1 953
Подписчики
-124 часа
+57 дней
+2030 день
Архив постов
1 953
Repost from اَسفَل 🇮🇷
به فرزندان خود، اگر به راستی خواهان خوشبختی عمیق آنها هستید و اگر میخواهید که در قلبهایشان همیشه مهری باشد، عطوفتی، صفایی، شوقی و سلامت آرامشبخشی، حبالوطن بیاموزید.
- نادر ابراهیمی؛ بر جاده های آبی سرخ
1 953
پس از فشارهایی که در جنگ جهانی اول اوضاع کشورمان را بسيار متشنج کرده بود و دشمنان برای تصاحب ايران هجوم آورده بودند، مرحوم ميرزاب نائينی (از علمای بزرگ شيعه) شکايات زيادی به امام زمان کردند. آقای نائينی میگويد:
خيلی ناليدم و به امام زمان شکايت کردم، يک روز برايم مکاشفهای شد و حضرت را ديدم که ايستادهاند و به من با انگشت اشاره کردند که ديوار بسيار بلندی که کج شده بود را ببينم. بعد ديدم انگشت حضرت به طرف ديوار است و فرمودند:
اين ديوار، ايران است، کج میشود اما با انگشتمان نگهش داشتهايم. نمیگذاريم خراب شود. اینجا «شيعهخانهی ماست»، کج میشود اما نمیگذاريم خراب شود.
کتاب مجالس حضرت مهدی؛ ص26۱
1 953
پس از فشارهایی که در جنگ جهانی اول اوضاع کشورمان را بسيار متشنج کرده بود و دشمنان برای تصاحب ايران هجوم آورده بودند، مرحوم ميرزاب نائينی (از علمای بزرگ شيعه) شکايات زيادی به امام زمان کردند. آقای نائينی میگويد:
خيلی ناليدم و به امام زمان شکايت کردم، يک روز برايم مکاشفهای شد و حضرت را ديدم که ايستادهاند و به من با انگشت اشاره کردند که ديوار بسيار بلندی که کج شده بود را ببينم. بعد ديدم انگشت حضرت به طرف ديوار است و فرمودند:
اين ديوار، ايران است، کج میشود اما با انگشتمان نگهش داشتهايم. نمیگذاريم خراب شود. اینجا «شيعهخانهی ماست»، کج میشود اما نمیگذاريم خراب شود.
کتاب مجالس حضرت مهدی؛ ص26۱
1 953
پس از فشارهایی که در جنگ جهانی اول اوضاع کشورمان را بسيار متشنج کرده بود و دشمنان برای تصاحب ايران هجوم آورده بودند، مرحوم ميرزاب نائينی (از علمای بزرگ شيعه) شکايات زيادی به امام زمان کردند. آقای نائينی میگويد:
خيلی ناليدم و به امام زمان شکايت کردم، يک روز برايم مکاشفهای شد و حضرت را ديدم که ايستادهاند و به من با انگشت اشاره کردند که ديوار بسيار بلندی که کج شده بود را ببينم. بعد ديدم انگشت حضرت به طرف ديوار است و فرمودند:
اين ديوار، ايران است، کج میشود اما با انگشتمان نگهش داشتهايم. نمیگذاريم خراب شود. اینجا «شيعهخانهی ماست»، کج میشود اما نمیگذاريم خراب شود.
کتاب مجالس حضرت مهدی؛ ص26۱
1 953
پس از فشارهایی که در جنگ جهانی اول اوضاع کشورمان را بسيار متشنج کرده بود و دشمنان برای تصاحب ايران هجوم آورده بودند، مرحوم ميرزاب نائينی (از علمای بزرگ شيعه) شکايات زيادی به امام زمان کردند. آقای نائينی میگويد:
خيلی ناليدم و به امام زمان شکايت کردم، يک روز برايم مکاشفهای شد و حضرت را ديدم که ايستادهاند و به من با انگشت اشاره کردند که ديوار بسيار بلندی که کج شده بود را ببينم. بعد ديدم انگشت حضرت به طرف ديوار است و فرمودند:
اين ديوار، ايران است، کج میشود اما با انگشتمان نگهش داشتهايم. نمیگذاريم خراب شود. اینجا «شيعهخانهی ماست»، کج میشود اما نمیگذاريم خراب شود.
کتاب مجالس حضرت مهدي؛ ص26۱
1 953
دختر زیبا میدونی از چی متنفرم از پیغمبرتون از اماماتون از فاطمه زهراتون برید از ایران بیرون به سرزمین اصلیتون عربستان بزارید ایران برای آیندگان بمونه
ممنون
1 953
Repost from رایحة الحسین
از بصره آمده بودند دیدن امام_رضا علیه السلام؛
عریضه دلشان پر بود از شکایت؛
شکایت از یونس بن عبدالرحمن.
گلایه پشت گلایه؛
اتهام پشت اتهام.
یونس که در خانه امام حاضر بود
حرف ها را میشنید؛
خودش را اما به امر امام، پنهان کرده بود.
بصری ها که رفتند، با اشک و آه آمد خدمت امام؛
میخواست از خودش دفاع کند.
اما شنید که:
یونس! ... فرض کن در دست تو مرواریدی باشد،
مردم امّا بگویند سرگین(فضله ی) شتر است!
حرف مردم آیا ضرری دارد؟!...
گفت: نه!
امام رضا علیه السلام فرمود:
وقتی امام تو از تو راضی باشد حرف مردم چه ارزشی دارد؟!
حالا قلب یونس بن عبدالرحمن آرام گرفته بود،
آرامشی از جنس رضایت امام زمانش.
📚بحارالأنوار جلد۲، صفحه ۶۵.
1 953
Repost from N/a
من از فاصلهی میان انگشتانمان میگویم و تو تنها یک مشت استعاره و ایهام و تشبیه میشنوی؛ حتی یادت نخواهد ماند که چه برایت گفتهام.
چه راحت میگذری از حرفهای کسی که از همهی آدمها فراریست تا خلوتش را با تو، شریک شود.
1 953
Repost from رایحة الحسین
از بصره آمده بودند دیدن امام_رضا علیه السلام؛
عریضه دلشان پر بود از شکایت؛
شکایت از یونس بن عبدالرحمن.
گلایه پشت گلایه؛
اتهام پشت اتهام.
یونس که در خانه امام حاضر بود
حرف ها را میشنید؛
خودش را اما به امر امام، پنهان کرده بود.
بصری ها که رفتند، با اشک و آه آمد خدمت امام؛
میخواست از خودش دفاع کند.
اما شنید که:
یونس! ... فرض کن در دست تو مرواریدی باشد،
مردم امّا بگویند سرگین(فضله ی) شتر است!
حرف مردم آیا ضرری دارد؟!...
گفت: نه!
امام رضا علیه السلام فرمود:
وقتی امام تو از تو راضی باشد حرف مردم چه ارزشی دارد؟!
حالا قلب یونس بن عبدالرحمن آرام گرفته بود،
آرامشی از جنس رضایت امام زمانش.
📚بحارالأنوار جلد۲، صفحه ۶۵.
1 953
Repost from N/a
من از فاصلهی میان انگشتانمان میگویم و تو تنها یک مشت استعاره و ایهام و تشبیه میشنوی؛ حتی یادت نخواهد ماند که چه برایت گفتهام.
چه راحت میگذری از حرفهای کسی که از همهی آدمها فراریست تا خلوتش را با تو، شریک شود.
1 953
Repost from N/a
من از فاصلهی میان انگشتانمان میگویم و تو تنها یک مشت استعاره و ایهام و تشبیه میشنوی؛ حتی یادت نخواهد ماند که چه برایت گفتهام.
چه راحت میگذری از حرفهای کسی که از همهی آدمها فراریست تا خلوتش را با تو، شریک شود.
1 953
من از فاصلهی میان انگشتانمان میگویم و تو تنها یک مشت استعاره و ایهام و تشبیه میشنوی؛ حتی یادت نخواهد ماند که چه برایت گفتهام.
چه راحت میگذری از حرفهای کسی که از همهی آدمها فراریست تا خلوتش را با تو، شریک شود.
1 953
Repost from Saved Messages
زیباترین در چشمهای من ؛
هر بار که یک نفر مرا ترک میکند، هر بار یک دوست تنهایم میگذارد، هر بار که یک رفیق مرا میگذارد در گذشتهاش و خودش میرود سراغ زندگی و آینده، بیش از او از خودم غمگین میشوم. خودم را سرزنش میکنم. با خودم دعوا میکنم. با خودم قهر میکنم.
این فکر ناراحتم میکند که آیا اینقدر کوچکم، اینقدر سبکم، اینقدر ناچیزم که آدمها جای خالی مرا حس نمیکنند؟
مساحت نام من در قلب آدمها اینقدر کم است که میتوانند کنارم بگذارند، بی آنکه جای خالی کسی اذیتشان کند؟
البته که اگر برای آدمها ارزش چندانی نداری، بهتر است کنار گذاشته شوی ولی این بیارزشی آزارم میدهد.
عزیز من، من در قلب تو چهقدر جا گرفتهام؟
بیرونم کنی، جای خالیام توی ذوق نمیزند؟
اصلا من در آن مکان مقدس جایی دارم؟
تو؟ تو تمامش را گرفتهای …
1 953
چرا هنوز به این درک نرسیدهایم که دنیا جای قشنگی نیست؟
اینجا، تبعیدگاه حضرت آدمه.
1 953
اگر فردی از خوبی صحبت میکند، دلیل بر خوب بودن او نیست. او میتواند گویندهی مفهومی باشد که هیچ ارتباطی با او ندارد. حتی امکان این هست که منافع خویش را از آنجا تامین میکند، از این رو گویندهی مفهومی است.
تصور کنید ما تا کجا میان کلام و گوینده فاصله داریم و زبان بستریست برای بزرگترین خیانت به برقراری ارتباط.
بماند که کلامی صادقانه هم در بستر روابط در هم تنیدهی زبانی بیمعناست و نوشتن و سخن گفتن چقدر کار دشواری است و گوش کردن چهقدر ترسناک.
1 953
Repost from ناجه
و آدمی مگر چند چشم محرم میشناسد تا بتواند خود را، روح خود را، بیپوشش و پرهیز در پرتو نگاهش بدارد؟
- ۹۱ -
1 953
زمانی خواهد آمد که عافیت ده جزء است. نه جزء آن کنارهگیری از مردم و یک جزء دیگر آن خاموشیست.
• تحف العقول
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
