شعر و غزل امروز
前往频道在 Telegram
آرشیوی از بهترین سروده های ایران و جهان تبلیغ نداریم asru.blogfa.com وبلاگ @asr_u ادمین
显示更多2 570
订阅者
无数据24 小时
-17 天
+130 天
数据加载中...
吸引订阅者
六月 '26
六月 '26
+27
在0个频道中
五月 '26
+17
在1个频道中
Get PRO
四月 '26
+10
在0个频道中
Get PRO
三月 '26
+8
在0个频道中
Get PRO
二月 '26
+27
在0个频道中
Get PRO
一月 '26
+24
在1个频道中
Get PRO
十二月 '25
+41
在5个频道中
Get PRO
十一月 '25
+35
在5个频道中
Get PRO
十月 '25
+33
在1个频道中
Get PRO
九月 '25
+38
在1个频道中
Get PRO
八月 '25
+35
在0个频道中
Get PRO
七月 '25
+25
在0个频道中
Get PRO
六月 '25
+35
在1个频道中
Get PRO
五月 '25
+31
在1个频道中
Get PRO
四月 '25
+36
在1个频道中
Get PRO
三月 '25
+35
在0个频道中
Get PRO
二月 '25
+46
在2个频道中
Get PRO
一月 '25
+49
在3个频道中
Get PRO
十二月 '24
+73
在1个频道中
Get PRO
十一月 '24
+55
在0个频道中
Get PRO
十月 '24
+57
在0个频道中
Get PRO
九月 '24
+56
在2个频道中
Get PRO
八月 '24
+50
在0个频道中
Get PRO
七月 '24
+44
在1个频道中
Get PRO
六月 '24
+50
在2个频道中
Get PRO
五月 '24
+47
在0个频道中
Get PRO
四月 '24
+47
在1个频道中
Get PRO
三月 '24
+41
在2个频道中
Get PRO
二月 '24
+43
在0个频道中
Get PRO
一月 '24
+63
在0个频道中
Get PRO
十二月 '23
+50
在0个频道中
Get PRO
十一月 '23
+73
在0个频道中
Get PRO
十月 '23
+63
在2个频道中
Get PRO
九月 '23
+44
在0个频道中
Get PRO
八月 '23
+50
在0个频道中
Get PRO
七月 '23
+73
在0个频道中
Get PRO
六月 '23
+100
在0个频道中
Get PRO
五月 '23
+33
在0个频道中
Get PRO
四月 '23
+33
在0个频道中
Get PRO
三月 '23
+33
在0个频道中
Get PRO
二月 '23
+39
在0个频道中
Get PRO
一月 '23
+65
在0个频道中
Get PRO
十二月 '22
+41
在0个频道中
Get PRO
十一月 '22
+30
在0个频道中
Get PRO
十月 '22
+29
在0个频道中
Get PRO
九月 '22
+37
在0个频道中
Get PRO
八月 '22
+73
在0个频道中
Get PRO
七月 '22
+41
在0个频道中
Get PRO
六月 '22
+57
在0个频道中
Get PRO
五月 '22
+56
在0个频道中
Get PRO
四月 '22
+52
在0个频道中
Get PRO
三月 '22
+68
在0个频道中
Get PRO
二月 '22
+52
在0个频道中
Get PRO
一月 '22
+65
在0个频道中
Get PRO
十二月 '21
+58
在0个频道中
Get PRO
十一月 '21
+56
在0个频道中
Get PRO
十月 '21
+61
在0个频道中
Get PRO
九月 '21
+46
在0个频道中
Get PRO
八月 '21
+51
在0个频道中
Get PRO
七月 '21
+49
在0个频道中
Get PRO
六月 '21
+41
在0个频道中
Get PRO
五月 '21
+43
在0个频道中
Get PRO
四月 '21
+63
在0个频道中
Get PRO
三月 '21
+52
在0个频道中
Get PRO
二月 '21
+51
在0个频道中
Get PRO
一月 '21
+58
在0个频道中
Get PRO
十二月 '20
+2 545
在0个频道中
| 日期 | 订阅者增长 | 提及 | 频道 | |
| 21 六月 | 0 | |||
| 20 六月 | +1 | |||
| 19 六月 | +1 | |||
| 18 六月 | 0 | |||
| 17 六月 | 0 | |||
| 16 六月 | +2 | |||
| 15 六月 | +2 | |||
| 14 六月 | 0 | |||
| 13 六月 | +1 | |||
| 12 六月 | +1 | |||
| 11 六月 | 0 | |||
| 10 六月 | +1 | |||
| 09 六月 | +5 | |||
| 08 六月 | +1 | |||
| 07 六月 | 0 | |||
| 06 六月 | +2 | |||
| 05 六月 | +1 | |||
| 04 六月 | +2 | |||
| 03 六月 | +3 | |||
| 02 六月 | +2 | |||
| 01 六月 | +2 |
频道帖子
دیگر کسی را به یاد نمیآورم،
گاهی فقط جنازهٔ خستهٔ خود را
به سختی
از این شانه به آن شانه
جا به جا میکنم.
آخر این چه روزگاریست
که حروف از کنار آمدن
با هر کلمهای
احتیاط میکنند.
حالا متوجه میشوی…
آدمی چرا از آدمی
هراسان است؟!
وقتی که شب
با هزار دست تاریک
تکانم میدهد: بیدار شو !
من چطور به روشناییِ لرزانِ این شمعِ مُرده
اعتماد کنم!؟
تنهایی
تنهایی
تنها… تنهایی خوب است،
هر چند تنهایی
تاوانِ هولآوری دارد.
#سیدعلی_صالحی
@asriq
| 2 | @asru1
خون میجهد از گردنت با عشق و بیرحمی
در من دراکولای غمگینیست… میفهمی؟!
خون میخورم از آن کبودیها که دیگر نیست
در میروم این خانه را… هرچند که در نیست!
عکس کسی افتادهام در حوض نقاشی
محبوب من! گه میخوری مال کسی باشی
گه میخوری با او بخندی توی مهمانی
میخواهمت بدجور و تو بدجور میدانی
هذیان گرفته بالشم بس که تبم بالاست
این زوزههای آخرین نسل ِ دراکولاست
از بین خواهد رفت امّا نه به زودیها!
از گردن و آیندهات جای کبودیها
حل میشوم در استکان قرصها، در سم
محبوب من! خیلی از این کابوس میترسم!
زل میزنم با گریه در لیوان آبی که…
حل میشوم توی سؤال بی جوابی که…
میترسم از این آسمان که تار خواهد شد
از پنجره که عاقبت دیوار خواهد شد
از دستهای تو به دُور گردن این مرد
که آخر قصّه طناب ِ دار خواهد شد!
از خون تو پاشیده بر آیندهای نزدیک
از عشق ما که سوژهی اخبار خواهد شد!
میچسبمت مثل ِ لب سیگار در مستی
ثابت بکن: هستم که من ثابت کنم: هستی
سرگیجه دارم مثل کابوس زمین خوردن
روزی هزاران بار مردن! واقعا مردن!!
بعد از تو الکل خورد من را… مست خوابیدم…
بعد از تو با هر کس که بود و هست خوابیدم!
بعد از تو لای زخمهایم استخوان کردم
با هر که میشد هر چه میشد امتحان کردم!
خاموش کردم توی لیوانت خدایم را
شبها بغل کردم به تو همجنسهایم را
رنگین کمان کوچکی بر روی انگشتم
در اوّلین بوسه، خودم را و تو را کشتم
هی گریه میکردم به آن مردی که زن بودم
شبها دراکولای غمگینی که من بودم!
و عشق، یک بیماری ِ بدخیم ِ روحی بود
تنهاییام محکوم به سکس گروهی بود
سیگار با مشروب با طعم هماغوشی
یعنی فراموشی… فراموشی… فراموشی…
تنهایی ِ در جمع، در تنهای تنهایی
با گریه و صابون و خون و تو، خودارضایی
دلخسته از گنجشکها و حوض نقاشی
رنگ سفیدت را به روی بوم میپاشی!
لیوان بعدی: قرصهای حل شده در سم
باور بکن از هیچ چی دیگر نمیترسم
پشت ِ سیاهیهای دنیامان سیاهی بود
معشوقهام بودی و هستی و… نخواهی بود
#سیدمهدی_موسوی
@asru1 | 351 |
| 3 | @asru1
این روزها
اینگونه ام، ببین:
دستم، چه كند پیش می رود انگار
هر شعر باكره ای را سروده ام
پایم چه خسته می كشدم، گویی
كت بسته از خَم هر راه رفته ام
تا زیر هر كجا
حتی شنوده ام
هر بار شیون تیر خلاص را
ای دوست
این روزها
با هر كه دوست می شوم احساس می كنم
آنقدر دوست بوده ایم كه دیگر
وقت خیانت است
انبوه غم، حریم و حرمت خود را
از دست داده است
دیری ست هیچ كار ندارم
مانند یك وزیر
وقتی كه هیچ كار نداری
تو هیچ كاره ای
من هیچ كاره ام: یعنی كه شاعرم
گیرم از این كنایه هیچ نفهمی
این روزها
اینگونه ام:
فرهادواره ای كه تیشه ی خود را
گم كرده است
آغاز انهدام چنین است
اینگونه بود آغاز انقراض سلسله ی مردان
یاران
وقتی صدای حادثه خوابید
بر سنگ گور من بنویسید:
یك جنگجو كه نجنگید
اما شكست خورد .
#نصرت_رحمانی
@asru1 | 380 |
| 4 | اجرای زنده و زیبای خواننده نامدار یونانی
#Haris_Alexiou
ترانه
Ola Se Thimizoun
همه چیزتورابه یادمی آورد
شاعر: #مانولیس_راسولیس
گویی انتظاری همیشه بامن است
برای آمدنت حتی اگرهرگزاتفاق نیفتد
@asru1 | 337 |
| 5 | @asru1
لیلی
چشمت خراج سلطنت شب را
از شاعران شرق ،
طلب می کند
من آبروی حرمت عشقم
هشدار ... تا به خاک نریزی !
پر کن پیاله را
آرامتر بخوان
آواز فاصله های نگاه را
در باغ کوچه های فرصت و میعاد
بگشای بند موی و بیفشان
شب را میان شب
با من بدار حوصله اما نه با عتاب !
رمز شبان درد ،
شعر من است
گفتی :
گل در میان دستت میپژمرد
گفتم که :
- خواب ،
در چشم هایمان به شهادت رسیده است
گفتی که
خوبترینی ؛
آری ... خوب ام ،
شعر ترم
تاج سه ترک عرفانم
درویشم ،
خاکم !!
آینه دار رابطه ام ، بنشین
بنشین ، کنار حادثه بنشین
یاد مرا به حافظه بسپار
اما ...
نام مرا ،
بر لب مبند که مسموم می شوی .
من داغ دیده ام !
لیلی
از جای پای تو .
بر آستانۀ درگاه
بوی فرار می آید
آتش مزن به سینۀ بستر
با عطر پیکر برهنه و سبزت
بنشین
بانوی بانوان شب و شعر
خانم!
لیلی کلید صبح
در پلک های توست
دست مرا بگیر
از چهار راه خواب گذر کن
بگذار بگذریم زین خیل خفتگان
دست مرا بگیر
تا بسرایم :
در دست های من
بال کبوتریست !
لیلی
من آبروی عاشقان جهانم
هشدار ... تا به خاک نریزی !
من پاسدار حرمت دردم
- چشمت خراج می طلبد ؟
آنک خراج
لیلی
وقتی که پاک می کنی خط چشمت را
دیوارهای این شب سنگین را
در هم شکسته ، آه ... که بیداد می کنی .
وقتی که پاک می کنی خط چشمت را
در باغ های سبز تنت ، شب را
آزاد می کنی
لیلی
بی مرز باش
دیوار را ، ویران کن
خط را به حال خویش رها کن،
بی خط و خال باش
با من بیا ... همیشه ترین باش !!
بارید شب
بارش سیل اشک ها شکست ،
خط سیاه دایرۀ شب را !
خط پاک شد
گل در میان دستم پرپر زد و فسرد
در هم دوید خط
ویران شد !
لیلی
بی مرز عشق بازی کن
بی خط و خال باش
با من بیا که خوبترینم
با من که آبروی عشقم
با من که شعرم ... شعرم ... شعرم !
وای...
در من وضو بگیر
سجاده ام ، بایست کنارم
رو کن به من که قبله عشاقم
آنگه نماز را ،
با بوسه ای بلند قامت ببند!
لیلی
با من بودن خوب است ،
من می سرایمت!
#نصرت_رحمانی
@asru1 | 381 |
| 6 | @asru1
چه شد دقيقاً؟ خودت روایت کن
خودت بگو نازنینترین دردم
چه شد که از مسلخ نفسگیرِ
دوچشم سبز تو سر در آوردم
چه کردهای با من و جنون من؟
خودت بگو درد جسموجانفرسا
که هرچه جان میَکنم که برگردم
به حال پیش از تو برنمیگردم
فرشتهٔ خوب شعرهای من
خیال یاغیکشی به سر دارد
فرشته یاغیکشی بلد باشد؟
به هیچ عنوان گمان نمیکردم
خیال یاغیکشی به سر دارند
دو مردرند شریر چشمانت
به پای آن قاتلان سبزآبی
اگر نیفتم به خاک نامردم
چه مانده از من که بازبستانی؟
شکنجهجان! من از این جهان تنها
جنازهای داشتم که آن را هم
شهید تیغ تغافلت کردم
«تغافلت کرد پایمالم»یار
«چسان نگریم چرا ننالم» یار
که بی تو از هرچه هست دلسیر و
که بی تو از هرچه هست دلسردم
چه اعتراف بد و غمانگیزی
تو عاشق مرد دیگری بودی
مسکّن درد دیگری بودی
درست بود آنچه فکر میکردم
درست بود آنچه فکر میکردم
#علیاکبر_یاغیتبار
تغافلت کرد پایمالم چسان نگریم چرا ننالم
بیدل
@asru1 | 370 |
| 7 | E18.mp3 | 381 |
| 8 | لینک ورود به گروه شعر و غزل
https://t.me/+y4l-qBZwNlpmN2E0 | 395 |
| 9 | 🌸یه خط شعر🌸 | 404 |
| 10 | @asru1
انسانی که تبدیل به شی می شود
چگونه به صبح
به حضور و غیاب پرندگان بپردازد
اما اینکه بر این زمین
چگونه روییدم
در فرصت های لغزنده
نمی توان در میان نهاد
راستی...ها!
خوب شد از شهر تو رد نشدیم
که بر دست همسفران می ماند
جنازه ای آن وقت
نه
#هرمز_علی_پور
@asru1 | 454 |
| 11 | چون شیشهای شکسته
پراکنده
از آسمان آبی سوزنده
بر روی ریگهای بیابانها
از من شکسته تر کسی آیا هست؟
...
خانهی خودم،
تبعیدگاه قلب خودم بود
من خویش را،
بر روی صفحهها متلاشی کردم:
گاهی، چو خرده نانی،
بر سفرههای خالی کفترها،
بسیار بار
اما،
چون شیشهای شکسته
پراکنده
بر روی ریگهای بیابانها
از من شکستهتر کسی آیا هست؟
#رضا_براهنی
@asru1 | 454 |
| 12 | فکر کن! حبس ابد باشی و یکبار فقط
به مشامت نَمی از بوی خیابان برسد...
#پویا_جمشیدی
@asru1 | 455 |
| 13 | 🌸یه خط شعر🌸 | 468 |
| 14 | من آرام شدهام، آرام
آنقدر که یک خورشید و یک ماه را
میتوانم چون مادری دوطرفِ سینهام بخوابانم و بگویم
تحمل کنید تحمل
باید ادامه دهیم.
#شهرام_شیدایی
@asru1 | 499 |
| 15 | @asru1
دست مي برم
چند تار مويت را از گونه ات مي دهم كنار
پوست تعريف نازكي از توست
وقتي روشني
و انگشتم گير كرده لاي لاي موهات
ابرها خسته اند
بگو رنگ موهات در آرايشگاه زنانه چگونه شعر مي شود
ابرها در صورتت خواب رفته اند
و آب دهانت اول صبح بر بالش
بوي تو را پخش مي كند
يك روز انگشت هاي مرا پاك مي كني
از موهات
از صورتت
از دستم كه هيچ جاي تو بند نيست
فرقي نمي كند دهان آدم كجا جر مي خورد
موهاي تو كو؟
لاي لاي لاي موهاي تو كو ؟
سياستمداران از تخت خواب هاي چند نفره بلند مي شوند
گرتي هاي سيلو يك بست بيشتر مي زنند
تو با دوست زيبايت از دانشگاه مي آيي
من عاشق همه ي دوستان زيباي توام
زنان زيبا با دوستانشان خواستني ترند
و تكليف جهان را روزي همين زنان زيبا تعيين مي كنند
انگشت هاي من كو؟
لاي لاي لاي موهاي تو را چه كسي آتش زد؟
سقف سرت را چه كسي برداشت
كجاي اصفهان
بوشهر
همدان
مريوان
شيراز
گم شدي
تو استعاره نبودي
تو زني بعد از جنگ بودي
پوست ولرمي داشتي
تنهاييت شكل مثلث بود
با همه ي زيباييت راه مي رفتي
و بخشي از تنهاييت هميشه گوشه تخت جا مي ماند
جنگ شد
براي دندان هاي تو تانك آوردند
دارم فرم لب هاي تو را هنگام بوسه تجسم مي كنم
بخشي از زيباييت نقش بسته در چشم هاي گنجشكي روي سيم برق
بخشي از زيباييت دارد تنهاييت را دلداري مي دهد
زيبايي تو سخت خطرناك است
سياستمداران سخت مي ترسند
ابرها را از چهره ات مي دهم كنار
با دوستت از دانشگاه بر مي گردي
نه
نه
با بچه هايت از سينما بيرون آمده اي
ابرهاي صورتم را مي دهي كنار
عليرضا تويي
عطسه مي كنم
عفونت چهل سال از دماغم مي ريزد
عليرضا خوبي؟
نه
درخت درونم را مي كشي بيرون
حرامزاده ها مرا نكشتندميفهمي
دهانم را عوض كردند
درخت درونم را به آتش كشيدند
تك سلولي شده ام
سرم را مي زنم زير بغل
از كناره بچه هايت رد مي شوم
مي شد اينها بچه هاي من باشند
ابرها را مي دهم روي صورتم
دماي زير بغلم برف هاي اطرافم را آب مي كند
خيال مي كنم يكي در همين حوالي دارد
برايم ورد مي خواند
#علیرضا_نوری
@asru1 | 612 |
| 16 | چشم تو آبی نبود نام تو آبی بود
که آن همه مرا به جستجوی نام خودم میان این همه دریاچه های مرده سرگردان کرد
هر زن اگر
دریاچه ای بوده یا نگینی آبی در انگشتری
حساب کنید من
به گرداب چند دریاچه ی مرده
یا در انگشتان چند زن آبی غرق شده ام
نام مرا نام تو دیوانه کرد
و آن چه یافتم آخر کار نه فیروزه بود نه زمرد کوه های شرق
چخماقی بود
از جنس آتش های کیهانی
که به ژرفاهای گم دریای فارس
خیس خورده و مرجانی شده بود
جنس من آبی نبود نام تو آبی بود
#منوچهر_آتشی
@asru1 | 532 |
| 17 | @asru1
آواز عاشقانه ی ما در گلو شکست
حق با سکوت بود صدا در گلو شکست
دیگر دلم هوای سرودن نمیکند
تنها بهانه ی دل ما در گلو شکست
سر بسته ماند بغض گره خورده در دلم
آن گریه های عقده گشا در گلو شکست
ای داد! کس به داغ دل باغ دل نداد
ای وای! های های عزا در گلو شکست
آن روز های خوب که دیدیم خواب بود
خوابم پرید و خاطره ها در گلو شکست
((بادا )) مباد گشت و ((مبادا)) به باد رفت
((آیا)) ز یاد رفت و ((چرا)) در گلو شکست
فرصت گذشت و حرف دلم نا تمام ماند
نفرین و آفرین و دعا در گلو شکست
تا آمدم که با تو خداحافظی کنم
بغضم امان نداد و...خدا در گلو شکست
#قیصر_امین_پور
@asru1 | 670 |
| 18 | هادئٌ مثل جرحٍ قديم...
همچون زخمی کهنه، آرامِ آرامم...
#احمد_صباح
ترجمه: #سعید_هلیچی
@asru1 | 643 |
| 19 | 🌸یه خط شعر🌸 | 674 |
| 20 | چه مهربان بودی ای یار،
ای یگانه ترین یار
چه مهربان بودی وقتی
دروغ میگفتی...
#فروغ_فرخزاد
@asru1 | 1 |
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
