en
Feedback
Parenting Maznah Ibrahim

Parenting Maznah Ibrahim

Open in Telegram

Channel ini bertujuan pendidikan hati ā¤ emosi dan spiritual anak dan ibubapa melalui sharing ilmu psikologi, parenting dan kesihatan mental ibu bapa anak.

Show more

šŸ“ˆ Analytical overview of Telegram channel Parenting Maznah Ibrahim

Channel Parenting Maznah Ibrahim (@ehsabar) in the Malay language segment is an active participant. Currently, the community unites 15 997 subscribers, ranking 968 in the Family & Children category and 2 304 in the Malaysia region.

šŸ“Š Audience metrics and dynamics

Since its creation on невіГомо, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 15 997 subscribers.

According to the latest data from 01 September, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by -110 over the last 30 days and by -3 over the last 24 hours, overall reach remains high.

  • Verification status: Not verified
  • Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 4.84%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects 2.11% reactions from the total number of subscribers.
  • Post reach: On average, each post receives 775 views. Within the first day, a publication typically gains 337 views.
  • Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 0.

šŸ“ Description and content policy

The author describes the resource as a platform for expressing subjective opinions:
ā€œChannel ini bertujuan pendidikan hati ā¤ emosi dan spiritual anak dan ibubapa melalui sharing ilmu psikologi, parenting dan kesihatan mental ibu bapa anak.ā€

Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 02 September, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Family & Children category.

15 997
Subscribers
-324 hours
-217 days
-11030 days
Posts Archive
Saksikan malam ini, secara santai untuk maklumat kita bersama ya, berkenaan isu tingkahlaku seksual anak kita. Soalan-soalan
Saksikan malam ini, secara santai untuk maklumat kita bersama ya, berkenaan isu tingkahlaku seksual anak kita. Soalan-soalan lain akan dibincangkan InsyaAllah. Malam ini, Rabu, 9.30 malam di Page Maznah Ibrahim: fb.com/maznahibrahimofficial

Pastikan tidak ketinggalan Rabu esok 18.8.2021, 9.30 malam untuk sambung soalan puan / tuan.
Pastikan tidak ketinggalan Rabu esok 18.8.2021, 9.30 malam untuk sambung soalan puan / tuan.

Bilakah waktu sesuai untuk kita tegur anak? Apapun anak tetap tanggungjawab kita untuk kita tegur, bukan membiarkan kerana bimbang mereka mengamuk dsb. Terutama anak kecil dan remaja, banyak cabarannya, Sekurangnya doa tidak putus untuk dilakukan setiap hari ok. https://maznahibrahim.com/waktu-sesuai-tegur-atau-beri-nasihat-kepada-anak-dalam-islam-dan-psikologi/

Live Sharing | Q&A: Sexualised Behavior Alhamdulillah Saya sempat jawab 7 soalan berkenaan 'sexualised behavior' malam tadi, merangkumi anak berusia 1-13 tahun, dan soalan ini selalu ditanya (direct pm saya dan, dijawab direct pm juga), dan 'common' situation tapi tak semua ibubapa alaminya atau tahu bagaimana kendalikannya bila berlaku..... Terima kasih kepada tuan puan yang mengisi form soalan untuk dikemukakan kepada saya, maka dapatlah dikongsikan penerangan/penjelasannya kepada umum, kan. Terima kasih sangat-sangat, Alhamdulillah. Antara soalan yang sempat dijawab: ⁉ Anak perempuan berumur 1 tahun & anak lelaki berumur 5 tahun menggesel kemaluan, ⁉Anak 6 tahun perempuan tidak suka berpakaian lengkap setelah keluar bilik air, ⁉Anak lelaki berumur 7 tahun suka pegang punggung orang dan kadang-kadang acah-acah nak pegang kemaluan orang, ⁉Anak lelaki 8 tahun memegang payudara ibu ketika adik menyusu, ⁉Anak usia 11 tahun perempuan telah menonton porno, ⁉Anak 13 tahun, perempuan, macam mana nak berbual mengenai topik perkembangan seksualitinya, Jika belum tonton lagi bolehlah terus tonton di sini sementara masih open to public. FB Page: https://fb.watch/7nvIFpNCIW/ Youtube https://youtu.be/CWjkhmow9G4 . Kalau anda sudah berjaya tonton, kongsikan dengan saya refleksi tentangnya šŸ˜ŠšŸ‘ . Semoga bermanfaat Maznah ibrahim . p/s: kupon 50% jimat untuk Webinar minggu depan, dua siri 21 dan 28 Ogos 2021, akan expired malam ini jam 12 malam, pastikan masukkan kod kupon, link daftar disini: https://maznahibrahim.com/product/webinar-parenting-pendidikan-perkembangan-seksualiti-anak/?utm_source=t1 p/s: InsyaAllah saya akan sambung jawab soalan lain, situasi lain pada Rabu malam nanti (18.8.2021) ya, nantikan dan pastikan tonton ya, ia amat penting.

Saksikan Live nanti bersama berkenaan 'Sexualised Behavior' Anak, Sabtu, 14.8.2021 9.30 malam Di FB Page: https://fb.watch/7nvIFpNCIW/ Youtube Youtube: https://youtu.be/CWjkhmow9G4

Saksikan Live nanti bersama berkenaan 'Sexualised Behavior' Anak, Sabtu, 14.8.2021 9.30 malam Di: FB Page: https://www.facebook.com/maznahibrahimofficial/ Youtube: https://youtu.be/CWjkhmow9G4

Kita nak masukkan input yang indah-indah dan baik-baik aja ke dalam minda anak dan pasangan, melalui perlakuan, layanan, kata-kata dan sentuhan kita. Maka setiap hari kita berubahlah, lebih baik dari semalam. Jika silap kepada anak, kita ada peluang lagi dan lagi sebab kita tetap akan berjumpa dan berhubung dengan anak dan pasangan pada setiap hari, bermaksud kita ada peluang untuk baiki diri, selagi ada masa, masih hidup, dengan orang yang kita sebenarnya sayang ni... (walau marah kat anak). Seperti Allah tidak pernah tidak ada untuk kita pergi kepadaNya, mengadu dan meminta, maka kita juga menjadi tempat untuk anak-anak kembali, walau dia terluka macam mana sekalipun. . Jadi pemaaf, dan anak memaafkan kita, Jadi positif, anak juga akan positif kepada kita, Berubah menjadi lebih baik dahulu, anak juga akan berubah lebih baik nanti. . Mulakan aja. Kitalah mulakan dan tak perlu tunggu anak, rendahkan ego kita, ok. Peluang, selagi ada, buat baik dan ulang buat baik kepada anak. . Jika kita rasa dan fikir eh dah pernah buatlah, dan anak tak pandang pun perubahan baik kita, usaha kita nak minta maaf dan buat baik kepada dia, initiate special time nak cakap elok-elok kat dia.... ketahuilah setiap niat dan usaha kecil kita tetap akan dikira dicatat kebaikannya kan. Anak pun ada egonya juga, merajuknya juga, perlu masa untuk proses... nak hadam, nak biasakan benda tak biasa. Eh asal mak ayah aku tetiba minta maaf ni, buat baik ni..... . Tugas kita buat sajalah, cuba lagi, takkan nak stop. Apa pilihan yang kita ada lagi? Sebab anak ini tanggungjawab kita, untuk kita terus didik dan tunjuki... . Moga Allah tunjuki, bimbing hati kita selalu, berlembut selalu ya šŸ˜šŸ„°. Maznah Ibrahim ............................................ P/S: Eh Sabtu ni, 14.8.21, pukul 9.30 malam kita akan berjumpa live ya bagi membincangkan persoalan mengenai anak-anak kita, dari aspek tingkahlaku seksual (sexualised behavior). Boleh kemukakan soalan, sudah banyak juga soalan masuk, mungkin soalan anda akan dipilih untuk dijawab secara live. Kongsikan dengan seramai mungkin kenalan kita: terima kasih ya. Soalan di sini: ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior

photo content

Dahulu anak girl kita rapat dan cinta ayahnya, Kini remajanya dia perlukan kita untuk berkongsi banyak perkara. Dahulu anak boy kita dengan ibunya, cinta hati ibu, Kini dia perlukan ayahnya untuk bicara yang matang. Dahulunya anak girl kita tiru kita bermakeup bertudung bagai, Kini anak remaja kita perlu dating, perhatian dan pujian dari ayahnya. Dahulunya anak boy kita meniru gaya 'pelindung' dan smart seperti ayahnya, Kini anak boy kita perlu bersembang untuk tips kenali hati rakan perempuan dari ibunya. Mainlah peranan kita mengikut keperluan perkembangan mereka. Kedua-dua ibu dan ayah penting dalam fasa perkembangan si anak. Ia untuk kefungsian, peranan kejantinaan, Dan modelling cara menghormati perasaan diri dan orang lain. Selamat menjadi model peranan kejantinaan untuk anak-anak kita. Refleksi, Maznah Ibrahim. Telegram channel keibubapaan positif dan psikologi anak di: T.mazn.me/chan ..... P/S: Eh Sabtu ni, 14.8.21, pukul 9.30 malam kita akan berjumpa live ya bagi membincangkan persoalan mengenai anak-anak kita, dari aspek tingkahlaku seksual (sexualised behavior). Boleh kemukakan soalan, sudah banyak juga soalan masuk, mungkin soalan anda akan dipilih untuk dijawab secara live. Bantu saya kongsikan dengan seramai mungkin kenalan kita ya. Terima kasih. Soalan di sini: ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior

Dahulu anak girl kita rapat dan cinta ayahnya, Kini remajanya dia perlukan kita untuk berkongsi banyak perkara. Dahulu anak boy kita dengan ibunya, cinta hati ibu, Kini dia perlukan ayahnya untuk bicara yang matang. Dahulunya anak girl kita tiru kita bermakeup bertudung bagai, Kini anak remaja kita perlu dating, perhatian dan pujian dari ayahnya. Dahulunya anak boy kita meniru gaya 'pelindung' dan smart seperti ayahnya, Kini anak boy kita perlu bersembang untuk tips kenali hati rakan perempuan dari ibunya. Mainlah peranan kita mengikut keperluan perkembangan mereka. Kedua-dua ibu dan ayah penting dalam fasa perkembangan si anak. Ia untuk kefungsian, peranan kejantinaan, Dan modelling cara menghormati perasaan diri dan orang lain. Selamat menjadi model peranan kejantinaan untuk anak-anak kita. Refleksi, Maznah Ibrahim. Telegram channel keibubapaan positif dan psikologi anak di: T.mazn.me/chan ..... P/S: Eh Sabtu ni, 14.8.21, pukul 9.30 malam kita akan berjumpa live ya bagi membincangkan persoalan mengenai anak-anak kita, dari aspek tingkahlaku seksual (sexualised behavior). Boleh kemukakan soalan, sudah banyak juga soalan masuk, mungkin soalan anda akan dipilih untuk dijawab secara live. Kongsikan dengan seramai mungkin kenalan kita ya. Soalan di sini: ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior

Dahulu anak girl kita rapat dan cinta ayahnya, Kini remajanya dia perlukan kita ibunya untuk berkongsi banyak perkara. Dahulu anak boy kita dengan ibunya, cinta hati ibu, Kini dia perlukan ayahnya untuk bicara yang matang. Dahulunya anak girl kita tiru kita bermakeup bertudung bagai, Kini anak remaja kita perlu dating, perhatian dan pujian dari ayahnya. Dahulunya anak boy kita meniru gaya 'pelindung' dan smart seperti ayahnya, Kini anak boy kita perlu bersembang untuk tips kenali hati rakan perempuan dari ibunya. Mainlah peranan kita mengikut keperluan perkembangan mereka. Kedua-dua ibu dan ayah penting dalam fasa perkembangan si anak. Ia untuk kefungsian, peranan kejantinaan, Dan modelling cara menghormati perasaan diri dan orang lain. Selamat menjadi model peranan kejantinaan untuk anak-anak kita. Refleksi, Maznah Ibrahim. Telegram channel keibubapaan positif dan psikologi anak di: T.mazn.me/chan ........ P/S: Eh Sabtu ni, 14.8.21, pukul 9.30 malam kita akan berjumpa live ya bagi membincangkan persoalan mengenai anak-anak kita, dari aspek tingkahlaku seksual (sexualised behavior). Boleh kemukakan soalan, sudah banyak juga soalan masuk, mungkin soalan anda akan dipilih untuk dijawab secara live. Kongsikan dengan seramai mungkin kenalan kita: terima kasih ya. Soalan di sini: ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior

photo content

try onkan komen

ok

photo content

Risau Tentang Sexualised Behavior Anak Kita? Tanya Soalan, Jumpa Live Sabtu Ini. ... Ramai PM saya berkongsi tentang tingkahlaku berkait seksual (sexualised behavior) anak mereka, seawal 1 tahun hingga remaja. . Mereka risau adakah normal atau tak normal dan bagaimana nak handle, risau dan tak pasti apa mereka perlu buat. Macam mana nak cegah agar tak semakin teruk dan ada aspek tertentu memerlukan kefahaman spesifik yang ibubapa perlu tahu. . [Contoh ada anak bergesel bahagian kemaluannya, anak memegang kemaluan sendiri, anak suka dan asyik menonton video tak sepatutnya dan sebagainya]. . Sebenarnya ia bukanlah sesuatu yang terlalu pelik atau asing untuk fasa perkembangan anak kita, tetapi kita cuma perlu bantu dengan cara yang betul dan proses pendidikan itu menjadi sangat sesuai dan tepat pada masanya. . Apa yang paling penting juga adalah respon kita kepada anak sewaktu dia melakukannya dan selepas itu:- pendidikan yang berterusan, tanggungjawab kita. . Isi 'form' ini untuk anda tanya soalan spesifik tingkahlaku anak yang berkait seksual, saya akan pilih soalan common dan usia berbeza untuk dibincangkan. Kongsikan dengan sahabat-sahabat kita yang lain ya. ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior ā© https://share.mazn.me/soalan-sexualised-behavior . Live sharing & QnA Session pada Sabtu, 14.8.21, 9.30-10.30 malam. šŸ’ Pastikan untuk bersama-sama dalam Live Sharing yang sangat-sangat penting ini ya. ................. Siapa saya? Saya, Maznah Ibrahim adalah ibu seperti anda juga. Cuma saya bertuah kerana selama 16 tahun di bidang kaunseling kanak-kanak ini, saya bermula dengan kerja-kerja pencegahan, intervensi dan rawatan kepada kanak-kanak yang telah alami, masalah dan gangguan berkaitan seksualiti kanak-kanak (100% bidang ini pada tahun 2006-2009). Maka saya terdedah kepada maklumat ini, isu-isu sebegini, dan ditambah dengan anak-anak sendiri (3 orang) yang turut alami isu fasa perkembangan normal seksualiti ini. Maka tidak perlu pening sorang-sorang, kita kongsi sama-sama ya Ibu šŸ˜„šŸ˜šŸ‘Œ.

Mesej Maal Hijrah 1443H Saya Pada Hari Ini.... Maznah Ibrahim t.mazn.me/chan *nantikan saya announce untuk live sharing dan Q&A tajuk khusus, pada Sabtu ini, 14.08.21, malam ya.

photo content

photo content