en
Feedback
Parenting Maznah Ibrahim

Parenting Maznah Ibrahim

Open in Telegram

Channel ini bertujuan pendidikan hati ❀ emosi dan spiritual anak dan ibubapa melalui sharing ilmu psikologi, parenting dan kesihatan mental ibu bapa anak.

Show more

πŸ“ˆ Analytical overview of Telegram channel Parenting Maznah Ibrahim

Channel Parenting Maznah Ibrahim (@ehsabar) in the Malay language segment is an active participant. Currently, the community unites 15 976 subscribers, ranking 969 in the Family & Children category and 2 307 in the Malaysia region.

πŸ“Š Audience metrics and dynamics

Since its creation on Π½Π΅Π²Ρ–Π΄ΠΎΠΌΠΎ, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 15 976 subscribers.

According to the latest data from 05 September, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by -112 over the last 30 days and by -8 over the last 24 hours, overall reach remains high.

  • Verification status: Not verified
  • Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 4.34%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects 2.01% reactions from the total number of subscribers.
  • Post reach: On average, each post receives 694 views. Within the first day, a publication typically gains 321 views.
  • Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 0.

πŸ“ Description and content policy

The author describes the resource as a platform for expressing subjective opinions:
β€œChannel ini bertujuan pendidikan hati ❀ emosi dan spiritual anak dan ibubapa melalui sharing ilmu psikologi, parenting dan kesihatan mental ibu bapa anak.”

Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 06 September, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Family & Children category.

15 976
Subscribers
-824 hours
-307 days
-11230 days
Posts Archive
photo content

Sepucuk surat yang dinantikan untuk dikongsikan oleh para ibubapa prihatin semua. Cik A peserta Webinar Live Sabtu lalu sangat 'aware' mengenai kondisi diri, dan adik-adiknya. Namun beliau tiada pendedahan asas mengenai overview Parenting Style yang saya kongsikan hari itu sebelum ini. Ilmu ini ditakdirkan sampai kepadanya hari Sabtu lalu, MasyaAllah, La haw la wala quwata illah billah. Betapa Allah sayang dan beri pada masa sesuai. Saya kongsikan part email yang sesuai untuk kita fahami luahan hatinya, dan tidaklah sekali sekali saya/kita semua menge judge ibu ayahnya. Ini kerana ia hanyalah gaya tipikal ibubapa biasa di luar sana yang saya yakin mereka tidak sedar kesilapan mereka. Gaya ini memang berulang, ulang, ulang.... Hanya dengan sedikit pendedahan, kesedaran dalam diri, dan kesanggupan untuk berubah, kita akan berubah. InsyaAllah. Sama-sama kita doakan untuk diri kita dahulu, keluarga terdekat kita dan semua sahabat di luar sana. .......................................... Terima kasih banyak2 Puan atas perkongsian di Webinar tu. Ianya sangat bermanfaat untuk saya, saya baru tahu parent saya authoritarian style. sudah lama saya nak tahu apa permasalahan saya berkaitan parents yang membelenggu hidup dan seperti membantutkan segala hal. Tidaklah saya nak menyalahkan mereka, cuma sekadar mahu tahu di mana punca, supaya mudah untuk break the cycle that bring us nowhere tu. Terima kasih juga highlight yang straight A tu tak bawa ke mana, harap parents yang mendengar webinar tersebut terima anak masing2 seadanya. kejar straight A, EQ yang cukup rendah, yang penting "banggakan ibu ayah naa". That is such a bullshit statement that had been used as motivation back then. I felt sorry for my little brother yang perlu hadap that sentence for his Form 3 study. i don't know how to help him, what i can do is, to accept his result and keep on giving support to be human. Betul, terlalu mengikut je apa yang parents nak, sampai anak tak tahu pun sebenarnya apa yang dia nak dalam hidup dia. tak tahu nak bergaul yang sering kali di cop sebagai sombong, tak kenal orang. Sampai satu tahap, si anak rasa kenapa perlu dia bekerja? dan sedihnya, si anak itu adalah saya. saya yang baru tersedar, saya punya dendam buat mereka, yang dalam masa yang sama masih ada rasa sayang (entah betul ke tidak rasa itu adalah sayang), so it was a complicated moment. ---ambil je kisah saya buat panduan pada ibu ayah di luar sana dan alhamdulillah, malam ini Allah makbulkan. saya rasa lega, alhamdulillah. doakan saya berani ya. allahu..T__T doakan saya berani menyahut cabaran. saya tak dapat nak dengar sepenuhnya, saya dah cuba refresh, but then dah tak boleh nak masuk. it's okay. saya dengar yang recording nanti. thanks tau puan. saya izinkan puan share testimoni ini, jika puan rasa ianya bermanfaat utk ibu ayah di luar sana, boleh potong mana yang tak perlu. terima kasih puan, saya doakan segala usaha puan sukses. :) 23:15 10/10/2020 Thanks ----- Saya juga sentiasa mendoakan Cik A akan overcome, percayalah Allah beri ujian dan jalan solusi, tidaklah Dia beri kita terkontang kanting seorang diri. Doa dan balasi dengan ehsan berbuat baik kepada ibuayah kita, kita tidak berada dalam kasut mereka dan takkan faham 100% struggle mereka. Kita akan tersedar lebih baik bila kita menjadi ibubapa kepada anak kita kelak :) InsyaAllah Cik A akan menjadi a great parent yang mulakan break the cycle itu, saya yakin, insyaAllah. Masa ini sesuai untuk ilmu tahap ini (sedar), masa kemudian, akan tibalah ilmu dan kesesuaian mengamalkannya pula. Syabas sebab ambil peluang ilmu parenting di saat belum berkahwin lagi kerana ia amat besar makna untuk generasi CikA akan datang tau. Stay positive dan doa untuk ibuayah selalu ya ❀❀❀ Care, Maznah Ibrahim

Saya menerima sepucuk 'surat' melalui email dari seorang peserta webinar malam tadi (walau kita dapat on sehingga co-host pertama saja), yang diemail malam tadi juga. Ia merupakan luahan yang beliau mahu saya kongsikan kepada ibubapa di luar sana... Boleh baca di telegram saya ya. Pelajaran kita sebagai ibubapa, untuk sentiasa menyokong perkembangan anak dan mengambil berat akan kesihatan mental emosi mereka ok. InsyaAllah individu yang sudi dikongsikan testimoninya ini akan dapat membentuk sebuah keluarga yang positif kelak (kerana beliau masih bujang), kita semua sama-sama doakan untuk beliau ya Maznah Ibrahim t.mazn.me/chan *Once sudah siap, rakaman akan di email kepada semua segera ya. Terima kasih kepada semua kerana sentiasa sokong dan positif kepada usaha webinar ini. Semoga dipermudahkan urusan kita semua.

photo content

Alhamdulillah sehingga 1.20 am Saya dan sahabat-sahabat co - host semua telah berjaya merakam Webinar Parenting: Pendekatan S
Alhamdulillah sehingga 1.20 am Saya dan sahabat-sahabat co - host semua telah berjaya merakam Webinar Parenting: Pendekatan Sukses ini selama hampir 2 jam, Khusus untuk yang telah mendaftar (1020 orang). Walau sayang, Tak dapat live penuh dengan anda semua (sempat la hampir sejam kan), Pengalaman live takkan sama dengan rakaman, kan, Nanti kita buat lagi tajuk lain ok. Masih komited ⚘ Maznah Ibrahim. *kami akan email link rakaman ya. T.mazn.me/chan

Enjoy!😍

πŸ‘πŸ˜Š

atau spam folder ye

Jika tak jumpa link webinar, cuba periksa folder promotion gmail

Kita dah mula webinar ye.

InsyaAllah Berjumpa kita malam ini ya. Semoga semuanya dipermudahkan, Lancar, Terbuka luas untuk kemasukan semua ke webinar room. *link setiap orang tidak sama, di email yang anda telah daftar ya.😍 Maznah Ibrahim * sempat daftar lagi, sudah 1020 orang daftar. Link di sini : https://webinar.mazn.me/pendekatansuccessparenting1

photo content

Selamat Hari Kesihatan Mental Sedunia. Saya buat satu video shoot pendek untuk anda, sahabat saya semua. Ia berkenaan: 5 Perkara Penting Kita Boleh Lakukan untuk Bantu Kesihatan Mental Anak dan Diri Kita. Bantu saya kongsi dengan sahabat di luar sana. Oh ya, kita ON malam ini, doakan ya, Webinar Eksklusif kita, pada malam ini, Sabtu 9.30 malam. Terima kasih kerana bersabar dan senantiasa menyokong usaha saya. Sayang anda semua. Yang belum daftar boleh daftar sini: https://webinar.mazn.me/pendekatansuccessparenting1 *Sudah hampir 1000 bertambah registrants nya ya, subhanallah. Doakan ya support person berjaya 'fix'kan sistem.

Ok dah boleh masuk ya. Alhmdulillah.

Maaf atas kesulitan, Ada isu teknikal tiba-tiba dari HQ Webinar, Kami sedang usahakan, Jika apa-apa saya akan announce ya. Sabar πŸ˜ƒ kami dan anda semua ya. Tolong Doakan.

photo content

InsyaAllah sudah 838 orang mendaftar, Saya doakan semua yang daftar akan beroleh kemudahan dalam mengakses 'Webinar Room' malam ini. Email memang sudah dihantar oleh sistem, secara otomatik sejurus setelah kalian mendaftar. Sekiranya tidak menerimanya, boleh periksa di 'Spam' atau 'Promotion Folder' ya. Terbaik, untuk pengalaman webinar malam nanti ialah: 1. guna laptop 2. wifi rumah 3. namun guna hp dan internet sendiri pun ok sebagai participant :) Chrome browser lebih stabil dari internet browser lain ya, Jadinya boleh copy link dalam email dan paste di chrome browser hp memasing malam nanti sekiranya ia tidak otomatik menerusi 'chrome browser'. *Link setiap orang tidak sama = ia adalah tiket /seat anda πŸ₯°πŸ‘πŸ‘ Sempat daftar lagi tiada masalah: https://webinar.mazn.me/pendekatansuccessparenting1 CARE ❀, Maznah Ibrahim