en
Feedback
آموزش نماز

آموزش نماز

Open in Telegram

برادران و خواهران گرامی شمامیتوانید ازطریق آیدی زیربامادرارتباط باشید وسوال وپیشنهادخودرا مطرح بفرماید👇 @Zekrehagh1397

Show more
2 670
Subscribers
-124 hours
-37 days
-4630 days
Posts Archive
🔰 حرص بر روزهٔ عاشوراء امام زهری رحمه الله در سفر بود و روز عاشوراء را روزه گرفت. به او گفته شد : چرا روزه گرفته در حالیکه در ماه رمضان هرگاه در سفر باشی روزه نمی گیری؟ گفت: برای رمضان { عدَّةٌ من أيامٍ أخر } (زمانی در روزهای دیگر ) قرار داده شده است اما روزهٔ عاشوراء را اگر نگیرم از دستم می‌رود! 📚 ( سير أعلام النبلاء: ٣٤٢/٥ ) پس فردا ( پنج شنبه ) روز عاشورا است ، با گرفتن روزه ی این روز گناهان ( کوچک ) یک سالت را پاک کن . پیام را به دوستان و آشنایانت هم برسان تا آنان هم از این پاداش بزرگ بی بهره نشده و ثوابی هم نصیب شما شود . کانال آموزش نماز @Namaz22

📱 نرم افزار « داستان شهادت حسین بن علی (رض) » + دیدگاه اهل سنت در باره یزید + سخنی در باره روز عاشـورا کانال آموزش نماز @Namaz22

آیا نامگذاری روز عاشورا ربطی به شهادت امام حسین دارد یا خیر لطفا راهنماِیی کنید. الحمدلله ، مناسبت روز تاسوعا و عاشورا ربطی به ماجرای شهادت امام حسین رضی الله عنه و یارانش در صحرای کربلا ندارد ، بلکه آن دو روز از قدیم الایام وجود داشتند و قبل از اسلام نیز تاسوعا و عاشورا دو اسم برای روزهای نهم و دهم ماه محرم بودند. ‌از ابن عباس رض روایت است ‌که چون پیامبر ص به مدینه آمد ، دریافت‌ که یهودیان عاشورا را روزه می‌ گیرند. گفت‌: چرا این روز را روزه می گیرید؟‌ گفتند: روزی است مبارک‌ که خداوند حضرت موسی و قوم بنی اسرائیل را در آن روز ازدست دشمن ( فرعون ) نجات داد ، پس حضرت موسی آن روز را ، روزه میگرفت‌. پیامبر ص فرمود: ‌من به موسی از شما شایسته ‌ترم و نزدیکتر میباشم‌ ‌، پس خود آن روز را روزه‌ گرفت و به مردم نیز دستور دادکه روزه باشند‌. متفق علیه است‌. از ابوغطفان بن طریف مری روایت است : از ابن عباس رضی الله عنه شنیدم که میگفت : (حین صام رسول الله صلی الله علیه وسلم یوم عاشوراء و أمر بصیامه ، قالوا یا رسول الله إنه یوم تعظمه الیهود و النصاری فقال رسول الله صلی الله علیه وسلم : فإذا کان العام المقبل إن شاء الله صمنا الیوم التاسع. قال : فلم یأت العام المقبل، حتی توفی رسول الله صلی الله علیه وسلم) « وقتی پیامبر صلی الله علیه وسلم روز عاشورا را روزه گرفت و به روزه گرفتن آن دستور داد ، مردم گفتند ای رسول خدا عاشورا روزی است که یهود و نصاری آن را بزرگ می‌دارند . پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود: سال بعد ان شاء الله روز نهم را هم روزه میگیریم. ابن عباس گفت : قبل از آنکه روز نهم سال بعد بیاید پیامبر صلی الله علیه وسلم فوت کرد». مسلم (1134). ‌از عایشه‌ (‌ رض ) روایت است ‌که ‌گفت ‌: «‌ قریش در دوره جاهلی روز عاشورا را روزه می‌گرفتند و پیامبر صلی الله علیه و سلم نیز آن را روزه میگرفت‌. چون به مدینه آمد خود آن را روزه میگرفت و روزه آن را به مردم نیز دستور میداد‌ . چون روزه رمضان فرض‌گردید فرمود: ‌هرکس دلش خواست عاشورا را روزه بگیرد و هرکس نخواست افطار کند»‌‌. متفق علیه بزرگداشت روز عاشوراء هیچ ربطی به شهادت امام حسین رض ندارد ، ولی از قضا و قدر الهی بوده که روز شهادت امام حسین برابر با روز عاشورا یعنی دهم محرم باشد ، ولی فضیلت این روز ربطی به شهادت امام حسین ندارد زیرا پیامبر ص هنگامیکه فضیلت روز عاشورا را بیان فرمود امام حسین طفلی بیش نبود و هنوز حادثه کربلا رخ نداده بود ، و پیامبر ص بعلت نجات موسی علیه السلام در این روز مسلمانان را به روزه این روز ترغیب نمود ، و در حقیقت بزرگداشت این روز با عبادت و طاعت خداوند انجام میگیرد مانند روزه ، و نه با گریه و ... بنابراین باید این فرصت عمر را غنیمت بشمارید و فقط با یک روز روزه ، خداوند گناهان یکسال گذشته ی شما را میبخشد ، و محروم آنست که قدر و فضیلت این روز را نداند و روزه نگیرد. همگی این احادیث بیانگر این مطلب هستند که عاشورا از قدیم بوده و بلکه شهادت امام حسین مصادف با این روز بوده است وگرنه عاشورا به معنای زمان شهادت امام حسین نیست. والله اعلم کانال آموزش نماز @Namaz22

👈 روز عاشورا ، چه روزی است؟ ابن عباس رضی الله عنهما میگوید : هنگامیکه رسول خدا ص وارد مدینه شد‌ دید که یهودیان روز عاشورا را روزه میگیرند. پرسیدند : این چه روزی است (روز دهم محرم) که شما روزه میگیرید؟ گفتند: این ، روز بزرگی است ؛ در این روز ،‌ خداوند موسی و قومش را نجات داد و فرعون و قومش را غرق نمود ؛ لذا موسی آن را بخاطر سپاسگذاری ،‌ روزه میگرفت ، ما نیز آن را روزه می گیریم. رسول خدا ص فرمود : ما از شما به موسی نزدیكتریم. در نتیجه رسول خدا ص عاشورا را روزه گرفت و دستور داد تا مردم نیز روزه بگیرند. (رواه مسلم 1130) حکم روزه ی روز عاشورا (دهم محرم) اوایل رسول الله صلی الله علیه و سلم به روزه گرفتن روز عاشورا ، قبل از فرض شدن روزه ی ماه رمضان تأکید میکردند ، بدلیل حدیث زیر: عایشه رضی الله عنها میگوید: قریش در دوران جاهلیت ، روز عاشورا را روزه می گرفتند. پیامبر خدا ص نیز دستور داد که (مسلمانان) آن را روزه بگیرند تا اینکه روزه ی ماه مبارک رمضان ، فرض گردید ،‌ در این هنگام ،‌ رسول خدا ص فرمود : هر کس ،‌ دوست دارد ،‌ روز عاشورا را روزه بگیرد و هر کس ،‌ تمایل ندارد ،‌ روزه نگیرد. ( یعنی سنت است و اجباری در آن وجود ندارد ) (رواه مسلم 1125) (رواه بخاری 2002) 👈 فضیلت روزه ی روز عاشورا ( دهم ماه محرم) از پیامبر خدا ص روایت است که فرمودند : وَ صِیَامُ یَوْمِ عَاشُورَاءَ أَحْتَسِبُ عَلَى اللَّهِ أَنْ یُکَفِّرَ السَّنَةَ الَّتِی قَبْلَهُ ». (صحیح مسلم ۱۹۷۶) امیدوارم که الله ( متعال ) برای فرد در قبال روزه گرفتن روز عاشورا ( دهم محرم ) گناهان سال قبل آن را ببخشد. 👈 مستحب است که روز نهم محرم (تاسوعا) را هم روزه گرفت عبدالله ابن عباس رض فرموده اند : زمانیکه رسول الله ص روز عاشورا (دهم محرم) را روزه گرفتند و به ( صحابه خویش ) دستور دادند تا این روز را روزه بگیرند (صحابه رض ) گفتند : ای رسول الله (ص) این روزی است که یهود و نصاری آن را بزرگ و محترم میدانند ، رسول الله ص فرمودند: پس ان شاء الله هر گاه که سال آینده شد ما روزه نهم ( را نیز با دهم محرم) روزه خواهیم گرفت. ابن عباس رضی الله عنهما میفرمایند: هنوز عاشورا ( دهم محرم ) سال آینده فرا نرسیده بود که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم وفات نمودند. ( صحیح مسلم حدیث ١٩١٦) 👈 حکمت گرفتن روزه ی روز نهم محرم (تاسوعا) رسول الله ص در احادیث بسیاری از مشابهت با اهل کتاب نهی کرده است ، مانند سخنشان در باره‌ی روزه‌ی عاشورا که میفرماید‌ : « اگر تا سال آینده‌ی زنده بمانم حتما نهم را نیز روزه خواهم گرفت» 🔸امام‌ نووی رح میفرماید : 1️⃣ - منظور از این کار مخالفت با یهودیان است که تنها دهم را روزه میگرفتند ، و این از ابن عباس روایت شده است. 2️⃣ - هدف از آن وصل شدن روزه‌ی عاشورا با یک روزه‌ی دیگر است ، همانطور که از روزه گرفتن جمعه به تنهایی نهی نمودند. 3️⃣ - احتیاط در مورد روزه‌ی دهم از ترس آنکه هلال ناقص باشد و اشتباه رخ دهد و روز نهم در عدد همان دهم در حقیقت باشد. 👈 گرفتن روز عاشورا به تنهایی روزه گرفتن روز عاشورا كفاره يك سال است ، و اشكالى ندارد فقط ، روز عاشورا را روزه گرفت. 🔹و همچنين شيخ ابن حجر الهيتمى رح ميفرمايد : و اشكالى ندارد عاشوراء را تنها روزه گرفت . ( تحفة المحتاج جلد 3 باب " صوم التطوع ) 👈 فقهاء روزه ی روز عاشورا را به 4 نوع تقسیم نموده اند ،‌ که روزه گرفتن : نهم ، دهم و یازدهم محرم را بهترین و افضلترین نوع بشمار آورده اند . ......................................... ⬅️ چارشنبه ( فردا ) ۳ تیر. ۱۴۰۵ ، برابر با 9 محرم میباشد . 👈 ( تاسوعا ) ⬅️ و پنج شنبه ( پس فردا ) نیز برابر با 10 محرم ، خواهد بود. 👈 عاشورا نکته : برای کسیکه قصد روزه گرفتن در روز عاشورا را دارد ، مستحب است که یک روز قبل آن ( یعنی تاسوعا ) و یا یک روز بعد آن ( یعنی یازده محرم ) را با روز دهم روزه بگیرد و یا هر سه روز را روزه باشد ، تا با یهودیان مخالفت کرده باشد ، و اگر چنین کند یعنی دو روز را با هم یا هر سه روز را روزه بگیرد ، قطعا اجر و ثوابش بیشتر خواهد بود. کانال آموزش نماز @Namaz22

( پیرامون روزه ی عاشوراء )

تذکرات قبل از خواب: 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🍃🍂🍁 ﷽ 🍁‌🍂🍃 تذکرات قبل از خواب 🔔🔔 1 وضوء.🌹 2 نماز وتر🍃 3 سوره ملک📖 4 استغفار📿 5 اذکار خواب💎 6 خواندن سوره های قل🌴 7 تکاندن رختخواب🌸 8 خواندن آیت الکرسی🍂 9 خواندن دوآیه پایانی سوره بقره📖 10 ضبط ساعت براي نمازصبح🕰 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 پیامبر ﷺ فرمود; سوره #ملک قبل از خواب بخوانید ✔️ مانع از #عذاب_قبر ميشود (1140 سلسله صحيحه) آخرین ایستگاه شب!!!. قبل از خواب همه را ببخش و بسپار به خدا، چون برای شروع یک روز نو باید آرام و سبک باشی! بارِ اشتباهات دیگران را بر دوش نگیر، بگذار خودشان حمل کنند.. کانال آموزش نماز @Namaz22

«کاشتن نور:چگونه محبتِ اسلام را دردلِ کودکانمان بیدارکنیم» 🌟پرورش ایمان دردل و جانِ کودک،صرفاً انتقال دانشی دینی نیست؛آفرینش محبتی است که ریشه درنورداردو ثمره‌اش انسانی است که باخدا،باخویشتن و باجهان درصلح وآشتی می‌زید.تربیت دینی،کاشتن بذرمحبت است؛محبتی که اگر درکودکی دردل بنشیند،دربزرگسالی درختی تناور وسایه‌گستر می‌شود. 📖 خداوندمی‌فرماید: «وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّحُبًّا لِلَّهِ»؛ مؤمنان،شدیدترین محبت رابه خدا دارند. واین محبت،ازهمان سال‌های نخستین زندگی آغازمی‌شود. ایمانِ حقیقی بدون محبت شکل نمی‌گیرد ایمان،تنهادانستن احکام یاحفظ مفاهیم نیست؛پیوندی قلبی است که ازمحبت می‌جوشد وجان را روشن می‌کند. پیامبر اکرمﷺفرمودند: «لا يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى يَكُونَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِمَّاسِوَاهُمَا» هیچ‌یک از شما ایمان نمی‌آورد مگر آن‌که خدا و رسولش نزد او محبوب‌تر از هر چیز باشند. کودک زمانی مسلمان راستین می‌شودکه اسلام را دوست بدارد؛با آن زندگی کند، در پرتو آن بیندیشد ودر سایه‌اش رشد یابد.محبت،روح ایمان است؛وبی‌محبت،ایمان همچون جسمی بی‌جان. فرزندان، امانتی الهی‌اند فرزندان،هدیه‌ای گذرا نیستند؛امانتی الهی‌اند که خداوند،والدین ومربیان را برآن گماشته است. 📖 پیامبرﷺفرمودند: «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَكُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ» همه‌ی شماچوپانید وهمه در برابر رعیت خودمسئولید. کوتاهی درتربیت دینی،تنها یک غفلت تربیتی نیست؛مسئولیتی است که درپیشگاه خداوند بازخواست دارد.و نیکی درتربیت،صدقه‌ای جاری است که پاداشش تا ابد امتداد می‌یابد. 📖 خداوندمی‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا» ای مؤمنان، خود و خانواده‌تان را از آتشی نگاه دارید. دوران کودکی،دورانِ صفا وآمادگیِ دل است کودکی،سرزمین پاکی و لطافت است؛دلِ کودک همچون زمینی نرم و آماده است که هربذری درآن می‌روید. اندیشه‌اش هنوزگرفتارپیچیدگی‌هانشده وعقلش گشوده بر نور است. 📖 ابن‌قیم می‌گوید: «دلِ کودک همچون آینه‌ای صاف است؛اگرحق در آن نقش بندد،حق‌پذیرمی‌شود واگر باطل درآن بنشیند، باطل‌گرامی‌گردد.» پس شایسته است که نخستین نقش‌ها،نقش ایمان،محبت الهی واخلاق نیکو باشد. کودکی،دوران شکوفایی حافظه وهوش است در این سن، ذهن کودک از دغدغه‌های بزرگسالی تهی است؛حافظه‌اش تیزتر،هوشش بیدارتر وآمادگی‌اش برای یادگیری بیشتر.پیامبر ﷺ کودکان را از خردسالی باقرآن،ذکر واخلاق آشنامی‌کردند؛زیرا این دوران،دوران نقش‌پذیری وشکل‌گیری بنیادهای شخصیت است. دانشی که درکودکی آموخته شود،درجان می‌نشیند ودربزرگسالی ثمرمی‌دهد؛همان‌گونه که نهالی که درست کاشته شود،درختی راست‌قامت می‌گردد. کودکی،دوران پاکی وبی‌غل‌وغش است در این مرحله، ذهن کودک هنوز آلوده به شبهات،افکارفاسد یاگرایش‌های انحرافی نشده است.هیچ مانعی دربرابر پذیرش معارف دینی ندارد.اما اگر تربیت دینی به تأخیر افتد،ذهن اوممکن است با باورهایی شکل گیرد که پذیرش حق رادشوارسازد. 📖 چنان‌که شاعرحکیم گفته است: «وَيَنْفَعُ الأَدَبُ الأَحْداثَ في صِغَرٍ وليسَ يَنْفَعُ عِندَ الشَّيْبَةِ الأَدَبُ إنَّ الغُصونَ إذا قوَّمْتَها اعْتَدَلَتْ ولَنْ تَلينَ إذا قوَّمْتَها الخُشُبُ» ادب و تربیت،در دل کودک نوخاسته چون بارانی است که برخاکی نرم می‌بارد؛بارانی که ریشه می‌گیرد،می‌بالد و درختی راست‌قامت می‌سازد. اما همین باران،اگر بر زمینی سخت فرو ریزد،اثرش اندک است وثمرش ناچیز. کودک،همچون شاخه‌ای جوان است؛اگر در روزگار لطافتش راست شود،اعتدال می‌یابدواستوار می‌گردد.اما چون سال‌هابگذردوچوب سخت شود،دیگر نه تندیسی ازآن می‌توان ساخت ونه انحنایش رابه آسانی زدود. جهان امروز،میدان هجوم اندیشه‌هاست درعصر جهانی‌شدن،کودک مسلمان ازهرسو درمعرض اندیشه‌ها،فرهنگ‌ها وارزش‌های گوناگون است؛برخی سازنده،برخی گمراه‌کننده.اگر کودک ازخردسالی با فرهنگ دینی،بصیرت ایمانی وآگاهی صحیح مجهز نشود،ممکن است در آینده دربرابر این امواج فکری بی‌پناه بماند. کاشت بذرایمان درکودکی،سپری است دربرابرطوفان‌های فکری.این بذر: • رفتار او رامی‌سازد، • شخصیتش را استوارمی‌کند، • او رامهربان باوالدین، • نیک‌رفتار بامردم، • وعضوی مفیدبرای جامعه می‌گرداند. 📖 چنان‌که قرآن می‌فرماید: «أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى» آیا کسی که بنای خویش رابرتقوا نهاده،همانند کسی است که برپایه‌ای سست بناکرده است؟ محبت اسلام دردل کودک،نه تنها او را به مؤمنی آگاه،ریشه‌دار واخلاق‌مدار بدل می‌کند،بلکه جامعه را نیز ازدرون می‌سازد.تربیت دینی،ساختن آینده است؛آینده‌ای که درآن نورایمان،مهربانی، مسئولیت‌پذیری و اخلاق نیکو درجان انسان‌هاجاری باشد. کودکان،باغ‌های فردای ما هستند؛ وایمان،آبی است که این باغ راسبز،بارور وروشن می‌سازد. کانال آموزش نماز @Namaz22

داستان دردناک یک دانش اموز دختر😔 خیلی مهمه لطفا از دستش ندید و همشو بخونید(مخصوصا پدر و مادرا) مادری تعریف میکنه: یک روز که دخترم از مدرسه برگشت، خیلی زود بود. گفتم دخترم چرا اینقد زود برگشتی؟ داشت گریه میکرد از درد شکمش هرکاری کردم خوب نمیشد. شکمش بزرگ شده بود اما میدونستم این بزرگ شدن شکمش، مال چاق بودن نیست چون دخترم لاغر بود و تا دیروز هم چیزیش نبود! فقط میگفت مامان تحمل ندارم دارم دیوونه میشم... منم به باباش زنگ زدم و بردیمش بیمارستان... دکتر اومد بیرون و بعد از معاینه گفت که دختر ما حامله‌س! همه مون از تعجب زبونمون بند اومده بود یعنی چی حامله‌س؟ اون که ازدواج نکرده؟ همه‌ی خانواده ازش عصبانی بودیم وقی برگشتیم خونه، پدر و برادرش خییییلی کتکش زدن منم از اونور سرزنشش میکردم و میگفتم بگو چیکار کردی!؟؟؟ از درد شکمش و درد این همه کتک، فقط گریه میکردو میگفت قسم میخورم که کاری نکردم خواهش میکنم حرفمو باور کنید، مامان... بابا رحم داشته باشید دارم میمیرم از درد قسم میخورم کسی بهم دست نزده مامان توروخدا حرفمو باورکن منم با بیرحمی... ای کاش میمردم اونوقتی که دخترم بااین همه درد گریه میکرد و منم با بیرحمی و پدرش و برادرش مثل درنده به جونش افتاده بودن بعد گفتم مگه تو حضرت مریمی که بدون مرد حامله بشی؟ بگو که با کی خوابیدی وگرنه الان میکشمت... هی گریه میکرد و میگفت مامان اینکارو نکن خودت میدونی من چجور دختری هستم تو چطور منو بزرگ کردی‌؟ باباش داد زد که تو یک سگی تو از من و مامانت نیستی! ابرومو بردی بی ابرو، میکشمت... و دوباره کتکش زد پسرم هم تف کرد توروش و گفت چطوری و با چه رویی برم پیش دوستام هان؟ چرا باید خواهر من اینقد بی حیا باشه و ابروی منو ببره و از یه پسر غریبه حامله باشه!؟ دخترم فریاد زد من حامله نیستم! حامله هم باشم حق ندارید اینطور بی رحمانه یک بچه بی گناه رو ازار بدید ! شما که خانواده ی من هستید چطور تا این حد سنگدل هستید؟ از صبح بخاطر درد شکمم دارم گریه میکنم... شماهم همه بدنمو شکستید اخه شما خدا ندارید؟؟؟؟ برادرش یه سیلی محکم بهش زد و موهاشو گرفت و گفت اون زمان باید خدارو به یاد میاوردی که زنا میکردی! فهمید که باورش نمیکنیم، دیگه هیچی نگفت و بعد از این همه ازار دادن درو روش بستیم و نهار و شام هم بهش ندادیم... من چندبار خواستم دزدکی براش غذا ببرم اما شوهرم نزدیک بود دنیارو روسرم خراب کنه. گفت امشب میکشیمش نیازی به غذا نیست! خودمو میزدم و میگفتم چطور اینکارو میکنی!!؟ گفت بااین شرمندگی نمیتونم زندگی کنم گفتم اروم باش اون دخترته بزار اسم بابای بچه‌شو بگه ماهم عروسی براشون میگیرم، تا با اون پسر ازدواج کنه... توروخدا نکشش اینکارو نکن... چیزی نگفت و منو از سرراهش کنار زد و رفت منم داد زدم و صداش کردم... گفت تو چیزی نگو...! ساعت دوازده شب رفتم تو اتاق و درو روش باز کردم خواستم دخترمو ببرم بیرون، دیدم هنوز داره گریه میکنه. تو چشمام نگاه نمیکرد اینقدر خسته و بی طاقت شده بود ... گفتم باید ببرمت بیرون...میبرمت پیش داییت امشب پیشش باش چون بابات و برادرت میخوان بکشنت...! حرفمو تموم نکرد پسرم و شوهرم با چاقو اومدن تو اتاق من هرچند داد و فریاد زدم گوش ندادن... دخترم با گریه گفت: مامان... بابا... داداش ... من خدا پشتمه و میدونه بی گناهم... و میدونه که چکارم کردید. از خدا میخوام حقمو ازتون بگیره. من بی گناهم شما خیلی ظلم کردید در حقم... با چشمای خیس و پر از اشک بیهوش شد... داد زدم گفتم قسم به خدا ازت جدا میشم و خونه رو ترک میکنم اگر همین الان نبریدش پیش دکتر... زود بردیمش دکتر اما چی روی داد... دخترم حامله نبود! معاینه‌ قبلیش اشتباه بود! بلکه کیسه داشت که شکمشو بزرگ کرده بود... وقتی اینو شنیدم زانوهام بی حس شدن و افتادم زمین مغزم داشت میترکید از ناراحتی دلم داشت بیرون میومد بابا و برادرش هم تو سر خودشون میزدن... داد زدم گفتم توروخدا دکتر، حالش چطوره؟! دکتر گفت متاسفانه از شدت درد، جونشو از دست داد😔 وای دختر بی گناهم وای از سنگدلی من و باباتو داداشت خدا حقتو ازمون گیره... تاالان هم به صورت شوهر و پسرم نگاه نمیکنم اونا هم تاالانم شبا خوابشو میبینن و بخاطر عذاب وجدان زندگی براشون تلخ شده... شوهرم سر سفره ی نهار و شام نمیتونه جلو خودشو بگیره و میزنه زیر گریه و منو پسرم هم با اون گریه میکنیم... الان هم وقت خواب به یاد اخرین حرفاش میفتم: من بی گناهم! شما درحقم ظلم کردید... خدا ازمون نگذره خدایا بخاطر اسماءالحسنی ت فردوس رو نصیبش کن... دختر قشنگم خدا بیامرزدت...😭 🍁😔🍁😔🍁😔🍁 کانال آموزش نماز @Namaz22

#کودکانه حروف الفبا 😍 کانال آموزش نماز @Namaz22

🔴 بۆ ویژدانی خۆت بژی👌🏻👌🏻 ❌نە بۆ قسەی خەڵک❌ زبان کوردی ‎‌‌‎‌‌‍‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌کانال آموزش نماز @Namaz22

sticker.webp0.24 KB

چند توصيه به خانم هاي خانه دار🌱 ✅-ابتدا قبل از آشپزی وضو بگیرید ✅-هنگام وارد شدن به آشپزخانه بسم الله الرحمن الرحيم بگویید ✅-اگر دیدید کارهایتان زیاد است لاحول ولا قوه الا بالله بگویید ✅-هنگام روشن کردن آتش اجاق گاز بگویید اللهم اجرنا من النار (یعنی خدایا مرا از آتش دوزخت  دور کن) ✅-هنگام استفاده از آب ،صلوات بر پیامبر (ص)بفرستید تا از شفاعتش بهرمند گردید واز آب حوض کوثر بنوشید ✅-اگر از میوه و سبزیجات وگوشت استفاده می کنید بگویید اللهم اسئلک الجنه (از خدواند در خواست بهشت  کنید) ✅-هرچه را که با چاقو قطعه قطعه می کنید ذکر سبحان الله والحمدالله را بگویید ✅-هنگامی که کارهایتان به اتمام رسید شکر خدای رابجا آورید ✅واگر خسته شدید اعوذ بالله من الشیطان الرجیم گفته و بخدا پناه ببرید که با این کار همیشه در حال ذکرخدواند هستید و کسی که در حال ذکر باشد مانند کسی است که در حال جهاد است . 🔻چه خوب است که هم آشپزی می کنید و هم جهاد. کانال آموزش نماز @Namaz22

زود قضاوت نکنیم! چند سال پیش، فک کنم سال ۹۳ بود، با اتوبوس به سمت تهران می رفتم، یه پسر همسن خودم چند صندلی جلوتر بود، تیپش خیلی خز بود. یه تیشرت زرد و یک کتان قرمز پاش بود با زنجیر در گردن و..! منتظر فرصتی بودم که بتونم باهاش سر صحبت رو باز کنم که اتوبوس به همدان رسید و توقف کرد، سریع پیاده شدم که مثل همیشه نماز مغرب و عشاء رو اونجا بخونم.. دیدم اولین نفری که داره وضو میگیره همون پسره.. #خاطرات کانال آموزش نماز @Namaz22

sticker.webp0.16 KB

#حرکتی که نماز را باطل میکند کانال آموزش نماز @Namaz22

✍️ مؤمن خردمند هنگامیکه قرآن را تلاوت میکند ، آن را در برابر خود قرار میدهد ، مانند آینه‌ای که در آن اعمال نیک و بد خود را می‌بیند. پس آنچه که پروردگارش او را از عذابش بیم داده است ، از آن می‌ترسد ، و آنچه که پروردگارش او را به آن تشویق کرده ، بدان رغبت پیدا می‌کند و امید می‌بندد ... بنابراین ، هرکس که اینگونه باشد - یا به این حالت نزدیک باشد - قرآن را به‌ درستی تلاوت کرده است. و قرآن برای او گواه و شفیع ، مونس و سپری خواهد بود ، و خود ، خانواده‌اش و والدین و فرزندانش را در دنیا و آخرت از هر خیری بهره‌مند خواهد ساخت. 📚 الآجری رحمه‌الله کانال آموزش نماز @Namaz22

💢 حسابگرانِ دقیقِ وقت ... ✅ حضرت شیخ سری سقطی رَحِمهُ اللّٰهُ تَعَالَى میفرماید: دیدم شیخ جرجانی رَحِمهُ اللّٰهُ تَعَالَى آرد گندم و جو برشته می‌خورد. به او گفتم: آرد را خشک می‌ خوری؟. گفت: بله. چون حساب کرده‌ام که به جای خوردن آرد ، اگر لقمه‌ای نان بجوم ، به اندازه گفتن هفتاد بار "سبحان‌ الله" وقت تلف میشود. بنابراین ، چهل سال است ڪه نان خوردن را رها ڪرده‌ام و به خوردن آرد قناعت می‌ کنم. 📚 منابــع : ✍ مُڪاشِفة القلوب الإمامُ محمد الغزالی ✍ رونق المجالس امام ابوحفص سمرقندی ✍ فضایل اعمال مولانا محمد زکریا کاندهلوی ● این حکایت به ما می‌ آموزد که ارزش واقعی وقت ، با معیار الهی سنجیده میشود. سلف صالح وقت را تنها "زمان" نمی‌ دیدند، بلکه آن را "سرمایه عبادت" می‌ دانستند. آنها برای حفظ این سرمایه ، از ساده‌ ترین لذتهای دنیوی نیز می‌ گذشتند تا فرصتی برای ذڪر و قرب به خدا بیابند. درس اصلی این است: اگر میخواهیم ارزش وقت خود را بدانیم ، باید ببینیم هر لحظه‌ خود را با چه چیزی عوض میکنیم. ● این حکایت نشان‌ دهنده نهایت دقت و غیرت سلف صالح در حفظ وقت است. آنان حتی زمان لازم برای جویدن یک لقمه نان را ــ ڪه معادل هفتاد تسبیح بود ــ هم حساب میکردند و آن را برای عبادت و ذڪر خداوند ذخیره میڪردند. این داستان درس بزرگی برای ماست تا قدر لحظه‌هایمان را بیشتر بدانیم و از وقت خود به بهترین شکل استفاده کنیم. کانال آموزش نماز @Namaz22

کانال آموزش نماز @Namaz22
کانال آموزش نماز @Namaz22

👆این دعا، تنهایی و خلوت ات را اصلاح می کند... اشاره: "خشیت" به معنای ترس همراه با تعظیم و احترام است. کانال آموزش نماز @Nama
👆این دعا، تنهایی و خلوت ات را اصلاح می کند... اشاره: "خشیت" به معنای ترس همراه با تعظیم و احترام است. کانال آموزش نماز @Namaz22