ch
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

前往频道在 Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

显示更多
640
订阅者
-124 小时
-27
-730
帖子存档
كل الكهوف مُظلمه إلا الكهف في مصحفنا نور بين الجمعتين🤎.. لا تنسوا قراءه سوره الكهف يارفاق🤎.
كل الكهوف مُظلمه إلا الكهف في مصحفنا نور بين الجمعتين🤎.. لا تنسوا قراءه سوره الكهف يارفاق🤎.

هتبقي انسان قوي لو عرفت تاخد قرارات عكس رغبتك لمجرد انها الصح حتي لو مش هتريحك.

احساسي بقيمتي مش متوقف على ندمك عليا ،كده كده دلوقتي او بعدين مش هتفتكرني غير بالخير عشان انا مش بسبب أذى يخليك تفتكرني بالوحش، ومش ضعف مني بس هي اصول وده طبعي فا مهما شوفت وحش مني مش هكون اوحش حد عدي عليك وهكون سايبه اثر كويس عمومًا.

عموماً دي من أجمل المسجات اللي الإنسان يحب تجيله😭😂.
عموماً دي من أجمل المسجات اللي الإنسان يحب تجيله😭😂.

أرجو أن أنال ما أريده وأن أكون مطمئنًّا وأن أحظى بحياة تليق بي وأن تتيسّر أموري وأن يكون أملي صادقًا كما أتصوّر."))♥️

و مَالي أراكِ في كُلِ الوجوه أغَزَوتِ عَيني ؟ أم غزوتِ الأماكِن ؟♡⁩

المعامله اللي احب اتعامل بيها:
المعامله اللي احب اتعامل بيها:

متوصّلش نفسك لدرجة العطش اللي تخليك تشرب من أي كوباية تتقدم ليك. خليك انتقائي وماتقبلش ب أقل من اللي تستحقه♥️.

🤍.
🤍.

‏كنت فاكره نفسي بتخطى الزعل اتاريني براكمه.

مُرهَق ومُشتت لأقصي درجه والله.

الحنية بتهون أي حاجة وكُل حاجه🦋."
الحنية بتهون أي حاجة وكُل حاجه🦋."

وبكدا اكون خلصت الكلمتين اللي عندي النهارده ، واتمنى تكونوا استفدتوا وشكراً 🫵💗.

أخيراً خليك فاكر دايما إننا بشر ومش معصموين من الغلط ، وباب التوبة دايما مفتوح ، ولما تقع دا مش اخر الدنيا ،ارجع توب تاني ، ومتكابرش أبدا ، ومهم جداً تعترف بغلطك ، والذين هيفضل ذنب حتى لو انت عملته يعني متبررش ذنبك عشان انت وقعت فيه ! الحرام حرام وهيفضل حرام ، حتى لو اتغير مسمياته. والحلال حلال وهيفضل حلال.

خامساً حافظ ع أي عمل خفي بينك وبين ربنا ، عشان يكون ليك حاجه ضامنه ف الآخرة.

رابعاً خليك فاكر دايما انت ف الدنيا بتصارع حاجات كتير ( الشيطان ، الهوى ،النفس ،الدنيا ، الفتن ).

ثالثاً الصحبه الصالحه ،والخليل ، لما تبقى مختار صحبه صالحه ،بيئتك هتبقى صالحه وهتبقى مساعده ليك ف الاستمرار ، لما تقع هتلاقي ايد تسندك وتقومك تاني .

ثانياً ومهمه جداً ، أتجنب مكان الذنب ،اتجنب مكان وقوع الذنب وضعف النفس ، احترم ضعف نفسك . متقولش عادي هكون ف المكان ومش هقع ف الذنب ! لأ يحبيبي احترم ضعف نفسك وخد بالأسباب.

متتعاملش أبدا إنك استحاله توقع ف الذنب اللي انت كنت بتستغرب فلان بيعمله ، لأنه فلان نفسه كان متوقع بردو أنه مش هيوقع ! تعمل ايه عشان تتجنب الوقع ف الذنب ؟ أولا تسأل الله الهدايه دايما . وتقول الدعاء دا (اللهم أرنا الحق حقاً وارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه واجعلنا من الصالحين المصلحين)💗.

عشان كدا أسأل ربنا دايما حسن الختام ، لأن للأسف كتير بيبقى ع الطريق الصواب و يوقع ! وكتير ف طريق الضلال و يتوب ! هل كدا انت تعرف اخرتك هتكون عامله ازاي و أو ختامك ازاي ؟ عشان كدا ادعي دايما .