en
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

Open in Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

Show more
639
Subscribers
No data24 hours
-27 days
-730 days
Posts Archive
سورة الواقعة ،مفشلتش ف مرة أنها تخليني أعيط، كل مرة وأنا بقرأها أعيط بحرقة وكأني أول مره أقرأها والله .

رزقني الله وإياكم تمام الأشياء و وضوحها .. ولا جعلنا عالقين بالمنتصف ولا مرهَقين برماديَّتها أبدًا :)) وأتمَّ علينا التوفيق ؛ لأن لا جهدًا ولا سعيًا يُضاهي أن تكون خطواتنا مُسددةً مباركةً بعونه. وأعدنا لـ نُسخ نفتقد خفَّتها ، وصالَحنا مع زمان سلب منا نصيبًا من الطمأنينه..وأخلَف علينا كل غائبة لنا بخير .. وآنسَنا .. وآوانا .. ورزقَنا .. وسترَنا .. وعافَانا. آمين آمين :))

أولا بالله كنت نايمه ، ولسه فاتحه دلوقت ، ف أنا آسفه ع التأخير ، ثانياً انا شايفه أنه بابا مش متشدد خالص دا الطبيعي وربنا ، ه
+4
أولا بالله كنت نايمه ، ولسه فاتحه دلوقت ، ف أنا آسفه ع التأخير ، ثانياً انا شايفه أنه بابا مش متشدد خالص دا الطبيعي وربنا ، هو ايه اللي لما مش بتكلم ولاد التيم يبقى تشدد ؟ ايه الهبل دا ، هو الطبيعي البنت تبقى كدا ، ولا تخرج ولا تتعامل معاهم إلا ف الضرورة القصوى ، وانتي تقفلي ع الموقف اللي حصل ، قوليله حصل خير وانتوا عارفيني كويس ،بتاع ايه انت تهزر ويبقى قصدك ولا مش قصدك ؟ تقفلي ع الحوار عشان ميخدوش حجة ويقعد يتكلم فهماني ، ولا صاحبه ولا كدا . ويسلم اللي رباكي يعسوله والله ❤️. وانا مستنيه باقي الحكايات بقى❤️.

بطلع من حياتهم ، وبزعل جداً من نفسي أنه كنت حاطه حاجة مش ف مكانها ، وكل ما احن افتكر حرقة قلبي وخيبة ظني وقتها ، وحقيقي بذكر
بطلع من حياتهم ، وبزعل جداً من نفسي أنه كنت حاطه حاجة مش ف مكانها ، وكل ما احن افتكر حرقة قلبي وخيبة ظني وقتها ، وحقيقي بذكر الله كتير جداً وبدعي وبنعزل عن الناس فترة كدا ، وبرجع تاني امارس حياتي.

صلي بالله عليك ، صلي انت مش قد العذاب . كفايه تأجيل كفايه ، يمكن يجي اليوم اللي ميبقاش فيه تأجيل تاني ، ولا وقت للتوبة ولا وقت لأي عمل .

صلي ، صلي لو بتحب نفسك بجد ، صلي لو عاوز تعيش حياتك بجد ، صلي عشان يكون دارك نعيم .

سيبك من اللي بيحصل هنا ي صديقي ، متقولش أنا لسه صغير ، ولا تقول ابقى بكرا اعمل ، احنا مش ضامنين بكرا .

اللهم أني أعوذ بك من الكفر والفقر وأعوذ بك من عذاب القبر يا رب يا رب ❤️‍🩹.

يا رب صاحب عاملنا يكون طيب ❤️‍🩹.

يا رب هون علينا وقتها ، يا رب اجعل نومتنا هنية ، يا رب عاملنا يكون صالح .

من مات قامت قيامته ! يعني انت مش ف القبر نايم بس ! لأ دا قيامتك وحسابك بدأ .

كلهم هيسبوك ويقفلوا الباب. وانت هتبقى وحدك ، ولا جاه ولا مال ولا بنون ولا جمال . عملك بس !

انتوا مش متخيلين أنا مرعوبه ازاي من نومة القبر ❤️‍🩹.

السيرة ، هي عمر الإنسان الثاني . ويا رب يجعلنا سيرتنا طيبة ، وسبب ف مغفرة ربنا لينا.

الأنسان خايف لما يموت ، ميلقيش حد يفكتره . ميلقيش دعوة وجياله .

الموت بيسرق أعز وأغلى الناس ع قلوبنا ، وبيسرقك أنت كمان من حبايبك .

فيه أسباب كتيره تخيله يبعد عنك . وأولهم (الموت).

اكتشفت مؤخرا ، أنه انت مش ضامن بنسبة واحد ف المية ، أنه شخصك المفضل يفضل معاك دايما .

قعدة البلكونه ، وأصيح معاكم ، بالرغم أنه مليش نفس اصيح😭.
قعدة البلكونه ، وأصيح معاكم ، بالرغم أنه مليش نفس اصيح😭.

نصيح ؟ بقالي كام يوم مش بصيح .