uk
Feedback
"زنی که‌گم کردم "

"زنی که‌گم کردم "

Відкрити в Telegram

برای نوشتن که جهان از نوشتن زیباست عادله زمانی راه ارتباطی با من : @Aydel70

Показати більше
4 366
Підписники
-224 години
-157 днів
-4630 день
Архів дописів
من می‌دانستم در نهایت همه چیز تغییر می‌کند اما نمی‌دانستم که نمی‌توانم ان‌تغییرات را مثل یک لقمه ی گاها بزرگ قورت دهم . اگر بتوانی غصه ها یا حتی تغییراتی که نمیخواستی رخ دهد را قورت دهی آرام تر از آن گذر میکنی اما وقتی گیر می‌کند میان گلویت و با هربار نفس کشیدن روی سینه ات سنگینی می کند دیگر ارامشی در کار نخواهد بود . باید خیلی قوی باشم آنقدر که بتوانم نفسی محکم بکشم و آنچه راه گلویم را بسته قورت دهم اما صادقانه بگویم خیلی از اوقات نمیتوانم قوی باشم . می‌دانستم که همه چیز تغییر می‌کند اما آنچه نمی دانستم این بود که چرا فراموش نکردم آن ها و جاهایی را که فراموشم کرده بودند . #عادله_زمانی @adelehz

اریش‌ماریا‌مارک @adelehz

گفتم:تو پاریس را نمیشناسی،زیباترین شهرِ دنیاست! گفت:زیباترین شهرِ دنیا شهری است که انسان در آن خوشبخت باشد. اریش‌ماریا‌مارک @adelehz

بعضی غم ها آنقدر عمیقند که فراموش نمی‌شوند در میان روز مره گی هایی که پشت سر می‌گذاری کمرنگ تر می‌شوند و دوباره یک روز ناگهان مثل بارانی رعداسا بر قلبت و بر روزت فرو می ریزند . جنس این اندوه جنس شیشه نیست که بشکند و راحتت کند ،جنس هواست هر لحظه جاری ست، روزهایی طوفان می شود و روزهایی آرام .. حقیقت آن است که تو نه خسته ای نه خوشحال تو یادگرفتی با یک اندوه همیشگی زندگی کنی بعضی از این غمها بطرز عجیبی ناشناخته اند. #عادله_زمانی @adelehz

در تاریخ بنویسید . نه اینکه هر خواستنی توانستن باشد. خواستیم اما نتوانستیم... زندگی یار ما برای رسیدن به خواستن ها نبود. #عادله_زمانی @adelehz

خوب پاشید برید از تراپیست تون وقت بگیرید و بعد این یاد بگیرین که تراپیست ها و روانشناسان نون حلال میبرن سر سفره شون😎

این روزها وقتی در خیابان‌ها راه می روم .دلم پر می کشد تا تک به تک درختان این شهر را در آغوش بگیرم و بگویم جانم غصه نخور می‌گذرد... کاش می شد ایران را این‌گونه در آغوش گرفت و گفت درختِ سبز تاریخ این روزها می‌گذرد...صبور باش #عادله_زمانی @adelehz

دوستان اهمیت دادن به سلامت روان در این روزها خیلی مهمه ولی به عنوان کسی که روانشناسی خونده بذارید بهتون بگم زیادی قوی بودن در چنین شرایطی نشانه ی قدرت بالای شما نیست . از ترسیدن ،اضطراب یا حتی گریه کردن در چنین شرایطی خجالت نکشید چون کاملا طبیعی ست اما میزان قوی بودن شما به تسلط تون بر خود با وجود تمام این موانع برمیگرده پس هرگز در چنین شرایطی بخاطر طبیعی ترین احساسات انسانی خودتون رو سرزنش نکنید ‌. عادله زمانی @adelehz

دلم براتون یه ذره شده بود که🥺

یه حسی دارم انگار تو دلم خالی شده انگار همه رفتن بیرون من غروب پاییز تو خونه تنها موندم...

"‏یا رَبَّ اِنَّ لَنا فیکَ اَمَلاً طَویلاً کَثیراً" ‏خدایا ما روتو خیلی حساب کردیم... @adelehz

هنوز چیزی در روانم این واقعیت را که "جنگ شده" پس می‌زند. جنگ همیشه سینما بود، خبر بود یا تاریخ بود. جنگ همیشه چیزی بود که ما بیرونش بودیم؛ اما حالا مثل پینوکیو در شکم این هیولا هستیم. گویا هنوز به‌طوررسمی اعلان جنگ نشده، اما من هم پیش خودم و برای خودم جنگ را رسما نپذیرفته‌ام. روان آدمیزاد وقتی با واقعیتی شدیدا رنج‌آور روبرو می‌شود، آن را موقتا "انکار" می‌کند تا کم‌کم‌ زمینه‌های پذیرش فراهم شود. صدای جت‌ها و پدافند و انفجارها، به‌هرحال قانعت می‌کند که وارد مرحله‌ای شده‌ای یا وارد "فضایی دیگر" شده‌ای. بعضی عواطف انسان "نام‌ناپذیرند". زبان ما توان محدودی برای بیان چیزهایی دارد که در تجربه‌ی عاطفی ما هستند. جنگ، وقتی وارد زندگی فرد می‌شود، در ابتدا بی‌نام و بی‌قیافه است. ما نمی‌دانیم چگونه آن را حتی در زبانمان، تحمل کنیم. معین دهاز از کانال التیام روان @adelehz

بخدا من هنوز باورم نشده جنگ شده من همیشه حس میکردم برای اینکه تجربیات پدر و مادرمو با چشم ببینم هنوز خیلی زوده😭 @adelehz

من بهت اعتماد دارم جانم.

امیدوار چنانم که کار بسته برآید وصال چون به سر آمد فراق هم به سر آید... سعدی @adelehz

نوشته داشتم از خونه می رفتم دیدم هیچکس نیست با خودم آوردمش... پ.ن:من واقعا این حجم غصه رو دیگه نمیتونم هضم کنم🥺 @adelehz
نوشته داشتم از خونه می رفتم دیدم هیچکس نیست با خودم آوردمش... پ.ن:من واقعا این حجم غصه رو دیگه نمیتونم هضم کنم🥺 @adelehz

آغوشت تنها سرزمین من شد، نگران نباش جیبم را از بوسه هایت پر کرده ام دیگر برایم فرقی نمی کند جهنم بهشت یا میدان جنگ.... سایبر هاکا🌱 @adelehz

دوستان یادتون باشه صدای انفجار زودتر از موجش می رسه تا یه صدایی شنیدید سریع نرید نزدیک پنجره ،چون ممکنه چند ثانیه بعد موج انفجار برسه و خدای نکرده آسیب جدی ببینید.

گاهی میان خلوت جمع، یا در انزوای خویش، موسیقی نگاه تو را گوش می‌کنم! وز شوق این محال، که دستم به دست توست، من جای راه رفتن پرواز می‌کنم...! فریدون‌مشیری @adelehz

اگر واپسین روز زندگی‌ام نیز فرارسد [و] مرگ مرا در آغوش خویش بگیرد روزی که با تو گذرانده‌ام در برابر چشمان‌ام است بعد از تو قلب‌ام را تسلیم علاقه‌هایم کردم من آن روز با تو بودن را چون هزار سال با تو گذراندم و اگر آخرین آرزویم را از من بخواهند به چشمان‌ام خیره گشته و همه چیز را بخوانند ناکام از دنیا نخواهم رفت حتا اگر اجل به سراغ‌ام بیاید گوش‌هایم زنگ می‌خورند از حرفهایت که من را توصیف می‌کردند کاری به عشق‌ام نداشته باش بگذار همان‌طور بماند تا بفهمند عشق حقیقی چیست، آن‌هایی که عشق را نمی‌فهمند @adelehz