en
Feedback
-أمــان 🏠❤️ ⊁ .

-أمــان 🏠❤️ ⊁ .

Open in Telegram

- أُحب ڪُل الڪلماتِ اللطيفة أنجو به❤✨› . -و تبقى في قلبي لسنواتٍ لا أنساها و لا أنسىٰ قائِلهَا❤✨› .

Show more
5 275
Subscribers
-324 hours
-187 days
-4830 days
Posts Archive
من أحن الحاجات اللِ فِـ العلاقات إن يجي شخص عُمره ما يقسي عليك ، يصلح فيك حاجات مش هو السبب فِـ كسرها و يكون حنين عليك و عَلى كُل حاجة باظت جواك لحد ما يخليك أحسن من الأول 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍".

_ ‏احمل الأنس والسعة في قلبك ‏تجد في كل مكانٍ تقصده مسرات☀️

Story

*"ان الله وملائكته يصلون علي النبي يأيها الذين امنوا صلوا عليه وسلموا تسليما"*❤

Story

💗تحفه.
💗تحفه.

م تِيجو نزرع نخلة لينا في الجنة🌟. سبحان الله وبحمده. سبحان الله العظيم.

‏تبدين جميلة جدًا، جميلة كالشمس أستطيع أن أَنظر إِليكِ إِلَى الأبد وانتِ تشرقين على الجميع☀️💛.

🍓
🍓

‏العِتاب والزعل ليهم مُدة صلاحية؛ ‏مش سايبة وعمّال على بطّال. ‏هييجي وقت وتلاقي اللي قدّامك فعّل وضع الصامت.. ‏لا بيعاتب، ولا بيجادل، ولا حتى بيقول إنه زعلان. ‏هو ببساطة اِتقفل، ‏وشاف إن الجُهد المبذول في النِقاش، وضغط الأعصاب في الزعل، ‏خُسارة في اللي قدّامه. ‏فاختار يوفّر طاقته ومجهوده لنفسه.

‏في نوع من الحُزن بسميه الحُزن المُخفي؛ ‏إنك تبقى حزين، بس مخبّي حُزنك جواك، ومش عايز حتى تصارح نفسك بيه. ‏مش ضعف… ‏بس حجم المسؤوليات اللي على كتافك مانعك من الانهيار. ‏مُطالب تفضل واقف، صلب، ومكمّل، ‏لأن ببساطة: ‏لا حد هيسندك، ولا حد هيشيل عنّك. ‏فما بيبقاش قدّامك غير إنك تعتمد على نفسك، وتكمّل، وتعافر، لحد ما ربنا يفرجها من عنده.

الحُزن حاجة وحشة جدًا يا جماعة، خصوصًا الحُزن الداخلي اللي الواحد بيعيشه بينه وبين نفسه من غير ما يحسّس اللي حواليه باللي وجّعه أو بالهمّ اللي شايله. دايمًا بشوف إن الحُزن الداخلي هو الأصعب، لإنّه بيأكُل في روح البني آدم بهدوء؛ مخليك لا عارف تنام، ولا تاكل، ولا حتى تستمتع بحاجة. كُل حاجة في عينك شبه بعض، مفيش شيء مُبهر، عينك حزينة، صوتك حزين، وحتى ردود أفعالك بطيئة ومليانة خيبة أمل غريبة، كأنك زعلان من الدنيا كُلها. وأصعب إحساس في الموضوع ده كلّه لما تحس إنك ما تستحقش كُل الحُزن ده، ولا قلبك الطيب يستحق كُل المعاناة دي. وكُل ده كوم، وإن الإنسان تصعب عليه نفسه كوم تاني خالص.

🤎
🤎

«‏يا رب لا يَأسٌ وأنت رجاؤُنا ‏أنت الكريم وهذهِ الدعواتُ!»

‏الإِحساس هو خطيئة العُمر يا ولدَّي إحساس أقل = ألم أقل! يا وَيلك لو ابتُليت بإحساسٍ مُفرط! - عبدالرحمن السفطي.

🤍':))
🤍':))

Us 🤍 .
Us 🤍 .

*"ان الله وملائكته يصلون علي النبي يأيها الذين امنوا صلوا عليه وسلموا تسليما"*❤