nVision Digital AI בינה מלאכותית, טכנולוגיה חידושים, vibe coding ומה שבינהם
Відкрити в Telegram
הערוץ שמביא לכם חדשות על כל מה שחדש בתחום הAI, וה vibe coding , מודלים, כלים, וחידושים
Показати більше463
Підписники
Немає даних24 години
Немає даних7 днів
+530 день
Триває завантаження даних...
Залучення підписників
червень '26
червень '26
+8
в 0 каналах
травень '26
+5
в 0 каналах
Get PRO
квітень '26
+58
в 0 каналах
Get PRO
березень '26
+76
в 0 каналах
Get PRO
лютий '26
+234
в 0 каналах
Get PRO
січень '260
в 0 каналах
Get PRO
грудень '25
+22
в 0 каналах
Get PRO
листопад '25
+49
в 0 каналах
Get PRO
жовтень '250
в 0 каналах
Get PRO
вересень '25
+27
в 0 каналах
| Дата | Залучення підписників | Згадування | Канали | |
| 22 червня | 0 | |||
| 21 червня | +1 | |||
| 20 червня | 0 | |||
| 19 червня | 0 | |||
| 18 червня | 0 | |||
| 17 червня | 0 | |||
| 16 червня | 0 | |||
| 15 червня | 0 | |||
| 14 червня | 0 | |||
| 13 червня | 0 | |||
| 12 червня | +1 | |||
| 11 червня | 0 | |||
| 10 червня | +1 | |||
| 09 червня | 0 | |||
| 08 червня | 0 | |||
| 07 червня | 0 | |||
| 06 червня | +1 | |||
| 05 червня | 0 | |||
| 04 червня | +2 | |||
| 03 червня | +2 | |||
| 02 червня | 0 | |||
| 01 червня | 0 |
Дописи каналу
עוד כמה מילים על glm 5.2, ונשים בצד הנחות וכו :
1. מוזמנים לקרוא את הטוויט הזה של עובד גוגל שעבד גם במטא ובאמאזון
הוא איש חומרה
https://x.com/patricktoulme/status/2068134212587184442?s=46
התקציר ?
I ran GLM 5.2 with OpenCode harness against Claude Opus this week deployed locally.
Bottom line: It is a real frontier coding model and insanely good for the price (free). Open source model + open source harness + local serving on my own chips is an amazing value proposition.
כמובן שלחכמולוג יש את החומרה להריץ את זה בחינם.
2. או לשעבר vp במטא, בכיר במיקרוסופט ואפילו vp במעבדות של deepmind שגוגל קנו
https://x.com/matvelloso/status/2067791546335019439?s=46
תקציר
All day using GLM 5.2. Didn't miss much. First open model that passes the bar as a daily driver. Things are not going to be the same.
Damn, now I want to buy some serious hardware.
3. המנכ״ל של vercel
https://x.com/rauchg/status/2068517095818809770?s=46
תקציר
Genuinely impressed, almost shocked, at how good GLM-5.2 by @zai_org is at coding. This changes things.
הטוויטר מלא כרגע בביקורות , אנשים שעפים על המודל מכל צורה ומין. אני כן אעיר שיש גם אנשים שטוענים שזה הייפ.
אישית - משתמש בו כבר עוד מעט שנה , וכבר כמה ימים עם פקטורי בתור byok ובapi ישיר ומאוד מרוצה.
| 2 | אני רוצה לפרגן לנועם,
שהוא אחלה, מייצר סרטוני יוטוב מושקעים ומסביר מעולה דברים.
אז קחו קישור לערוץ היוטיוב שלו
ועל הדרך נועם (דרך הסרטון הזה ) הכיר לי את herdr.
אם אתם כמוני אוהבים את הטרמינל אבל משגע אתכם 20 חלונות פתוחים. הרדר מאפשר לראות כל חלון שפתחתם במקביל, בצורה קלה , דרך איזו רתמה (קלוד קוד, קודקס , פקטורי?) הוא נפתח, אם הוא עובד, באיידל או תקוע.
פשוט תבקשו מקלוד / קודקס להתקין אותו וזהו.
אגב. אפשר לפתוח כמה טרמינלים לאותה סביבה (למעלה הסביבה למטה הסוכנים )
יעיל נחמד וכייף לעבוד
(כמובן - תבדקו טוב, באחריותכם, וכו אבל אני משתמש ומאוד מרוצה )
https://youtu.be/ojYl4vMExwU?si=dL-hLrrqkbmmNi2v | 88 |
| 3 | ידעתם שאפשר להריץ מודלים שונים בתוך codex ?
זוכרים שהצעתי לכם שימוש בחינם בapi של minimax m3 ?
הapi עדיין פעיל בחינם
ואפשר להשתמש ב codex יחד איתו גם באפליקציה (עם קצת טוויקים) וגם דרך ה cli. | 101 |
| 4 | אז FOMO
בטוח שאין פה מישהו שלא מכיר את המילה (אבל רק ליתר ביטחון fear of missing out)
עולם ה ai מספק לנו פומו תמידי
פעם מודלים היו יוצאים כל שנה , כל חצי שנה עכשיו יש לנו סייקל שיוצא וריאנט חדש של המודלים החזקים כל חודשיים וכל יום יוצא מודל נוסף אחר לפעמים יותר עם התמחות, טכנולוגיות שונות , דיסטל, קוונטטציה, moe, קוד פתוח, הכל משתנה כל הזמן. שלא לדבר על אפליקציות ותוכנות בקוד פתוח או סגור , אינספור חידושים
אני משתדל לעבור כל יום על טוויטר ורדדיט כדי לאתר דברים אבל גם אז אני מספיק להביא אחוזים בודדים ממה שאני רואה.
ובכל זאת - שני דברים שאני רוצה להתייחס אליהם היום, אחד מהם פה, מודל ה glm 5.2 החדש
אז מי שעוקב וקורא את הדברים שלי לא חדש למודל. אני מדבר עליו עוד מעט שנה , אם עקבתם יכולתם להשיג איתו (יותר נכון את הקודם לו ב3 דולר לחודש), ואפילו ב25 דולר לשנה.
אז עכשיו - הם העלו את התמחור. זה כבר לא 3 דולר לחודש, ועדיין אפשר להשיג הנחה (כולל חבר מביא חבר עם תוספת שווה של עשרים אחוז הנחה אם תרצו https://nvision.me ) שכרגיל לגילוי הנאות גם אני מקבל שם קצת קרדיטים,
אבל המודל שלהם מתקרב ואף עובר באמת מודלים קנייניים כמו gpt 5.5 ואפילו תחזיקו חזק את פייבל 5
ולפני שמישהו יקפוץ ויגיד לי ״הצהרה נועזת ״ - ואני לגמרי בעד שתגיבו את זה , שלוש נקודות :
1. הכל תלוי ב use case - פרומפט אחד יהיה מנצח מסויים ובפרומפט שני מנצח אחר. כבר כתבתי לפני כמה ימים בפוסט לינקדין שאני מקווה שקראתם , שאנחנו לדעתי הולכים לעתיד שבו נאלץ לשלב מודלים ולא מודל אחד עושה הכל.
2. גרפיקה זה החוזקה של 5.2. אני לא אומר שקידוד חלש, רק אומר שאין ספק שהעבודה שלו בגרפיקה היא המנצחת הגדולה
3. יש המון בנצ׳מרקים, והמון אתרים שעושים השוואות - הינה כמה שאני חושב שאפשר לסמוך עליהם
https://x.com/designarena/status/2068030598028087788?s=46
https://x.com/kilocode/status/2067915121532325929?s=46
למי שיש Devin / windsurf המודלים האלה חינמיים כרגע | 118 |
| 5 | קצת ארוך, אבל לגמרי שווה, אז תתמודדו. | 1 |
| 6 | מעכשיו - בקודקס יש סוג של פיצר הקלטת מאקרו לסקילים : מראים לו פעם אחת, הוא מייצר סקיל לבד.
אפשר כמובן לערוך ולשנות
Show Codex a workflow once. Reuse it as a skill.
Record & Replay lets you show Codex a recurring task, like filing an expense report or submitting a time-off request.
Codex turns that demo into an inspectable, editable skill.
You control when recording starts and stops.
https://x.com/openaidevs/status/2067681320281723113?s=46 | 127 |
| 7 | ערב טוב
כולם מכירים את artifacts בקלוד דרך ה web?
מעכשיו אם אתם ב teams או אנטפרייז תוכלו לשלוח לחברי צוות ארטיפקט שמכיל קטע קוד, או ויזואל ישירות עם לינק … (מזכיר את sites של codex)
נחמד.
https://x.com/claudeai/status/2067671912038240487?s=46 | 136 |
| 8 | נמאס לכם מגיטהאב ?
קודם כל למי שלא מכיר הם לא היחידים שמאפשרים לכם איחסון קוד וגרסאות. אני אישית גם מגבה את הקוד שלי קבוע עם chron job לשני אתרים נוספים בסגנון - ליתר ביטחון
תיכף גם cursor החליטו לאכסן קוד (מותאם סוכנים???)
תכירו את origin (מאוד מקורי!!!)
תוכלו להירשם לרשימת המתנה
(לא בדקתי תנאים)
https://cursor.com/origin | 148 |
| 9 | בניתם סוכן קולי עם Gemini וזה היה מתסכל כי נאלצתם לחכות לכל התשובה והיה שיהוי?
גוגל מכריזה
על תכונת סטרימינג חדשה עבור Gemini TTS (Text-to-Speech).
התכונה מאפשרת לקבל את פלחי האודיו בזמן אמת, בדיוק כשהם נוצרים – בלי צורך לחכות לכל התשובה המלאה. זה משפר משמעותית את חוויית המשתמש.
איך מפעילים?
בקוד, צריך להוסיף stream: true בקריאה ל-`interactions.create` עם המודל gemini-3.1-flash-tts-preview.
לאחר מכן, מקבלים אירועים המכילים חלקי אודיו מקודדים ב-Base64 בפורמט PCM.
זוהי שיפור איכות חיים (QoL) משמעותי שמתאים במיוחד ל:
- עוזרים קוליים
- כלי נרטיב ואודיו
- אפליקציות שיחה
https://x.com/_philschmid/status/2067248820811919449?s=46 | 139 |
| 10 | לפעמים, כשאני לא מספיק לספר לכם על משהו - יש לזה אפילו יתרון.
תשמעו סיפור מצחיק
לפני כמה ימים פתאום אני קולט שעיריית ריו דה ז׳נרו הוציאה מודל
ולא סתם מודל אלא כזה שעוקף את qwen 3.5 - שהיה מודל הבסיס ומשתווה כמעט בחלק מהפרמטרים ל 3.7 ואפילו deepseek pro v4
זה חתיכת אירוע (כמובן קוד פתוח)
כל העולם ואישתו התפלאו על זה
מה לעיריה ולאימון מודל ?
https://x.com/zenmagnets/status/2065796012820848699?s=46
אז זהו. שמסתבר שלא.
האינטרנט מלא במודלים חדשים
חלק ענק מהם מתבסס על deepseek וחלק על מודלים אחרים (שהמקור לרובם הוא דיפסיק)
אבל לא על כולם אני מספר לכם. אחד מהם הוא Nex-N2-Pro
הינה פוסט ההשקה ממש לפני שבוע וחצי. https://x.com/nexecosystem/status/2062476711602876920?s=46
עכשיו החברה שהשיקו את המודל הזה טוענים שהם בדקו ושהמודל של ריו דה זנרו זה המודל שלהם - רק עם שם אחר.
https://x.com/nexecosystem/status/2066180407100571714?s=46
הם כמובן סיפקו את ההוכחות
https://github.com/nex-agi/Nex-N2/issues/4
האינטרנט מקום מוזר. | 137 |
| 11 | הפונקציות בוורסל - עכשיו רצות עד 30 דקות.
https://vercel.com/changelog/vercel-functions-can-now-run-up-to-30-minutes
תרצו הסבר מקיף יותר על מה זה פונקציות ואיך משתמשים בהם ?
לעצלנים - הינה הפרסום
Vercel Functions using the Node.js and Python runtimes now support execution durations up to 30 minutes for Pro and Enterprise teams, more than 2x the previous 800 second limit.
Use longer-running Functions for work that needs more time to finish, including:
Long LLM reasoning and tool calls
AI responses that stream for several minutes
Document and media processing
OCR and extraction
Web scraping and browser automation
Complex Workflow steps or Queue handlers
Fluid Compute keeps long-running work cost-efficient. Active CPU billing only applies while your code is executing, and pauses while your Function is waiting on I/O such as AI model calls, database queries, and third-party APIs. | 117 |
| 12 | - על זה דיברתי - פקטורי החדש, מריץ את ״משימה״ - שימו לב גם סוכן אורקסטרטור, גם סוכן פועל, וגם סוכן בודק, סאב אייגנטים רצים להם והכל רץ חלק - פה אני מריץ את תוכנית ה glm שלי, יחד עם ה minimax שלקחתי בחינם לבינתיים | 117 |
| 13 | כמובן - סיני.
כמובן לא מידע רגיש
כמובן - אם זה (כמעט) חינם אתם המוצר
קומנד קוד - תוכנית ה 1 דולר
עכשיו 3 ימים של minimax 3 החדש חינם לגמרי | 127 |
| 14 | חברת vercel הוציאה עכשיו generative ui לקלוד קוד וקודקס
סקיל שמאפשר לai לעשות גרפים, טבלאות , תלת מימד - הכל
https://github.com/vercel-labs/json-render | 149 |
| 15 | שכלול חמוד ב ChatGPT
מעכשיו אפשר לעשות pin לשיחות או פרוייקטים ולארגן אותם מחדש ב web | 139 |
| 16 | תשמעו קטע נחמד
התכוונתי לכתוב לכם פוסט שלם על factory.ai.
למה ?
כי הם נותנים אחלה מוצר - לדעתי יותר טוב מקלוד קוד (בתור כלי, לא מבחינת מחיר בהכרח)
כי הם מאפשרים לעבוד עם המון מודלים ולא אחד
כי רק לאחרונה הם הוציאו פיצר שמאפשר לעבוד עם המודל הכי מתאים ולא בהכרח הכי יקר
כי העסק עובד מהר וטוב,
כי הם הוסיפו פיצר של wiki
שאתם יכולים ליצור לפרוייקט שלכם פשוט תיעוד ויקיפדיה אישי
(כולל אגב בעברית)
מה שלא יכולתי לצפות שלפני חצי שעה הם שחררו את factory.ai 2
אני אתן לכם לקרוא סיכום קצר באנגלית ואז סיכום ai בעברית
רק אגיד שאני ממליץ בחום לקנות תוכנית קידוד סינית ולרוץ על המודל.
• Factory AI announces Factory 2.0, shifting from individual coding agents to “software factories”—autonomous, interconnected systems that process external signals through the full software development lifecycle into production code.
• The announcement includes a new desktop app dashboard visualizing key metrics across stages like signal triage, code generation, validation, release, documentation, observation, and deployment, with live graphs for throughput, cycle times, and PR/incident handling.
• Factory has deployed these systems in production at large organizations including NVIDIA, Adobe, EY, Wipro, Blackstone, and Palo Alto Networks, highlighting model independence, sovereign intelligence, and self-improving capabilities.
ובעברית :
כמשתמש פרטי עם BYOK (חינמי), מה אתה מקבל מהחידוש של Factory 2.0?
בקיצור:
אתה מקבל גישה מלאה לרוב הכלים והשיפורים החדשים של Factory 2.0, בלי לשלם על Factory עצמו (רק על ה-API של Claude/GPT/Gemini וכו’ דרך המפתחות שלך).
ה”מפעל תוכנה” המלא (עם מאות דרואידים, למידה ארגונית, דאשבורדים מתקדמים וכו’) מיועד בעיקר לארגונים גדולים, אבל כפרטי אתה מקבל שיפור משמעותי בחוויית העבודה היומיומית.
מה חדש וזמין לך עכשיו עם BYOK:
1. אפליקציית Desktop חדשה (macOS + Windows)
• ממשק נוח ומודרני יותר מהטרמינל.
• אפשר להריץ כמה Droids בו זמנית.
• נראות טובה יותר על מה הסוכנים עושים (logs, progress, errors).
• Droids יכולים לשלוט באפליקציות אחרות במחשב (Computer Use).
זמינה לכל התוכניות, כולל BYOK.
2. שיפורים כלליים ב-Droid (הסוכן הראשי)
• Agent-native יותר — הסוכנים יותר אוטונומיים, עם זיכרון טוב יותר, עבודה ארוכת טווח ופירוק משימות.
• תמיכה משופרת ב-Multi-agent (Missions) — משימות מורכבות שמתפרקות לכמה סוכנים.
• שיפורים ב-Context, Tools, Terminal Control, Browser Control.
• Model Independence — אתה יכול להחליף בין מודלים שונים בקלות (Claude, GPT וכו’) דרך ה-BYOK שלך.
3. נראות ומדדים (Visibility)
אתה מקבל גישה לדאשבורד בסיסי שמראה תפוקה, זמני עבודה, סטטוס משימות וכו’.
(הדאשבורד המלא והמתקדם יותר, עם גרפים של “מפעל תוכנה”, מיועד יותר לארגונים).
4. עבודה מקומית + ענן
• Droids יכולים לרוץ על המחשב שלך (local).
• תמיכה ב-Droid Computers (מכונות persistent).
• CLI, SDK, IDE integrations — הכל זמין.
פוסט השקה:
https://x.com/factoryai/status/2066588050617249904?s=46 | 153 |
| 17 | שאלו אותי בפרטי קצת שאלות המשך… השרשור של openrouter על ההכרזה על מודל הפיוז׳ן
https://x.com/openrouter/status/2065856853989270011?s=46
הוא צוטט מעל 2300 פעמים תוכלו למצוא שם המון אנשים שמספרים על התנסות במודל
לדוגמא - הבחור הזה
https://x.com/iamtrask/status/2066022745972826558?s=46
שאפילו כתב בעצמו מאמר אינפורמטיבי מאוד
https://andrewtrask.substack.com/p/breaking-todays-frontier-ai-companies
ואגב הוא נכנס עוד יותר לעומק למי שממש בעניין
https://attribution-based-control.ai/ | 152 |
| 18 | קצת על הטייק שלי על מה שקורה עם פייבל, ואפילו על מה יכול להחליף אותו
https://www.linkedin.com/posts/nadavfux_%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A0%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%95-%D7%A2%D7%9C-%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%91%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%9C-%D7%94%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%9F-share-7471960851483381760-KW4v/?utm_source=social_share_send&utm_medium=member_desktop_web&rcm=ACoAAAWBEsgBGNq8nk2DVBV5ZPHXrBMGTDU7T-o | 159 |
| 19 | אוסף של כמה דברים לגבי היום הדי מעניין היום.
* אז glm 5.2 כבר יצא. אם במקרה אתם רוצים תוכנית קידוד שלו אני אשמח אם תעשו דרכי https://nvision.me יש שם קישור חבר מביא חבר , אני. קבל קצת קרדיטים שלהם ואתם מקבלים הנחה נוספת.
שימו לב שהמודל עובד אחלה עם פרומפטים של ui. אני ממש מקווה להספיק לפרסם בדיקות מעניינות עליו. עניין של זמן.
* החברים ב vercel רוצים להקל עליכם.
תוכלו להיכנס לקישור https://vercel.com/drop ופשוט לזרוק לשם תיקיה או קובץ ולקבל אתר עם קישור ״חי״ שימושי נורא למי שרוצה לעשות פרוטוטייפים לבדיקה עם html ולגמרי מתכתב עם sites של codex של OpenAI מלפני שבוע. תחשבו על זה. בא לכם להראות ללקוח / לעצמכם אפשרויות עיצוב חדשות לאתר. בניתם את האופציות ב html פשוט תגררו אותם לקישור והופה. זה ״באוויר״ . נחמד.
https://x.com/vercel_dev/status/2065492873555100098?s=46
* האם זה הבחור שאחראי לחסימה של המודל fable ? לא יודע.
אבל לפני יומיים הוא שחרר את ההוכחה שהוא ״פרץ״ או ״שחרר״ את פייבל ומה קרה אח״כ כולנו יודעים. לא ניתן לו קרדיט אבל אתם מוזמנים להסתכל מה הוא פרסם. https://x.com/elder_plinius/status/2064776322979676227?s=46
* לפני המון שנים יצא משחק מגניב לגמרי של מיקרוסופט בשם flight simulator שיכולתם לטוס בו כמו טייסים אמיתיים. מי שמכיר - מכיר. מי שלא מוזמן לחפש בגוגל. התפתחה קהילה שלמה סביב המשחק ברמה של אנשים שעשו משמרות במגדלי פיקוח וירטואליים. עכשיו שוחררה האפשרות בgoogle earth לטוס סביב כדור הארץ. נראה מדהים.
לינק לסימולטור https://goo.gle/4fBYnWO
לינק לשרשור https://x.com/googleearth/status/2065449043925381293?s=46
* חברת OpenAI השיקה מחדש את ה doc שלהם. אבל מה שמעניין מעבר לזה שהם שיפרו אותו זה שעכשיו אתם יכולים לתאר לו ממה אתם רוצים לבנות והוא יבנה לכם קובץ עבור הai שלכם כדי לעזור לו לקבל את כל המידע הנדרש.
Describe what you’re building and the agent will create a custom guide with a tailored prompt and relevant resources.
Open the guide in Codex or copy it as Markdown for your coding agent.
*מבריק*. https://x.com/openaidevs/status/2065507724704858173?s=46 | 164 |
| 20 | בעודנו מנסים להתאושש עדיין מהחדשות על פייבל - גם z.ai מוציאים את glm 5.2 תיכף
זה ישלים סייקל של 6 מתוך 6 המודלים הסיניים ה״גדולים״ (מינימקס , glm, kimi)
ממש לפני כמה שבועות בודדים יצאו גם qwen חדש, deepseek חדש ומודל חדש ל xiaomi. | 162 |
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
