حرة
Open in Telegram
تو را در راه خدا آزاد کردم؛ أنتِ حرة لوجهالله. - اینجا یک دفترچه یادداشت کاملا شخصی است و نه چیزی بیشتر. جاحرفی؛ https://t.me/HarfChatBot?start=6f4dbd7ff7a9
Show moreThe country is not specifiedThe category is not specified
211
Subscribers
No data24 hours
No data7 days
+1030 days
Posts Archive
211
یادآور محرم برای من، نوای مداحی انا مظلوم حسین.ع. نزار قطری است. کلماتی که وقتی کودکی چهار، پنج ساله بودم و در خانه پخش میشد؛ و هنوز هم پیراهن سیاهم را با زمزمهی انا مظلوم حسین.ع. به تن میکنم.
211
یکی از نگرانیهام بابت انتشار فصل دوم فیلما اینه که اگه بمیرم و نبینم چی؟
انگاد نکیر و منکر میان بالا سرم و راجع به جلوههای بصری فیلم و مت فیلنامه میپرسن.
211
خدا، انتقام خون تو را از ظالمان و مستکبران عالم بگیرد. خدا بر جراحت قلب ما با نابودی کفر، مرهم بگذارد.
سیدحسن نصرالله؛
لِشهيدنا لا نَقول وداعاً بل نَقول إلى اللقاء إلى اللقاء مع إنتصار الدم على السيف إلى اللقاء في الشهادة.
211
در این سالها خسته شدهام از اینکه هربار کسی درِ این خانه را زده و برای علامتِ سؤال گیر کرده در چشم آدمهای پیرامونم توضیح دادهام نمیتوانم مردی که حتی یک کلمه راجع به او نمیدانم را ببینم.
211
من هنوز اعتقادم بر این است که ما را بچه درسخوان بار آوردند وگرنه چه کسی خودجوش درس میخواند؟ خیر آقا. من باید یک گوشهی این دنیا سفالگر میشدم.
211
چرا چشمهایمان حتی برای لحظهای، فقط برای لحظهای آنطور که چشم همهی آدمها میخندد، نخندید؟ و چرا از دور، فقط بادبادکهای دست کودکان را نظاره کردیم و نخ نامرئی را تکان دادیم و دستهایمان از کشیدکی نخی که هرگز در دستانمان نبود، مجروح شد؟ چرا هرگز بادبادکی نبود که با پروازش، بلند بلند، حتی یکبار، بخندیم؟
211
عزیز من،
ما که آنقدر بد نبودیم، بد نخواستیم، بد تا نکردیم، پس چرا زندگی آنقدر با ما سر ناسازگاری داشت؟ چرا پس از همه شب، سحر ندمید؟ سحر ندمید... سحر ندمید...
211
من زبان تخصصیهام رو ترمهای قبل ۱۹ و ۱۹.۵ شدم. ۷ ترم برداشتن زبان عمومی رو به تأخیر انداختم الان چی شده باشه خوبه؟ از شدت استرس برای امتحان مجازی زبان که فایلهاشو خوندم ممکنه روانه عالم آخرت بشم. دقیقا همون بلایی که موقع امتحان زبان انگلیسی سال دوازدهم سرم اومد و دوتا از درسها رو بیمارستان بودم و شهریور امتحان دادم و چقدر بار روانی اون کلاس کذایی دوازدهم زیاد بود که باعث شد هم کلاس زبان رو رها کنم و جرأت نکنم دوباره یاد بگیرم علیرغم تلاشهایی که تو این سالها کردم، هم الان برای زبان عمومی دانشگاه احساس ناتوانی کنم.
کاش یکی این امتحان کذایی رو جام میداد.
211
اشرف مخلوقات؟
کسی که ساعت خوابش درسته و شبها از بیداری رنج نمیبره.
ما در مرتبه پلانکتونها قرار داریم.
211
من یک خاطره شیرین از یکی از همبازیهای بچگیم دارم. و دوست دارم اون رو یکجا بنویسم و کاش بنویسم. اولین باری که احساس کردم یک آدم (به جز خانوادهام) بهم اهمیت داد و مفهوم اهمیت دادن و مهم بودن رو فهمیدم اونجا بود. اولین باری که واقعا به خاطر اون اتفاق تا مدتها و حتی هنوز هم خوشحالم به خاطرش و اون صحنه حتی اگر شصت، هفتاد ساله هم بشم برام باشکوه و متعالی و لطیف و بینقص باقی میمونه. ای روزگار، چه آشناهای عزیزی را که پراکنده کردی. من قطعا اون آدم رو به علت مهاجرت خانوادههای هر دو به دو استان متفاوت هرگز یکبار دیگر نمیبینم اما هربار با یادآوری اون صحنه احساس خوشحالی میکنم.
211
مرا پیدا کن،
در آوار جنگ،
مرا پیدا کن،
وقتی تمام جهان به سوی یکدیگر اسلحه گرفتهاند،
مرا پیدا کن و
یک شاخه اَقاقی در دستانم بگذار.
211
وزیر جنگ دولت جنایتکار آمریکا: ایران حق انتخاب دارد که یا تلافی کند و یا مذاکره کند.
امام حسين عليهالسلام:
ألا وَإنَّ الدَّعيَّ ابنَ الدَّعيِّ قَد رَكَّزَ بَينَ اثنَتينِ بَينَ السُلَّهِ وَالذِلَّةِ وَهَيهاتَ مِنّا الذِلَّةُ يَأبى اللّه ُ ذلك لَنا وَرَسولُهُ وَالمُؤمِنونَ وَحُجورٌ طابَت وَطَهُرَت وَأنوفُ حَميَّةٍ وَنُفوسُ أبيَّةٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الكِرامِ.
امام حسین عليهالسلام ـ در بخشى از سخنانش در روز عاشوراـ فرمودند: هان! اين حرامزاده پسر حرامزاده مرا ميان دو چيز مخيّر كرده است: ميان شمشير و تن دادن به خوارى. و هيهات كه ما تن به ذلّت و خوارى دهيم. خدا و رسول او و مؤمنان و دامنهاى پاک و مطهّر[ى كه ما در آن پرورش يافتهايم] و دلهاى غيرتمند و جانهاى بزرگمنش، اين را بر ما نمىپذيرند كه فرمانبرى از فرومايگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجيح دهيم.
بیستویکم خردادماه/۱۴۰۵.
211
Repost from |جنونِ یکنویسنده|
اخبار روی خوشی به آدم نشان نمیدهد. همهچیز عمیقا ظالمانه و دردناک است. انگار ما را برای زجرکش کردن به مزایده گذاشتهاند. چرا کسی نمیفهمد که ما عاشق زندگی کردنیم؟ که قلبهایمان گلستانِ آرزوهای کوچک و بزرگ است. که دستهایمان رو به آسمان است و چشمهایمان در جستوجوی آبیِ زلالِ آسمان. چرا دنیا دستِ وحشیاش را از سرِ ما بر نمیدارد؟
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
