"زنی کهگم کردم "
الذهاب إلى القناة على Telegram
برای نوشتن که جهان از نوشتن زیباست عادله زمانی راه ارتباطی با من : @Aydel70
إظهار المزيد4 366
المشتركون
-224 ساعات
-157 أيام
-4630 أيام
أرشيف المشاركات
4 416
من میدانستم در نهایت همه چیز تغییر میکند اما نمیدانستم که نمیتوانم انتغییرات را مثل یک لقمه ی گاها بزرگ قورت دهم .
اگر بتوانی غصه ها یا حتی تغییراتی که نمیخواستی رخ دهد را قورت دهی آرام تر از آن گذر میکنی اما وقتی گیر میکند میان گلویت و با هربار نفس کشیدن روی سینه ات سنگینی می کند دیگر ارامشی در کار نخواهد بود .
باید خیلی قوی باشم آنقدر که بتوانم نفسی محکم بکشم و آنچه راه گلویم را بسته قورت دهم اما صادقانه بگویم خیلی از اوقات نمیتوانم قوی باشم .
میدانستم که همه چیز تغییر میکند اما آنچه نمی دانستم این بود که چرا فراموش نکردم آن ها و جاهایی را که فراموشم کرده بودند .
#عادله_زمانی
@adelehz
4 416
گفتم:تو پاریس را نمیشناسی،زیباترین شهرِ دنیاست!
گفت:زیباترین شهرِ دنیا شهری است که انسان در آن خوشبخت باشد.
اریشماریامارک
@adelehz
4 416
Repost from "زنی کهگم کردم "
بعضی غم ها
آنقدر عمیقند که فراموش نمیشوند
در میان روز مره گی هایی که پشت سر میگذاری کمرنگ تر میشوند و دوباره یک روز ناگهان مثل بارانی رعداسا بر قلبت و بر روزت فرو می ریزند .
جنس این اندوه جنس شیشه نیست که بشکند و راحتت کند ،جنس هواست هر لحظه جاری ست، روزهایی طوفان می شود و روزهایی آرام ..
حقیقت آن است که تو نه خسته ای نه خوشحال تو یادگرفتی با یک اندوه همیشگی زندگی کنی
بعضی از این غمها بطرز عجیبی ناشناخته اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
4 416
در تاریخ بنویسید .
نه اینکه هر خواستنی توانستن باشد.
خواستیم اما نتوانستیم...
زندگی یار ما برای رسیدن به خواستن ها نبود.
#عادله_زمانی
@adelehz
4 416
خوب پاشید برید از تراپیست تون وقت بگیرید و بعد این یاد بگیرین که تراپیست ها و روانشناسان نون حلال میبرن سر سفره شون😎
4 416
این روزها وقتی در خیابانها راه می روم .دلم پر می کشد تا تک به تک درختان این شهر را در آغوش بگیرم و بگویم جانم غصه نخور میگذرد...
کاش می شد ایران را اینگونه در آغوش گرفت و گفت درختِ سبز تاریخ این روزها میگذرد...صبور باش
#عادله_زمانی
@adelehz
4 416
دوستان اهمیت دادن به سلامت روان در این روزها خیلی مهمه ولی به عنوان کسی که روانشناسی خونده بذارید بهتون بگم زیادی قوی بودن در چنین شرایطی نشانه ی قدرت بالای شما نیست .
از ترسیدن ،اضطراب یا حتی گریه کردن در چنین شرایطی خجالت نکشید چون کاملا طبیعی ست اما میزان قوی بودن شما به تسلط تون بر خود با وجود تمام این موانع برمیگرده پس هرگز در چنین شرایطی بخاطر طبیعی ترین احساسات انسانی خودتون رو سرزنش نکنید .
عادله زمانی
@adelehz
4 416
یه حسی دارم انگار تو دلم خالی شده
انگار همه رفتن بیرون من غروب پاییز تو خونه تنها موندم...
4 416
هنوز چیزی در روانم این واقعیت را که "جنگ شده" پس میزند. جنگ همیشه سینما بود، خبر بود یا تاریخ بود. جنگ همیشه چیزی بود که ما بیرونش بودیم؛ اما حالا مثل پینوکیو در شکم این هیولا هستیم. گویا هنوز بهطوررسمی اعلان جنگ نشده، اما من هم پیش خودم و برای خودم جنگ را رسما نپذیرفتهام. روان آدمیزاد وقتی با واقعیتی شدیدا رنجآور روبرو میشود، آن را موقتا "انکار" میکند تا کمکم زمینههای پذیرش فراهم شود. صدای جتها و پدافند و انفجارها، بههرحال قانعت میکند که وارد مرحلهای شدهای یا وارد "فضایی دیگر" شدهای.
بعضی عواطف انسان "نامناپذیرند". زبان ما توان محدودی برای بیان چیزهایی دارد که در تجربهی عاطفی ما هستند. جنگ، وقتی وارد زندگی فرد میشود، در ابتدا بینام و بیقیافه است. ما نمیدانیم چگونه آن را حتی در زبانمان، تحمل کنیم.
معین دهاز
از کانال التیام روان
@adelehz
4 416
بخدا من هنوز باورم نشده جنگ شده
من همیشه حس میکردم برای اینکه تجربیات پدر و مادرمو با چشم ببینم هنوز خیلی زوده😭
@adelehz
4 416
نوشته داشتم از خونه می رفتم دیدم هیچکس نیست با خودم آوردمش...
پ.ن:من واقعا این حجم غصه رو دیگه نمیتونم هضم کنم🥺
@adelehz
4 416
آغوشت
تنها سرزمین من شد،
نگران نباش
جیبم را از بوسه هایت پر کرده ام
دیگر برایم فرقی نمی کند
جهنم
بهشت
یا میدان جنگ....
سایبر هاکا🌱
@adelehz
4 416
دوستان یادتون باشه صدای انفجار زودتر از موجش می رسه تا یه صدایی شنیدید سریع نرید نزدیک پنجره ،چون ممکنه چند ثانیه بعد موج انفجار برسه و خدای نکرده آسیب جدی ببینید.
4 416
گاهی میان خلوت جمع،
یا در انزوای خویش،
موسیقی نگاه تو را گوش میکنم!
وز شوق این محال،
که دستم به دست توست،
من جای راه رفتن
پرواز میکنم...!
فریدونمشیری
@adelehz
4 416
اگر واپسین روز زندگیام نیز فرارسد
[و] مرگ مرا در آغوش خویش بگیرد
روزی که با تو گذراندهام
در برابر چشمانام است
بعد از تو قلبام را
تسلیم علاقههایم کردم
من آن روز با تو بودن را
چون هزار سال با تو گذراندم
و اگر آخرین آرزویم را از من بخواهند
به چشمانام خیره گشته و همه چیز را بخوانند
ناکام از دنیا نخواهم رفت حتا اگر اجل به سراغام بیاید
گوشهایم زنگ میخورند از حرفهایت که من را توصیف میکردند
کاری به عشقام نداشته باش بگذار همانطور بماند
تا بفهمند عشق حقیقی چیست، آنهایی که عشق را نمیفهمند
@adelehz
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
