دغدغه های دکتر صافی برای بچه ها و والدین
دکتر میناصافی متخصص کودکان نوزادان نوجوانان. دزفول ارتباط با ادمین تهیه دوره های آموزشی @Drsafiadmin
إظهار المزيد📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام دغدغه های دکتر صافی برای بچه ها و والدین
تُعد قناة دغدغه های دکتر صافی برای بچه ها و والدین (@drminasafi59) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 27 871 مشتركاً، محتلاً المرتبة 514 في فئة الأسرة والأطفال والمرتبة 12 136 في منطقة إيران.
📊 مؤشرات الجمهور والحراك
منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 27 871 مشتركاً.
بحسب آخر البيانات بتاريخ 26 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -413، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -13، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.
- حالة التحقق: غير موثّقة
- معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 16.54%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 6.26% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
- وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 4 609 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 1 746 مشاهدة.
- التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 36.
- الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل دارو, سرفه, سینه, ترم, شیرخشک.
📝 الوصف وسياسة المحتوى
يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
“دکتر میناصافی متخصص کودکان نوزادان نوجوانان. دزفول
ارتباط با ادمین تهیه دوره های آموزشی
@Drsafiadmin”
بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 27 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الأسرة والأطفال.
جاري تحميل البيانات...
| التاريخ | نمو المشتركين | الإشارات | القنوات | |
| 27 يونيو | 0 | |||
| 26 يونيو | 0 | |||
| 25 يونيو | 0 | |||
| 24 يونيو | +1 | |||
| 23 يونيو | +1 | |||
| 22 يونيو | +4 | |||
| 21 يونيو | 0 | |||
| 20 يونيو | 0 | |||
| 19 يونيو | +2 | |||
| 18 يونيو | 0 | |||
| 17 يونيو | 0 | |||
| 16 يونيو | 0 | |||
| 15 يونيو | +1 | |||
| 14 يونيو | 0 | |||
| 13 يونيو | 0 | |||
| 12 يونيو | 0 | |||
| 11 يونيو | 0 | |||
| 10 يونيو | +2 | |||
| 09 يونيو | 0 | |||
| 08 يونيو | +1 | |||
| 07 يونيو | 0 | |||
| 06 يونيو | 0 | |||
| 05 يونيو | 0 | |||
| 04 يونيو | 0 | |||
| 03 يونيو | +5 | |||
| 02 يونيو | +3 | |||
| 01 يونيو | +4 |
| 2 | لا يوجد نص... | 1 048 |
| 3 | فقط بنویس همایش
تا اطلاعات کامل ثبتنام برات فرستاده بشه 😍😍🤩🤩🤩
@Drsafiadmin | 1 001 |
| 4 | *#شعرشب
اين خرقه که من دارم در رهن شراب، اولي
وين دفتر بي معني غرق مي ناب ،اولي
چون عمر تبه کردم چندان که نگه کردم
در کنج خراباتي افتاده خراب، اولي
چون مصلحت انديشي دور است ز درويشي
هم سينه پر از آتش هم ديده پرآب، اولي
من حالت زاهد را با خلق نخواهم گفت
اين قصه اگر گويم با چنگ و رباب، اولي
تا بي سر و پا باشد اوضاع فلک زين دست
در سر هوس ساقي در دست شراب ،اولي
از همچو تو دلداري دل برنکنم آري
چون تاب کشم باري زان زلف به تاب، اولي
چون پير شدي حافظ از ميکده بيرون آي
رندي و هوسناکي در عهد شباب اولي* | 1 547 |
| 5 | همین که اینجا هستید
همین که مطالب اینجا رو میخونید
همین که بچه ها رو برای چکاپ میارید
همین که شب ها مسواک میزنید واسشون
همین که دارید واسشون صبحانه ناهار شام درست میکنید ،
توی این شرایط سخت بلاتکلیفی و ناامنی و گرونی ،
قدردان خودتون باشید
به خودتون افتخار کنید
دمتون هم گررررررممم 👏👏👏😍😍😍😍 | 1 644 |
| 6 | درباره ی مهدکودک :
معمولا سن مهدکودک بالای سه سال هست
قبلش کلاس مادر و کودک
یا خانه بازی
البته بچه ای که ۳۰ ماهه هست و تکلم خوبی داره هم ممکنه بفرستیم مهدکودک چون اینجور بچه ها نیازشون به تعامل بیشتره | 1 923 |
| 7 | مادر بیچاره خانه دار هست
همسر هست
آشپز هست
معلم سرخانه هست
مربی مهدکودک هست ..
والا بخدا نمیشه
مخصوصا اگر شاغل هم باشه
زیر دوسال تماشای تلویزیون ممنوووووعه .
ولی قرار هم نیست از بعد از یکسالگی تمام وقت بچه رو شما پر کنید
بذارید خودش با خودش بازی کنه گاهی
گاهی حوصله ش سر بره
خودش ، خودش رو سرگرم کنه .
این که از بیکاری ، حوصله ش سر بره خیلی بهتره تا با تماشای تلویزیون بین یک تا دوسالگی ، عصبی بشه | 1 996 |
| 8 | خلاصه کلام:
👈ما والدین مربی مهدکودک نیستیم ، بچه ها رو هرچه سریعتر بفرستید مهدکودک
👈 بچه ها رو *تنها* جلوی تی وی و تبلت رها نکنید
👈 با بچه ها بازی های حرکتی بیشتری انجام بدین: لی لی / گردو شکستم / گرگم به هوا/ و....
👈 همیشه ۲ تا اسباب بازی رو بیشتر در اختیار بچه قرار ندید بقیه رو بردارید و طی روزهای هفته جابه جاشون کنید | 1 890 |
| 9 | خب ... بریم برای ادامه ش
برای ادامه ش یه مثال از خودم و نسل خودم میزنم :
بچه های ما این مدلی بودن که باهاشون یکم بازی میکردیم بعد تنهاش میذاشتیم خودش بازی کنه .
اتاقش هم شهربازی نبود یه تعداد خیلی کم اسباب بازی در اختیارش بود
هرچه قدر هم میخواست ریخت و پاش،میکرد
یه روز رنگ انگشتی بود
یه روز خونه سازی بود
یه روز عروسک بازی بود
و...
خلاصه... میذاشتیم خودش بازی کنه خودمون هم به کارهای خودمون میرسیدیم.
بعد حوصله ش سر میرفت میگفت کارتون میخوام،
اونوقت من مادر مینشستم کنار بچه م باهم کارتون میدیدیم.
*باهمدیگه*
بعد وسطش کارتون رو واسه هم دیگه تعریف میکردیم
حتی مثلا من میرفتم آشپزخونه میگفتم پارمین ، گارفیلد داره چیکار میکنه؟
بعد از کارتون هم میومد دوباره همه ش رو تعریف میکرد حتی وقتی حرف زدن بلد نبود بصورت پانتومیم و اصوات اونو برام اجرا میکرد.
هیچوقت جلوی تلویزیون خودش تنها نبود بچه .
*تی وی و تبلت تماشا کردن وقتی خیلی سمی میشه که بچه تنها جلوی صفحه اسکرین رها بشه* .
در این حالت با هیچ کس تعاملی نداره
حرف نمیزنه
فقط هیجان رو دریافت میکنه مغزش
و دقیقا به همین دلیل *پرخاشگر* میشه
*لجباز* میشه
و در حیطه کلام دچار مشکل میشه *و تاخیر تکلم* پیدا میکنه | 1 823 |
| 10 | بعد شما میری میبینی *مادر عین مربی مهدکودک* نشسته با بچه بازی فکری میکنه
یا بازی های مربوط به دست ورزی
مادر بیچاره فکر میکنه وظیفه داره با بچه اینجور بازی ها رو انجام بده ، خب خسته میشه دیگه
هزارتا کار دیگه هم داره
*وقتی خسته شد چیکار میکنه؟*
بچه رو میذاره پای *تی وی و موبایل* و میره به کارهاش برسه یا یکم ریلکس کنه .
*بچه دوتا آسیب میبینه* :
اولا قدرت حل مساله ش میاد پایین چون مامان کنارش مونده و بهش کمک کرده بچه بلد نیست خودش با خودش بازی کنه ، خودش دچار چالش بشه و چالش رو حل کنه
ثانیا وقتی نشست پای تی وی ، خودش تنهاست
درگیر هیچ تعاملی نیست
صرفا مغزش دریافت کننده صفحه ی اسکرین هست
*تا اینجاش رو قبول دارید*؟ | 1 575 |
| 11 | امشب درباره ی بازی کردن و تماشای تلویزیون یه موضوعی رو متوجه شدم
با خانم رجبی هم حرف زدم گفت واقعا درسته بنظرم
*ماجرا اینه* :
👈 الان جوری شده که والدین مرتب تشویق میشن * با بچه هاشون بازی کنن*
دارن آموزش میبینن که چه جوری بازی کنن
میان میپرسن چه بازی ای کنیم بچه مون باهوش بشه
خب؟ | 1 601 |
| 12 | روزی چند ساعت با بچه بازی میکنید | 1 757 |
| 13 | لا يوجد نص... | 1 924 |
| 14 | برای بدست آوردن اطلاعات درمورد اپلیکیشن نینیلیک ویژه اندروید « [اینجا کلیک کنید](https://apppage.ir/ninilik) » | 2 130 |
| 15 | روستای حسین آباد، املش🫠
پروکسی | پروکسی | پروکسی | پروکسی | پروکسی | 1 928 |
| 16 | اپلیکیشن نینیلیک رو نصب کردبد؟ | 2 384 |
| 17 | درباره ی فرآیند بلوغ با بچه ها از سن مدرسه صحبت کنید
نگذارید اطلاعات درست و غلط رو از محیط دوستان و فضای مجازی دریافت کنن چون اونوقت دیگه شما آدم امن اونها نخواهید بود .
کتاب بخرید
بخونید
بعد با بچه ها بخونید
بچه رو برای چکاپ بلوغ میارن مطب من میگن تو چک کن بچه رو بعد اون طفلک اصلا نمیدونه ماجرا چیه و اجازه معاینه هم نمیده ( حق داره ) | 2 413 |
| 18 | مشکل اینه که والدین توی سن پایین بچه هاشون سر هر مساله کوچکی دچار استرس میشن و مراجعه میکنن:
از سرماخوردگی خفیف گرفته
تا لکه سفید روی ناخن و پوسته شدن دور ناخن ها یا حتی خشکی لب ها
ولی انگار وقتی بچه رفت مدرسه دیگه کلت کاری به کارش ندارن فکر میکنن افتاده روی ریل و دیگه مراقبت نمیخواد
شروع سن مدرسه بسیار حساس هست اتفاقا:
چاقی
یبوست
بلوغ زودرس
پوسیدگی دندان
فشارخون
چربی خون
قند خون
سوءتغذیه( تغذیه نامناسب و بیکیفیت)
مشکلات اسکلتی
معاینات چشم پزشکی
و...
اینا مشکلاتی هست که از سن مدرسه بیشتر شروع میشه اتفاقا و اگر زود بجنبیم جلوش را میتونیم بگیریم ..
*"پیشگیری بهتر از درمان است"* | 2 349 |
| 19 | این نمودار قد یه دختر ۸ ساله ست که جهش قدی داشته
و علائم بلوغش تقریبا کامل بود .
برای چکاپ هم نیومده بودن ولی من حس کردم یهو قد کشیده نگران شدم و دیدم بله داره میرسه به پریود شدن در حالیکه زوده هنوز
مشکل میدونید کجاست ؟ | 2 111 |
| 20 | نکته اول اینکه اگر به هر دلیلی مجبووووور شدید شیرخشک رو جایگزین شیرمادر کنید یا شیرخشک رو در کنار شیرمادر بدین، دوره آموزشی شیرخشک رو تهیه کنبد چون تمام این موارد رو با جزئیات توضیح دادم
نکته دوم :
مریم واقعا وظیفه نداره روزهای تعطیل ( و غیر تعطیل) پاسخگو ! باشه . منم همینطور
نکته ی سوم:
آلترا و پپتی یکی هستن | 2 337 |
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
