"زنی کهگم کردم "
Open in Telegram
برای نوشتن که جهان از نوشتن زیباست عادله زمانی راه ارتباطی با من : @Aydel70
Show more4 353
Subscribers
-124 hours
-127 days
-5030 days
Posts Archive
4 353
باید روزهای سخت بسیاری را پشت سر گذاشته باشی تا بفهمی یار، همان کسی است که وقتی هیچ چیزِ جهان با تو سازگار نیست، آغوشش را به رویت میگشاید؛
نه آنکه وقتی جهان با تو میرقصد، به تو لبخند میزند.
#عادله_زمانی
@adelehz
4 353
تو باشگاه یه آهنگ پخش شد تا ورزش کنیم.
یکی از ماها اون یکی رو بغل کرد و اشک ریخت
همین....
4 353
میگفت یک نفر را دوبار پیدا نخواهی کرد حتی در همان آدم ...
راست می گفت و غم می گفت .
#عادله_زمانی
@adelehz
4 353
گفتن اسناد پزشکی جفری اپستین نشون میداده که میزان تستوسترون این آدم از یه زن جوان هم کمتر بوده یعنی عملا ،هیچ قدرت جنسی مردانه ای نداشته یه چیزایی تو مایه های آقا محمد خان قاجار!!!!
اینجاست که میگن مردان واقعی به زنان و کودکان آسیب نمی رسونند و اونارو آزار نمیدن
یعنی به نحوی مبنای علمی هم داره .
4 353
Repost from کاف
یهو وسط خیابون، یه پیک موتوری که داشت میرفت، شروع کرد با تمام توانش داد زدن.
جالبتر از خود داد زدن، واکنش ماها بود یا در واقع نبودِ واکنشمون حتی یه نفر هم تعجب نکرد.
انگار همهمون فهمیدیم یکیمون دیگه جا برای این همه غم و فشار تو دلش نمونده و فقط خواسته خودش روخالی کنه.
💬Rozhan
NiNa @Kafiha
4 353
اینکه بفهمی چیز زیادی از زندگی نمیخواستی به خود خود غمناک نیست .
اما این نهایت اندوه است که همان خواسته های نه چندان بزرگ نیز از تو دریغ شده اند .
#عادله_زمانی
@adelehz
4 353
این استوری تلگرام چه چیز خطرناکیه
یه کسانی میبینن که توی هفت زندگی یادم رفته بودند .
4 353
وقتی جوانی را در سنی که نباید از دنیا می رود .تابوتش سنگین تر میشود ،حرکت جماعت عزا دار پشت سر تابوتش روان نیست باورهای قدیمی میگویند به دلیل آرزوهای نامرادِ جوان تابوت سنگین شده است.
روح به راحتی جهان را ترکنمیکند و ناباورانه به محل مرگش برمی گردد .
در مرگ باید نوعی رهایی درونی از دنیا وجود داشته باشد تا روح به آرامش برسد .
این است که وقتی خانه ای جوانی را از دست می دهد اعضای خانه تا مدتها دچار بی قراری هستند ..
خصوصا در هنگامه ی غروب روز
@adelehz
4 353
اما تو این شرایط که سلامت روان عملا یک شوخی بنظر میرسه
خیلی پیگیر این اسناد اپستین و خوندنش نباشید چون خیلی چیزهای وحشتناکی ذکر شده .
4 353
من افسرده نیستم،آدمِ اندوه هم نیستم.
شوخطبعم؛
و با آنها که به من نزدیکاند و دوستشان دارم،شوخی را تا مرزِ بیپروایی پیش میبرم.
اما این روزها
خنده از لبهایم دورتر نشسته است.
گوشم با موسیقی شاد کنار نمیآید
و انگشتم در اکسپلور اینستاگرام،بیدرنگ از کنارِ ویدئوهای طنز عبور میکند.
نه از سرِ نخواستنِ شادی،
که از ناتوانیِ موقتِ دل.
چون غم، عطر است.
یکی جایی، پنهان یا آشکار،
خود را به اندوه آغشته میکند
و لحظاتی بعد،
دیگری در فضایی دورتر
هوا را نفس میکشد و میگوید:
«چه بوی آشنایی…»
غم همینگونه سفر میکند؛
بیدعوت و بیاجازه، بر جانِ دیگری مینشیند.
چون ما در اتاقکهای شیشهای جدا از هم زندگی نمیکنیم.
و «ما»،
جز در تماس با یکدیگر،
معنایی ندارد.
و من
چه دارم بگویم
جز این که:
کاش همیشه
بر جانتان
عطرِ شادی بنشیند،
نه این عطر سمج و تلخِ غم…
#عادله_زمانی
@adelehz
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
