Taghvaclinic
الذهاب إلى القناة على Telegram
کانالی برای ارتقا آموزههای روان هاله شاهد پگاه پاکزاد ونک گاندی شمالی برادران شریفی پلاک ۵۵ واحد ۱۱ ۸۸۶۶۱۸۷۵-۸۸۷۹۵۷۷۸ اورژانس: بیمارستان پیامبران و ۵۰۵ https://maps.app.goo.gl/iDxfvt1QH7kXS5416 تلگرام: 09032896250 (غیراورژانس) @taghvaclinic
إظهار المزيد1 890
المشتركون
-124 ساعات
-47 أيام
-1230 أيام
أرشيف المشاركات
1 890
در گذشته، سانسور از طريق مسدود کردن جریان اطلاعات به اجرا در میآمد.
در قرن بیست و یکم، سانسور از طريق غوطهور کردن انسانها در سیلاب اطلاعات بیاهمیت و نامربوط عملی میشود.
انسانها واقعا نمیدانند به چه چیزی توجه نشان دهند، و اغلب وقت خود را صرف بحث و بررسی درباره موضوعات فرعی میکنند.
در زمانهای دور، قدرت داشتن به معنی دسترسی به اطلاعات بود.
اکنون قدرت یعنی آگاهی بر اینکه از چه اطلاعات و اخباری باید چشم پوشید.
📕 #انسان_خداگونه
✍🏻 #يووال_نوح_هرارى
@taghvaclinic
1 890
بعضی فقدانها صدا ندارند!
مثل خانهای که یک روز برمیگردی و میبینی چراغش هنوز روشن است اما کسی در ان زندگی نمیکند.
غم این روزهای ما هم شبیه همین است.نه فقط غم انچه از دست دادهایم،غمِ آن چیزی که آرامآرام میانمان مرد و کسی برایش عزاداری نکرد...
روزی ما بودیم.با همه تفاوتها،با همه دلخوریها
برای یک شادی کوچک به خیابان میریختیم و برای یک اندوه بزرگ کنار هم میایستادیم.
اما سالها گذشت و هر کس گوشهای از رنجش را برداشت و رفت.
انقدر رفتیم که دیگر صدای هم را نشنیدیم.ا
دمی بدون تعلق پژمرده میشود.
فکر میکنم ملتها هم همینطورند.
وطن فقط خاک نیست!
وطن جایست که ادم احساس کند در شادیاش تنها نیست و در سوگش فراموش نمیشود.
این روزها بیشتر از هر چیز دلم برای آن ما تنگ شده،برای آن جمع زخمی دوستداشتنی که هنوز بلد بود کنار هم بایستد.
ایران... تو شبیه قهرمان خستهای شدهای که سالهاست لبخند نزده. اما من هنوز،مثل ادمهای داستانهای ناتمام،چشم به در دوختهام...
شاید روزی دوباره چیزی از راه برسد که ما را از این همه تنهایی نجات دهدو یادمان بیاورد هنوز از یک درد و از یک رویا،هستیم...🍂
1 890
«ترس» به شـما خواهد گفت: حتى فكرش را هم نكن، همانجا كه هستى بمان، الان اصلا وقت مناسبى براى اين كار نيست.
اما اينها دروغهاى رنگارنگى هستند كه «ترس» را در مسند قدرت نگه داشته و شما را از حركت باز میدارند. اينها دروغهايى هسـتند كه شـما را در حد متوسـط نگه مـىدارند و زندگى در ناكامى را برایتان تنظيم مىكنند.
اينها دروغهايى هسـتند كـه اگـر قصـد داريد آينـدهاى قابل پـيشبينى را كنار بگذاريد، و به سـمت آيندهاى غيرقابل پيشبينى، اما بىنهايت زيبا پرواز كنيد، بايد با آنها مقابله كنيد.
🖋 دبى فورد
🍃@taghvaclinic
🍃https://instagram.com/taghvaclinic
1 890
‼️مغز کودکان قبل از بروز افسردگی چه نشانههایی را بروز میدهد؟
پژوهشگران در یک مطالعه ۲ ساله روی ۲۴۲ کودک بررسی کردند که کودکان هنگام دیدن چهرههای شاد، غمگین یا خنثی به کدام تصاویر بیشتر توجه میکنند.
نتایج نشان داد:
🔹 کودکانی که سابقه خانوادگی افسردگی داشتند، بیشتر به چهرههای غمگین توجه میکردند.
🔹 در کودکانی که سابقه خانوادگی افسردگی نداشتند، کاهش توجه به چهرههای شاد با افزایش علائم افسردگی همراه بود.
به زبان ساده، افسردگی میتواند روی «فیلتر توجه» مغز هم اثر بگذارد. یعنی مغز برخی افراد ممکن است ناخودآگاه بیشتر به نشانههای منفی توجه کند یا کمتر متوجه نشانههای مثبت شود.
این یافتهها میتوانند به شناسایی زودهنگام کودکانی که در معرض خطر افسردگی هستند کمک کنند؛ حتی قبل از آنکه علائم به شکل واضح و بالینی ظاهر شوند.
📌 البته این الگوها به معنای تشخیص افسردگی نیستند، اما میتوانند سرنخ مهمی برای پیشگیری و مداخله زودهنگام باشند.
📚 منبع:
Attention Bias and Depressive Symptoms in Children: A Prospective Examination of Bidirectional Associations Across Risk Status.(2026).
@taghvaclinic
1 890
بعضی آدمها نمیروند.فقط کمکم دستشان را از روی شانهی ما برمیدارند...
نه دعوایی میشود،نه خداحافظی باشکوهی!
فقط یک روز به خودت میایی و میبینی مدتهاست دیده نشدهای.
عجیب است... گاهی بیتوجهی، بلندترین شکل خداحافظی است!
ما همیشه از رفتن آدمها زخم نمیخوریم...گاهی از ماندنِ بیحضورشان زخمی میشویم.
از اینکه صدایمان را بشنوند و نشنیده بگیرند،دلتنگیمان را بفهمند و عبور کنند.
بعد از آن،دیگر از آدمها نمیترسیم. از سایههایشان میترسیم.
از رد دستهایی که قرار بود پناه باشند و بلد نبودند...
روان،حافظهی عجیبی دارد.دستها میروند،سالها میگذرد،اما سایهشان روی دیوار جان آدم میماند.
و تلخترین بخش ماجرا این نیست که کسی دوستت نداشته باشد.
تلخترین بخشش این است که دوستت داشته باشد،اما نه آنقدر که تو را ببیند. نه آنقدر که برای ماندنت بجنگد.
آخرش میفهمی بعضی دوست داشتنها نمیمیرند،فقط در سکوت فراموش میشوند...
مثل خانهای که چراغش هنوز روشن است،اما سالهاست کسی در آن زندگی نمیکند.
✍#پگاهپاکزادـروانشناس
@taghvaclinic
1 890
👵👴 پدربزرگها و مادربزرگها یک سپر روانی قدرتمند
یک پژوهش جدید نشان میدهد در دورانی که اضطراب، افسردگی و احساس تنهایی در میان کودکان و نوجوانان رو به افزایش است، نقش پدربزرگها و مادربزرگها میتواند یک «سپر روانی» قدرتمند باشد. ❤️
این روزها کودکان بیش از هر زمان دیگری به افرادی نیاز دارند که:
✅ بدون قضاوت به حرفهایشان گوش دهند
✅ به آنها احساس امنیت و حمایت بدهند
✅ تجربیات مثبت و خاطرات شیرین بسازند
✅ به جای فشار برای موفقیت، حس ارزشمندی و معنا را در آنها تقویت کنند
جالب است بدانید حتی گفتوگوهای ساده، بازی کردن، تعریف خاطرات خانوادگی و تشویق مهربانانه میتواند تابآوری روانی کودکان را افزایش دهد.
کودکان برای رشد سالم فقط به آموزش و موفقیت تحصیلی نیاز ندارند؛ آنها به روابط عمیق انسانی، محبت بیقیدوشرط و حضور افرادی نیاز دارند که در هر شرایطی کنارشان باشند.
شاید یکی از بزرگترین هدیههایی که یک پدربزرگ یا مادربزرگ میتواند به نوهاش بدهد، فقط «گوش دادن» باشد. 💚
منبع:
Taylor & Francis Group. "Why grandparents matter more than ever for children's mental health."
@taghvaclinic
1 890
🌿این چند دقیقه از صحبتهای زینب بیات، مرا به یاد "نخوتی" انداخت که به دلیل زخمهای جانکاه متحملشده در این دیار خود را شایسته آن میدانم؛ باید بپذیرم زخمها و بغضها مرا چنان محق نمیسازند که دیگری را نادیده بگیرم و یا تصور کنم که در نخوت فضیلتی است. هیچ کدام از زخمها مرا در جایگاه برتری قرار نمیدهد که ایرانی زخمخورده دیگری را ملامت کنم که تو نمیفهمی، که زخمهای تو در قیاس با من بیارزش است، که درد تو مهم نیست که بغض تو در سپهرِ تصور من جایی ندارد.
برای "خانه جنگی" نشدن باید از نخوتِ فاضلِ همهدان فاصله بگیرم تا مبادا وطن را با مسابقه گذاشتن بر سر نمایش زخمهای جانکاه خود ویران کنم.
#ارسیا_تقوا
@taghvaclinic
1 890
ای دل غمدیده،
حالت بِه شود، دل بَد مکن
وین سرِ شوریده
باز آید به سامان غم مخور...
#حافظ
@Taghvaclinic
1 890
مراجع اول
سالهای آخر نوجوانی را طی میکند. آشوب است. با هر جملهایی که میگوید دست و دلم میلرزد.
دیگری میآید.
سالهای بلوغ را طی میکند، روی مچ دستش، جای زخم دَلَمِه بسته است. آسیب به خود. آرزوهایی داشت، تا همین ماه پیش. آرزوهایی بالا بلند، اما حالا ...
بعدی در عنفوان جوانی است، از صبح تا شب سرکار میرود، میپرسد "پس چرا پیشرفت نمیکنم، چرا بهتر نمیشوم؟"
میشنومشان، میبینمشان، کمکشان میکنم، بدون تعصب، بدون خشم، بدون قضاوت.
احساس فرزندانمان را درک کنیم، بدون هیچ قضاوتی؛ فقط و فقط بشنویمشان.
آگاهی بدهیم، کتابهای متناسب معرفی کنیم، و فیلمهای خوب تاریخی با آنها ببینیم.
#حواسمان_به_بچهها_باشد❤️
🍃@taghvaclinic
🍃https://instagram.com/taghvaclinic
1 890
🪻چکمههایی برای آرامش
(یاداشتی برای امروز)
💢بهدنبال امضای تفاهم ایران و آمریکا، ما با دلی آکنده از اندوه، بغضی در گلو، خاطراتی تلخ و امیدی محتاطانه به آن مینگریم. در این وانفسا قرار است آوارها را برداریم و خرابیها را درست کنیم اما مهمتر از بازسازی خاک و سنگ، ترمیم دلهای پریشان و زخمهای انباشته در جان مردمی است که سالها زیر بار اضطراب و ناامنی زیستهاند. کدام ایرانی است که دلش آواربرداری نخواهد. زخمهای کهنهی ورمکردهی قدیمی نیشتر میخواهند. دردهایی که به بهانه چهلوهفت سال" برهه حساس کنونی" نادیده گرفته شدند، روزی التیام میخواهند.
📌امیدوارم آنها که باید فکر کنند، پریشان احوالی این مردم را صدر اولویتهای خود بدانند و در این ایام سخت، هدفی مقدستر از نشاندن لبخند به گوشه لبها متصور نباشند. ساختن لبخند همگانی سخت، اما حیاتی است. چرکِ دل به راحتی ظرف کثیف زدوده نمیشود، اما بالاخره باید روزی این کار را کرد و هر صاحب منصبی در این خطه به ملیونها ایرانی این را بدهکار است. گمان میکنم آنکه میتواند با ترامپ و گذشته ده ساله او قرارداد صلح ببندد، دیگر نباید فضیلت را در "هلمنمبارز" بودن، بطلبد؛ مبارزه واقعی امروز در مرمت رنجهای مرارتبار جامعهای نجیب و خسته است که از بدیهیترین حقوق و امکانات محروم مانده است.
♦️در این روزها که جنگ و مصیبتهای پیدرپی با مردم کاری کرده که حتی بوق ماشین و غرش رعد در گوشها طنین دلهره میآفریند، هرکس بخواهد به هر عنوانی هراس و ناامنی موجود را دامن بزند، کملطف به مسئولیت اجتماعی و همدلی ملی است.🌿امیدوارم آنها که در میانه جنگ از وطن با همه مردم و اقشار آن سخن گفتند و همه جماعت این خطه را در مفهوم وطن شریک دانستند، یادشان نرود که رافت و مروتِ همهگیر فقط مربوط به زمانی نیست که دستها زیر سنگ است. گفتم سنگ، در خیال روزی را تصور میکنم که این مسلم دیگر مصداق نداشته باشد که "سنگها را میبندند و سگها را رها میکنند". رافت و رحمت، فضیلت روزهای آرامش نیز هست. در این یک سال دیدیم که ویران کردن چه آسان است و ساختن چه دشوار. با اینحال، تاریخ ایران گواه آن است که این سرزمین بارها از دل خاکستر برخاسته است. به نظرم اگر آرامش و شفای خاطر ایرانیان اولویت تلقی شود، اهالی فردای این سرزمین داوری بهتری از آنچه رقم میخورد، خواهند داشت.🥀 #ارسیا_تقوا @taghvaclinic
1 890
💢 انجام کارهای سخت باعث تقویت انعطافپذیری عصبی میشود 💢
💢 Doing hard things, encourages neuroplasticity 💢
❗️وقتی فرد خود را مجبور میکند تا کارهایی انجام دهد که برای سلامت شناختی و روانیش بسیار مفید باشد، ممکن است در لحظه، احساس سختی بسیاری را تحمل کند, مانند انجام دادن ورزش منظم، ترک الکل یا یادگیری چیزهای جدید.
✅ این وظایف فرد را ملزم میکند که خودکنترلی را تمرین کند، ثابت قدم باشد و/یا خود را از حد معینی بیشتر جلو ببرد؛ که این کار، هزینه متابولیک بالایی برای مغز دارد، بنابراین منطقی
است که فرد احساس چالش کند.
⛔️ اما فقط چون انجام این کارها احساس ناراحت بودن یا بدی در فرد ایجاد میکنند به این معنی نیست که شما باید انجام آن کارها را متوقف کنید یا از آن اجتناب کنید.
‼️ ممکن است انجام دادن کاری به خصوص در ابتدا انرژی زیادی از مغز بگیرد، اما در نهایت، با ثبات داشتن در انجام آن کار، مغز ارتباطات عصبی بیشتری را در مغز ایجاد میکند و با تجربه جدید خود را سازگار میکند تا زمانی که برای فرد آسان میشود.
❇️ این فرآیند نوروپلاستیسیته است.❇️
❕❕اگر کاری را چالش برانگیز برآورد کردهاید، اما میدانید که برای شما خوب است، بهتر است به خود یادآوری کنید که در حال ساختن مسیرهای جدیدی در مغز خود هستید که در نهایت انجام این کار را برایتان آسانتر کرده و در درازمدت به شما سود میرساند.
#هاله_شاهد
(کارشناس ارشد روانشناسی بالینی)
🌿 Iranavisit.com
🍃@taghvaclinic
🍃https://instagram.com/taghvaclinic
1 890
💢 هر موردی، ارزش صرف کردن انرژی ذهنی را ندارد ...
این یکی از دشوارترین درسهایی است که افراد هدفمند و بلندپرواز باید بیاموزند.
روانشناسی شناختی نشان میدهد که ذهن انسان تمایل دارد بر ابهامها و تهدیدهای احتمالی تمرکز کند، که اینکار، معمولاً به حل مسئله منجر نمیشود؛ بلکه اغلب استرس، فرسودگی ذهنی و کاهش تمرکز را به دنبال دارد.
نکاتی مهم که ارزش به خاطر سپردن دارند:
۱. برخی چالشها با گذر زمان، فاصله گرفتن یا پذیرش، بهتر از درگیری مداوم، مدیریت میشوند.
۲. شما نمیتوانید دیگران را کنترل کنید. آنچه در اختیار شماست، انتخابها، نگرشها و نحوه واکنش شما به رفتار دیگران است.
۳. مرور مکرر سناریوهای مختلف در ذهن، همیشه به تصمیمگیری بهتر منجر نمیشود و فقط اضطراب را تقویت میکند.
۴. توجه و تمرکز منابعی محدود هستند. هرچه آنها را صرف مسائل کماهمیتتر کنید، ظرفیت کمتری برای اهداف ارزشمند خواهید داشت.
قدرت واقعی در تشخیص این است که چه چیزی ارزش تلاش دارد و چه چیزی باید رها شود.
گاهی بزرگترین تغییر در زندگی، نه از کنترل بیشتر، بلکه از رها کردن هوشمندانهتر آغاز میشود.
@taghvaclinic
1 890
🧠 راز مغزهای جوان در ۸۰ سالگی چیست؟
تصور کنید ۸۰ ساله باشید، اما حافظهتان مثل یک فرد ۵۰ ساله کار کند! دانشمندان به این افراد لقب «سوپرایجر» (SuperAger) دادهاند؛ گروهی نادر از سالمندان که برخلاف انتظار، افت حافظه قابلتوجهی را تجربه نمیکنند.
🔬 پژوهشگران دانشگاه نورثوسترن آمریکا بیش از ۲۵ سال این افراد را بررسی کردند و به نتایج شگفتانگیزی رسیدند:
✅ مغز برخی از این افراد در برابر تجمع پروتئینهای مرتبط با آلزایمر «مقاوم» است؛ یعنی اصلاً این آسیبها در مغزشان شکل نمیگیرد.
✅ گروهی دیگر حتی با وجود این پروتئینها، همچنان عملکرد شناختی فوقالعادهای دارند؛ مغز آنها نوعی «تابآوری عصبی» دارد که اجازه نمیدهد حافظه آسیب ببیند.
🧠 بررسی ساختار مغز این افراد نشان داد که بخشهایی از قشر مغز آنها تقریباً مانند افراد جوان باقی مانده و حتی برخی نواحی مرتبط با تصمیمگیری، انگیزه و هیجان، ضخامت بیشتری نسبت به افراد جوانتر دارند.
🤝 اما یک نکته جالب مشترک در این افراد وجود داشت:
تقریباً همه این «سوپرایجرها» زندگی اجتماعی فعالی دارند. آنها روابط نزدیک خود را حفظ میکنند، با دیگران تعامل دارند و از انزوای اجتماعی دوری میکنند. پژوهشگران معتقدند این ویژگی میتواند یکی از عوامل مهم حفظ سلامت مغز باشد.
💡
افت حافظه لزوماً بخشی اجتنابناپذیر از پیری نیست. مغز انسان حتی در دهه هشتم زندگی نیز میتواند تواناییهای شگفتانگیزی داشته باشد و شناخت راز این افراد شاید راه را برای پیشگیری از زوال عقل و آلزایمر در آینده هموار کند.
The first 25 years of the Northwestern University SuperAging Program. Alzheimer\'s, 2025; 21 (8)
@taghvaclinic
1 890
نه کسی نامش را میدانست، نه کسی دلیل آتشش را میپرسید.
مردم از کنارش رد میشدند,مثل مسافران قطاری که سالهاست یادشان رفته پشت هر پنجره،کسی دارد از زندگی جا میماند...
آدمها عجله داشتند.همیشه عجله دارند.برای رسیدن به فردایی که هنوز نیامده و فرار از دیروزی که دست از سرشان برنمیدارد.
اما او همانجا ایستاده بود!
شعلهور مثل آخرین درخت یک جنگل سوخته.
کاش کسی میفهمید بعضی آتشها از کبریت شروع نمیشوند از دلتنگی شروع میشوند.،از خبرهایی که نباید میرسیدند،از آدمهایی که باید میماندند و نماندند.
از رویاهایی که یک صبح معمولی،بیسروصدا مردند. آدم گاهی آنقدر تنها میشود که حتی اندوهش هم برای خودش غریبه است.
و ما... ما مردم همین روزگاریم.با جیبهای پر از نگرانی،با لبخندهای قرضی،با قلبهایی که یاد گرفتهاند بیصدا بسوزند.
شاید دردناکترین قسمت ماجرا این نباشد که کسی در آتش ایستاده است.
دردناکترین قسمت این است که جمعیت،بیانکه سر برگرداند،از کنارش عبور میکند.
✍#پگاه پاکزادـروانشناس
@taghvaclinic
1 890
🧠 زنگ خطر برای مغز؛ دشمن پنهان تمرکز
تحقیقات جدید روی بیش از ۲۱۰۰ فرد بزرگسال نشان داده است که مصرف بیشتر غذاهای فوقفرآوریشده (Ultra-Processed Foods) با کاهش تمرکز، افت سرعت پردازش ذهنی و افزایش عوامل خطر زوال عقل مرتبط است؛ حتی در افرادی که در مجموع رژیم غذایی سالمی دارند.
🍟 فقط یک بسته چیپس بیشتر؛ اما تمرکز کمتر!پژوهشگران دریافتند که تنها ۱۰ درصد افزایش در مصرف غذاهای فوقفرآوریشده (تقریباً معادل اضافه کردن یک بسته چیپس به برنامه روزانه) میتواند باعث افت قابل اندازهگیری در توانایی تمرکز و توجه شود. این کاهش در آزمونهای استاندارد شناختی نیز بهوضوح مشاهده شده است.
🥗 خبر نگرانکننده: غذای سالم بهتنهایی کافی نیست.شاید تصور کنید اگر میوه، سبزیجات و غذاهای سالم مصرف میکنید، مشکلی وجود ندارد. اما یافتههای این مطالعه نشان میدهد که حتی افرادی که از الگوی غذایی مدیترانهای و سالم پیروی میکنند نیز در صورت مصرف بالای غذاهای فوقفرآوریشده، کاهش تمرکز را تجربه میکنند.
⚠️ چرا این غذاها برای مغز خطرناکاند؟غذاهای فوقفرآوریشده شامل محصولاتی مانند: 🔹 نوشابهها 🔹 چیپس و اسنکهای بستهبندیشده 🔹 غذاهای آماده و نیمهآماده 🔹 بسیاری از خوراکیهای صنعتی با افزودنیهای متعدد هستند. دانشمندان معتقدند فرآوری شدید مواد غذایی، ساختار طبیعی غذا را تخریب کرده و ترکیباتی مانند افزودنیهای مصنوعی و مواد شیمیایی حاصل از فرآوری را وارد بدن میکند که ممکن است بر عملکرد مغز اثر منفی بگذارند.
🧩 تمرکز ضعیف؛ اولین هشدار برای مشکلات بزرگتر؟محققان تأکید میکنند که «توجه و تمرکز» یکی از پایهایترین عملکردهای شناختی مغز است. کاهش آن میتواند نشانهای اولیه از تغییرات شناختی جدیتر در آینده باشد. همچنین مصرف بیشتر این غذاها با عواملی مانند چاقی و فشار خون بالا که از ریسکفاکتورهای شناختهشده زوال عقل هستند، ارتباط داشت. ✅ اگر این روزها احساس میکنید تمرکزتان کمتر شده، شاید فقط کمخوابی یا استرس مقصر نباشد. حتی در کنار یک رژیم غذایی سالم، مصرف مداوم غذاهای فوقفرآوریشده میتواند بهتدریج عملکرد مغز و قدرت تمرکز شما را تحت تأثیر قرار دهد. 🔹 مغز شما فقط به «غذای سالم» نیاز ندارد؛ بلکه به «غذای کمتر فرآوریشده» نیاز دارد. منبع: Ultra‐processed food intake, cognitive function, and dementia risk: A cross‐sectional study of middle‐aged and older Australian adults. Alzheimer\'s, 2026; 18 (2) @taghvaclinic
1 890
📌 عادتهایی ناخودآگاه که باعث میشوند کمتر از آنچه هستید بااعتمادبهنفس به نظر برسید...
بسیاری از افراد تصور میکنند اعتمادبهنفس فقط یک احساس درونی است؛ اما تحقیقات روانشناسی نشان میدهد دیگران بیشتر رفتارها و نشانههای غیرکلامی شما را ارزیابی میکنند. گاهی بدون اینکه متوجه باشیم، عادتهایی داریم که تصویر ما را ضعیفتر از واقعیت نشان میدهند.
🔹 جمع کردن بدن
وقتی شانهها افتادهاند یا سر رو به پایین است، ناخودآگاه پیام عدم اطمینان و تردید به دیگران منتقل میشود. در مقابل، صاف نشستن یا ایستادن، باز نگه داشتن شانهها و حفظ وضعیت بدنی متعادل، شما را مطمئنتر نشان میدهد.
🔹صحبت کردن با تردید
بهتر است نظر خود را شفاف و مستقیم بیان کنید و سپس دلایل آن را ارائه دهید. همچنین سرعت صحبت کردن را کمی کاهش دهید؛ آرامش در کلام، نشانه تسلط و اعتبار است.
🔹حرکات عصبی
بازی کردن با انگشتر، لمس مداوم صورت، مرتب کردن یقه لباس یا تکانهای مکرر دست، توجه مخاطب را از پیام شما منحرف میکند. سکون کنترلشده و حرکات هدفمند، یکی از مهمترین نشانههای اعتمادبهنفس در موقعیتهای حرفهای است.
@taghvaclinic
1 890
⭕️ تضادهایی که در رفتار افراد دارای اختلال ADHD میبینیم ...
🌀 تلاش زیاد و ناموفق برای حفظ تمرکز بر کارهای مهم و خسته کننده اما تمرکز غیرقابل باور و برای مدت طولانی بر چیزهایی که دوست دارند.
🌀 به تعویق انداختن کارهای مهم و اجتناب از آنها در مدت زمان مقرر، اما انجام همه آن کارها در دقیقه نود.
🌀 گرفتن تصمیمات هیجانی و تکانشی بگیرید، اما همچنان داشتن ایدههای باورنکردنی و مبتکرانه.
🌀داشتن مشکل در روابط فردی اما همچنان داشتن حس شهود و همدلی شدید.
🌀 میل به دوستیابی اما مشکل در همکاری با دیگران.
❕❗️❕❗️نکاتی برای حل پارادوکسهایی که افراد ADHD با آنها دست به گریبانند ...
✅ موارد مورد علاقه خود را به عنوان پاداش برای انجام وظایف خود در نظر بگیرید.
✅ موعد مقرر انجام وظایف خود را چند روز قبل از سررسید واقعی آن برای خود یادداشت کنید.
✅ جمعها و مکانهایی را که بیشتر در آن زمانها و مکانها تصمیمات تکانشی میگیرید را برای خود مشخص کنید.
🍃@taghvaclinic
🍃https://instagram.com/taghvaclinic
1 890
📗معرفی کتاب
یک پیشنهاد خوب برای شما
صد دلیل کودک مودب و خلاق
https://fidibo.com/book/193462-صد-دلیل-کودک-مودب-و-خلاق@taghvaclinic
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
