fa
Feedback
كلمات

كلمات

رفتن به کانال در Telegram

Postz

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام كلمات

کانال كلمات (@posts74) در بخش زبانی عربی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 10 491 مشترک است و جایگاه 8 880 را در دسته دین و مذهبی و رتبه 11 668 را در منطقه العراق دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 10 491 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 24 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر -170 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر -6 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 11.75% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً N/A% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 0 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 0 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 0 است.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
Postz

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 25 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته دین و مذهبی تبدیل کرده‌اند.

10 491
مشترکین
-624 ساعت
-377 روز
-17030 روز
آرشیو پست ها
لدّي شخص واحد، هو جميع أصدقائي وأحبابي واستثنائي الوحيد، شخص يفوز في جميع فزات قلبي، وكل شعور حلو بداخلي، شخص يغنيني عن جميع من حولي

ثم قالت له بصوت يرتجف : لا تكن خيبتي بعد كل هذا التباهي الذي تباهيته بك، كن انتصاراتي ولا تكن هزائمي..!

كبرنا لدرجة أننا نتجنب الجدال والنقـاش واستهلاك الطاقة بلا فائدة مع بعض البشر..

8 | رمضان 🌙 " قَالَ قَدْ أُوتِيتَ سُؤلَكَ يا مُوسى " اللهم هذا الشعور يا الله .👐♥

‏"معرفش بصراحه ازاي حد ممكن يزيف علاقه كامله .. أنا مابعرفش ازيِّف "أزيك" لشخص مش بحبه".

بما اننا كلنا صاحيين، ادخل استغر ربنا ♥️

مالوش لزوم انك تيجي تسندني بعد ما قمت وسندت نفسي بنفسي, في حاجات لو ماحصلتش في وقتها يبقي ملهاش لازمه🤝
مالوش لزوم انك تيجي تسندني بعد ما قمت وسندت نفسي بنفسي, في حاجات لو ماحصلتش في وقتها يبقي ملهاش لازمه🤝

‏ُهناك شخص وقع في حَبك ومازلت لا تعرفه ، هناك شخص مهووس بابتسامتك ولم يخبرك بعد ، هناك شخص يتحقق من ملفك الشخصي كل يوم وتعتقد أنك دائمًا يتم تجاهلك ، هناك شخص يقوم بحفظ صورك المبهجة من أجل رؤيتها كل يوم ولم تعرف عنها أبدًا ، فهناك شخص يذكرك دائمًا في صلاته دون أن يخبرك.

"- ولماذا أحببتها؟ - لم أكن أنوي الوقوع في الحب مجدداً.. كنت أعلم أن الحياة لا تستحق مجازفة جديدة تحت اسم الحب .. لكنها تشبهني فأردت الاقترب ليس اكثر من ذلك. - في أي شئ تشبهك؟ - في الحزن .. لقد تألمت مثلما تألمت أنا .. عانت وتحملت أثقال الحياة دون سند .. لطالما عانيت أنا ايضآ من الوحدة ومن صفعات الحياة .. كانت تقسو عليها الحياة فتبتسم .. وكانت تقسو عليّ الحياة فأبتسم .. اننا بقايا لأحلام محطمة يا سيدي .. رسائل غرامية مبعثرة علي طريق الجحيم ومجموعة من سيمفونيات لبيتهوفين لم تُعزف من قبل .. الأختلاف الوحيد بيننا أنها فاتنة يا سيدي .. أقسم لك ملامحها في الحزن تجبرني أحياناَ علي الصمت .. أحب اللون الأحمر علي خديها حين تبكي .. وأكرة نظرات حزنها .. أقف مكتوفي الايد ما بين عشقي لجمال حزنها وما بين كرهي لحزنها .. بين ابتسامتها وضحكتها مزيج بسيط جداً يغمرني ببهجة دون تفسير لذلك .. وحين أداعب أنفاسها تجتاحني رغبة ملحة في الامتلاك .. في البقاء بين ذراعيها للأبد .. مزيج من رغبة شاب في العشرينيات وطفلآ رضيع .. أريدها حد التملك .. وأريد البقاء بداخلها للأبد .. لم أقصد عشقها .. لكنه حدث .. وعشقت."

لما تقابل حد تِخِن فجأة متسألوش ايه السبب .. يمكن بياخد أدوية لحاجة تانية وانت بتدوس عليه لما تلاقي واحدة مش متجوزة ومتأخرة بالنسبة لحضرتك.. ماتدعيش ليها ربنا يرزقها بعريس بصوت عالي ادعي في سرك لو عايز بس ماتضغطش عليها أكتر ما المجتمع ضاغط لما تلاقي اتنين متجوزين ومافيش أطفال متسألهمش بمُحن إيه الأخبار.. هما احرار او يمكن فيه ظروف لسه سؤالك مش هيعمل فيها أي حاجة.. خليهم مبسوطين بحياتهم لما تلاقي حد علاقته اتفصلت ماتروحش تديله واحدة (بكرة تلاقي سيد سيدة/ست ستها) سيبه في اللي هو بيعدي بيه لما تلاقي حد فيه أي حاجة متأخرة أو مختلفة بالنسبة لك.. مالكش دعوة بيه.. انت مؤذي جداً بكلماتك اللي بتأكد له إنه متأخر الحاجة الوحيدة اللي المفروض لسانك يكون فالح فيها هو لما تلاقي حد مضايق تقوله (أقدر أساعدك ازاي)...

- نعم = بصي.. - طيب بص أنت بقي يا يوسف علشان واضح ان انت معندكش كلام والفترة اللي فاتت دي كلها برضو مكنش عندك كلام.. = أنا بح
- نعم = بصي.. - طيب بص أنت بقي يا يوسف علشان واضح ان انت معندكش كلام والفترة اللي فاتت دي كلها برضو مكنش عندك كلام.. = أنا بحبك! - .. = بحبك.. مش هينفع تبقي لحد غيري، ولا انا ينفع ابقي لحد غيرك.. انتي عارفة كويس إني بحبك، وانتي بتحبيني.. مش عارف.. مش عارف، كنت غبي، قلقان.. خايف مش عارف بس كل اللي انا عارفه اني مش هسيبك تضيعي مني. - وأنت كان لازم تستني ان العريس يبقي علي الباب علشان تيجي تقولهالي! = العريس وصل حاضر يا ماما أنا جاية وراكي علطول - بقولك العريس وصل! ما انا جاية قولت يا ماما.. امشي انت وأنا هتصرف. = هتعملي ايه؟ - قولها تاني كدة.. = بحبك - طب امشي وانا هتصرف قولتلك ❤️ __ الاختيار "٢".

‏الشك مرض قادر ينهي اقوى علاقه.

‏"الإفراط في العطاء يعلم الناس استغلالك، الإفراط في التسامح يعلم الناس التهاون في حقك، الإفراط في الطيبة يجعلك تعتاد الانکسار، والإفراط في الإهتمام بالآخرين يعلمهم الإتكالية، التوازن في الفضيلة هو ضمان اتزانها، فكم من طباع جميلة إنقلبت على أصحابها بالإفراط فيها."

‏"نحن نلمع بشكل استثنائي حول من نحب، وننطفئ لو كنا حول الشخص الخاطئ، أنت لست شخصاً واحداً، أنت دائماً نتيجة تفاعل ما."

‏ليلة ٧ رمضان 🌙 " اللهّم أجبُرني جبرًا يُعوضُ قلبي عن كُل شيء".

Tunisia ❤👌🏻
+2
Tunisia ❤👌🏻

اذكروا ابي في رمضان بدعوه ... ان يغفر الله له ويرحمه ويطيب مضجعه .. لعلكم الي الله مني اقرب.

هو اعتراف حزين بس الحقيقه مش كل الانتصارات العظيمة مفرحه ، زي مثلاً نسيانك لصاحب عمرك اللي خذلك ، تجاوزك لشخص كنت بتحبه جداً ، تسيب حلم وتجري ورا حلم جديد ، كل دي انتصارات عظيمة بس فعلا حزينة جدا.