uz
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

Kanalga Telegram’da o‘tish

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

Ko'proq ko'rsatish
379
Obunachilar
+224 soatlar
+37 kunlar
+730 kunlar
Postlar arxiv
سلطان به جهان پرده سرایی زد و رفت درویش به دهر پشت پایی زد و رفت القصه به هر دو روز در گلشن عمر مرغی به سر شاخ نوایی زد و رفت
سلطان به جهان پرده سرایی زد و رفت درویش به دهر پشت پایی زد و رفت القصه به هر دو روز در گلشن عمر مرغی به سر شاخ نوایی زد و رفت @lightworkers

بدبینی و خوش بینی، الهی و اهریمنی بودن، بی باکی و ترس، همگی ویژگیهای خفته در درون ما هستند، اگر این ویژگی‌ها را شناسایی نکنیم و روانمان در نیامیزیم، خود آنها دست به کار می شوند. بسیاری از ما از هر دو بخش تاریک و روشن وجود هراس داریم، بسیاری از ما می‌ترسیم به درون خود بنگریم و این ترس ما را وادار کرده چنان دیوارهای قطوری بنا کنیم که دیگر به یاد نمی‌آوریم در است کسی هستیم. #دبی_فورد نیمه تاریک وجود @lightworkers

صبحدم آن صبح من زد یک نفس زان نفس من برقرارم اندکی #حضرت_مولانا @lightworkers

بايد به ياد داشت كه «دانش»، «خِرٙد» نيست و نمی‌تواند باشد. دانش عليه خرد است و مانع بيداری خرد می‌شود. دانش، سكه‌ای تقلبی است؛ ‌تظاهر می‌كند كه می‌داند. در حاليكه هيچ چيز نمی‌داند؛‌ ولی می تواند انسان را فريب دهد. اين موضوع چنان ظريف و نهان است كه اگر فرد واقعا هوشمند نباشد، ‌نمی‌تواند حقيقت آن را تشخيص دهد. در عين حال،‌ اين فريب بسيار ريشه دار است و از دوران كودكی٬ ‌در ما شرطی شده است. دانستن يعنی اندوختن؛‌ گردآوردن اطلاعات و جزييات. دانستن شما را تغيير نمی‌دهد. شما همان كه بوديد، ‌باقی می‌مانيد و فقط مجموعه اطلاعاتتان بزرگ و بزرگتر می‌شود. خرد، شما را متحول می‌كند و درون شما را به شيوه‌ای تازه شكل می‌دهد.خرد، تحول است و ديدن. دانستن و بودن تازه‌ای را ايجاد می‌كند. در نتيجه،‌ ممكن است شخصی اصلا مطلع و دانشور نباشد،ولی خردمند باشد. همچنين ‌امكان دارد كه فرد دانشور باشد،‌ اما بسيار بی‌خرد هم باشد. در حقيقت، ‌اين چيزی است كه در دنيا اتفاق افتاده است؛ ‌مردم تحصيل كرده‌تر و باسوادتر شده‌اند. تحصيل در سطح جهان در دسترس همه است. پس همه دانش كسب كرده‌اند،اما خرد گم شده است. دانش را می‌توان از صفحات كاغذ، ‌به راحتی كسب كرد. چه كسی به خرد اهميت می‌دهد؟ خرد، زمان، انرژی، ايثار و سرسپردگی می‌طلبد.... ‌ #کارل_گوستاو_یونگ‌ @lightworkers

روح یکی بیش نیست و جسم یکی بیش نیست و این سخن وقتی بر تو روشن شود که بدانی مبداء جسم چیست و از چه پدید آمد و مبداء روح چیست و از چه پیدا آمد. #انسان_کامل #شیخ_عزیزالدین_نسفی @lightworkers

صبح است و دلم درتپش لحظه ی دیدار باز این دل من گشته به امید تو بیدار #سعدی @lightworkers

تنها بچه‌ها نیستند که بچگانه رفتار می‌کنند. بزرگسالان نیز ورای هارت و پورت‌هایشان، متناوبا بازیگوش، مضحک، خیال‌باف، آسیب‌پذیر، افسارگسیخته، وحشت‌زده، شرمسار و نیازمند دلداری و گذشت می‌شوند. ما در دیدن شیرینی و شکنندگی بچه‌ها و طبیعتا کمک کردن به آنها و آرام‌کردن‌شان حسابی خبره هستیم. می‌دانیم که نزد آنان چطور بدترین وسواس‌ها، کینه‌ جویی‌ها و خشم‌های خود را کنار بگذاریم. می‌توانیم انتظارات‌مان را واسنجی کنیم و توقعات کمتری نسبت به همیشه داشته باشیم؛ دیرتر عصبانی می‌شویم و کمی بیشتر نسبت به امکان عصبانیت ناخواسته هوشیاریم. ما خودخواسته با آنان با مهربانی رفتار می‌کنیم ولی به طرز عجیب و اسفناکی از بروز چنین مهری به هم‌سن‌وسالان‌مان روی‌گردانیم. زندگی کردن در دنیایی که انسان‌های بسیاری با بچه‌ها خوش‌رفتاری می‌کنند، فوق‌العاده است. حتی بهتر هم می‌شد اگر در جهانی زندگی می‌کردیم که نسبت به خصلت‌های بچگانه‌ی یکدیگر کمی خوش‌رفتارتر بودیم. #سیر_عشق #آلن_دوباتن @lightworkers

#بریده_کتاب هر لبخند تو، هر بوسه‌ی تو به من آن قدرت را عنایت می‌کند که کوهی را بر سر کوهی بگذارم. کافی است که زیر بازوی مرا بگیری و از من بخواهی. به تو ثابت خواهم کرد که عشق، تواناترین خدایان است. شور زندگی در من بیداد می‌کند. امروز بیش از هر وقت دیگر زنده‌ام و نفسی که خون مرا تازه می‌کند تویی. #احمد_شاملو مثل خون در رگ‌های من @lightworkers

هرچه کاشتم به باد رفت و ماند کاش ها و کاش ها و کاش ها.... #قیصر_امین_پور @lightworkers
هرچه کاشتم به باد رفت و ماند کاش ها و کاش ها و کاش ها.... #قیصر_امین_پور @lightworkers

از اين سم مهلک دوری کنيد «قهر» يکي از مهلک ترين آسيب های يک رابطه است! قهر، يک رفتار کودکانه است. اين اولين چيزی است که بايد درباره قهر بدانيم. پس هر کدام از ما که از اين حربه به عنوان يک رفتار دفاعي يا رفتاري براي آزار دادن همسرمان يا به هر نيت ديگري استفاده مي کنيم بايد بپذيريم که اصلا به عنوان يک فرد عاقل و بالغ ظاهر نشده ايم! حتي کودکان گاهي پس از قهرهاي شديد با دوستانشان پس از چند دقيقه يا چند ساعت آشتي مي کنند و دوباره بازي پرنشاط خود را از سرمي گيرند، گويي به بي اهميتي قهر پي مي برند اما خيلي از آدم بزرگ ها همچنان در رفتار کودکانه خود باقي مي مانند!البته ناراحت شدن و به اصطلاح «سرسنگين بودن» با همسر زماني که از دست او ناراحت هستيم، هميشه «بد» نيست، حتي مي تواند در شرايطي به عنوان راهي و نشانه اي براي آگاه کردن او از رفتار اشتباهش موثر هم باشد ولي در برخي شرايط و نه هميشه و نه براي مدتي طولاني! وقتي قهر کردن نازکشيدن را به دنبال ندارد! متاسفانه قهر کردن بيشتر در بانوان ديده مي شود و تا وقتي همسر آن ها پا پيش نگذارد، عذرخواهي نکند و به اصطلاح «منت کشي» نکند، آن ها از چهارپاي شيطان پايين نمي آيند! البته طرح اين مسئله درباره خانم ها اين موضوع را نفي نمي کند که بسياري از مردان نيز به اين آسيب مبتلا هستند. در مواردي که خطاي همسر به صورت عمد و به دفعات تکرار مي شود و راه حل هاي ساده احتمالي موثر واقع نمي شود، استفاده از قهر تا سطحي مجاز است. ولي تکرار آن يا طولاني شدن مدت آن، براي رابطه زناشويي بسيار مضر است. چرا همسران قهر مي کنند؟ گاهی زوجين نمی توانند منظور و پيام خود را به يکديگر منتقل کنند؛ بنابراين يکي از زوجين احساس ناکامي مي کند و گمان مي کند مورد بي توجهي همسرش قرار گرفته است. بنابراين دچار دلخوري و خشم مي شود و تصميم به قطع رابطه کوتاه مدت يا همان قهر مي گيرد، البته عمق و ميزان قطع رابطه به اهميت پيام بستگي دارد و ممکن است از چند ساعت تا چند روز هم طول بکشد. فقط خودت را مي بينی دليل دوم باز هم در رابطه با گفت وگوي ناموفق زوجين مطرح است، گاهي يکي از طرفين خودمحورانه صحبت مي کند يعني مطالب خود را با تصورات و با توجه به نيازهاي خودش مطرح مي کند و تصورات و نيازهاي طرف مقابل را در نظر نمي گيرد که اين خودمحوري باعث دلخوري و قطع رابطه طرف مقابل مي شود؛ زيرا در اين جا مسئله تفاوت نگاه و نگرش وجود دارد و احساس نااميدي و يأس جزئي در فرد، ايجاد مي شود. وقتي نمي شود گفت بالای چشمت ابروست! دليل سوم :ممکن است شخص، عزت نفس پايين يا آسيب ديده اي داشته باشد که در اين صورت وقتي در شرايط يا در معرض اختلاف عقيده يا سليقه با ديگران قرار مي گيرد، راهي جز قهر کردن برايش باقي نمي ماند. در همين مواقع است که اصطلاحا مردم مي گويند: «به فلاني زود برمي خوره» يا «نمي شه بهش گفت بالاي چشمت ابروست».اين کارشناس خانواده تاکيد مي کند: قهر کردن مانند ريختن زباله ها زير فرش خانه است، مشکل با قهرکردن حل نمي شود زيرا افراد بعد از چند دقيقه، چند ساعت يا چند روز سعي مي کنند دوباره با هم ارتباط برقرار کنند ولي مشکل به جاي خود باقي است. از همسرتان باج نگيريد! دليل بعدي با عنوان «بازيابي عاطفي» از سوي بهروزي فر مطرح مي شود: اگر دليل قبلي ناآگاهانه بروز مي کند، اين دليل کمي آگاهانه است، يعني فرد در فرآيند شکل گيري شخصيت اش از کودکي تا بزرگسالي راهي را براي رسيدن به هدف انتخاب مي کند که نوعي «باج گيري عاطفي» از ديگران است. کودکي که براي رسيدن به خواسته اش بهانه گيري مي کند يا روي نقطه ضعف والدينش انگشت مي گذارد و از اين طريق به هدفش مي رسد، ممکن است در بزرگسالي هم اين کار را انجام دهد، براين اساس با همسرش قهر مي کند و با خود مي گويد مي توانم با حرف نزدن و قهر کردن با همسرم به هدفم برسم. عوارض قهر خود فرد، بيش از همه در معرض پيامدهای منفي قهر است. وقتي قهر رخ مي دهد، نشان مي دهد که فشار زيادي روي فرد است زيرا مي خواهد خودش را حفظ کند، او در حال تجربه تهديد است و با قهر، انرژي رواني زيادي را از دست مي دهد. قهر کردن هاي زياد و طولاني مدت به مرور زمان موجب دلسردی می‌شود. @lightworkers

عبث است ژرف نگریستن در چیزها (بی‌آن‌که خود دگرگون نگردی) چنین است داستان او که به تنهائی به صحرا رفت و در ژرفای همه‌ی چیزها فرو رفت مگر در ژرفای خویش #کارل_گوستاو_یونگ برگرفته از کتاب سرخ یونگ بی‌شک یکی از ژرف‌نگرترین اندیشمندان قرن بیستم است. او دیدگاهِ ما را نسبت به روانشناسی، اسطوره‌شناسی، دین و هنر متحول ساخت. دامنه‌ی مطالعاتِ او به‌عنوانِ یک روانپزشک و روانشناس از مطالعاتِ بالینی آغاز می‌شود و به‌عنوان یک انسان‌شناس تا دین‌شناسیِ تطبیقی، فلسفه، اسطوره‌های ملل، مطالعاتِ میدانی دربابِ زندگی قبیله‌ای و ابتدایی، عرفان و حتی کیمیاگری گسترش می‌یابد. با این حال می‌بینید که خود می‌گوید عمیق‌شدن در موضوعات بیهوده است مگر آن‌که به‌واسطه‌ی عمیق‌شدن در وجود خویش و برای دست‌یابی به معرفتی ژرف‌تر از خود باشد. کتابِ‌سرخ او خود نمونه‌ی شاخصی از فرایند خلوت‌کردن خلاق با خویش است. در تاریخ اسطوره و دین کارکترهایی را می‌بینیم که در مقطعی از زندگی خود -معمولا میانسالی- به کوه و صحرا و جنگل و دریا رفته‌اند و زمانی را در انزوا گذرانده و سپس با یافتن حقیقتی درباره‌ی خویش بازگشته‌اند. یونگ صحرا را یک استعاره در نظر می‌گیرد، جایی که در آن چیزی بیرون نیست و باید به درون رفت. اما آدم می‌تواند به صحرا هم برود و بازهم فقط خود را با انعکاس تصویر دیگران در ذهن‌اش مشغول نگه‌دارد. من به تجربه‌ی شخصی بسیاری از اندیشه‌های شهودی و ناب خود را زمانی یافتم که یکه و‌ تنها در خیابان‌هایی قدم می‌زدم که پُر بود از دیگری. هرچند که بی‌شک ارادتی خاص به صحرا و دریا دارم ولی خلوت در مکان نیست، در لامکان است! خلوت یک بودش است، ساحتی از آگاهی است. و برابر با تنهایی هم نیست. آدم‌ها می‌توانند تنها باشند ولی خلوت نداشته باشند -همان‌طور که مردمانِ مُدرن به‌واسطه‌ی فردگرایی و اَتمیزه‌شدنِ فرهنگِ معاصر هرچه بیشتر تنها می‌شوند. چه‌بسا که همین گوشی هوشمند که اینک دستِ شماست ممکن است خلوت را ناممکن سازد -البته بسته به رویکرد شما به آن. خلوت و نه تنهایی ما را آدم‌های بهتری برای خودمان و معاشرینِ بهتری برای دیگران می‌کند. فرار کردن از دیگران در اصل گریختن از خود است، گریختن از سایه‌هایی از خود که در آن‌ها فرافکنی کردیم‌شان. بیا تا افق‌های دیدمان را بگسترانیم و خود را در صحرا ببینیم تا سرسختی خویش در بقاء را دریابیم..... #وحید_شاهرضا @lightworkerd

هو اَلا ترى الأشجارَ وهْي تمشي حدباءَ في سُكْرٍ و في أناةْ كي تشهدَ الصّلاةْ ؟ ألا ترى سيفاً بغيرِ غِمدٍ يبكي وسيّافاً بلا يَدينْ يطوف حول مسجدِ الحسينْ؟ درختان خمیده را نمی‌بینی مست و با وقار می‌روند نماز بگزارند؟ نمی‌بینی شمشیر برهنه‌ای را که می‌گرید و شمشیرزنی بی‌دست را که می‌گردد گرد «مسجد الحسین»؟ احمد سعید (ادونیس) @lightworkers

یکی نپرسید چرا نگاه تو پر از طوفان است،یکی‌ نپرسید چرا دلت گرفته چرا قرار نداری؟ چرا سال هاست که نمی پری... آقای من... تو مؤلف دل های شکسته ای مردمان غریب،عاشقان پاپتی آقا نام تو ما را با هم همدل و متحد می سازد. ما سینه زنان،سیاهپوشان،هیئتیان و رهروان تو در سراسر تاریخ و به وسعت و عمق معنای شرف و آزادگی،عدالت و حق،رستگار و سرفراز به نام تو هستیم. تو اسوه،مقتدای حقیقتی... جانب حق،جانب توست،سمت عصمت سمت توست و سمت رستگاری و عاقبت به خیری سمت توست. روزی می رسد که همه درباره ی ما شیعیان تو بگویند:«نگاه کنید!آنها وارثان شرف هستند،وارثان حقیقت اند...» سر عاشقان سلامت. السلام علیک یا ذبیح الله،ای امام حسین عزیزم. #محمد_صالح_علاء @lightworkers

در قمار خانه «عشق» برو....... @lightworkers

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها...!! #حافظ @lightworkers
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها...!! #حافظ @lightworkers

" کشتن نفس " قدّیسانی که جان خود را در راه احیای عدالت و انسانیت و حفظ شرافت انسانی و معنویت فدا کرده‌اند به حقیقت پیش از آن
" کشتن نفس " قدّیسانی که جان خود را در راه احیای عدالت و انسانیت و حفظ شرافت انسانی و معنویت فدا کرده‌اند به حقیقت پیش از آن فدا کردن ظاهری به دست معشوق کشته شده بودند و این قتل جسمانی نیز مهر تأییدی است بر آن قتل حقیقی و کشتن نفس که از پیش رخ داده است وگرنه پس از کشتن نفس دیگر سالک را دشمنی باقی نمی‌ماند که او را بکشد و اگر به دست کسی کشته شود آن دست را کلید باز کردن دروازه های ابدیت بر روی خویش می‌داند. مناجاتِ حضرتِ حسین در قتل‌گاه چنانکه در ترجمهٔ شاعرانهٔ مهدی الهی قمشه ای آمده از چنین معانی حکایت می‌کند: گفت الٰها ملکا داوَرا پادشها ذوالکرما یاورا در رهت ای شاهد زیبای من شمع‌صفت سوخت سر و پای من گر " ارِنی " گوی به طور آمدم خواستی‌ام تا به حضور آمدم باللَّه اگر تشنه ام آبم تویی بحرِ من و موج و حبابم تویی کتاب " در صحبت قرآن " در تفسیر آیات ۱۶۹ تا ۱۷۱ سوره آل‌عمران #حسین_الهی_قمشه‌ای @lightworkerd

حقیقتِ وجودی انسان مانند این است که هزار آینه وجود داشته باشند و هرکدام از آن‌ها بازتاب متفاوتی از خورشید را منعکس کنند، اما اینجا هزار خورشید وجود ندارد، فقط "یک" خورشید است که در همه می‌درخشد، بازتاب‌ها ممکن است متفاوت باشند اما خورشید همان است، خورشید آن ‌یکی است که در همه‌چیز و در هر اتم می‌درخشد. همان است. روح یا آگاهی هم مانند همین است. ممکن است یک پرنده به نظر برسد، یا یک حیوان، یا یک درخت، یک صخره و یا یک انسان. زمانی که این را درک کنیم دیگر رنج نخواهیم کشید. لذت خواهی برد، زمانی که کامل باشی دیگر به چیزی احتیاج نداری. این کمال است، جامع است، تکمیل است و بی‌نقص است. همه خالیست، همه آگاهیست، این «منِ» خیالی را بروز نده و آنگاه خواهی فهمید که کیستی، و بعد از آن زندگی خواهی کرد. @lightworkers

#بریده_کتاب بالاخره زیر لب گفت: «میچ، دامنه بخشش به سایر مردم ختم نمی‌شود. ما باید خودمان را هم ببخشیم.» _خودمان؟ «بله. برای تمام کارهایی که نکردیم. تمام کارهایی که باید می‌کردیم. تو نباید حسرت آنچه باید رخ میداد را بخوری. زمانی که به جایی که من هستم برسی، این چیزها به دردت نمیخورَد. با خودت در صلح باش. باید با خودت و تمام کسانی که اطرافت هستند در صلح باشی. خودت را ببخش. دیگران را ببخش.» میچ البوم سه‌شنبه‌ها با موری @lightworkers

به صحرا رو که از دامن، غبار غم بیفشانی به گلزار آی کز بلبل، غزل گفتن بیاموزی #حضرت_حافظ @lightworkers
به صحرا رو که از دامن، غبار غم بیفشانی به گلزار آی کز بلبل، غزل گفتن بیاموزی #حضرت_حافظ @lightworkers

گل کوچیک #علی_قمصری @lightworkers

Light Workers🔆 - Telegram kanali @lightworkers statistikasi va tahlili