fa
Feedback
☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

رفتن به کانال در Telegram

«خداوندا! مرا پاكيزه بپذير...» •نویسـندهٔ متـن‌هایِ طولانـی| متن‌ها کُپـی نیستند. •بدونِ صلوات کُپی نکنید| گرچه فوروارد بهتر است. • دورهمیِ کوچکِ غیرجدی‌: https://t.me/+7bGhUfdHZhw1ZTI0

نمایش بیشتر
4 788
مشترکین
+324 ساعت
+567 روز
+2630 روز
آرشیو پست ها
- دانندهٔ الفبای مذاکره فقط خودت. طبق الفبایِ مذاکره‌ت تو رآکتور اراک سیمان ریختن، هسته‌ای رو تا تعطیلی بردن. بعد طبق الفبای مذاکره «تعلیقِ تحریم» رو «لغو» جا زدی، از فرانچسکو رونمایی کردی، مکانیسمِ ماشه رو انکار کردی، اطمینان دادی امریکا نمی‌تونه از برجام خارج بشه، از طرف هیچ تضمینی نگرفتی، با همین الفبای مذاکره‌ت مکانیسمِ ماشه رو قبول کردی و یک جهان رو از پذیرشِ این شرطِ ترکمانچای‌طور شگفت‌زده کردی. یک‌دهه کشور رو معطل چیزی کردی که تحریم‌ها رو نه تنها رفع نکرد؛ بیشتر هم کرد، وسطِ همون مذاکره دشمن حمله کرد، چون وسطِ مذاکره الفبایِ «فریبِ دشمن» رو فراموش کردی، طرفِ مذاکره فرمانده‌ها و مردم و دانشمندهای هسته‌ای‌مون رو شهید کرد، می‌گی مذاکره چارهٔ کاره؟ طرف برای همون مذاکره سرِ قرار نیومد، اگر لطف خدا و تدبیرِ رهبری برایِ صنعتِ موشکی و نظامی ایران نبود؛ توام نمی‌تونستی امروز حرف از الفبای مذاکره بزنی و دربارهٔ «ضرورتِ مذاکرهٔ مستقیم و چندوجهی(!) با امریکا» به تکرارِ تز‌هایِ نخ‌نما شده‌ا‌ت که هنوز جای قبلی‌هاش درد می‌کنه ادامه بدی استاد. نمی‌تونستی باز یه گوشِ مفت گیر بیاری و منافعِ ملی مملکت رو بازیچهٔ توهّماتت بکنی. کی به تو این اختیار و اجازه رو داده دربارهٔ مذاکرهٔ چندوجهی با امریکا حرف بزنی؟ کدوم وجهِ منافع ملی از شرِّ این الفبای مذاکره‌ در امان مونده؟ تهِ آموزش الفبای مذاکره علیرغم همهٔ امتیازهایی که دادی و خط‌قرمز‌هایی که رعایت نکردی؛ امتیازِ فوق‌العاده درخشانِ «تقریباً هیچ» تحویلت دادن. تو دیگه کی بودی؟ تو دیگه کی هستی؟ کجا زیست می‌کنی؟ در دنیای تو ساعت چنده؟ چقدر عجیبی. چرا سکوت نمی‌کنی؟ چرا بجایِ این‌که هر دفعه جلوی یکی بشینی و به هرچیزی چنگ بزنی و انقدر هَم بزنی و هی گندش دربیاد؛ نمی‌خوای بفهمی که داری اشتباه می‌زنی؟

- فکر کن! دقیقاً روزی که لاریجانی به روسیه رفت و حاملِ پیام رهبری برای پوتین بود. همزمان با اینکه ایران، چین و روسیه نامهٔ مشترک دربارهٔ پایان قطعنامهٔ ۲۲۳۱ و اتمام برجام به سازمان ملل دادن. بعد از دفاعیاتِ نماینده چین و روسیه از پایبندی ایران به تعهداتش در برابرِ اسنپ‌بکی که اروپایی‌ها به تبعیت از امریکا فعال کردن. کدوم اسنپ‌بک؟ همونی‌که ظریف می‌گفت شیب؟ بام؟ وجود ندارد! اینایی‌که روابطِ دیپلماتیک با متحدین رو در این تحولاتِ منطقه شبیه یه رابطهٔ خیابونیِ یه‌شبه فرض می‌کنن؛ برای ما حرف از زبانِ دنیا می‌زدن. هرجور حساب کنی این سبک‌مغزیِ عامدانه تفاوتِ فاحشی با یه حماقت سهوی داره. چه می‌کنه این غرب‌زدگی و منفعت‌طلبی.

یکی بینِ بغضِ زائرا کنار مزارت؛ فاتحه خوند و گفت «خستهٔ راه نباشی سید». قشنگ گفت. یادم افتاد دو‌سال و نیم استراحت نداشتی. هیچ
+1
یکی بینِ بغضِ زائرا کنار مزارت؛ فاتحه خوند و گفت «خستهٔ راه نباشی سید». قشنگ گفت. یادم افتاد دو‌سال و نیم استراحت نداشتی. هیچ جمعه‌ای رو تو تعطیلات و پشتِ میزنشین نبودی. دو سال و نیم کارهایی رو کردی که اگه هرکسی جایِ تو بود، اندازهٔ ده تا دورهٔ دیگه می‌تونست با کارهای کرده‌اش پز بده و عکس و بیلبورد پر کنه. اما تو نکردی. با اینکه هزارتا عکس کنارِ آدم‌هایی داشتی که حتی فرماندار از نزدیک ندیده بودن! یک‌بار نیومدی بگی یک‌دهه تعطیلی، کرونا، قطعیِ برق، کارخانه‌هایِ تعطیل و نیمه‌تعطیل، پروژه‌هایِ افتتاح‌نشده و نصفه‌نیمه و … بهت رسید! یک‌بار نگفتی گیریم، گرفتاریم. نگفتی و رفتی. با عکسِ تفریح‌ ادایِ کار کردن درنیاوردی! بدترین تهمت‌ها و زخم‌زبون‌هارو بهت زدن، هیچی نگفتی و رفتی. بهت دروغ بستن که داری از اسم امام‌رضا سوءاستفاده می‌کنی! اما بعدِ رفتنت، اسمت گره خورد به اسمِ امام‌رضا. عکست هم همین‌طور. تو نخواستی هیچ‌وقت عکست بره رو بیلبوردها، ولی حالا عکست رفته همسایگیِ ضریح امام‌رضا. خودِ آقا خواست بهت عزت بده. غم‌ات موندگاره تو دلم. از‌ روزی که اولین نامردی‌هارو در حقت کردن، تا همین امروز که رفتم بغلِ امام‌رضا.

تو خوش‌‌آهنگ‌ترین آوایِ دنیایی. از اونا که خدا فقط یکی آورده رو زمین. می‌دونی که چقدر خوش‌حالی‌ و خوشبختیت کنارِ کسی که قراره
+1
تو خوش‌‌آهنگ‌ترین آوایِ دنیایی. از اونا که خدا فقط یکی آورده رو زمین. می‌دونی که چقدر خوش‌حالی‌ و خوشبختیت کنارِ کسی که قراره فرشتهٔ نگهبان قلبِ معصومِت باشه؛ دعامه! خوب و خوش‌بخت بمون! چشم‌هات همیشه بخنده. به حقِ امام‌رضا(ع) که صحن و سَراش شاهدِ یکی‌ شدن‌تون بود. لاحول‌ولاقوه‌الابالله.✨🤍

تو خوش‌‌آهنگ‌ترین آوایِ دنیایی. از اون‌ها که خدا فقط یکی آورده رو زمین. می‌دونی که خوش‌حالی‌ و خوشبختیت کنارِ کسی که قراره فر
تو خوش‌‌آهنگ‌ترین آوایِ دنیایی. از اون‌ها که خدا فقط یکی آورده رو زمین. می‌دونی که خوش‌حالی‌ و خوشبختیت کنارِ کسی که قراره فرشتهٔ نگهبان قلبِ معصوم‌ت باشه؛ چقدر دعامه! خوب و خوش‌بخت بمون! چشم‌هات همیشه بخنده. به حقِ امام‌رضـایی صحـن و سَراش شاهدِ یکی‌ شدن‌تون بود. لاحول‌ولاقوه‌الابالله.✨🤍

مثلِ آن شیشه که در همهمـهٔ باد شکست؛ ناگهان باز دلم یادِ تو افتاد، شکست، شکست، شکست…

چه کنیم با جامعه ای که کتاب نمیخواند اما پر از نظرات متخصصانه است!

- این چندمین‌باره که دکتر زادبر رو انقدر عصبانی از وضعیتِ افاضاتِ تاریخیِ غیرمتخصصانِ متخصص‌نما می‌بینیم. وضعیت جوریه که هرکسی که تریبونی در اختیار داره؛ تبدیل شده به استاد و تحلیلگر و تاریخ‌دان. بدونِ هیچ تخصصی!

شبیه روز بازگشت آزادگانِ ایران در سال ۶۹. هر قاب و لحظه‌ای که از آزادی اسرای فلسطینی می‌بینم احساسم ترکیبی از غم، رنج، و شکوهِ مقاومته. و گاهی بیش از ۲۰ سال اسارت. در شکنجه‌گاه‌هایی که صدای نگرانی هیچ نهاد حقوق‌بشری رو بلند نکرد. یکی از اسرا می‌گفت اونچه که به ما در این زندان‌ها گذشت؛ بخدا قسم اگر بینِ نیمی از امتِ اسلامی تقسیم می‌شد؛ باز هم تحمل‌کردنی نبود… وای بر این دولت‌ها! وای بر این سیرک‌های بین‌المللیِ بردهٔ وتو کننده‌ها. بغض می‌کنم از دردهای گفته و نگفته! از چهره‌های تکیده. تن‌هایِ خسته. امیدوار می‌شم از دیدن و جوانه‌زدنِ صدها ‌سنوار. از پایداری مقاومت. از ریشه زدنِ مجاهدانی که قرارِ دشمن بر نابودی‌شون بود؛ اما حالا نحیف ولی استوار، به «وطن» برمی‌گردن، به جایی که بهش تعلق دارن. به جایی که به اون‌ها تعلق داره. زخمی اما زنده! تا باز سنوار برآید از آن خاک! از فریادِ مقاومت از قلبِ جهان. از آینده‌ای که کلماتِ شهیدِ صالح جعفراوی ساخت، و قاب‌هایی که أنس شریف بست… اَللّهُمَّ رُدَّ کُلَّ غَریبٍ، اَللّهُمَّ فُکَّ کُلَّ اَسیرٍ، اَللّهُمَّ اَصْلِحْ کُلَّ فاسِدٍ مِنْ اُمُورِ المسلمین.

حاج‌آقا قمی، تو مراسم تشییع مرحوم آقای کاسبی می‌گفت: «ایشون تو همون حالِ‌ کسالتِ سخت و سنگینی که داشتن، هم با محبّت بودن، هم حواس‌جمع. خبر شهادتِ آقا سیدحسن نصرالله رو که شنیدن، پیگیر شدن و پیدام کردن که بگن این هدیه‌ای که به من دادی رو چطور برگردونم؟ من چون ایشون برام عزیز بود، برای همین انگشتری که از آقا‌سید هدیه گرفته بودم رو با اشتیاق و افتخار تقدیمشون کرده بودم. ایشون گفتن حالا آقا‌سید رفته، ارزش این انگشتر بیشتر شده و شما نمی‌تونید مثلِ اون رو بگیرید و می‌خوم اینو بهتون برگردونم. که من در جواب گفتم این هدیه باید پیشِ یه خوش‌ غیرت باشه، پیش شما بمونه...» همیشه رفتنِ آدم‌‌حسابی‌های «خوش‌غیرت» غمگینم می‌کنه. برای این هنرمند خوش‌غیرت نماز لیلة‌الدفن بخونیم، خدا رحمتت کنه آقا رحمانِ سه در چهار! خمارِ چشم‌های خمارِ سردار… • محمد کاسبی فرزندِ مراد
در رکعت اول بعد از سورهٔ حمد، یک مرتبه آیة‌الکرسی. در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره قدر. و بعد از سلام نماز بگوید: «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمدٍ وَ آلِ مُحمدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ محمد اِبنِ مراد»

۱- مصر از ایران برای شرکت در نشست شرم‌الشیخ دعوت کرد، ایران این دعوت رو بخاطرِ حضور امریکا -عنصرِ متجاوز- رد کرد. صدایِ همون همیشگی‌ها دراومد که ایران باید در این نشست شرکت کنه و این یه فرصتی برای کاهش تنش‌هاست و کافیه با ترامپ دیدار کنیم و احتمالاً قصهٔ «تحریم‌ها بالمرهٔ رفع می‌شن و یه چیزی هم اون وسط تضمینه و چرخِ اقتصاد و سانتریفیوژ باهم می‌چرخه و داداشی می‌شیم و اینا.» ۲- می‌گفتن باید بینِ امریکا و اسرائیل شکاف ایجاد کرد و ازش بهره برد! دل و قلوه دادنِ توهّم‌آلود بین نتانیاهو و ترامپ امروز در اسرائیل هم پاسخی به این ایدهٔ همون همیشگی‌ها بود. چیزی شبیه به ایدهٔ «بین امریکا و اروپا شکاف ایجاد کردیم» که فرمونِ سیاست‌خارجه رو سال‌ها دستش گرفت! اما ماجرای برجام و مکانیسم‌ماشه مصداق ‌بارزِ دنباله‌رویِ اروپا از امریکا بود. مثلِ حمایتِ کاملِ امریکا از اسرائیل بعنوان نیروی نیابتی و پادگانِ نظامی‌ش در منطقه. خلاصه؛ این موارد، فقط دو نمونه از سطح تحلیلِ غرب‌گراها از تحولات جهانه که امروز رخ داد. ثانیهٔ ۵ این ویدیوی ترامپ و السیسی احتمالاً یکی از امتیاز‌های نهفتهٔ مدنظر غربگراها در این نشست بود :) ای‌بابا.

«یه عالمه گاو. یه عالمه گاوِ شیرده.»

- ترامپ امروز در کنست اسرائیل، از ترور دانشمندانِ هسته‌ای ایران توسط اسرائیل تقدیر و تعریف کرد. نتانیاهو از ترامپ بابتِ حمله به تاسیساتِ هسته‌ای و ترورِ حاج‌قاسم سلیمانی تشکر کرد. ترامپ گفت ایرانی‌ها خواهانِ توافق با من هستند! من دستم رو به سمتِ اون‌ها دراز می‌کنم، البته باید اسرائیل رو به رسمیت بشناسید، و درحالی‌که با افتخار می‌گفت «من سلاح‌های زیادی به اسرائیل دادم! سلاح‌هایی که تابحال اسمشون رو نشنیده بودم اما برای نتانیاهو فراهم کردم، اونم به خوبی ازشون استفاده کرد!» خطاب به ایران گفت دست از حمایت کردن از نیروهای نیابتی‌تون بردارید! ما ۲۲‌سال تمرین و تلاش کردیم تا هسته‌ایِ ایران رو نابود کنیم و نابودش کردیم. اما ترامپ نگفت درحالی‌که در هر سخنرانی و هر توییتش سه‌بار به نابود شدن توان هسته‌ای ایران اشاره می‌کنه؛ پس توافق بر سرِ چی؟ سر چیزی که نابود شده؟ اما جریانِ غربزدهٔ داخل ایران که به طرزِ چندش‌آوری دنبالِ جور کردن برنامهٔ دیدار رئیس‌جمهـور ایران با ترامپ در راهروهای سازمان‌ ملل بود و کماکان فکر می‌کنه ترامپ تاجریه که می‌شه باهاش مذاکره کرد؛ از تمام اراجیفِ ترامپ و نتانیاهو فقط یک چیز رو برایِ شما تیتر خواهد کرد: «ترامپ گفت من دستم رو برای توافق به سمت ایران دراز می‌کنم!» تا به همین ترتیب دوباره در ذهنِ مخاطب ولعِ مذاکره به هر قیمت رو ایجاد کنه. بدون اشاره به کارنامهٔ پر از جنایت و فریبِ این وحوش. تهوع‌آورید.

چه تصادف جالبی. همزمان با این‌که در داخلِ ایران زیباکلام‌ها و هم‌فکرانِ غرب‌گرای این جماعتِ همیشه در اشتباه؛ معتقدن که ایران نباید موشک و سلاح داشته باشه و اصلا هیچ نیازی به موشک نیست و پایانِ جنگِ ۱۲ روزه و درخواستِ آتش‌بس از سمتِ دشمن متجاوز هیچ ربطی به توان موشکی ایران نداشته و با گفتگو تموم شده؛ از اونور ترامپ می‌گه ایران بجای داشتنِ موشک و سلاح، چیزای دیگه بسازه، موشک می‌خواد چیکار؟ اینترنشنال هم که بازویِ فارسی‌زبانِ اسرائیله داره روی مضراتِ (!) موشک برای ایران مـوج‌سواری می‌کنه. یه فکری به حال این‌‌همه مخرج مشترک‌ داشتن با قاتلانِ هموطنانِ ما بکنید.

امشب برایِ صالح اشک ریختم. از روز اولِ جنگ، همهٔ زوایایی که از مقاومتِ غزه ثبت می‌کرد رو ‌می‌دیدم، همراهش گریه ‌می‌کردم، با «الحمدلله» گفتن‌های پی‌در‌پی‌ش شرمنده می‌شدم. لرزشِ صدا و اشکِ چشم‌هاش رو وقتی بینِ پیکر شهدا راه می‌رفت و گزارش می‌گرفت رو یادم نمی‌ره، اون‌شبِ بمباران بیمارستان المعمدانی. شادی و الله‌اکبر گفتن‌هاش رو از دیدنِ موشک‌هایِ ایران در وعده‌های صادق، لبیک نوشتن روی دیوار خرابه‌هایِ غزه خطاب به سیدحسن. امشب برای شهیدِ صالح، صالحِ شهید، سوختم، اشک ریختم… صالح الجعفراوی، خبرنگارِ معروف فلسطینی امشب توسطِ خائنانِ به‌ فلسطین و باندهایِ مزدورِ صهیونیست‌؛ شهید شد.

تصاویرِ بالا، چند فریم از هزاران فریمِ جنایت صهیونیست‌ها قبل از طوفان‌الاقصی‌ست! و تصاویرِ پایین، یک گوشه از صدها صحنهٔ بیداریِ جهانی بعد از طوفان‌الاقصی. تفاوت؟ شاید مثل خیلی‌ها فکر کنید همه‌چیز از ۷ اکتبر آغاز شده و بیش از ۷۵ سال جنایت رو کتمان کنید. شاید مثل خیلی‌ها تازه از ۷ اکتبر توجه‌تون به نقطه‌ای از جهان بنامِ فلسطین معطوف شده باشه. صفحاتِ تاریخِ جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطـین رو ورق بزنید. قبل از ۷ اکتبر، شما هزاران صحنه دلخراش‌تر از تصاویرِ بالایی رو می‌بینید؛ اما صحنه‌هایی شبیه به تصاویرِ پایین رو؟ قبل از ۷ اکتبر نمی‌بینید…

اون‌هایی ‌که اندازهٔ خوندن یه سورهٔ فتح، دعای توسل و دعای چهاردهم صحیفهٔ سجادیه به امرِ ولـی‌فقیه عمل نمی‌کنن و همین‌قدر هم برایِ مقاومت قدمـی برنمی‌دارن و نهایتِ کنـش‌گریِ فعالشون «خب که چی؟» گفتن به هر نوع اقدامیه؛ شبـانه‌روز در حالِ نق زدن به جانِ حزب‌الله و حماس و جبههٔ مقا‌ومتن. اوضاع جالبیه؛ البته همیشه همین‌طور بوده.

اسرائیل دشمنِ بشریت! این بخشی از سخنانِ امام خمینی(ره) در مرداد ۱۳۵۸ است. یعنی حدود ۴۶ سال پیش. امروز ۴۶ سال بعد از ایرادِ این سخنان؛ ملت‌های جهان متوجهِ حقیقی شده‌اند که دهه‌ها توسط لابی‌های غربی و صهیونیستی کتمان می‌شد. چشم و دلشان به روی حقیقی روشن شده که دهه‌ها وارونه جلوه داده می‌شد. هر روز در کشورهایِ جهان تظاهرات و تجمع و راهپیماییِ حمایت از فلسطین است؛ و ۴ دهه‌ست که در ایران روز قدس برگزار می‌شود. انصاراللهِ یمن دلیلِ غیرتِ شکوهمندش را اینطور عنوان می‌کند: «افکارِ امام‌خمینی(ره) از دلایلِ‌ اصلی ما برایِ دفاع از مستضعفین است. یقینِ ‌ما به ولایت‌ فقیه، امام‌خامنه‌ای‌ست.او کسی‌ است که محور مقاومت را تأسیس کرد و به برکتِ این مرد، در‌تاریکی‌ها از نورِ او روشنی می‌گیریم.» ولایت‌مداریِ سیدحسن و حزب‌اللهِ لبنان حول محور ولایت فقیه هم که زبانزد است. عکسِ سید حالا در دستانِ ازادگانِ جهان بالا می‌رود… خونِ شهدایِ ما، با خونِ مقاومت پیوند خورده. نامِ جمهوری‌اسلامی زیر سایهٔ انقلاب و به لطفِ خدا، در تاریخِ جبههٔ پرافتخارِ مقاومت همیشگی‌ست. آن‌هایی که جز کتمان و نِق زدن راهی نمی‌دانند؛ آدرسِ غلط به شما ندهند.

اسرائیل دشمنِ بشریت! این بخشی از سخنانِ امام خمینی(ره) در مرداد ۱۳۵۸ است. یعنی حدود ۴۶ سال پیش. امروز ۴۶ سال بعد از ایرادِ این سخنان؛ ملت‌های جهان متوجهِ حقیقی شده‌اند که دهه‌ها توسط لابی‌های غربی و صهیونیستی کتمان می‌شد. چشم و دلشان به روی حقیقی روشن شده که دهه‌ها وارونه جلوه داده می‌شد. هر روز در کشورهایِ جهان تظاهرات و تجمع و راهپیماییِ حمایت از فلسطین است؛ و ۴ دهه‌ست که در ایران روز قدس برگزار می‌شود. انصاراللهِ یمن دلیلِ غیرتِ شکوهمندش را اینطور عنوان می‌کند: «افکارِ امام‌خمینی(ره) از دلایلِ‌ اصلی ما برایِ دفاع از مستضعفین است. یقینِ ‌ما به ولایت‌ فقیه، امام‌خامنه‌ای‌ست.او کسی‌ است که محور مقاومت را تأسیس کرد و به برکتِ این مرد، در‌تاریکی‌ها از نورِ او روشنی می‌گیریم.» ولایت‌مداریِ سیدحسن و حزب‌اللهِ لبنان حور محور ولایت فقیه هم که زبانزد است. عکسِ سید حالا در دستانِ ازادگانِ جهان بالا می‌رود… خونِ شهدایِ ما، با خونِ مقاومت پیوند خورده. نامِ جمهوری‌اسلامی زیر سایهٔ انقلاب و به لطفِ خدا، در تاریخِ جبههٔ پرافتخارِ مقاومت همیشگی‌ست. آن‌هایی که جز کتمان و نِق زدن راهی نمی‌دانند؛ آدرسِ غلط به شما ندهند.