ar
Feedback
كلمات

كلمات

الذهاب إلى القناة على Telegram

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام كلمات

تُعد قناة كلمات (@posts74) في القطاع اللغوي العربية لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 10 497 مشتركاً، محتلاً المرتبة 8 880 في فئة الدين والقيم الروحية والمرتبة 11 680 في منطقة العراق.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 10 497 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -171، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -4، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 11.74‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً N/A‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 0 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 0 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
Postz

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 23 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الدين والقيم الروحية.

10 497
المشتركون
-424 ساعات
-447 أيام
-17130 أيام
أرشيف المشاركات
‏لما تقعد لوحدك بالليل تفكر ف الناس اللي كانت ف حياتك ومشيت والكلام الحلو اللي كان بينكم أو لما تقرأ chat قديم بينك وبين حد مبقاش موجود دلوقتي أو تروح مكان كنت بتروحه مع حد قريب منك ساعتها بتعرف وتفهم قد إيه فعلا أقرب الناس بتتغير المعزة بتقل لحد ماتنعدم خالص الوعود بتتنسي⁦⁦⁦

"أُمي الوحيدة التي تعلم أنّ أمتناعي عن أكلتي المُفضلة لا علاقة له بالشبع بل بالحزن، وأنّ نومي الكثير ليس له علاقة بالشعور بالنعاس بل بسبب الأنطفاء، فقط وحدها مَن تعلم أنّ صوتي المُنخفض وتحيتي الهادئة فور دخولي المنزل تعني أن يومي كان سيئًا .. أُمي وحدها تعلم إنني أتحدث كثيرًا لكنني في الحقيقة لا أقول شيئًا، هيَّ وحدها تعرف أنّ تلك الأبتسامة الخجولة حُب وأنّ تلك اللمعة فراق وأنّ اللامبالاة إشتياق وأنّ رحيلي يعني نسيان .. أُمي الوحيدة التي تخاف من نفسي عليَّ، تخاف سكوتي، تخاف شرودي .. هي َّالوحيدة التي تكون على أستعداد بأن تحرق نفسها لكي تُنير دربي وهيَّ الوحيدة التي شهدت أنكساراتي، هزائمي، ونجاحاتي، هيَّ الوحيدة التي تعرف أنّ الطريق لم يكن سهلًا أبدًا".

- ‏انت المقصود "ولكَ في الأيام القادمة ليلةً، لن تنام فيها من شدّة الفرح."

‏جميل اوي العلاقات الِـ فيها شغف والطرفين بيوحشوا بعض مش شرط حب او ارتباط يمكن صحاب بس شعور انك تحس ان فِ حد مهتم بيك و مستنيك و عاوزك تفتح و يرغي معاك و يطمن عليك حلو جدا حلو لما تلاقي حد خايف عليك و يومك يهمه و نفسه يكلمك طول اليوم و يعرف تفاصيلك .

صور بعنوان "لأنَ نفسكَ أولى بالحُب" 🤍🤎
+3
صور بعنوان "لأنَ نفسكَ أولى بالحُب" 🤍🤎

‏"لا تجبروا أحدًا على اعتناق أرواحكم، فالحبُّ مثل الدين لا إكراه فيه" 🤎

photo content

‏مبعرفش اخرج حاجه حبيتها من قلبي بسهوله، بيصعب عليا انسى حد حبيته، وكمان بيبقي مطلوب مني اخرجه من تفكيري وقلبي عشان خلاص مبقاش موجود ومش هينفع أفكر فيه تاني،بحس نفسي داخل حرب نفسيه وذهنيه ولازم اتغلب على تفكيري والحنين والإشتياق للشخص ده، وللأسف انا الي بيتسببلي أذي نفسي فالأخر.

https://vm.tiktok.com/ZMdjCxeV9/ شوفو القناة بتاعتنا واقتراحتات ننزل محتوي اي عليها

يوم عرفة7/19 💛 عيدالأضحى7/20 🐑 اللهم بلغنا يوم عرفة وأيام العيد ونحن في أحسن حال.

نفسيـــا: نشرت إحدى المواقع سؤالاً.. ماذا لو إلتقيت بنفسك في الطريق ..؟ فعلقت فتاة : سوف أوسعها ضرباً ثم أجلس إلى جانبها وأبكي معها.. وعلق شخص آخر : سوف أتجاهلها وكأني ما رأيتها وأمضي في طريقي .. -ماذا عنك أنت ايها القارئ..؟؟؟ لو قابلت نفسك في الطريق ماذا ستفعل؟؟؟

‏انا بحترم كل انسان قرر يتخلص من علاقه ما في حياته علشان بتسببله آذي مهما كانت بقي قد ايه العلاقه دي مهمه والشخص غالي بشوف الشخص اللي بيقدر ياخد القرار ويعدي الفتره الصعبه اللي هيمر بيها انه شخص قوي كفايه ومؤمن بنفسه وبيحترمها ومدرك ان مفيش حد من حقه يشوهله نفسيته مهما كان هو مين

‏انا بحترم كل انسان قرر يتخلص من علاقه ما في حياته علشان بتسببله آذي مهما كانت بقي قد ايه العلاقه دي مهمه والشخص غالي بشوف الشخص اللي بيقدر ياخد القرار ويعدي الفتره الصعبه اللي هيمر بيها انه شخص قوي كفايه ومؤمن بنفسه وبيحترمها ومدرك ان مفيش حد من حقه يشوهله نفسيته مهما كان هو مين

لو القعدة وحشة .. قوم لو المكالمة اللي جايلك هتوجعك وتتعبك ...ماتردش! لو المشوار مش عاجبك ومش مرتاح .. ماتروحش! لو حسيت أنك بتعافر لوحدك في علاقة مش صحية .. أمشي. أنت مش مجبر أنك تتأقلم على وضع أنت مش عايزه أو تيجي على نفسك وتفرض عليها حاجات أنت مش حاببها، و مش مرتاح فيها، من حقك ترتاح وتحب نفسك.

انا بحط ايدي علي بوءي وانا بضحك مش عشان انا كيوت لا عشان شكلي بيبقي وحش وانا بضحك

الحياة دايمًا بتجبرني وعُمر ما كان عندي رفاهية الاِختيار؛ أُجبرتني أتجاهل حاجات كتير كانت أول اِهتماماتي، أُجبرتني أغيّر من طباعي وأبطّل طيبتي الزايدة عشان ما تتفهمش هبل، أُجبرتني أبعد عن الناس وما أثقش في وعودهُم بسبب كم الخذلان اللي شوفته، حاجات كتير كُنت مُجبر عليها رغم إنّي ما كُنتش طمعان في كتير، أنا كُنت عايز أعيش في هدوء وسلام وبس، لكن لا الناس ولا الحياة سابوني في حالي .

اتصالحو يا جماعة روحوا قولوا "انا اسف انا عارف انى غلطت" "حقك عليا معنديش أغلى منك" "والله يِعز عليا نفضل كدا" اتصالحوا واتأسفوا واعتذروا واتنططوا لو حد بتحبوه زعلان منكم وانتوا غلطانين، الاعتذار عمره ما هيقلل من قيمتك ولو شخص بتحبه هيتصالح بسرعة و بيكون مستنى الكلمة منك على أحر من الجمر. اتصالحوا العمر قصيرة وانهاردة سوا بكرا لوحدنا..