-أمــان 🏠❤️ ⊁ .
Kanalga Telegram’da o‘tish
- أُحب ڪُل الڪلماتِ اللطيفة أنجو به❤✨› . -و تبقى في قلبي لسنواتٍ لا أنساها و لا أنسىٰ قائِلهَا❤✨› .
Ko'proq ko'rsatish5 289
Obunachilar
+524 soatlar
-177 kunlar
-4430 kunlar
Postlar arxiv
5 289
تبدين جميلة جدًا، جميلة كالشمس
أستطيع أن أَنظر إِليكِ إِلَى الأبد
وانتِ تشرقين على الجميع☀️💛.
5 289
العِتاب والزعل ليهم مُدة صلاحية؛
مش سايبة وعمّال على بطّال.
هييجي وقت وتلاقي اللي قدّامك فعّل وضع الصامت..
لا بيعاتب، ولا بيجادل، ولا حتى بيقول إنه زعلان.
هو ببساطة اِتقفل،
وشاف إن الجُهد المبذول في النِقاش، وضغط الأعصاب في الزعل،
خُسارة في اللي قدّامه.
فاختار يوفّر طاقته ومجهوده لنفسه.
5 289
في نوع من الحُزن بسميه الحُزن المُخفي؛
إنك تبقى حزين، بس مخبّي حُزنك جواك، ومش عايز حتى تصارح نفسك بيه.
مش ضعف…
بس حجم المسؤوليات اللي على كتافك مانعك من الانهيار.
مُطالب تفضل واقف، صلب، ومكمّل،
لأن ببساطة:
لا حد هيسندك، ولا حد هيشيل عنّك.
فما بيبقاش قدّامك غير إنك تعتمد على نفسك، وتكمّل، وتعافر، لحد ما ربنا يفرجها من عنده.
5 289
الحُزن حاجة وحشة جدًا يا جماعة، خصوصًا الحُزن الداخلي اللي الواحد بيعيشه بينه وبين نفسه من غير ما يحسّس اللي حواليه باللي وجّعه أو بالهمّ اللي شايله.
دايمًا بشوف إن الحُزن الداخلي هو الأصعب، لإنّه بيأكُل في روح البني آدم بهدوء؛ مخليك لا عارف تنام، ولا تاكل، ولا حتى تستمتع بحاجة.
كُل حاجة في عينك شبه بعض، مفيش شيء مُبهر، عينك حزينة، صوتك حزين، وحتى ردود أفعالك بطيئة ومليانة خيبة أمل غريبة، كأنك زعلان من الدنيا كُلها.
وأصعب إحساس في الموضوع ده كلّه لما تحس إنك ما تستحقش كُل الحُزن ده، ولا قلبك الطيب يستحق كُل المعاناة دي.
وكُل ده كوم، وإن الإنسان تصعب عليه نفسه كوم تاني خالص.
5 289
الإِحساس هو خطيئة العُمر يا ولدَّي
إحساس أقل = ألم أقل!
يا وَيلك لو ابتُليت بإحساسٍ مُفرط!
- عبدالرحمن السفطي.
5 289
مؤخراً مبقتش فاهمه نفسي مش عارفة انا عايزة ايه ولا اوصل لايه
الكتمان مؤذي لدرجة مفيش حد اشتكيله ويهون عليّا برغم فيه ناس كتير حواليا وبيحبوني بس محدش فاهم ولا عارف أنا بمر بـ ايه فـ بختار السكوت واكتم جوايا وحقيقي دي من أبشع الحاجات الـ بمر بيها .
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
