es
Feedback
زاگرس

زاگرس

Ir al canal en Telegram

خبرهای جدید،اجتماعی ،اخلاقی،علمی، فرهنگی باتاکید براستان کرمانشاه Admin: @zaggros1

Mostrar más
901
Suscriptores
-324 horas
-27 días
-1130 días
Atraer Suscriptores
junio '26
junio '26
+11
en 1 canales
mayo '26
+8
en 0 canales
Get PRO
abril '260
en 0 canales
Get PRO
marzo '26
+1
en 0 canales
Get PRO
febrero '26
+28
en 4 canales
Get PRO
enero '26
+15
en 3 canales
Get PRO
diciembre '25
+43
en 6 canales
Get PRO
noviembre '25
+39
en 3 canales
Get PRO
octubre '25
+36
en 5 canales
Get PRO
septiembre '25
+44
en 5 canales
Get PRO
agosto '25
+42
en 2 canales
Get PRO
julio '25
+53
en 2 canales
Get PRO
junio '25
+71
en 2 canales
Get PRO
mayo '25
+49
en 2 canales
Get PRO
abril '25
+31
en 6 canales
Get PRO
marzo '25
+35
en 7 canales
Get PRO
febrero '25
+40
en 6 canales
Get PRO
enero '25
+55
en 5 canales
Get PRO
diciembre '24
+75
en 8 canales
Get PRO
noviembre '24
+57
en 3 canales
Get PRO
octubre '24
+55
en 5 canales
Get PRO
septiembre '24
+41
en 6 canales
Get PRO
agosto '24
+71
en 5 canales
Get PRO
julio '24
+74
en 9 canales
Get PRO
junio '24
+83
en 8 canales
Get PRO
mayo '24
+91
en 12 canales
Get PRO
abril '24
+57
en 6 canales
Get PRO
marzo '24
+96
en 8 canales
Get PRO
febrero '24
+99
en 7 canales
Get PRO
enero '24
+58
en 8 canales
Get PRO
diciembre '23
+28
en 8 canales
Get PRO
noviembre '23
+19
en 2 canales
Get PRO
octubre '23
+11
en 1 canales
Get PRO
septiembre '23
+18
en 0 canales
Get PRO
agosto '23
+23
en 0 canales
Get PRO
julio '23
+13
en 0 canales
Get PRO
junio '23
+9
en 0 canales
Get PRO
mayo '23
+15
en 0 canales
Get PRO
abril '23
+15
en 0 canales
Get PRO
marzo '23
+7
en 0 canales
Get PRO
febrero '23
+14
en 0 canales
Get PRO
enero '23
+9
en 0 canales
Get PRO
diciembre '22
+6
en 0 canales
Get PRO
noviembre '22
+7
en 0 canales
Get PRO
octubre '22
+6
en 0 canales
Get PRO
septiembre '22
+8
en 0 canales
Get PRO
agosto '22
+9
en 0 canales
Get PRO
julio '22
+6
en 0 canales
Get PRO
junio '22
+7
en 0 canales
Get PRO
mayo '22
+20
en 0 canales
Get PRO
abril '22
+16
en 0 canales
Get PRO
marzo '22
+7
en 0 canales
Get PRO
febrero '22
+10
en 0 canales
Get PRO
enero '22
+18
en 0 canales
Get PRO
diciembre '21
+11
en 0 canales
Get PRO
noviembre '21
+18
en 0 canales
Get PRO
octubre '21
+16
en 0 canales
Get PRO
septiembre '21
+15
en 0 canales
Get PRO
agosto '21
+18
en 0 canales
Get PRO
julio '21
+10
en 0 canales
Get PRO
junio '21
+11
en 0 canales
Get PRO
mayo '21
+14
en 0 canales
Get PRO
abril '21
+22
en 0 canales
Get PRO
marzo '21
+21
en 0 canales
Get PRO
febrero '21
+12
en 0 canales
Get PRO
enero '21
+23
en 0 canales
Get PRO
diciembre '20
+606
en 0 canales
Fecha
Crecimiento de Suscriptores
Menciones
Canales
22 junio+1
21 junio0
20 junio0
19 junio0
18 junio0
17 junio0
16 junio+3
15 junio0
14 junio0
13 junio+1
12 junio0
11 junio0
10 junio+2
09 junio0
08 junio+1
07 junio0
06 junio0
05 junio+1
04 junio+1
03 junio0
02 junio0
01 junio+1
Publicaciones del Canal
🎙دکتر داود فیرحی/۲: سیدالشهدا در خطبه ای که در مکه قبل از سفر به کربلا یا سال قبل بیان می کند، تفسیر و تصویر دقیقی از جامعه نشان می دهد. 🔺در این خطبه که در منا بیان شده است، می فرماید: شما ای نخبگان دینی و اجتماعی کاری کردید که هیبت جامعه شکسته شد و بازی را باختید. همه چیز در اختیار حکومت قرار گرفته و دین را طوری که می خواهد ارائه می دهد. اعتبارتان را از دست ندادید جز به خاطر اختلافتان در حق و سنت پیامبر که موجب گم شدن سیره و راه درست شد. 🔺در هرکشوری چهار وضعیت ممکن است بوجود بیاید: ۱. جامعه قوی و دولت قوی، که هر کدام کار خود را می کند مثل دولتهای اروپایی. ۲. جامعه ضعیف و دولت ضعیف، نه جامعه می تواند دولت را تغییر دهد و نه دولت جامعه را  مثل یمن. ۳. جامعه قوی و دولت ضعیف، که جامعه، دولت را سرنگون می کند. ۴. دولت قوی و جامعه ضعیف که دولت همه فضای فرهنگی، دینی آزادی و حرکتهای اجتماعی را تصرف می کند، دولت هم قانونگذار است و هم مفسر و جامعه را لاغر می کند و به اصطلاح خون جامعه را می مکد. 🔸 در این شرایط مردم چاره ای جز چاپلوسی دولت ندارند تا باقی بمانند. نخبگان جامعه در چنین شرایطی رو به سوءاستفاده می روند. نخبگان و علمای دین شرایط دین را تحریف می کنند تا با سلیقه حکومت تطبیق پیدا کند. 🔹حضرت می فرماید: جامعه توانش را از دست داد و تبدیل به مستضعفانی شد که در برابر اربابان مطیعند و بخاطر نان شب، کمر خم کردند. 🔺🔺مستضعف یعنی کسی که توسط قدرت و حکومت ضعیف شده و جامعه را لاغر و ضعیف کردند تا در حکمرانی هر تقلبی که بخواهند  بکنند و حقایق را وارونه کنند و هر خط و سیاستی که می خواهند می گذارند. هرکس شرورتر و زورگوتر استوارتر. به هر شهری بروی، منبرهایی وجود دارد که با صدای بلند استبداد را توجیه می کنند. دین در واقع وسیله حکومت شده و بی اعتمادی مردم به نخبگان دینی به دین سرایت می کند و اعتقاد مردم به خدا از دست می رود. 🔺 در متن مدینه هم که بعنوان وصیت نامه امام است شرایط مدینه هم تشریح شده است. چون راه خروج بر امام بسته شده است، ایشان ناگهانی و بصورت پوششی از مدینه و مکه خارج می شود و می فرمایید من بی دلیل یا از سر خوشی خروج نکردم بلکه می خواهم به سیره جدم باز گردم. 🔹 می فرماید من در این مسیر نظرم را خواهم  گفت هرکس خواست بپذیرد هرکس خواست رد کند و من صبر می کنم تا تقدیر الهی رخ دهد. 🔹در ابتدای حکومت امیرمومنان هم شعار اصلی بازگشت به سیره پیامبر است اما انقدر سیره تغییر کرده که کسی نمی داند سیره پیامبر چیست. 🔹این به اصطلاح تغییر دی ان ای جامعه است این یک حرکت چریکی نیست بلکه یک حرکت گفتمانی و روشنگرانه است. 🔺در کوفه نیز شاهد متنی هستیم. کوفیان به دلیل ترس از شام به امام حسین تمایل داشتند اما جرات میدانداری را نداشتند به همین دلیل فرزدق به امام می گوید: قلوب کوفیان با توست اما شمشیرهایشان با امویان است. 🔹این تناقض کامل درون مردم، نتیجه عملکرد انحرافی حکومت است و سیدالشهدا می فرماید: درست است و مردم بنده اموالشان هستند و اگر تناقضی بین دنیا و دین باشد، بسوی دین نمی آیند. @zaggros

2
🎙دکتر داود فیرحی/۱: بحث درباره فساد و اصلاح در نهضت عاشوراست. در نهضت عاشورا کلمه اصلاح زیاد استفاده می شود و بعضا این کلمات در طول زمان معنایش تغییر می کند. 🔺معنای مدرن اصلاح تحت تاثیر انقلاب های جدید است و اصلاح در برابر انقلاب بکار می رود. 🔹اصلاح به معنای مدرن آن بعنوان یک حرکت تدریجی و محافظه کارانه در برابر انقلاب است که عمیق و ناگهانی است. 🔸 برخی متفکران چپ قبل از انقلاب، بجای نهضت و اصلاح حسینی از کلمه قیام استفاده می کردند و واژه قیام بار چریکی و نظامی دارد در حالیکه در نهضت حسینی چنین ادبیات و حالتی را ندارد. 🔹مرحوم شریعتی برای حرکت حسینی واژه انقلاب را بکار می برد و انقلاب در آن زمان، لازمه جمع آوری تسلیحات و نیروی نظامی است و چنین فضایی را ایجاد کردند که حرکت امام حسین قیام است. در حالیکه در ادبیات امام حسین واژه خروج وجود دارد و خروج یعنی حرکت و از جای خود تکان خوردن و همچنین امام واژه اصلاح را بکار بردند. 🔺 اصلاح در ادبیات سنتی در برابر فساد یا افساد است؛ افساد یعنی به فساد کشاندن. 🔹در نظریات کلاسیک فساد دوگونه است: 1⃣ یک نوع تدریجی است مثل زنگ زدن آهن، یعنی حکومت خودبخود از درون بصورت تدریجی فاسد می شود 2⃣ نوع دوم حالت فساد دفعی و بیرونی دارد که به آن افساد می گوید مثل اینکه بر آهن اسید بریزیم. 🔺فساد دوگونه است: یک نوع کم شدن محتوا و لاغر شدن و یک نوع افزودن غیر به محتوا و آلودن است و اصلاح در هر نوع فساد باید عکس آن اتفاق باشد؛ یعنی اگر محتوای صحیح کمرنگ شده باشد باید آن را تقویت و اگر افزوده های خارجی داشته باشد باید آنها را پیراست و زدود. 🔺هر جامعه ای معیار خودش را دارد و فسادی که رخ می دهد در تغییر آن معیار است. 🔹معیار حسین بن علی که نگران تغییر آن بود و فساد را تغییر آن می دانست، سنت پیامبر بود و فساد از نظر امام حسین، یعنی کم و زیاد شدن سنت پیامبر و اصلاح از نگاه ایشان یعنی بازگشت به سنت پیامبر. 🔹در سالهای پس از پیامبر دو چیز تغییر کرد: یکی تفسیر وحی عوض شد و دیگری سیره پیامبر را تحریف کردند. 🔹 از نظر امیرمومنان، فساد یعنی از جادرآمدن سنت و سیره پیامبر. 🔹نظم اجتماعی که پیامبر ایجاد کرده بود مبتنی بود بر انسان آزاد مومن، این انسان جامعه را به درستی می سازد. 🔹زمان خلیفه دوم، عمر گفت اگر من کج رفتم چه می کنید؟ گفتند با شمشیر راستت می کنیم؛ یعنی معیار و شاقول مشخص بود و آن سیره و سنت بود. 🔹در زمان پیامبر انسانها آزاد بودند. 🔸اگر پیامبر دو معجزه داشت یکی قرآن و دیگری حکومت مبتنی بر قرارداد و توافقات بود. حتی اختلاف و جنگ با یهود هم مبدا پیامبر نیست بلکه اختلاف با اوس و خزرج بود که پس از افول تنش، پیامبر حقوق یهود را برمی گرداند. در مورد مسیحیان بیش از این است و پیامبر می گوید شما مثل مایید. 🔹 پیامبر دولت را براساس توافق و قرارداد و جامعه مدنی شکل داده بود و دولت کوچک در کنار جامعه بزرگ را شکل می داد. 🔹 اما بنی امیه جامعه را لاغر و حقوق مردم و آزادی انسانها را کاهش و دولت را فربه و مطلقه می کنند. دنباله یک مطلب اینجا کلیک گنید @zsggros
27
3
⬅️ رحیم صفوی استاد دانشگاه: برنامه هسته‌ای ایران گران‌ترین برنامه هسته‌ای جهان است که نه منجر به برق شده، نه بمب، نه امنیت و
⬅️ رحیم صفوی استاد دانشگاه: برنامه هسته‌ای ایران گران‌ترین برنامه هسته‌ای جهان است که نه منجر به برق شده، نه بمب، نه امنیت و نه مشروعیت 🔹️ایران باید انتخاب واضح بکند. 🔹️چند دهه برای کاستی‌ها می‌گفتیم عوضش امنیت داریم، کم‌کم طرف مقابل امنیت را هم گرفت. @zaggros
52
4
امشب یه نفر ۳ میلیون دلار شرط بسته بود که بلژیک ایران رو می‌بره و همشو باخت. @zaggros
امشب یه نفر ۳ میلیون دلار شرط بسته بود که بلژیک ایران رو می‌بره و همشو باخت. @zaggros
54
5
🎥 کشاورز بوشهری که با «قبر مارادونا» در حیاط خانه‌اش خبرساز شد! ♦️می‌گه هر کی میاد خونمون اول یه فاتحه برای مارادونا می‌خونه
🎥 کشاورز بوشهری که با «قبر مارادونا» در حیاط خانه‌اش خبرساز شد! ♦️می‌گه هر کی میاد خونمون اول یه فاتحه برای مارادونا می‌خونه! @zaggros
58
6
تیم خسته و انواع بمباران‌دیده و ناسزاشنیده گل کاشت مقابل بلژیک محمود فرجامی این تیم ملی فوتبال ایران شاید در مقایسه با تیم سی سال پیش خیلی هیجان‌انگیز نباشه، ولی ماجراش در تاریخ ورزش خواهد ماند. تیمی که نامردمی و پلشتی‌ای نبود که در جریان جام جهانی سرش درنیاورند. یک تیم جنگزده، بدون بازی تدارکاتی مناسب، تحت انواع فشارهای روانی از داخل و خارج. تیمی که هزار بامبول برای صدور ویزایش درآورند و این کار کثیف از جانب میزبانی بود که ادعای دمکراسی‌اش و جدایی ورزش از سیاستش گوش فلک را کر کرده. بعد هم که اسکان در کشوری دیگه و کشاندن ورزشکارهای خسته به آن سوی مرز و صدور ویزای ساعتی! تلزه آن هم نه برای همه. دنیا چقدر رویای آمریکایی دید در همین چند ماه! همه اینها را بگذارید کنار کودک‌زامبی‌های وطنی، پرچم‌اسراییل‌بدوش و ناسزاگویان، دور اتوبوس حامل ورزشکاران. با این حال همین تیم خسته و انواع بمباران‌دیده و ناسزاشنیده گل کاشت مقابل بلژیک. امیدوارم بازی بعدی را ببرد. @zaggros
56
7
✅آیا پیروان مصباح در مجلس، حاضرند به نظر مراد و مرجع فکری خود تن در دهند؟ ✍️احمد زیدآبادی شیخ محمدتقی مصباح یزدی معتقد بود که وجود مجلس شورای اسلامی با وضعیت و کیفیت جاری در جمهوری‌اسلامی، مخرب است و باید به جای آن جمعی از منتخبان صنوف و گروه‌های مختلف حرفه‌ای کشور، تحت عنوان مجلس متخصصان شکل گیرد و به رهبر نظام مشورت کارشناسی دهد. حالا که مجلس به این روز افتاده است آیا پیروان آقای مصباح در مجلس، حاضرند به نظر مراد و مرجع فکری و عقیدتی خود تن در دهند و به شکل‌گیری چنین مجلسی کمک کند؟ @zaggros
54
8
🔺پاسخ جنجالی رشیدی کوچی به ظهوریان، نماینده مجلس: مطمئنم رانندگان عزیز موتورپول مجلس هم شما را به سختی می‌شناسند، چه رسد به
🔺پاسخ جنجالی رشیدی کوچی به ظهوریان، نماینده مجلس: مطمئنم رانندگان عزیز موتورپول مجلس هم شما را به سختی می‌شناسند، چه رسد به راننده محترم اسنپ! 🔹اتفاقا مردم از تعطیلی مجلس بسیار خرسندند و از امضای تفاهم‌نامه بسیار خوشحال و امیدوار به توافق، تا کمی در آرامش زندگی کنند. 🔹همانند آقای رسایی، شما را هم دعوت می‌کنم به خیابان برویم تا نظر مردم را بدانید. @zaggros
70
9
🔴 آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران شروع شده است 🔻 وزیر اقتصاد: تا جایی که اطلاع دارم بانک مرکزی اقدامات لازم را برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران آغاز کرده اما جزئیات و مقدار آن را نمی‌دانم./ایسنا @zaggros
67
10
✅فلاحت‌پیشه: برای اصلاح باید تابوها را شکست و سیاست خارجی را اقتصادمحور کرد مردم ایران یکی از بدترین و سخت‌ترین سال‌های عمر خودشان را سپری کردند؛ یک سالی که در آن دو جنگ رخ داد و بحران‌های اقتصادی عظیمی به وجود آمد. برخی سیاست‌ها اشتباه بوده؛ اولین سیاست، سیاست نفی مذاکره و یک سری سیاست‌های افراطی بود که ایران را به یکی از دشمن‌ترین کشورها در ذهنیت جهانی تبدیل کرد. سیاست دیگر، بی‌اعتنایی به عرصه عمومی و صندوق رأی بود؛ در تهران حدود ۷ درصد مشارکت ثبت شد و بسیاری از نمایندگان با درصد آرای زیر ۱۰ درصد وارد مجلس شدند. هیچ ملتی به اندازه ایران هزینه دشمنی طولانی‌مدت را نداده است. @zaggros
77
11
📚ملا و مرد توبه کار! بعد از نماز ملانصرالدین در بلندگو گفت : 📢آهای مردم همگی گوش کنید! میخواهم کسی را به شما معرفی کنم که قبلا دزد بوده،مشروب و مواد مخدر مصرف میکرده،زناکار و خلافکار بوده و هیچ گناهی نیست که مرتکب نشده باشه ولی اکنون خدا او را هدایت کرده و همه چیز را کنار گذاشته است.. بعد گفت: بیا احمد جان بلندگو را بگیر و خودت برای مردم تعریف کن که چطور توبه کردی! احمد آمد و بلندگو را گرفت و گفت: مردم من یک عمر دزدی میکردم،معصیت میکردم،مال حروم میخوردم خدا آبرویم را نبرد! اما از وقتی که توبه کردم این ملا هیچ کجا برای من آبرو نگذاشته است! ~~ نتیجه اخلاقی: وقتی به امور و احکام دین آگاهی کامل نداریم  مردم را دین زده نکنیم! اهمیت حفظ آبرو یکی از بزرگترین سفارشات اسلام هست که بر انجام آن تاکید بسیار فراوانی شده است... @zaggros
79
12
🔴آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک ظهوریان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مشکل ایجاد شده به واسطه حمله به زیرساخت و هسته خدماتی ۴ بانک که توسط شرکت خدمات انفورماتیک ارائه می‌شود اتفاق افتاده است. علی‌رغم بررسی‌های انجام شده توسط نهادهای مختلف تاکنون منشاء و دلیل حمله اصلی مشخص نشده است و حتی تغییر سخت‌افزار هم نتوانسته است مشکل را حل کند. سامانه‌های بین بانکی دچار مشکلی نشده‌اند و در حال حاضر از ظرفیت آن برای حل مشکل استفاده شده است برآورد این است که تا دو هفته دیگر مشکل حل شود. در حمله اخیر برخلاف حمله به بانک سپه در جنگ ۱۲ روزه نشت اطلاعات مردم اتفاق نیفتاده است. مشکل بانک توسعه صادرات حل شد و بانک تجارت نیز با سولوشن اختصاصی اغلب خدمات خود را راه اندازی کرده است، اما دو بانک دیگر از سامانه هور استفاده می‌کنند. @zaggros
74
13
تسنیم: مذاکرات کارشناسی ایران و آمریکا درباره سازوکارهای اجرای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد و تشکیل گروه‌های فنی مربوطه از امروز
تسنیم: مذاکرات کارشناسی ایران و آمریکا درباره سازوکارهای اجرای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد و تشکیل گروه‌های فنی مربوطه از امروز به ریاست غریب آبادی در سوئیس برگزار می‌شود. @zaggros
66
14
آنسوی مرزها اسرائیل؛ اینسوی مرزها جبههٔ پایداری علیرضا کفایی همهٔ بحران‌ها و جنگ را یکسره به دشمن خارجی تقلیل دادن خطاست. اسرائیل، به‌عنوان یک دشمن، در سال‌های اخیر از هر شکاف، هر تنش و هر نارضایتی برای پیشبرد منافع خود بهره برده است؛ این واقعیتی است که نمی‌توان نادیده گرفت. اما مسئله آن‌جاست که مقابله با تهدید بیرونی، جایگزین اصلاح درونی نمی‌شود. کشوری که همهٔ مشکلاتش را به بیرون نسبت دهد، آرام‌آرام توان دیدن خطاهای خود را از دست می‌دهد. و جریانی که هر نقدی را به بهانهٔ شرایط منطقه‌ای کنار بزند، ناخواسته جامعه را از ظرفیت اصلاح محروم می‌کند. اگر آن‌سوی مرزها اسرائیل از تداوم بحران سود می‌برد، این‌سوی مرزها نیز جبهه پایداری که بر حذف، محدودسازی و نفی تکثر استوار است و به منافع ملی بی توجه و با عقاید انحرافی و مورد شک و تردید بودن در رابطه با نفوذ در قدرت است، عملاً همان چرخهٔ فرساینده را ادامه می‌دهد که به نابودی کشور می انجامد. ایران نه با انکار تهدید خارجی حفظ می‌شود و نه با بستن راه گفت‌وگو و اصلاح داخلی. امنیت پایدار، محصول جامعه‌ای توانمند، مشارکت‌جو، آزاد و برخوردار از عقلانیت سیاسی است که جبهه پايداری دقیقا بر خلاف آن رفتار می کند. شاید وقت آن رسیده باشد که برای ایران، هم آوایی «دشمن بیرونی و این جبهه مشکوک» را مورد بررسی دقیق قرار داد. @zaggros
75
15
☑️ بیانیه مشترک قطر و پاکستان در مورد پایان اجلاس بورگن اشتوک: اولین جلسه مذاکرات سطح بالا تحت چارچوب تفاهم‌نامه اسلام آباد در بورگن اشتوک سوئیس با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا و دو طرف میانجی، دولت قطر و جمهوری اسلامی پاکستان، به پایان رسید. اجلاس دریاچه لوسرن در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد. پیشرفت‌های دلگرم‌کننده‌ای از جمله ایجاد سازوکاری برای مذاکرات فنی بیشتر حاصل شده است. بر اساس این تفاهم‌نامه، طرفین با ایجاد یک کمیته عالی رتبه موافقت کرده‌اند که نظارت سیاسی بر میانجیگری را بر عهده خواهد داشت. مذاکره‌کنندگان ارشد به طور منظم به کمیته عالی رتبه گزارش می‌دهند و گروه‌های کاری متمرکز بر هسته‌ای، تحریم‌ها و یک گروه نظارت و حل اختلاف را برای اطمینان از اجرای مؤثر تفاهم‌نامه و سایر موارد رهبری می‌کنند. کمیته عالی رتبه بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز توافق کرده است که زمینه را برای آغاز فوری مذاکرات فنی بیشتر فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک خط ارتباطی بین طرفین برای مدت ذکر شده در بند ۵ تفاهم‌نامه ایجاد شده است تا از حوادث و سوءتفاهم‌ها با هدف عبور ایمن کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز جلوگیری شود. @zaggros
76
16
✅به گزارش آسوشیتدپرس، انفجار در منطقه صنعتی راس لفان قطر که شامگاه یکشنبه، رخ داد دست‌کم ۵۴ نفر را زخمی کرد ۱۸ نفر دیگر نیز مفقود شدند. قطر اعلام کرد این انفجار پس از آن رخ داد که کارگران سعی داشتند تأسیساتی را در بزرگترین پایانه صادرات گاز طبیعی این کشور از سر بگیرند. @zaggros
65
17
هیأت ایران محل مذاکرات سوئیس را به مقصد تهران ترک کرد هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه و پس از حدود ۱۸ ساعت گفت‌وگو و رایزنی فشرده، ساختمان محل برگزاری مذاکرات را ترک کرد. @zaggros
66
18
🔴 خبرنگار آکسیوس: ♦️عراقچی نوشت ایران معافیت‌هایی برای صادرات نفت و محصولات پتروشیمی دریافت کرده و برخی از دارایی‌های مسدود
🔴 خبرنگار آکسیوس: ♦️عراقچی نوشت ایران معافیت‌هایی برای صادرات نفت و محصولات پتروشیمی دریافت کرده و برخی از دارایی‌های مسدود شده آزاد شده‌اند. ♦️مقامات آمریکایی این موضوع را تأیید نکرده‌اند. @zaggros
72
19
🔺این نتیجه برای ایران مقابل بلژیک نتیجه بسیار خوبی بود کریگ موری، تاریخ‌نگار و دیپلمات سابق انگلیسی: 🔹با توجه به خرابکاری ع
🔺این نتیجه برای ایران مقابل بلژیک نتیجه بسیار خوبی بود کریگ موری، تاریخ‌نگار و دیپلمات سابق انگلیسی: 🔹با توجه به خرابکاری عمدی آمریکا در تمام ترتیبات منطقی و لجستیکی تیم ایران، عملکرد آنها فوق‌‌العاده بوده است. چه ملتی! @zaggros
67
20
‍ ‍ ‍ بعداز انقلاب تنها نام شهر کرمانشاه به باختران تغییر پیدا نکرد بلکه نام خیلی از محلات نیز تغییر  کرد قبل از انقلاب نیز مثل بعدآن از نام مشاهیر وبزرگان کرمانشاه برای نامگذاری خیابان ها،میادین ومحلات تازه استفاده نشده وبیشتر از نام والقاب سلطنتی استفاده شده بود هرچندمردم این شهر همچنان از نام های مردمی وملی استفاده می کنند👇 سه راه پهلوی تبدیل به سه راه شریعتی،کوچه شهناز به کوچه پارک کودک؛شهرک رستاخیز(حزبی که متعلق به سلطنت بود)به شهرک اسلامیه؛کوی ۱۵متری آریامهر به کوی شهید ابراهیمی؛خیابان شاه بختی(از امرای ارتش پهلوی اول ودوم ) به خیابان معلم؛ خیابان شهناز(نام دختر بزرگ شاه از همسر اولش فوزیه)به خیابان مجاهدین وبعدغدیر دریاچه شاهپوربه دریاچه قره سو؛پارک غربی و شرقی محمدرضا شاه به پارک غربی و شرقی تاقوسان؛کوچه و محله ۶بهمن(به مناسبت انتخابات سفید ۶بهمن شاه) به ۲۲بهمن بلوار پهلوی به بلوار فرودگاه؛ میدان پهلوی به میدان امام خمینی؛میدان شاه، ۲۸مرداد به مصدق وبعد کاشانی (نام مردمی مصدق )؛ میدان تاجگذاری به میدان جمهوری(نام ابتدایی آن چال اسب دوانی)میدان رستاخیز به میدان نفت( میدان سپاه پاسداران اما همچنان با نام مردمی میدان نفت )؛ میدان شاپور، کورش کبیر به میدان آزادی (نام مردمی گاراژ)خیابان خسرو پرویز به خیابان کارگر؛خیابان  سنجابی به یاد دلاوری های ایل سنجابی در جنگ جهانی اول ودروازه ورود به منطقه سنجابی به خیابان عشایر میدان سپه(سردار سپه لقب رضاخان) به میدان انقلاب و جهاد (نام مردمی میدان شهرداری وبعدانقلاب شهرداری سابق )بلوار تاقوسان به بلوار شهید شیرودی (این نام هیچ وقت پذیرفته نشد چه به صورت رسمی چه غیر رسمی)؛ کچل آباد به صادقیه؛آریاشهر به شهرک طالقانی واخیرا سجادیه؛چهار راه اجاق به چهار راه مدرس؛چهار راه شیر خورشید به هلال احمر،میدان رفعتیه به فاطمیه؛خیابان فرح ابتدا دکتر فاطمی و هم اکنون فاطمیه،باغ کورش به باغ میوه دانشگاه رازی وبعد به تاسیات دانشگاه رازی اضافه  گردید؛استادیوم خسرو پرویز به آزادی؛خیابان برزه دماخ به شهیدان اشک تلخ؛ادامه بلوار تاقوسان به گاراژ اول انقلاب به نام سردار مجاهد یارمحمدخان کرمانشاهی وهم اکنون به بلوار شهید بهشتی،خیابان شیرین بنت هدی،شاطرآبادشهیاد،میدان وزیری نواب صفوی،چال باغ ابتدا پارک ولیعهد بعد انقلاب پارک ولیعصر و هم اکنون لاله،پارک آتش نشانی پارک شاهد، (گرد آورنده و پژوهش میدانی محسن درکه؛منابع مختصری در باره حاشیه نشینان کرماشان محمدناصر گلنام و مصاحبه های میدانی با ساکنین قدیمی محلات) کرمانشاه بزرگان @zaggros
1