fa
Feedback
"زنی که‌گم کردم "

"زنی که‌گم کردم "

رفتن به کانال در Telegram

برای نوشتن که جهان از نوشتن زیباست عادله زمانی راه ارتباطی با من : @Aydel70

نمایش بیشتر
4 354
مشترکین
-424 ساعت
-107 روز
-5230 روز
آرشیو پست ها
من همیشه این و میدونستم ولی نمیتونستم ثابت کنم 😁

Repost from عآلیجناب
آخیش بالاخره دستشون رو شد Mehrad @Aalijnab
آخیش بالاخره دستشون رو شد Mehrad @Aalijnab

و گریز از تو بی فایده است؛ تو در من وجود داری، مثل جنگ در خاورمیانه ~ لاادری ‌‌@adelehz

ایتا قطعه؟؟

photo content
+1

من آدمی هستم که سعی میکنم تا وقتی کسی ناراحتم نکرده اصلا ناراحتش نکنم و هیچ چیز بدی ازم نشنوه .حتی اگر دوستش نباشم اما احترامش رو حفظ میکنم. ولی وقتی کسی به خودش اجازه میده بی دلیل بهم بی احترامی بکنه ،چیزهایی رو به روش میارم که هرچند وقت یکبار توی سکوت با خودش نوچ نوچ کنه بگه اِاِاِاِ این چی بود گفت به من!!! بشما هم توصیه میکنم کوچکترین مدارایی با کسی که بهتون بی دلیل بی احترامی کرده نکنید . @adelehz

این مشمئز کننده ترین حالت ممکن ست ،اینکه بخواهی بعد از مدتها سکوت با کسی حرف بزنی و بعد از باز شدن دهانش و عریان شدن اندیشه های او ،تو با خود بیندیشی که چه بهتر آن دهان همچنان بسته می ماند .. #عادله_زمانی @adelehz

در من زنی خانه دار نگران هفت ساله شدن سیر ترشی هایش ست. دخترکی اهل قر و فر لاک قرمزش را تجدید می کند و آدامس می ترکاند . زنی
در من زنی خانه دار نگران هفت ساله شدن سیر ترشی هایش ست. دخترکی اهل قر و فر لاک قرمزش را تجدید می کند و آدامس می ترکاند . زنی مومن ،کتاب ادعیه اش را روی طاقچه می‌گذارد تا سفره ی نذر را هموار کند . زنی عاشق موهای شرابی اش را جلوی پنجره باز می کند،سیگاری بر لب می‌گذارد و به خم کوچه چشم‌ می دوزد تا معشوقش را ببیند . خانم معلمی جوان گچ ها را از سر شانه هایش می تکاند و کرم مرطوب کننده ی ارزان قیمتش را به دست می زند . دختری مدرسه ای نامه ای عاشقانه را ته جیب روپوشش میچپاند. و تو رهگذری که در خیابان از کنار من عبور میکنی و لحظه ای عمیق تر نفس میکشی تا عطر شیرین زنانه ای که صبح بر لباسم پاشیدم را محکم تر ببلعی ،آیا باورت می‌شود این‌همه زن در وجود ساکتم زندگی می کنند؟ آه چه زن هایی و چه زن هایی ... #عادله_زمانی @adelehz

تا دل نمی برم، به کسی دل نمی دهم صیادِ من نخست گرفتار من شود صائب تبریزی @adelehz

برایم نوشته است که دلتنگ است،دلتنگ آدمی اشتباه که حتی نخواسته رفتن و نبودش را در یک تماس چند ثانیه ای به او خبر دهد و به پیامی کوتاه اکتفا کرده ست. ندیده ام اورا و دلم میخواد از پس جاده هایی که نمیدانم مسافتش چقدر است وی را در آغوش بگیرم و بگویم آرام باش عزیزِ من . دلتنگی و حق توست تا دلتنگ باشی اصلا آدم مگر می‌تواند دلتنگ کسی که دوستش داشته و حالا کنارش نیست نباشد . اما آرام میشوی .. سرد می‌شود آن تکه ذغال سوزانی که گذاشته است سر دلت .. کم می‌شود این بغض های لعنتی دم غروب وقتی در تاریکی اتاق به حیاط چشم دوخته ای دیگر آن یک قطره اشک ناخودآگاه که پشت چراغ قرمز می ریزی هم از چشمت پایین نمی آید. فقط صبور باش تا بگذرد... به تمام آنان که دلتنگ آدم‌های اشتباهند،باشد که خدا جبران تمام اشک هایتان باشد . #عادله_زمانی @adelehz

از خوندن داستان تلاش اونهایی که از صفر شروع می‌کنند و به صد می رسند سیر نمیشم.

‌‏مدرسه ایتالیایی تهران که میرفتم یه همکلاسی داشتم از خانواده عشایر تو سراب اومده بود، دامپزشکی خونده بود. اومده بود شهرری یه اتاق اجاره کرده بود ماهی پونصد هزار تومن، هفته‌ای ۳بار مترو خط یک رو سوار می‌شد از شهرری میومد قیطریه کلاس، کل راه رو زبان میخوند. یه سگ داشت تو سراب، میگفت سگه ایتالیایی میفهمه و میتونم باهاش صحبت کنم و اونم چیزایی که بهش میگم رو انجام میده، چون برا تمرین کردن بین ترم‌ اونجا فقط میتونست با سگه حرف بزنه. با نمره خیلی خوب قبول شد و بعدا تو فیسبوک دیدم اومده ایتالیا و دامپزشک شده تو ایتالیا. خیلی بچه پرتلاشی بود واقعا حقش بود. امروز امتحان سالانه مدرسه ایتالیاییه، امیدوارم همه بچه‌هایی که مثل اون همکلاسی ما چن ساله دارن تلاش میکنن و زبان میخونن موفق باشن. براتون بهترینا رو میخوام✨🕯️ امیدوارم سال دیگه ایتالیا ببینمتون 》پیکولا《 @OfficialPersiaTwiter

آه از رفتگان بی برگشت ..

در تمام جبهه های جهان که در جنگهای طولانی مدت فتح شدند . در سرزمین‌هایی که فاتحان آن را با لبخند و غرور به خود ضمیمه کردند .
+1
در تمام جبهه های جهان که در جنگهای طولانی مدت فتح شدند . در سرزمین‌هایی که فاتحان آن را با لبخند و غرور به خود ضمیمه کردند . حتی در بالا ترین نقطه های جهان چیزی ارزشمند تر از این وجود نداشت . چیزی که در آغوشت و آغشته به عطر جانت عصیان کرده بود . آغوشت فراتر از تمام سرزمین‌های دور جهان،نهایت فتح برای یک فاتح بود . #عادله_زمانی @adelehz

ماهلین خانوم ❤️ بلاخره اومد پیش ما امیدوارم این زندگی هرچی قشنگی داره بهش ارزونی کنه مررسی از دعاهای قشنگتون خوشگلها❤️💋

نی نی هنوز بدنیا نیومده ..

لطفا برای مادری که رفته بیمارستان نی نی بدنیا بیاره دعا کنین که سالم وسلامت خودش و نی نی از بیمارستان برگردند . بعید از مهربونی تون نیست❤️❤️

آدمهای بعد از عشق،مثل آدمهای ازجنگ برگشته اند..کسی نمیفهمد دقیقا کجای قلبشان درد دارد کجای روح شان زخم خورده ست .وقتی ازعشق مجروح برمیگردی دیگر نمیتوانی دوباره مثل روز اول عاشق شوی واینجاست که میگویند سردی وبی احساس ومردم نمیفهمند تو روزی آنقدر عاشق بودی که جهان حیران عشقت بود . آدمها زخمهای دلت را نمیبینند ومدام سوال میکنند درست مثل مجروحی که از جنگ برگشته ست و مردم در کنارش راه می روند وزندگی میکنند بی آنکه بدانند آن چیزی که او درمیدان جنگ جاگذاشته است .پایش یا دستش نیست بلکه روحش ست دقیقا مثل عاشقی از میدان عشق برگشته ... #عادله_زمانی @adelehz