کاتب باشی📝
Відкрити в Telegram
🌿کلمات را کنار هم میچینم تا معجزه ایی سازم که آن را قصه بنامی... کاتب باشی از دل می گوید امیدوارم که به دل گرانبهای شما هم بنشیند🌿 لینک اولین مطلب کانال👇 https://t.me/kateb_bashi/9 کتابفروشی کاتب باشی👇 https://t.me/katebbashi_book
Показати більше945
Підписники
Немає даних24 години
Немає даних7 днів
-1030 день
Архів дописів
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
یک جایی در بازی بوکس هست که آنکه دارد زیاد ضربه میخورد ناگهان خودش را میچسباند به حریف! انگار حریف را در آغوش میگیرد. شبیه یک جور یکی شدن. بهش میگویند «کلینج».☘️
بعد حریف باید تا جدا شدن تنها صبر کند و او که «کلینج» کرده فرصتی پیدا میکند کمی نفس بکشد بدون اینکه آسیبی ببیند.
بازی این روزهای ما با روزگار هم «کلینج» کردن مدام است. در آغوش کشیدن روزگار از روی خستگی با صورتی زخمی.
در آغوش کشیدن به جای جنگیدن، مثل لحظات نایاب صلح در میانهی میدان پر آتش نبرد. ☘️
در آغوش کشیدن برای نفس تازه کردن و برای توقف و سکوت…
و اینها همه فرصت کوتاهی میشود برای ادامه دادن و نباختن. برای حس کردن «زندگی» و چشیدن طعم چیزی که اغلب فراموش میکنیم چقدر گذراست.
#سیمین_کشاورز
https://t.me/katebbashi_book
945
عشق و جنگ
...و خداوند چون تنها بود نمی توانست عشق را درک کند پس انسان را آفرید و تکه ایی از روح خود را در او نهاد که به وسیله ی او عشق بورزد و عاشق شود.
روزها و سالها کذشت،همه چیز خیلی آرام و ساکن بود،برای همین انسان دیگر عاشق نشد.
خدا حوصله اش سر رفت،پس جنگ را آفرید.هر وقت صدای گلوله و موشک می آمد انسانها از ترس هم را در آغوش میگرفتند و سرشان را روی قلب هم می گذاشتند و یکدیگر را می بوسیدند و طوری عشقبازی میکردند که انگار بار آخرشان هست.
خدا بدون عشق حوصله اش سر می رود و جنگ می آفریند.
پس جاهایی که جنگ است مردمان آنحا عاشق ترند.درست مثل اینحا،اکنون،من و تو و ایران...
#تکتم_اسماعیلی
۱۴۰۵/۱۲/۱۱
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
#بخشی_از_یک_کتاب
هیچ تکیهگاهی جز خویشتن ندارد. او از ناتوانیِ فهماندن خود به دیگران رنج میبَرَد؛ اما هیچ اشتیاق عبثی به هدایت دیگران احساس نمیکند.
#کیرکگارد
ترس و لرز
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
🔸
اکنون محبوب کیست؟
درجات ایشان بسیار است.
«إن الله يحبّ الصّابرين.
إن الله يحبّ التّوابين.
و یحبّ المطّهرين.
و یحبّ المتّقين.
و یحبّ كل قلب حزين.»
و بهیچحال،
ظالم محبوب نیست.
«إن الله لایحبّ الظالمين.»
📕 #نامه_ها
✍ #عین_القضات_همدانی
ج۱ ، ص۱۵۴
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
*چو ضحاک شد بر جهان شهریار
بر او سالیان انجمن شد هزار
سراسر زمانه بدو گشت باز
برآمد بر این روزگار دراز
نهان گشت کردار فرزانگان
پراگنده شد کام دیوانگان
هنر خوار شد جادویی ارجمند
نهان راستی آشکارا گزند
شده بر بدی دست دیوان دراز
به نیکی نرفتی سخن جز به راز*
۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت #حکیم_ابوالقاسم_فردوسی
945
Repost from تفحص خویش
«به یاد آوردن خویش»
اثری از: Lilla Balint
تمام خودت را به شعله های فروزان این مراقبه بسپار.
همچون فردی که گوهری گرانبها یافته و مدام آن را بررسی کرده و از دیدنش لذت میبرد، این مراقبه را جایی ذخیره کن تا بارها و بارها به آن رجوع کنی.
*این مراقبه را یک نفس بنوش*
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
ما میان نور و سایه
رشد میکنیم
نه در یکی از آنها ...
@katebbashi_book
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
#بخشی_از_یک_کتاب
کتاب #بینوایان
اثر #ویکتور_هوگو
اگر در عالم کسی نمیبود که دوست بدارد، خورشید خاموش میشد.
@katebbashi_book
945
.
ابویزید، رحمةالله گفت که «اندوه به دل درآید غنیمت داریت، که مردمان به برکة اندوه به جایی رسند.»
- نورالعلوم؛ ابوالحسن خرقانی.
.
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
.
بسازم خنجری نیشش ز پولاد
زنم بر دیده تا دل گردد آزاد
عزیزان به احترام فرزندان ایرانمان امروز فعالیتی در کانال نداریم.
باشد که نور در قلب ها و کل کیهان جاری شود و به قوت بماند.🕊🤍
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
#بخشی_از_یک_کتاب
میگفتند تنها چیزی که همه دردها را دوا میکند عشق است. پیدا بود که هنوز مبتلا نشده بودند...
#خداحافظ_گاری_کوپر
#رومن_گاری
@katebbashi_book
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
«شب یلدا» یا «شب چلّه»؟
🍉🍉🍉
پیشاپیش، جشن چلّه بر همهٔ ایرانیان و ایرانشهریان فرخنده و همایون باد!!!
🍉🍉🍉
جشنهای ایرانی را با نامهای ایرانی یاد کنیم...
🍉🍉🍉
حافظخوانی، و خوردنِ انار و آجیل و هندوانه فراموش نشود 😉
#یلدا #چله #ایران
@katebbashi_book
945
فقط "این".
تمامِ آنچه که هست "این" است،
واقعیتِ اکنونِ من این است .
هیچ چیز دیگری وجود ندارد.
هیچ داستان دیگری پشت این وضعیت نیست.
همه ی داستانها ساخته و پرداخته ی ذهن اند .
وقتی دیگر هیچ داستانی را نمی پذیری زندگی ناگهان گشوده می شود ...✨
راه حل ها از ناکجا آباد می رسند...
چون ذات زندگی گشایش و لطف است .✨🌱
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
روزتون مبارک خانم های عزیز 💛🌻
امیدوارم لبتتون بیشتر وقتها بخنده و دل تون آروم باشه و تنتون سلامت😍♥️♥️♥️♥️
@katebbashi_book
945
کسی را که در اندرون اندکی روشنایی نبود
پند بیرونش سود ندارد.
و هر که را در اندرون اندکی روشنایی بود،
روشنایی کلام عارفان از گوش او در آید تا اندر وی پیوندد.
نور سوی نور دود.
اگر خواهی که در زیر خاک نروی ،
در نور گریز که نور زیر خاک نرود.
مجالس سبعه- مولانا
945
Repost from کتابفروشی|کاتب باشی 🌳📚
راستی چيست؟
گفت: آن است كه دل، پيشتر از زبان گويد.
#تذکرةالاولیاء_عطار
@katebbashi_book
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
