ماذا بعد! 🖤
الذهاب إلى القناة على Telegram
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚♀️💙
إظهار المزيد640
المشتركون
-124 ساعات
-27 أيام
-730 أيام
أرشيف المشاركات
640
كل الكهوف مُظلمه إلا الكهف في مصحفنا نور بين الجمعتين🤎..
لا تنسوا قراءه سوره الكهف يارفاق🤎.
640
احساسي بقيمتي مش متوقف على ندمك عليا ،كده كده دلوقتي او بعدين مش هتفتكرني غير بالخير عشان انا مش بسبب أذى يخليك تفتكرني بالوحش، ومش ضعف مني بس هي اصول وده طبعي فا مهما شوفت وحش مني مش هكون اوحش حد عدي عليك وهكون سايبه اثر كويس عمومًا.
640
أرجو أن أنال ما أريده
وأن أكون مطمئنًّا
وأن أحظى بحياة تليق بي
وأن تتيسّر أموري
وأن يكون أملي صادقًا كما أتصوّر."))♥️
640
متوصّلش نفسك لدرجة العطش اللي تخليك تشرب من أي كوباية تتقدم ليك.
خليك انتقائي وماتقبلش ب أقل من اللي تستحقه♥️.
640
أخيراً خليك فاكر دايما إننا بشر ومش معصموين من الغلط ، وباب التوبة دايما مفتوح ، ولما تقع دا مش اخر الدنيا ،ارجع توب تاني ، ومتكابرش أبدا ، ومهم جداً تعترف بغلطك ، والذين هيفضل ذنب حتى لو انت عملته يعني متبررش ذنبك عشان انت وقعت فيه !
الحرام حرام وهيفضل حرام ،
حتى لو اتغير مسمياته.
والحلال حلال وهيفضل حلال.
640
رابعاً خليك فاكر دايما انت ف الدنيا بتصارع حاجات كتير ( الشيطان ، الهوى ،النفس ،الدنيا ، الفتن ).
640
ثالثاً الصحبه الصالحه ،والخليل ، لما تبقى مختار صحبه صالحه ،بيئتك هتبقى صالحه وهتبقى مساعده ليك ف الاستمرار ، لما تقع هتلاقي ايد تسندك وتقومك تاني .
640
ثانياً ومهمه جداً ، أتجنب مكان الذنب ،اتجنب مكان وقوع الذنب وضعف النفس ، احترم ضعف نفسك .
متقولش عادي هكون ف المكان ومش هقع ف الذنب !
لأ يحبيبي احترم ضعف نفسك وخد بالأسباب.
640
متتعاملش أبدا إنك استحاله توقع ف الذنب اللي انت كنت بتستغرب فلان بيعمله ، لأنه فلان نفسه كان متوقع بردو أنه مش هيوقع !
تعمل ايه عشان تتجنب الوقع ف الذنب ؟
أولا تسأل الله الهدايه دايما .
وتقول الدعاء دا (اللهم أرنا الحق حقاً وارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه واجعلنا من الصالحين المصلحين)💗.
640
عشان كدا أسأل ربنا دايما حسن الختام ، لأن للأسف كتير بيبقى ع الطريق الصواب و يوقع !
وكتير ف طريق الضلال و يتوب !
هل كدا انت تعرف اخرتك هتكون عامله ازاي و أو ختامك ازاي ؟
عشان كدا ادعي دايما .
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
