ru
Feedback
nVision Digital AI בינה מלאכותית, טכנולוגיה חידושים, vibe coding ומה שבינהם

nVision Digital AI בינה מלאכותית, טכנולוגיה חידושים, vibe coding ומה שבינהם

Открыть в Telegram

הערוץ שמביא לכם חדשות על כל מה שחדש בתחום הAI, וה vibe coding , מודלים, כלים, וחידושים

Больше
466
Подписчики
+124 часа
+37 дней
+830 день

Загрузка данных...

Похожие каналы
Нет данных
Возникли проблемы? Пожалуйста, обновите страницу или обратитесь к нашему support-менеджеру .
Входящие и исходящие упоминания
---
---
---
---
---
---
Привлечение подписчиков
июнь '26
июнь '26
+11
в 0 каналах
май '26
+5
в 0 каналах
Get PRO
апрель '26
+58
в 0 каналах
Get PRO
март '26
+76
в 0 каналах
Get PRO
февраль '26
+234
в 0 каналах
Get PRO
январь '260
в 0 каналах
Get PRO
декабрь '25
+22
в 0 каналах
Get PRO
ноябрь '25
+49
в 0 каналах
Get PRO
октябрь '250
в 0 каналах
Get PRO
сентябрь '25
+27
в 0 каналах
Дата
Привлечение подписчиков
Упоминания
Каналы
27 июня0
26 июня+1
25 июня+2
24 июня0
23 июня0
22 июня0
21 июня+1
20 июня0
19 июня0
18 июня0
17 июня0
16 июня0
15 июня0
14 июня0
13 июня0
12 июня+1
11 июня0
10 июня+1
09 июня0
08 июня0
07 июня0
06 июня+1
05 июня0
04 июня+2
03 июня+2
02 июня0
01 июня0
Посты канала
אני מקווה שהglm יעבוד למי שמנסה. זה ספר בשם gmi cloud שחגג מיליון צפיות באייגנט שלו. כרגיל במקרים כאלה צפוי גם אופציה של 429 או rate limit כשכל העולם ואישתו יחגגו על הapi ובחדשות אחרות גם אלטמן מתנצל שוב על נושא ה״יש לנו מודל חדש אבל ממשלת ארה״ב לא נותנת לנו לתת לכם אותו אז אנחנו רק מספרים לכם עליו אבל בקרוב אולי תוכלו לקבל אותו גם , נראה איך , נעדכן אתכם ….״ https://x.com/sama/status/2070607488274358364?s=46 הוא גם טען שהוא עונה על שאלות למי שיש ושהמודל יהיה 750 טוקנים לשניה ביולי. זה המון. ומהצד השני, טיבו מעדכן על איפוס חינם שכולם מקבלים כי היו קצת תלונות של אנשים. לדעתי זה האיפוס הצבור השלישי שאמור להיות לכם. https://x.com/thsottiaux/status/2070653282440405046?s=46

2
החדשות הטובות : api של glm 5.2 חינם לגמרי ל12 שעות החדשות הרעות , ראיתי את זה עכשיו וזה התחיל לפני 11 שעות אם מישהו ער, פנוי ורוצה להתנסות מקווה שתספיקו להוציא מזה איזה שעה שימוש – Go to website : console.gmicloud.ai – Put in code : "GLMFree0626" – Generate a free API key – base_url = "api.gmi-serving.com/v1" – api_key = "$GMI_API_KEY" – select model (zai-org/GLM-5.2-FP8) Works with OpenCode, OpenClaude, Cursor, Zed, Hermes, and pretty much any OpenAI-compatible client.
51
3
ועוד הרבה מידע פה https://openai.com/index/previewing-gpt-5-6-sol/
62
4
תתחדשו , כמעט אז gpt 5.6 כמעט יצא. בערך. סוג של. הם הוציאו שלושה מודלים : גדול Sol בינוני Terra Luna קטן והם טוענים (כרגיל) ש
תתחדשו , כמעט אז gpt 5.6 כמעט יצא. בערך. סוג של. הם הוציאו שלושה מודלים : גדול Sol בינוני Terra Luna קטן והם טוענים (כרגיל) שמודלים שלהם עוקפים אפילו את מיתוס של אנתרופיק. הם הוסיפו הסבר שהם השתמשו במאות אלפי שעות של בדיקות red team כדי לנסות לחזק את ההגנה של המודל הזה משימוש לרעה. המודל זמין לכם אם אתם בקבוצה מצומצמת של אזרחי ארה״ב , שהממשל האמריקאי אישר להם לקבל גישה. כל השאר? בינתיים 5.5, אנתרופיק ו glm 5.2 https://x.com/openai/status/2070555272230384038?s=46
60
5
אני יודע שאני טיפה חופר על ה glm 5.2. אבל יש סיבה. זה נשמע לא מעט פעמים מהמון אנשים אבל יש מצב שאנחנו נמצאים בנקודה די מהותית בהתפתחות הai. מדובר סוף סוף על מודל שבאמת מתקרב, מתחרה ואפילו עולה על ביצועים של מודלים קנייניים (הכל תלוי ב use case ) ואם בד״כ כל מודל טוען את זה הפעם זה ממש מתגלה כנכון. אבל ה״ואוו״ מגיע פה מהחלק השני - קוד פתוח. האם אני יכול להריץ אותו? לא. אין לי שרת בבית. אבל חברה קטנה או גדולה , או אפילו קבוצה של אנשים שמחליטים להשקיע בתשתית מתאימה יכולים (כמובן שאפשר גם לשכור תשתית - ולא חייבים לקנות אבל נשים את זה בצד ) ולחתוך את התלות בספקים כמו אנתרופיק, את העלויות המטורפות של טוקנים וכמובן אבטחת מידע. אז המון ספקים (אמריקאים / אירופאים) מספקים עכשיו glm בכל מני מהירויות שונות בלי להיות תלויים בסינים (לעומת תוכנית הקידוד של z.ai ) דרך api , ואפילו nvidia תרמה את תרומתה הלא צנועה , הם עשו קוונטטיזציה למודל ועכשיו הוא מותאם ל4bit מבלי לאבד כמעט בכלל את הדיוק (וכרגיל בבינה מלאכותית ) לפעמים אפילו יותר מה זה אומר ? החומרה שנדרשת כדי להריץ את הדבר הזה עכשיו היא עוד פחות יקרה. https://huggingface.co/nvidia/GLM-5.2-NVFP4 יש די הרבה דרכים להתנסות ב glm 5.2 בחינם (לא בהגזמה - ניסיון להתנסות ) או בתשלום ממש מועט אם אחרי כל הפוסטים שלי על זה עדיין יש רצון שנכתוב אחד מאורגן - תגידו 😁
95
6
אז V0 של Vercel עשו Claude design, ועכשיו יש להם system design 2.0 https://x.com/v0/status/2070187537369583778?s=46 יש לי כמה דולר של קרדיטים בוורסל. ננסה לבדוק את הנושא אם נצליח בסופ״ש. הינה ההסבר : https://v0.app/docs/design-systems-2
105
7
זה לא הודגש קודם אבל ל computer use של Gemini החדש יש ריפו https://github.com/google-gemini/computer-use-preview
115
8
אתמול כתבתי איפשהו למישהו שאנתרופיק ו OpenAI לא נולדו כחברות לפיתוח אפליקציות לפיתוח תוכנה - אלא בינה מלאכותית. לכן בפועל, יש חברות שעושות את הכלים יותר טוב מהם (הכוונה לרתמה) זוכרים שלפני כמה חודשים יצא דפדפן חדש של OpenAI שאף אחד לא משתמש בו ? זוכרים שיש את דיסקו של גוגל שעדיין לא פה ? יש את קומט של פרפליקסיטי אבל צריך מנוי ויש את המתאמים של codex ושל Claude לדפדפן והיום גם של Gemini. וזה עוד בלי לדבר על סוכני דפדפן כמו browseruse היום עוד דפדפן מנסה להיכנס לשוק הצפוף וטוען שהוא טוב מכולם. Aside.co ננסה. https://aside.com/ פוסט ההשקה https://x.com/hyojun_at/status/2069497198879048131?s=46
115
9
אז gpt 5.6 לא יצא אבל גירסה חדשה של gpt 5.5 אינסטנט דווקא כן https://x.com/openai/status/2069843083701915755?s=46 בקצרה : יותר כיפי ומבין את הכוונות שלכם טוב יותר אם אתם מתעצלים ללחוץ על הקישור : We have a new version of GPT-5.5 Instant for you, and it's much more fun to talk to. Our most-used model is now better at understanding the intent behind a question and adapting its response accordingly. It also handles complex constraints more reliably and makes shopping and local recommendations more useful and cohesive. Rolling out today to paid users, tomo
101
10
יש לכם מק ? אז עד לאחרונה התשובה שלי אישית הייתה ״לא״ אבל זה השתנה. אז מזמן רציתי לנסות אפליקציה בשם conductor. עוד לא הספקתי אבל זו הזדמנות טובה להגיד עליה שני דברים : 1. היא קיימת - והיא מיועדת להפעלה של סוכנים פרללים (כרגע אני אישית משתמש ב herder שדיברנו עליה …) אבל ננסה בקרוב. פה יש הסבר פלוס סרטון מי שמנסה לפני מוזמן לספר לי https://x.com/mattyp/status/2069420212651233504?s=46 2. הם שילבו את opencode בפנים https://x.com/charlieholtz/status/2069539006522790019?s=46 אגב גייסו 22 מיליון דולר לפני 3 חודשים בערך.
102
11
זוכרים שקוד המקור של קלוד קוד השתחרר לרשת ואנשים יצרו תחליפים? אחד מהם הוא openclaude תומך עכשיו גם ב glm 5.2. מודה שלא ניסיתי אבל אין ספק שנראה מעניין כמובן שעל אחריותכם בלבד, בדקו וכו אבל אין ספק שקונספט מעניין https://x.com/gitlawb/status/2069750764193636677?s=46 זה הזמן להזכיר שגם warp הוא עכשיו קוד פתוח. https://www.warp.dev/
106
12
ערב טוב גוגל הכריזה על … לא על Gemini pro 3.5 אלא על computer use ל Gemini flash 3.5. 1. הגיע הזמן 2. ⁠לא לגמרי כמו אצל המתחר
ערב טוב גוגל הכריזה על … לא על Gemini pro 3.5 אלא על computer use ל Gemini flash 3.5. 1. הגיע הזמן 2. ⁠לא לגמרי כמו אצל המתחרים 3. ⁠איך שאלו בתגובות ? מה עם הפרו 3.5? תוכלו להתנסות פה https://gemini.browserbase.com/ ולקרוא על זה פה https://blog.google/innovation-and-ai/models-and-research/gemini-models/introducing-computer-use-gemini-3-5-flash/
109
13
לא המלצה 🙄 לדעתי המניות של ברודקום הולכות לעלות קצת היום (ואולי של nvidia לרדת אבל מה אני מבין בזה ? ) קבלו : Jalapeño. Desi
לא המלצה 🙄 לדעתי המניות של ברודקום הולכות לעלות קצת היום (ואולי של nvidia לרדת אבל מה אני מבין בזה ? ) קבלו : Jalapeño. Designed from the ground up by OpenAI and brought to production with @Broadcom, Jalapeño is purpose-built for the LLM workloads powering ChatGPT, Codex, the API, and future agentic products. Chips are foundational to the AI economy. Building our own expands our full-stack platform from products to models to infrastructure, and will help us scale intelligence, serve more people, and expand access to AI. חברת OpenAI פיתחו שבב חדש בשם חלפיניו לעבודה עם ai בשיתוף ברודקום https://x.com/openai/status/2069770172802773292?s=46 אגב זה מאוד מעניין כי לפני כמה חודשים דובר על רכישה או שת״פ של groq ב20 מיליארד על ידי OpenAI. https://openai.com/index/openai-broadcom-jalapeno-inference-chip/
106
14
בוקר אור. אז עברו כמה שעות מאז ההשקה וקראתי היום קצת דברים שאנשים רשמו על הקונספט החדש - ששוב נמצא כרגע רק במקומות העבודה. וכרגיל, עם קצת פרספקטיבה לפעמים דברים משתנים. מר קרפתי שעבר לאחרונה לאנתרופיק אמר שבעצם מבחינתו מדובר בשינוי פרדיגמה (שלישית) בעבודה עם בינה מלאכותית. הוא אומר בקצרה שבפעם הראשונה LLM היה אתר שעברת אליו, השניה הייתה אפליקציה שהורדת למחשב, ועכשיו יש לך שותף א-סינכרוני שנמצא היכן שאתה נמצא (לכאורה) כשהוא מכיר את ההקשר והעבודה שלך. https://x.com/karpathy/status/2069547676849557725?s=46 לא מעט דעות של אנשים הן שזה קילר פיצר לסטארטאפים שעוסקים בניהול משימות - או בכללי חברות כמו Monday . לכאורה - אם אתה עובד בסלאק וקלוד עובד שם אין לך צורך בבניה של דשבורדים או ניהול זיכרון ארגוני. לא יודע אם זה נכון, המון הצהרות כאלה קרו לאחרונה - אבל אתם מוזמנים לקרוא למשל את מיכאל לוגסי https://x.com/mluggy/status/2069649217144938952?s=46 אגב - כקונטרה אני ראיתי ש מונדי דווקא הוציאו אתמול פיצר של - תביא את הסוכן שלך לתוך מונדי. https://x.com/mondaydotcom/status/2069042965205369241?s=46 בכללי הם השיקו עוד אינטגרציות של סוכנים וגם עוד פיצרים בתוך האפליקציה. אני אמנם לא לגמרי סגור על הצהרות כמו מונדי גמורים כי אני חושב שיש עוד הרבה דברים לעשות שם, והמון ערך אחר ושאפליקציה כמו סלאק עלולה להיות מוחלפת על ידי אחרת ושלא בקלות כולם ישנו דפוסי עבודה , אבל אין ספק שמה שאנתרופיק עשו גם לוקח אותנו עוד צעד לעולם של ״openclaw” גם באנתרופיק וגם לוקח אותנו לשינוי נוסף של הצורה שעובדים עם הסוכן כמובן שכל זה לא בפרטי כרגע.
129
15
מיסטרל החברה הצרפתית שחזרה לקוד פתוח לפני כמה חודשים הוציאו את ocr4 ב170 שפות יש לכם צורך ב api ל ocr? שקלו לנסות אותו לטענתם הכי טוב בעולם. https://x.com/mistralai/status/2069420263825895917?s=46
107
16
יש לכם תוכנית teams או enterprise? מעכשיו שדרוג מהותי של קלוד קוד בסלאק שלכם עם tags ביקשתי מגרוק לסכם מה היה קודם ומה עכשיו - בין היתר כי לבד לא ממש הבנתי מה השתנה. אז קבלו : מה היה קודם? • אפליקציית Claude ב-Slack אפשרה לשוחח איתו, לבקש עזרה, לסכם דיונים וכו’. • זה היה כמו צ’אטבוט רגיל בתוך Slack – נוח, אבל לא “חלק מהצוות”. מה חדש ב-Claude Tag? • Claude מצטרף כחבר צוות עם הרשאות גישה לערוצים שנבחרים. • כשאתה מתייג אותו – הוא לא רק עונה, אלא לוקח בעלות על המשימה. • הוא משתמש בכלים (Claude Code), מפרק תהליכים לשלבים, מבצע פעולות אמיתיות ומדווח חזרה בשרשור. • ההקשר נשמר לכל הצוות – מישהו אחר יכול להמשיך בלי להסביר מחדש. • מצב Ambient: הוא יכול לעקוב באופן אוטומטי אחרי שרשורים ש”נרדמו” ולהציע עדכונים. בקיצור: הגרסה הישנה = עוזר AI שמדבר איתך ב-Slack. Claude Tag = עובד AI שיושב איתך בצוות, רואה את כל השיחה, ולוקח משימות כמו כל חבר צוות אחר (רק יותר מהיר וזמין 24/7). זה חלק ממגמה רחבה יותר של Anthropic – להוציא את Claude מהצ’אט הפרטי ולהפוך אותו לחלק אינטגרלי מהעבודה השוטפת. ומי שרוצה את המקור https://x.com/claudeai/status/2069468693017268244?s=46
123
17
האינטרנט התפוצץ היום בגלל מודל יפני חדש : Sakana Fugu: A full multi-agent orchestration system accessible via a single model API. למי שממש רוצה לנסות : https://sakana.ai/fugu/ מה מיוחד בו ? זוכרים שדיברתי על Fusion? אותו קונספט מספר מודלים ביחד שרצים על השאלה https://x.com/sakanaailabs/status/2068861630327443966?s=46 יש דעות לכאן ולכאן האם ההשוואה שלהם לפייבל וכו היא ברת ביצוע, או שהתוצאות לא באמת מדויקות אגב תוכלו להשיג אותו גם בvercel https://x.com/vercel_dev/status/2069009248952942605?s=46 על הדרך Sam Altman ציין שמוצר הדגל שלהם gpt 5.5 cyber טוב יותר ממיתוס. צפו למודל חדש (בתקווה) בסופ״ש הקרוב. או מחר. תלוי למי אתם מאמינים.
157
18
עוד כמה מילים על glm 5.2, ונשים בצד הנחות וכו : 1. מוזמנים לקרוא את הטוויט הזה של עובד גוגל שעבד גם במטא ובאמאזון הוא איש חומרה https://x.com/patricktoulme/status/2068134212587184442?s=46 התקציר ? I ran GLM 5.2 with OpenCode harness against Claude Opus this week deployed locally. Bottom line: It is a real frontier coding model and insanely good for the price (free). Open source model + open source harness + local serving on my own chips is an amazing value proposition. כמובן שלחכמולוג יש את החומרה להריץ את זה בחינם. 2. או לשעבר vp במטא, בכיר במיקרוסופט ואפילו vp במעבדות של deepmind שגוגל קנו https://x.com/matvelloso/status/2067791546335019439?s=46 תקציר All day using GLM 5.2. Didn't miss much. First open model that passes the bar as a daily driver. Things are not going to be the same. Damn, now I want to buy some serious hardware. 3. המנכ״ל של vercel https://x.com/rauchg/status/2068517095818809770?s=46 תקציר Genuinely impressed, almost shocked, at how good GLM-5.2 by @zai_org is at coding. This changes things. הטוויטר מלא כרגע בביקורות , אנשים שעפים על המודל מכל צורה ומין. אני כן אעיר שיש גם אנשים שטוענים שזה הייפ. אישית - משתמש בו כבר עוד מעט שנה , וכבר כמה ימים עם פקטורי בתור byok ובapi ישיר ומאוד מרוצה.
172
19
אני רוצה לפרגן לנועם, שהוא אחלה, מייצר סרטוני יוטוב מושקעים ומסביר מעולה דברים. אז קחו קישור לערוץ היוטיוב שלו ועל הדרך נועם (דרך הסרטון הזה ) הכיר לי את herdr. אם אתם כמוני אוהבים את הטרמינל אבל משגע אתכם 20 חלונות פתוחים. הרדר מאפשר לראות כל חלון שפתחתם במקביל, בצורה קלה , דרך איזו רתמה (קלוד קוד, קודקס , פקטורי?) הוא נפתח, אם הוא עובד, באיידל או תקוע. פשוט תבקשו מקלוד / קודקס להתקין אותו וזהו. אגב. אפשר לפתוח כמה טרמינלים לאותה סביבה (למעלה הסביבה למטה הסוכנים ) יעיל נחמד וכייף לעבוד (כמובן - תבדקו טוב, באחריותכם, וכו אבל אני משתמש ומאוד מרוצה ) https://youtu.be/ojYl4vMExwU?si=dL-hLrrqkbmmNi2v
113
20
ידעתם שאפשר להריץ מודלים שונים בתוך codex ? זוכרים שהצעתי לכם שימוש בחינם בapi של minimax m3 ? הapi עדיין פעיל בחינם ואפשר להשתמש ב codex יחד איתו גם באפליקציה (עם קצת טוויקים) וגם דרך ה cli.
140