fa
Feedback
-أمــان 🏠❤️ ⊁ .

-أمــان 🏠❤️ ⊁ .

رفتن به کانال در Telegram

- أُحب ڪُل الڪلماتِ اللطيفة أنجو به❤✨› . -و تبقى في قلبي لسنواتٍ لا أنساها و لا أنسىٰ قائِلهَا❤✨› .

نمایش بیشتر
5 289
مشترکین
+524 ساعت
-177 روز
-4430 روز
آرشیو پست ها
م تِيجو نزرع نخلة لينا في الجنة🌟. سبحان الله وبحمده. سبحان الله العظيم.

‏تبدين جميلة جدًا، جميلة كالشمس أستطيع أن أَنظر إِليكِ إِلَى الأبد وانتِ تشرقين على الجميع☀️💛.

🍓
🍓

‏العِتاب والزعل ليهم مُدة صلاحية؛ ‏مش سايبة وعمّال على بطّال. ‏هييجي وقت وتلاقي اللي قدّامك فعّل وضع الصامت.. ‏لا بيعاتب، ولا بيجادل، ولا حتى بيقول إنه زعلان. ‏هو ببساطة اِتقفل، ‏وشاف إن الجُهد المبذول في النِقاش، وضغط الأعصاب في الزعل، ‏خُسارة في اللي قدّامه. ‏فاختار يوفّر طاقته ومجهوده لنفسه.

‏في نوع من الحُزن بسميه الحُزن المُخفي؛ ‏إنك تبقى حزين، بس مخبّي حُزنك جواك، ومش عايز حتى تصارح نفسك بيه. ‏مش ضعف… ‏بس حجم المسؤوليات اللي على كتافك مانعك من الانهيار. ‏مُطالب تفضل واقف، صلب، ومكمّل، ‏لأن ببساطة: ‏لا حد هيسندك، ولا حد هيشيل عنّك. ‏فما بيبقاش قدّامك غير إنك تعتمد على نفسك، وتكمّل، وتعافر، لحد ما ربنا يفرجها من عنده.

الحُزن حاجة وحشة جدًا يا جماعة، خصوصًا الحُزن الداخلي اللي الواحد بيعيشه بينه وبين نفسه من غير ما يحسّس اللي حواليه باللي وجّعه أو بالهمّ اللي شايله. دايمًا بشوف إن الحُزن الداخلي هو الأصعب، لإنّه بيأكُل في روح البني آدم بهدوء؛ مخليك لا عارف تنام، ولا تاكل، ولا حتى تستمتع بحاجة. كُل حاجة في عينك شبه بعض، مفيش شيء مُبهر، عينك حزينة، صوتك حزين، وحتى ردود أفعالك بطيئة ومليانة خيبة أمل غريبة، كأنك زعلان من الدنيا كُلها. وأصعب إحساس في الموضوع ده كلّه لما تحس إنك ما تستحقش كُل الحُزن ده، ولا قلبك الطيب يستحق كُل المعاناة دي. وكُل ده كوم، وإن الإنسان تصعب عليه نفسه كوم تاني خالص.

🤎
🤎

«‏يا رب لا يَأسٌ وأنت رجاؤُنا ‏أنت الكريم وهذهِ الدعواتُ!»

‏الإِحساس هو خطيئة العُمر يا ولدَّي إحساس أقل = ألم أقل! يا وَيلك لو ابتُليت بإحساسٍ مُفرط! - عبدالرحمن السفطي.

🤍':))
🤍':))

Us 🤍 .
Us 🤍 .

*"ان الله وملائكته يصلون علي النبي يأيها الذين امنوا صلوا عليه وسلموا تسليما"*❤

قولوا حاجه حلو 🥺 https://103148171786706940932.sarhne.com

مؤخراً مبقتش فاهمه نفسي مش عارفة انا عايزة ايه ولا اوصل لايه الكتمان مؤذي لدرجة مفيش حد اشتكيله ويهون عليّا برغم فيه ناس كتير حواليا وبيحبوني بس محدش فاهم ولا عارف أنا بمر بـ ايه فـ بختار السكوت واكتم جوايا وحقيقي دي من أبشع الحاجات الـ بمر بيها .

‏هل أصبحَ العمرُ حِملًا فَوقَ كاهِلِنا أَم أنهُ الصّمتُ في الأطرافِ قَد نَبتا
‏هل أصبحَ العمرُ حِملًا فَوقَ كاهِلِنا أَم أنهُ الصّمتُ في الأطرافِ قَد نَبتا

مثلًا...
مثلًا...

متاح تفعيل بوتات نقط هنا ❤️ @Ahmed_elsayed790

Story