| Rad Dev (JS) |
Відкрити в Telegram
#JS 👑 سعیدیراد هستم، اینجا تجربم و چیزایی که یاد میگیرم رو به اشتراک میذارم. ارتباط: @AminKhoy78 مخلصم 👨💻🖤
Показати більше2 126
Підписники
-124 години
+147 днів
+48430 день
Архів дописів
2 128
Ralph Johnson: Before software can be reusable, it first has to be usable.”
«قبل از اینکه نرمافزار reusable باشه، باید usable باشه.»
@Mern_stack_01
2 128
فقط prop هایی که کامپوننت بهشون نیاز داره رو ارسال کنید.
// 🚩 Red flag <UserAvatar user={user} /> // ✅ Better <UserAvatar avatarUrl={user.avatarUrl} name={user.name} />کد اول علاوه بر ایجاد Coupling، تو شرایطی باعث re-render های اضافی میشه. @Mern_stack_01
2 128
تو ریاکت یه اصطلاح داریم به اسم God Component.
به کامپوننت هایی گفته میشه که خیلی بزرگ باشن و خیلی چیزا تو یه کامپوننت نوشته شده باشن.
مثل api fetch, form validation, state management, error handling و …
استفاده از God Component یه ردفلگ شناخته میشه.
چون تو همچین کامپوننتی دیباگ تقریبا غیرممکنه.
یه “return” سرچ کنی 20 تا result میاره.
یا مثلا میبینی 30 ثانیهست فقط داری اسکرول میکنی.
اینا نشونه هایی از God Component هستن.
@Mern_stack_01
2 128
17 نکته تجربی از یه دولوپر سنیور ریاکت:
https://www.frontendjoy.com/p/17-tips-from-a-senior-react-developer
پن: به نظرم نکات خوبی گفته. نکاتی که در عین سادگی شاید اصلا بهشون توجه نمیکنیم.
@Mern_stack_01
2 128
احتمالا میدونید که یکی از بهترین کتابها واسه یادگیری جاوا اسکریپت کتاب Eloquent Javascript هست.
تو این لینک میتونید این کتاب رو به زبان های مختلفی از جمله فارسی مطالعه کنید:
🔗 https://eloquentjavascript.net
@Mern_stack_01
2 128
یسری از افراد فکر میکنن تورم راهی که برای پولدار شدنه.
یعنی من یه چیزی بخرم، گرونتر شه، ببرم بفروشم.
از رایجترینشون هم میشه به طلا و دلار اشاره کرد.
فرضا به اندازه 100 میلیون طلا یا دلار میخریم.
گیریم احتمال پایین اومدنش صفر باشه و این 100 تومن بشه اصلا 200 تومن. خب بعدش چی؟
میتونی این پول رو رشد بدی مثلا دو برابرش کنی؟
در نتیجه تو این زمینهها از آدمی مشورت بگیرین که سواد مالی درستی داره و حداقل خودش تو این زمینه موفقه. متاسفانه الان همه کارشناسن.
@Mern_stack_01
2 128
33 کانسپتی که هر برنامهنویس جاوا اسکریپت باید بلد باشه:
🔗 https://github.com/leonardomso/33-js-concepts
@Mern_stack_01
2 128
33 کانسپتی که هر برنامهنویس جاوا اسکریپت باید بدونه:
🔗 https://github.com/leonardomso/33-js-concepts?tab=readme-ov-file#-table-of-contents
@Mern_stack_01
2 128
این Progress با Anime.js ساخته شده.
هر موقع پروژهای با این لایبرری میبینم دلم میره براش. خیلی خفنه و هنوز وقت نکردم یادش بگیرم.
@Mern_stack_01
2 128
اکثرا ناخواسته از جملات کلیشهای حمایت میکنیم. مثلا یکیش این که برای شروع هیچوقت دیر نیست.
نه. واقعا گاهیوقتا خیلی هم دیره.
تو حوزه ما این جمله به صورت کلی درسته. اما با در نظر گرفتن این که برنامهنویسی یه حوزه دیربازده هست و برای رسیدن به بازدهی و درآمد خوب باید کلی زمان و انرژی بذارید، میشه گفت از یه جایی به بعد واقعا دیره.
نمیشه یه سن رو به عنوان بیشترین سن ممکن برای یادگیری برنامهنویسی تعیین کرد، همه چی کاملا به شرایط شخص بستگی داره.
به عنوان مثال شخصی که متاهله و هزینه خونه میده و درآمدش قطع شده و دنبال یه راه جدید برای کسب درآمده، یادگیری برنامهنویسی اصلا کارساز نخواهد بود.
@Mern_stack_01
2 128
اکثرا ناخواسته از جملات کلیشهای حمایت میکنیم. مثلا یکیش این که برای شروع هیچوقت دیر نیست.
نه. واقعا گاهیوقتا خیلی هم دیره.
تو حوزه ما این جمله به صورت کلی درسته. اما با در نظر گرفتن این که برنامهنویسی یه حوزه دیربازده هست و برای رسیدن به بازدهی و درآمد خوب باید کلی زمان و انرژی بذارید، میشه گفت از یه جایی به بعد واقعا دیره.
نمیشه یه سن رو به عنوان بیشترین سن ممکن برای یادگیری برنامهنویسی تعیین کرد، همه چی کاملا به شرایط شخص بستگی داره.
به عنوان مثال شخصی که متاهله و هزینه خونه میده و درآمدش قطع شده و دنبال یه راه جدید برای کسب درآمده، یادگیری برنامهنویسی اصلا کارساز نخواهد بود.
@Mern_stack_01
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
