ch
Feedback
کاتب باشی📝

کاتب باشی📝

前往频道在 Telegram

🌿کلمات را کنار هم میچینم تا معجزه ایی سازم که آن را قصه بنامی... کاتب باشی از دل می گوید امیدوارم که به دل گرانبهای شما هم بنشیند🌿 لینک اولین مطلب کانال👇 https://t.me/kateb_bashi/9 کتابفروشی کاتب باشی👇 https://t.me/katebbashi_book

显示更多
945
订阅者
无数据24 小时
无数据7
-1030
帖子存档
یک جایی در بازی بوکس هست که آنکه دارد زیاد ضربه می‌خورد ناگهان خودش را می‌چسباند به حریف! انگار حریف را در آغوش می‌گیرد. شبیه یک جور یکی شدن. بهش می‌گویند «کلینج».☘️ بعد حریف باید تا جدا شدن تن‌ها صبر کند و او که «کلینج» کرده فرصتی پیدا می‌کند کمی نفس بکشد بدون اینکه آسیبی ببیند. بازی این روزهای ما با روزگار هم «کلینج» کردن مدام است. در آغوش کشیدن روزگار از روی خستگی با صورتی زخمی. در آغوش کشیدن به جای جنگیدن، مثل لحظات نایاب صلح در میانه‌ی میدان پر آتش نبرد. ☘️ در آغوش کشیدن برای نفس تازه کردن و برای توقف و سکوت… و اینها همه فرصت کوتاهی می‌شود برای ادامه‌ دادن و نباختن. برای حس کردن «زندگی» و چشیدن طعم چیزی که اغلب فراموش می‌کنیم چقدر گذراست. #سیمین_کشاورز https://t.me/katebbashi_book

عشق و جنگ ...و خداوند چون تنها بود نمی توانست عشق را درک کند پس انسان را آفرید و تکه ایی از روح خود را در او نهاد که به وسیله ی او عشق بورزد و عاشق شود. روزها و سالها کذشت،همه چیز خیلی آرام و ساکن بود،برای همین انسان دیگر عاشق نشد. خدا حوصله اش سر رفت،پس جنگ را آفرید.هر وقت صدای گلوله و موشک می آمد انسانها از ترس هم را در آغوش می‌گرفتند و سرشان را روی قلب هم می گذاشتند و یکدیگر را می بوسیدند و طوری عشق‌بازی میکردند که انگار بار آخرشان هست. خدا بدون عشق حوصله اش سر می رود و جنگ می آفریند. پس جاهایی که جنگ است مردمان آنحا عاشق ترند.درست مثل اینحا،اکنون،من و تو و ایران... #تکتم_اسماعیلی ۱۴۰۵/۱۲/۱۱

#بخشی_از_یک_کتاب ‌‌هیچ تکیه‌گاهی جز خویشتن ندارد. او از ناتوانیِ فهماندن خود به دیگران رنج می‌بَرَد؛ اما هیچ اشتیاق عبثی به هدایت دیگران احساس نمی‌کند. ‌ #کیرکگارد ترس و لرز

🔸 اکنون محبوب کیست؟ درجات ایشان بسیار است. «إن الله يحبّ الصّابرين. إن الله يحبّ التّوابين. و یحبّ المطّهرين. و یحبّ المتّقين. و یحبّ كل قلب حزين.» و بهیچ‌حال، ظالم محبوب نیست. «إن الله لایحبّ الظالمين.» 📕 #نامه_ها ✍ #عین_القضات_همدانی ج۱ ، ص۱۵۴

*چو ضحاک شد بر جهان شهریار بر او سالیان انجمن شد هزار سراسر زمانه بدو گشت باز برآمد بر این روزگار دراز نهان گشت کردار فرزانگان پراگنده شد کام دیوانگان هنر خوار شد جادویی ارجمند نهان راستی آشکارا گزند شده بر بدی دست دیوان دراز به نیکی نرفتی سخن جز به راز* ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت #حکیم_ابوالقاسم_فردوسی

Repost from تفحص خویش
«به یاد آوردن خویش» اثری از: Lilla Balint تمام خودت را به شعله های فروزان این مراقبه بسپار. همچون فردی که گوهری گرانبها یافته و مدام آن را بررسی کرده و از دیدنش لذت میبرد، این مراقبه را جایی ذخیره کن تا بارها و بارها به آن رجوع کنی. *این مراقبه را یک نفس بنوش*

ما میان نور و سایه رشد میکنیم نه در یکی از آنها ...
@katebbashi_book

#بخشی_از_یک_کتاب کتاب #بینوایان اثر #ویکتور_هوگو اگر در عالم کسی نمی‌بود که دوست بدارد، خورشید خاموش می‌شد. @katebbashi_book
#بخشی_از_یک_کتاب کتاب #بینوایان اثر #ویکتور_هوگو اگر در عالم کسی نمی‌بود که دوست بدارد، خورشید خاموش می‌شد.
@katebbashi_book

. ابویزید، رحمة‌الله گفت که «اندوه به دل درآید غنیمت داریت، که مردمان به برکة اندوه به جایی رسند.» - نورالعلوم؛ ابوالحسن خرقانی. .

. بسازم خنجری نیشش ز پولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد عزیزان به احترام فرزندان ایرانمان امروز فعالیتی در کانال نداریم. باشد که نور در قلب ها و کل کیهان جاری شود و به قوت بماند.🕊🤍

گفتار نیک پندار نیک کردار نیک 🌻☀️🌟 @katebbashi_book
گفتار نیک پندار نیک کردار نیک 🌻☀️🌟
@katebbashi_book

#بوقت_موسیقی #بیکلام @katebbashi_book

بله ، حتما امیدی هست...🌱🌻 #بهرام_بیضایی
@katebbashi_book

#بخشی_از_یک_کتاب ‏می‌گفتند تنها چیزی که همه دردها را دوا می‌کند عشق است. پیدا بود که هنوز مبتلا نشده بودند... #خداحافظ_گاری_ک
#بخشی_از_یک_کتاب ‏می‌گفتند تنها چیزی که همه دردها را دوا می‌کند عشق است. پیدا بود که هنوز مبتلا نشده بودند... #خداحافظ_گاری_کوپر #رومن_گاری @katebbashi_book

«شب یلدا» یا «شب چلّه»؟ 🍉🍉🍉 پیشاپیش، جشن چلّه بر همهٔ ایرانیان و ایرانشهریان فرخنده و همایون باد!!! 🍉🍉🍉 جشن‌های ایرانی را با نام‌های ایرانی یاد کنیم... 🍉🍉🍉 حافظ‌خوانی، و خوردنِ انار و آجیل و هندوانه فراموش نشود 😉 #یلدا #چله #ایران @katebbashi_book

فقط "این".  تمامِ آنچه که هست "این" است، واقعیتِ اکنونِ من این است . هیچ چیز دیگری وجود ندارد. هیچ داستان دیگری پشت این وضعیت نیست. همه ی داستان‌ها ساخته و پرداخته ی ذهن اند . وقتی دیگر هیچ داستانی را نمی پذیری زندگی ناگهان گشوده می شود ...✨ راه حل ها از ناکجا آباد می رسند... چون ذات زندگی گشایش و لطف است .✨🌱

روزتون مبارک خانم های عزیز 💛🌻 امیدوارم لبتتون بیشتر وقتها بخنده و دل تون آروم باشه و تنتون سلامت😍♥️♥️♥️♥️ @katebbashi_book
روزتون مبارک خانم های عزیز 💛🌻 امیدوارم لبتتون بیشتر وقتها بخنده و دل تون آروم باشه و تنتون سلامت😍♥️♥️♥️♥️ @katebbashi_book

کسی را که در اندرون اندکی روشنایی نبود پند بیرونش سود ندارد. و هر که را در اندرون اندکی روشنایی بود، روشنایی کلام عارفان از گوش او در آید تا اندر وی پیوندد. نور سوی نور دود. اگر خواهی که در زیر خاک نروی ، در نور گریز که نور زیر خاک نرود. مجالس سبعه- مولانا

راستی چيست؟ گفت: آن است كه دل، پيش‌تر از زبان گويد. #تذکرة‌الاولیاء_عطار @katebbashi_book