقدررررر ما صبوری باید کنیم .
چقدر باید حسرت بخوریم .
چرا؟
چون خودمون خواستیم بمونیم
انتخاب کردیم که نریم
اینم سزای انتخابیه که کردیم ...
سعی میکنم دست از تلاش برندارم
شما هم برام دعا کنید 💜 | 2 108 |
| 20 | خرما | 2 409 |
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
