en
Feedback
كلمات

كلمات

Open in Telegram

📈 Analytical overview of Telegram channel كلمات

Channel كلمات (@posts74) in the Arabic language segment is an active participant. Currently, the community unites 10 491 subscribers, ranking 8 880 in the Religion & Spirituality category and 11 668 in the Iraq region.

📊 Audience metrics and dynamics

Since its creation on невідомо, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 10 491 subscribers.

According to the latest data from 24 June, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by -170 over the last 30 days and by -6 over the last 24 hours, overall reach remains high.

  • Verification status: Not verified
  • Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 11.75%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects N/A% reactions from the total number of subscribers.
  • Post reach: On average, each post receives 0 views. Within the first day, a publication typically gains 0 views.
  • Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 0.

📝 Description and content policy

The author describes the resource as a platform for expressing subjective opinions:
Postz

Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 25 June, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Religion & Spirituality category.

10 491
Subscribers
-624 hours
-377 days
-17030 days
Posts Archive
لدّي شخص واحد، هو جميع أصدقائي وأحبابي واستثنائي الوحيد، شخص يفوز في جميع فزات قلبي، وكل شعور حلو بداخلي، شخص يغنيني عن جميع من حولي

ثم قالت له بصوت يرتجف : لا تكن خيبتي بعد كل هذا التباهي الذي تباهيته بك، كن انتصاراتي ولا تكن هزائمي..!

كبرنا لدرجة أننا نتجنب الجدال والنقـاش واستهلاك الطاقة بلا فائدة مع بعض البشر..

8 | رمضان 🌙 " قَالَ قَدْ أُوتِيتَ سُؤلَكَ يا مُوسى " اللهم هذا الشعور يا الله .👐♥

‏"معرفش بصراحه ازاي حد ممكن يزيف علاقه كامله .. أنا مابعرفش ازيِّف "أزيك" لشخص مش بحبه".

بما اننا كلنا صاحيين، ادخل استغر ربنا ♥️

مالوش لزوم انك تيجي تسندني بعد ما قمت وسندت نفسي بنفسي, في حاجات لو ماحصلتش في وقتها يبقي ملهاش لازمه🤝
مالوش لزوم انك تيجي تسندني بعد ما قمت وسندت نفسي بنفسي, في حاجات لو ماحصلتش في وقتها يبقي ملهاش لازمه🤝

‏ُهناك شخص وقع في حَبك ومازلت لا تعرفه ، هناك شخص مهووس بابتسامتك ولم يخبرك بعد ، هناك شخص يتحقق من ملفك الشخصي كل يوم وتعتقد أنك دائمًا يتم تجاهلك ، هناك شخص يقوم بحفظ صورك المبهجة من أجل رؤيتها كل يوم ولم تعرف عنها أبدًا ، فهناك شخص يذكرك دائمًا في صلاته دون أن يخبرك.

"- ولماذا أحببتها؟ - لم أكن أنوي الوقوع في الحب مجدداً.. كنت أعلم أن الحياة لا تستحق مجازفة جديدة تحت اسم الحب .. لكنها تشبهني فأردت الاقترب ليس اكثر من ذلك. - في أي شئ تشبهك؟ - في الحزن .. لقد تألمت مثلما تألمت أنا .. عانت وتحملت أثقال الحياة دون سند .. لطالما عانيت أنا ايضآ من الوحدة ومن صفعات الحياة .. كانت تقسو عليها الحياة فتبتسم .. وكانت تقسو عليّ الحياة فأبتسم .. اننا بقايا لأحلام محطمة يا سيدي .. رسائل غرامية مبعثرة علي طريق الجحيم ومجموعة من سيمفونيات لبيتهوفين لم تُعزف من قبل .. الأختلاف الوحيد بيننا أنها فاتنة يا سيدي .. أقسم لك ملامحها في الحزن تجبرني أحياناَ علي الصمت .. أحب اللون الأحمر علي خديها حين تبكي .. وأكرة نظرات حزنها .. أقف مكتوفي الايد ما بين عشقي لجمال حزنها وما بين كرهي لحزنها .. بين ابتسامتها وضحكتها مزيج بسيط جداً يغمرني ببهجة دون تفسير لذلك .. وحين أداعب أنفاسها تجتاحني رغبة ملحة في الامتلاك .. في البقاء بين ذراعيها للأبد .. مزيج من رغبة شاب في العشرينيات وطفلآ رضيع .. أريدها حد التملك .. وأريد البقاء بداخلها للأبد .. لم أقصد عشقها .. لكنه حدث .. وعشقت."

لما تقابل حد تِخِن فجأة متسألوش ايه السبب .. يمكن بياخد أدوية لحاجة تانية وانت بتدوس عليه لما تلاقي واحدة مش متجوزة ومتأخرة بالنسبة لحضرتك.. ماتدعيش ليها ربنا يرزقها بعريس بصوت عالي ادعي في سرك لو عايز بس ماتضغطش عليها أكتر ما المجتمع ضاغط لما تلاقي اتنين متجوزين ومافيش أطفال متسألهمش بمُحن إيه الأخبار.. هما احرار او يمكن فيه ظروف لسه سؤالك مش هيعمل فيها أي حاجة.. خليهم مبسوطين بحياتهم لما تلاقي حد علاقته اتفصلت ماتروحش تديله واحدة (بكرة تلاقي سيد سيدة/ست ستها) سيبه في اللي هو بيعدي بيه لما تلاقي حد فيه أي حاجة متأخرة أو مختلفة بالنسبة لك.. مالكش دعوة بيه.. انت مؤذي جداً بكلماتك اللي بتأكد له إنه متأخر الحاجة الوحيدة اللي المفروض لسانك يكون فالح فيها هو لما تلاقي حد مضايق تقوله (أقدر أساعدك ازاي)...

- نعم = بصي.. - طيب بص أنت بقي يا يوسف علشان واضح ان انت معندكش كلام والفترة اللي فاتت دي كلها برضو مكنش عندك كلام.. = أنا بح
- نعم = بصي.. - طيب بص أنت بقي يا يوسف علشان واضح ان انت معندكش كلام والفترة اللي فاتت دي كلها برضو مكنش عندك كلام.. = أنا بحبك! - .. = بحبك.. مش هينفع تبقي لحد غيري، ولا انا ينفع ابقي لحد غيرك.. انتي عارفة كويس إني بحبك، وانتي بتحبيني.. مش عارف.. مش عارف، كنت غبي، قلقان.. خايف مش عارف بس كل اللي انا عارفه اني مش هسيبك تضيعي مني. - وأنت كان لازم تستني ان العريس يبقي علي الباب علشان تيجي تقولهالي! = العريس وصل حاضر يا ماما أنا جاية وراكي علطول - بقولك العريس وصل! ما انا جاية قولت يا ماما.. امشي انت وأنا هتصرف. = هتعملي ايه؟ - قولها تاني كدة.. = بحبك - طب امشي وانا هتصرف قولتلك ❤️ __ الاختيار "٢".

‏الشك مرض قادر ينهي اقوى علاقه.

‏"الإفراط في العطاء يعلم الناس استغلالك، الإفراط في التسامح يعلم الناس التهاون في حقك، الإفراط في الطيبة يجعلك تعتاد الانکسار، والإفراط في الإهتمام بالآخرين يعلمهم الإتكالية، التوازن في الفضيلة هو ضمان اتزانها، فكم من طباع جميلة إنقلبت على أصحابها بالإفراط فيها."

‏"نحن نلمع بشكل استثنائي حول من نحب، وننطفئ لو كنا حول الشخص الخاطئ، أنت لست شخصاً واحداً، أنت دائماً نتيجة تفاعل ما."

‏ليلة ٧ رمضان 🌙 " اللهّم أجبُرني جبرًا يُعوضُ قلبي عن كُل شيء".

Tunisia ❤👌🏻
+2
Tunisia ❤👌🏻

اذكروا ابي في رمضان بدعوه ... ان يغفر الله له ويرحمه ويطيب مضجعه .. لعلكم الي الله مني اقرب.

هو اعتراف حزين بس الحقيقه مش كل الانتصارات العظيمة مفرحه ، زي مثلاً نسيانك لصاحب عمرك اللي خذلك ، تجاوزك لشخص كنت بتحبه جداً ، تسيب حلم وتجري ورا حلم جديد ، كل دي انتصارات عظيمة بس فعلا حزينة جدا.