ch
Feedback
☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

前往频道在 Telegram

«خداوندا! مرا پاكيزه بپذير...» •نویسـندهٔ متـن‌هایِ طولانـی| متن‌ها کُپـی نیستند. •بدونِ صلوات کُپی نکنید| گرچه فوروارد بهتر است. • دورهمیِ کوچکِ غیرجدی‌: https://t.me/+7bGhUfdHZhw1ZTI0

显示更多
4 785
订阅者
-324 小时
+507
+2330
帖子存档
«یه عالمه گاو. یه عالمه گاوِ شیرده.»

- ترامپ امروز در کنست اسرائیل، از ترور دانشمندانِ هسته‌ای ایران توسط اسرائیل تقدیر و تعریف کرد. نتانیاهو از ترامپ بابتِ حمله به تاسیساتِ هسته‌ای و ترورِ حاج‌قاسم سلیمانی تشکر کرد. ترامپ گفت ایرانی‌ها خواهانِ توافق با من هستند! من دستم رو به سمتِ اون‌ها دراز می‌کنم، البته باید اسرائیل رو به رسمیت بشناسید، و درحالی‌که با افتخار می‌گفت «من سلاح‌های زیادی به اسرائیل دادم! سلاح‌هایی که تابحال اسمشون رو نشنیده بودم اما برای نتانیاهو فراهم کردم، اونم به خوبی ازشون استفاده کرد!» خطاب به ایران گفت دست از حمایت کردن از نیروهای نیابتی‌تون بردارید! ما ۲۲‌سال تمرین و تلاش کردیم تا هسته‌ایِ ایران رو نابود کنیم و نابودش کردیم. اما ترامپ نگفت درحالی‌که در هر سخنرانی و هر توییتش سه‌بار به نابود شدن توان هسته‌ای ایران اشاره می‌کنه؛ پس توافق بر سرِ چی؟ سر چیزی که نابود شده؟ اما جریانِ غربزدهٔ داخل ایران که به طرزِ چندش‌آوری دنبالِ جور کردن برنامهٔ دیدار رئیس‌جمهـور ایران با ترامپ در راهروهای سازمان‌ ملل بود و کماکان فکر می‌کنه ترامپ تاجریه که می‌شه باهاش مذاکره کرد؛ از تمام اراجیفِ ترامپ و نتانیاهو فقط یک چیز رو برایِ شما تیتر خواهد کرد: «ترامپ گفت من دستم رو برای توافق به سمت ایران دراز می‌کنم!» تا به همین ترتیب دوباره در ذهنِ مخاطب ولعِ مذاکره به هر قیمت رو ایجاد کنه. بدون اشاره به کارنامهٔ پر از جنایت و فریبِ این وحوش. تهوع‌آورید.

چه تصادف جالبی. همزمان با این‌که در داخلِ ایران زیباکلام‌ها و هم‌فکرانِ غرب‌گرای این جماعتِ همیشه در اشتباه؛ معتقدن که ایران نباید موشک و سلاح داشته باشه و اصلا هیچ نیازی به موشک نیست و پایانِ جنگِ ۱۲ روزه و درخواستِ آتش‌بس از سمتِ دشمن متجاوز هیچ ربطی به توان موشکی ایران نداشته و با گفتگو تموم شده؛ از اونور ترامپ می‌گه ایران بجای داشتنِ موشک و سلاح، چیزای دیگه بسازه، موشک می‌خواد چیکار؟ اینترنشنال هم که بازویِ فارسی‌زبانِ اسرائیله داره روی مضراتِ (!) موشک برای ایران مـوج‌سواری می‌کنه. یه فکری به حال این‌‌همه مخرج مشترک‌ داشتن با قاتلانِ هموطنانِ ما بکنید.

امشب برایِ صالح اشک ریختم. از روز اولِ جنگ، همهٔ زوایایی که از مقاومتِ غزه ثبت می‌کرد رو ‌می‌دیدم، همراهش گریه ‌می‌کردم، با «الحمدلله» گفتن‌های پی‌در‌پی‌ش شرمنده می‌شدم. لرزشِ صدا و اشکِ چشم‌هاش رو وقتی بینِ پیکر شهدا راه می‌رفت و گزارش می‌گرفت رو یادم نمی‌ره، اون‌شبِ بمباران بیمارستان المعمدانی. شادی و الله‌اکبر گفتن‌هاش رو از دیدنِ موشک‌هایِ ایران در وعده‌های صادق، لبیک نوشتن روی دیوار خرابه‌هایِ غزه خطاب به سیدحسن. امشب برای شهیدِ صالح، صالحِ شهید، سوختم، اشک ریختم… صالح الجعفراوی، خبرنگارِ معروف فلسطینی امشب توسطِ خائنانِ به‌ فلسطین و باندهایِ مزدورِ صهیونیست‌؛ شهید شد.

تصاویرِ بالا، چند فریم از هزاران فریمِ جنایت صهیونیست‌ها قبل از طوفان‌الاقصی‌ست! و تصاویرِ پایین، یک گوشه از صدها صحنهٔ بیداریِ جهانی بعد از طوفان‌الاقصی. تفاوت؟ شاید مثل خیلی‌ها فکر کنید همه‌چیز از ۷ اکتبر آغاز شده و بیش از ۷۵ سال جنایت رو کتمان کنید. شاید مثل خیلی‌ها تازه از ۷ اکتبر توجه‌تون به نقطه‌ای از جهان بنامِ فلسطین معطوف شده باشه. صفحاتِ تاریخِ جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطـین رو ورق بزنید. قبل از ۷ اکتبر، شما هزاران صحنه دلخراش‌تر از تصاویرِ بالایی رو می‌بینید؛ اما صحنه‌هایی شبیه به تصاویرِ پایین رو؟ قبل از ۷ اکتبر نمی‌بینید…

اون‌هایی ‌که اندازهٔ خوندن یه سورهٔ فتح، دعای توسل و دعای چهاردهم صحیفهٔ سجادیه به امرِ ولـی‌فقیه عمل نمی‌کنن و همین‌قدر هم برایِ مقاومت قدمـی برنمی‌دارن و نهایتِ کنـش‌گریِ فعالشون «خب که چی؟» گفتن به هر نوع اقدامیه؛ شبـانه‌روز در حالِ نق زدن به جانِ حزب‌الله و حماس و جبههٔ مقا‌ومتن. اوضاع جالبیه؛ البته همیشه همین‌طور بوده.

اسرائیل دشمنِ بشریت! این بخشی از سخنانِ امام خمینی(ره) در مرداد ۱۳۵۸ است. یعنی حدود ۴۶ سال پیش. امروز ۴۶ سال بعد از ایرادِ این سخنان؛ ملت‌های جهان متوجهِ حقیقی شده‌اند که دهه‌ها توسط لابی‌های غربی و صهیونیستی کتمان می‌شد. چشم و دلشان به روی حقیقی روشن شده که دهه‌ها وارونه جلوه داده می‌شد. هر روز در کشورهایِ جهان تظاهرات و تجمع و راهپیماییِ حمایت از فلسطین است؛ و ۴ دهه‌ست که در ایران روز قدس برگزار می‌شود. انصاراللهِ یمن دلیلِ غیرتِ شکوهمندش را اینطور عنوان می‌کند: «افکارِ امام‌خمینی(ره) از دلایلِ‌ اصلی ما برایِ دفاع از مستضعفین است. یقینِ ‌ما به ولایت‌ فقیه، امام‌خامنه‌ای‌ست.او کسی‌ است که محور مقاومت را تأسیس کرد و به برکتِ این مرد، در‌تاریکی‌ها از نورِ او روشنی می‌گیریم.» ولایت‌مداریِ سیدحسن و حزب‌اللهِ لبنان حول محور ولایت فقیه هم که زبانزد است. عکسِ سید حالا در دستانِ ازادگانِ جهان بالا می‌رود… خونِ شهدایِ ما، با خونِ مقاومت پیوند خورده. نامِ جمهوری‌اسلامی زیر سایهٔ انقلاب و به لطفِ خدا، در تاریخِ جبههٔ پرافتخارِ مقاومت همیشگی‌ست. آن‌هایی که جز کتمان و نِق زدن راهی نمی‌دانند؛ آدرسِ غلط به شما ندهند.

اسرائیل دشمنِ بشریت! این بخشی از سخنانِ امام خمینی(ره) در مرداد ۱۳۵۸ است. یعنی حدود ۴۶ سال پیش. امروز ۴۶ سال بعد از ایرادِ این سخنان؛ ملت‌های جهان متوجهِ حقیقی شده‌اند که دهه‌ها توسط لابی‌های غربی و صهیونیستی کتمان می‌شد. چشم و دلشان به روی حقیقی روشن شده که دهه‌ها وارونه جلوه داده می‌شد. هر روز در کشورهایِ جهان تظاهرات و تجمع و راهپیماییِ حمایت از فلسطین است؛ و ۴ دهه‌ست که در ایران روز قدس برگزار می‌شود. انصاراللهِ یمن دلیلِ غیرتِ شکوهمندش را اینطور عنوان می‌کند: «افکارِ امام‌خمینی(ره) از دلایلِ‌ اصلی ما برایِ دفاع از مستضعفین است. یقینِ ‌ما به ولایت‌ فقیه، امام‌خامنه‌ای‌ست.او کسی‌ است که محور مقاومت را تأسیس کرد و به برکتِ این مرد، در‌تاریکی‌ها از نورِ او روشنی می‌گیریم.» ولایت‌مداریِ سیدحسن و حزب‌اللهِ لبنان حور محور ولایت فقیه هم که زبانزد است. عکسِ سید حالا در دستانِ ازادگانِ جهان بالا می‌رود… خونِ شهدایِ ما، با خونِ مقاومت پیوند خورده. نامِ جمهوری‌اسلامی زیر سایهٔ انقلاب و به لطفِ خدا، در تاریخِ جبههٔ پرافتخارِ مقاومت همیشگی‌ست. آن‌هایی که جز کتمان و نِق زدن راهی نمی‌دانند؛ آدرسِ غلط به شما ندهند.

امروز حوادثِ عالم با سرعتِ سرسـام‌آوری درحال اتفاق افتادنه؛ این سرعتِ حوادث اقتضا می‌کنه که هرکسی که خودش رو متأثر از این حوادث می‌دونه؛ جایگاهِ خودش رو مشخص کنه… کاروان صمود، یک نمونهٔ قابل دفاع از اتحادِ جهانی ملّت‌ها در آخرالزمان. و جهان درحالِ تشکیل «امّت‌‌ واحده»ای‌‌ که قرآن ازش یاد می‌کنه! • استاد شجاعی| پیشنهادِ به‌موقع!✨

این‌روزها صُمود خیلی درگیرم کرده. بیشتر از قبل. همش بهش فکر می‌کنم. وقتی تکه‌های پازل رو کنارِ هم می‌ذارم و از نمای دورتر به ماجرا نگاه می‌کنم، جز یک مسیرِ متصل به اون ندایِ واحد نهایی، چیزی نمی‌بینم. با تمام سختی‌هاش. ده‌ها ساله که در فلسطین کشتار و پاکسازیِ قومی و قتل و غصب و ترور در حالِ انجامه؛ اما هیچ دوربینی روی این نقطه از جهان زوم نبود. هیچکس نمی‌دونست در غزه چه اتفاقی افتاد، و در صبرا و شتیلا هزاران انسان چطور کشته شدن. هیچکس نمی‌دونست بر سرِ دختران نوجوان روستای طنطورة چی اومد؛ وقتی نظامیان صهیونیستی بصورت گروهی بهشون حمله و تجاوز کردن. کسی خبر نداشت که در دیریاسین؛ بیش از ۲۵۰ نفر از اهالیِ روستا چطور قتل‌عام شدن. چشم‌ها از دیدنِ ده‌ها سال جنایت کور بود! از دیدنِ کشتار کفرقاسم عاجز بود. کسی از دلِ اروپا، از دلِ امریکا، حواسش به این نقطه از جهان نبود و کمتر کسی می‌‌فهمید چرا «اسرائیل یک غدهٔ سرطانی‌ست»، سال‌هاست در این نقطه از جهان یک نسل‌کشی، یک محاصره، یک کشتار، یک دزدی در جریانه! اما کسی نمی‌دونست… حالا بعد از طوفان‌الاقصی؛ هر روز نگاه‌های بیشتری به این نقطهٔ جهان معطوف می‌شه. هر روز آدم‌های بیشتری از آرامش و زندگی‌شون می‌زنن تا به‌هرنحوی از این مظلومیت دفاع کنن. کفِ اروپا، امریکا، از هر دین و مذهبی! امروز دفاع از مظلوم فقط منحصر در جبههٔ مقاومتِ ایران و انصارالله و حزب‌الله نیست؛ بلکه آزادگان دنیا به جبههٔ مقاومت پیوستن. روزِ قدسی که امام(ره) پایه‌گذاری کرد؛ نزدیک به دوساله هر روز در خیابان‌های کشورهای جهان در حال برگزاریه. از یمن تا ایتالیا! شاید اگر ده سال پیش به من می‌گفتن که روزی قراره آرمانِ فلسطین، جهانی بشه و میلیون‌ها انسان از کشورهای جهان برای این آرمان کفِ خیابان بیان؛ باورم نمی‌شد. اگر می‌گفتن مظلومیت و ایمانِ غزه؛ آتئیست‌هارو به خوندنِ قرآن مشتاق می‌کنه، اروپایی‌ها و امریکایی‌ها رو به خوندنِ سرود «سلام یامهدی» می‌کشونه، کف خیابان‌هایِ کانادا قرآن پخش می‌شه و صدها انسان رویِ دریا در حال حرکت به سمتِ غزه خواهند بود؛ باورم نمی‌شد. اگر می‌گفتن که ملت‌های غیرمسلمان، به دولت‌ها برای به رسمیت شناختنِ فلسطین فشار خواهند آورد، باورم نمی‌شد! اگر می‌گفتن «مرگ بر امریکا و اسرائیل» به دلِ اروپا و امریکا می‌رسه درحالی‌که دولت‌های به ظاهر مسلمانِ عربی، چیزی بجز عافیت‌طلبی برای عرضه ندارن باورم نمی‌شد! و اگر می‌گفتن حرکتی شبیه به ناوگان صُمود به راه خواهد افتاد و یک جریان رو کلید خواهد زد… عقل به من می‌گه اگر در حینِ تحلیل‌ها و نگاه‌ها و خوف و رَجاء‌ها از سنتِ الهی غافل باشم؛ حتی با بهترین داده‌ها و بالاترین سطحِ تحلیل؛ به حقیقت نمی‌رسیم. این حقیقت که «دریا برای فرعون امن نخواهد شد! خدا فرعون را یکبارِ دیگر غرق خواهد کرد.»

هر نوع جنایت‌ و توحّشی در کلکسیونِ این وحوش صهیونیست پیدا می‌شه! صهیونیست‌ها گرتا تونبرگ رو از موهاش کشیدن و مجبورش کردن روی زمین بخزه و پرچمِ نحس اسرائیل رو ببوسه؛ بیش از ۳۲ ساعت به اعضای ناوگان صُمود آب ندادن، با سگ بیدارشون می‌کردن و بالاسرشون با تک‌ تیرانداز حضور داشتن؛ وزیر امنیتشون هم بهشون گفته شما تروریست هستید و باید شبیه تروریست‌ها باهاتون رفتار بشه! چرا؟ چون اینهمه انسان جمع شدن تا قحطیِ ساختهٔ دست اسرائیل در غزه رو بشکنن و به آدم‌های اونجا غذا برسونن. در این دنیای وارونه، بجز دولت‌های غربی و بی‌غیرتانِ عربی؛ فقط پهلوی‌چی‌ها سنگِ این وحشی‌ها رو به سینه می‌زنن و شدن سگِ پاسوختهٔ اسرائیل، هرجایی که پرچم شیر و خورشیده؛ پرچم اسرائیل هم هست! لعنت به هرکسی که حامیِ این قاتل‌هاست، به هرکسی که ساکته، به هرکسی که به هرنحو و با هر توجیهی مالهٔ این وحوش رو می‌کشه…

• گوشه‌ای از راهپیمایی‌های جهانیِ روزهای اخیر، در بیش از پانزده کشورِ جهان! محور؟ همبستگی با غزه، فلسطین و صُمود؛ و اعلام انزجار و تنفر نسبت به منفورترین رژیم جهان، رژیم اسرائیل. علت؟ اَعمال رژیم صهیونیستی، از تحمیل گرسنگی به مردم غزه و نسل‌کشی و کودک‌کشیِ مستمر، تا توقیف کاروان جهانیِ صُمود؛ کاروانی که حامل کمک‌های بشردوستانه (اعم از دارو، شیرخشک و...) برای غزه بود و نمایندگانی از سراسر جهان داشت. آتش خشم و نفرت از اسرائیل، روز به روز شعله‌ورتر و گسترده‌تر می‌شود... #صمود

Repost from عشقه ‌🎒
قُلْ لِلَّذِينَ كَفَرُوا سَتُغْلَبُونَ وَتُحْشَرُونَ إِلَىٰ جَهَنَّمَ ۚ وَبِئْسَ الْمِهَادُ پ.ن: این‌روزا با دیدن صحنه‌های گوناگونِ حق‌طلبی در دنیا، شگفت‌زده می‌شم. اینجا تورنتو، کاناداست ‌

در‌حالی‌که فعالانِ آزادهٔ ناوگان صُمود تحت بازداشت و اسارتِ صهیونیست‌ها دارن به زندان‌های اسرائیل منتقل می‌شن؛ وزیر امنیت داخلی اسرائیل اون‌ها رو «تروریست» می‌دونه! احمقانه‌ترین چیزی که امروز می‌تونید بشنوید… ‌وحوشـی که هزاران زن و بچه و انسـان رو در طیِ دهه‌ها جنایت و دزدی؛ به قتل رسوندن، گرسنگی دادن، ویران کردن، علناً ترور کردن، تجاوز کردن، شکنجه کردن و تحتِ شدیدترین حمایت‌های مالی و نظامی از طرف امریکایی‌ها قرار دارن؛ تروریست نیستن و در این لوایحِ مبارزه با تامین مالیِ تروریسمِ ساختهٔ دستِ غربی‌ها اشاره‌ای بهشون نمی‌شه؛ اما انسان‌های آزاده‌ای که از بیش از ۴۴ کشورِ جهان برای کودکان غزه دارو و غذا می‌بردن؛ تروریست محسوب می‌شن، بهشون حمله می‌شه، ربوده می‌شن و به شکنجه‌گاه‌های اسرائیلی منتقل می‌شن. فلسطین به جرمِ دفاع از خانهٔ خودش تروریسته! انصارالله و سپاه و ناوگانِ جهانی صُمود هم به جرمِ دفاع از انسانیت، دفاع از مظلوم! همه تروریست‌اند بجز عاملانِ اصلی ترور‌ها، خون‌ریزی‌ها، جنگ‌ها و نسل‌کشی‌ها. «دموکراسیِ» مطلوبِ زیباکلام به فریادِ این دنیای وارونه نمی‌رسه؟ نمی‌گه جرمِ ناوگان صُمود چیه؟

کسایی‌که می‌رن پیشِ امام‌رضا، یه عده‌شون رو امام انتخاب می‌کنن و تحویلِ حضرت‌ معصومه می‌دن؛ چرا؟ تا تحتِ پرورش و تربیتِ ویژهٔ خانم باشن.. «که ما بیمهٔ دعایِ فرزندانِ موسـی‌بن‌جعفــر(ع)ایم..»🤍

زیباکلام‌ها در فهم این بدیهیات دچارِ مشکلن. همین بدیهیاتی که مجید واشقانی بعنوان یک بازیگر، داره با یک ادبیاتِ کاملا ساده و باتوجه به تحولاتِ جهان می‌گه. دنیای ذهنی زیباکلام‌ها همین‌قدر فانتزی و محدوده! همین‌قدر دور از واقعیت، غرق در توهّم و هوچی‌گر. یه خطِ فانتزی و گوگولی رو بعنوان یک قاعده در ذهن دارن، و همه‌چیز رو بر اساسِ همون می‌چینن! از نظر اینا، ایران که آغازگر هیچ جنگی نبوده،‌ تحت شدیدترین نظارت‌های بین‌المللی بوده، سلاح هسته‌ای نداشته، به همهٔ توافقات و تعهدات پاییند بوده، باعث هیچ کشتار و نسل‌کشی‌ای در جهان نبوده، در منطقهٔ خودش و بدونِ لشکرکشی به جایی در حالِ زیستنه، عامل تنش محسوب می‌شه! نه امریکا و اسرائیل. چرا؟ چون از نظر اینا «غرب» و هرچه که متعلق به غربه؛ نباید مقصر شناخته بشه! حتی اسرائیل با داشتن هزاران کلاهک اتمی و با‌وجود سال‌ها جنایت از هر اتهامی تبرئه‌ می‌شه، حتی اگه به هیچ خطِ‌قرمزی پایبند نباشه. چون «دموکراسیِ» مدنظرِ زیباکلام‌ها در حقِ وتوی امریکایی علیه قطعنامه‌های آتش‌بس نهفته. قاعدهٔ حقیرانهٔ ذهن اینا همینه. این ذهنیتِ استاد دانشگاه، دیپلمات، سیاستمدار و تحلیلگرانِ این جریانه!

[شاید حاوی کمی اسپویل!!] برنامهٔ مجید واشقانی با صادق زیباکلام رو توی یوتیوب دیدم. و باید بگم می‌تونم زیباکلام رو بعنوانِ یکی از نمادهای بلاهتِ مدرن معرفی کنم. کسی که سالها کرسیِ تدریس دانشگاه رو عملاً «اشغال» کرده و متاسفانه حالا بعنوان استاد علوم سیاسی شناخته می‌شه! اما دریغ از ذره‌ای فهمِ سیاست. دریغ از ذره‌ای فهمِ اقتضائاتِ جهان بین‌الملل. دریغ از ذره‌ای قدرتِ تحلیل. بدون اغراق می‌گم: فردی مدام در توهّم، با اطلاعاتِ کاملاً غلط تاریخی، پر از سفسطه، استدلال‌های فوق‌العاده سطحی و نخ‌نما. کسی که عملا می‌گه ما نیازی به موشک و تسلیحاتِ نظامی نداریم؛ امنیت با سلاح و موشک تامین نخواهد شد! اصلا امنیت چه ربطی به موشک داره؟ تقصیرِ ایران بوده که اسرائیل بهش حمله کرده. ایران سیاستش رو عوض کنه تا اسرائیل بهش حمله نکنه! یعنی جنگِ ۱۲ روزه رو دید و اینارو گفت. دفاعِ تمام‌قدِ ایران رو در برابر دو قدرتِ اتمی دید و اینارو گفت! تاثیر قدرت دفاعی و موشکی بر «امنیت» رو دید و اینارو گفت! بدون توجه به حملهٔ اسرائیل به سوریهٔ آزادِ جولانیِ تحت تربیتِ غرب، حمله به قطر، تونس، تهدیدِ ترکیه، تهدید به ایجاد اسرائیل‌ بزرگ و تصرفِ کشورهای‌منطقه! بدون‌‌ اشاره به حملهٔ امریکا به عراق، افغانستان، لیبی، سوریه و قتلِ میلیون‌ها غیرنظامی! و حتی بدونِ توجه به جنگ روسیه و اوکراین! شاید سخنگویِ رسمیِ ارتش اسرائیل هم نتونه این‌طور سلسله‌وار و تمیز مزخرف ببافه. واشقانی می‌گه این چه منطقیه که شما داری؟ می‌گی نحوهٔ چیدمانِ مبل داخل خونه‌ات، مهم‌تر از ایجاد حفاظِ مطمئن و دربِ ضدسرقته؟! مردم اگر موشک‌های جمهوری اسلامی رو نمی‌دیدن؛ چطور می‌موندن؟! و چیزی که جالبه اینه؛ استدلال‌ها و سوالاتِ مجید واشقانی بعنوانِ یک بازیگر در راستای اثبات لزومِ داشتن موشک و قدرتِ نظامی؛ به واقعیت نزدیک‌تر بود تا این اقای استاد دانشگاه! و این یعنی این فرد در کلاس‌هایی تحت عنوان رشتهٔ علوم سیاسی، سال‌ها به دانشجوها توهّم فروخت! سال‌ها کلاس‌های دانشگاهی جمهوری اسلامی، در اختیارِ توهّم‌فروشی‌های این افراد بوده و باز از نبودِ آزادیِ بیان حرف می‌زنن. وقتی این جنگ نتونست این‌ها رو بیدار کنه؛ لگدِ چکمهٔ دشمن بیخ گوششون و دقیقاً داخل خونهٔ خوشگل چیدمان‌شده‌شون هم بیدارشون نمی‌کنه. خواب اینا عمدیه. خواب دوست دارن. مغزهای کوچکِ خواب‌زده.

یه تیکه از صحبت‌های زیباکلام رو دیدم که می‌گفت تقصیر جمهوری اسلامی بود که اسرائیل بهش حمله کرد! جمهوری‌‌اسلامی خطرِ بالقوه‌ست برای اسرائیل! این فیلم ورود نظامیانِ دزد اسرائیلی به کشتی فلوریداست -از کشتی‌های ناوگان صمود- با اسلحه در حال ربایشِ اعضای این کشتی. از زیباکلام بپرسید تقصیرِ ساکنان ناوگان صُمود چیه که مورد حمله واقع شدن؟ این‌که در جهان بیانیه‌هایِ بی‌اثر، روز‌هاست روی دریا در حال حرکت به سمت غزه‌ان؟ نه با اسلحه، بلکه با شیر خشک، دارو، غذا. شکستن محاصره و قحطیِ بچه‌های غزه هم خطر بالقوه‌ست؟ تقصیرِ کودکان غزه چیه؟ کودکان غزه هم نظامی‌ان یا خطرِ بالقوه؟ خبرنگاران بین‌المللی حاضر در غزه که ازشون تکه‌های بدن جا موند، خطر بالقوه‌ بودن؟ مگه جز عمل به رسالتِ خبر، کاری کرده بودن؟ مگه نا‌وگان صُمود، جز عمل به رسالتِ انسانیت، کاری کرده بود؟

«صُمود» اسم آهنگِ جدید حامد زمانی‌؛ بعد از سال‌ها دوری. صُمود، نام کاروانی‌ست بین‌المللی! با حضور نمایندگانی از بیش از ۴۴ کشور دنیا، فعالین سیاسی، رسانه‌ای و بازیگران و… بیش از ۵۰ کشتی، روزهاست به سمت غزه در حرکت‌اند تا علیرغم تهدیدِ وحوش صهیونیستی؛ این محاصرهٔ چندساله رو بشکنن و به مردمِ غزه کمک‌رسانی کنن. بارها مورد تهدید قرار گرفتن، در بندری در تونس با پهپاد اسرائیلی مورد حمله واقع شدن، اعلام کردن ما ‌چیزی نمی‌ترسیم و به مسیر خودمون ادامه خواهیم داد... و حالا با دستور مستقیم نتانیاهو، به جرمِ قدم برداشتن برای رفع گرسنگیِ کودکان غزه، به جرمِ تامین شیرخشک و دارو و غذا؛ توسط نظامیانِ کودک‌کش اسرائیلی توقیف و اعضای اون بازداشت شدن و مورد آزار قرار گرفتن. به جرمِ غیرت برای انسانیت. اما؛ فارغ از هر قضاوت و نظری که احتمالاً قراره دربارهٔ حامد زمانی گفته بشه؛ من هنوزم در حوزهٔ موسیقیِ ارزش‌محور، آثاری به خوبیِ آثار حامد زمانی نشنیدم و هنوزم آهنگ‌هاش انتخابمه. خوشحالم که با این آهنگ برگشت.✨