ru
Feedback
عافر لحد ما توصل ❤️🥇

عافر لحد ما توصل ❤️🥇

Открыть в Telegram

↜ قناة مخصصة تحفيزية فقط ❤️‍🔥📲

Больше
5 962
Подписчики
-824 часа
-477 дней
-18130 день
Архив постов
يومين وتخلص السنة اللى الناس مسمينها "سنة تحديد المصير" اه والله كأنها يا إما كلية قمة يا إما حياتك انتهت بس بلاش نمشى ورا الكلام ده دى نظرة سطحية ومحدودة جدا كل كلية ليها قيمتها وكل طريق ليه رزقه مفيش حاجه اسمها قمة وقاع القمة الحقيقية إنك ترضى باللي ربنا كاتبه ليك وتسعى فيه وتثبت نفسك اطمن وربنا هيرزقك بالأحسن ليك وما تخليش نتيجة تحدد قدرك ربنا شايف مجهودك ونيتك وهيراضيك فوق ما تتخيل شد حيلك وربنا معاك 💪🤎" وحط دايمًا في بالك إن مش الكلية هي اللي بتحدد انت مين انت اللي بتثبت نفسك في أي مكان تكون فيه فيه ناس دخلت كليات قمة وماحققوش حاجه وناس بدأت من تحت خالص وبقت في حته تانيه خالص فا احلم واسعَ وسيب الباقي على ربنا🤎🌿"

دايما بفكر في حُسن وسوء الخاتمة ، يا ترى أخر مشهد ليا في الدنيا هيكون عامل ازاي! هقول ايه وهكون فين ، هبقى مع مين وهعمل اي! يا ترى هتكون من المُصلّين ؟ وحجابِك هيكون كويس ؟ ولا هتموت وانت لسه مُصر على السجاير ولا الصحوبية ؟ موضوع خطير فعلاً ، فكر في النهاية يمكن ده يصحيك شوية . م . أحمد عامر 🤎.

‏في مثل هذا اليوم خرج موسى عليه السلام بقوم خائفين ضعفاء.. وفي صباح يوم عاشوراء تغير كل شيء وأنجاه الله. اللهم كما نجيت نبيك موسى في يوم عاشوراء نجنا مما نخاف ونحذر، واجبر قلوبنا بجبرك العظيم يارب 🤍.

⁠كونك شخص حنين عليا مهونش عليك مبتسبنيش لدماغي أسيب الدنيا كلها واختارك.

خايف يصيبك بلاء فجأة ؟ حافظ على الذكر ده كل يوم : مَن قال: بسمِ اللهِ الذي لا يَضرُ مع اسمِه شيءٌ في الأرضِ ولا في السماءِ وه
خايف يصيبك بلاء فجأة ؟ حافظ على الذكر ده كل يوم : مَن قال: بسمِ اللهِ الذي لا يَضرُ مع اسمِه شيءٌ في الأرضِ ولا في السماءِ وهو السميعُ العليمِ . ثلاثُ مراتٍ ، لم تصبْه فجأةُ بلاءٍ حتى يُصبحَ ، ومَن قالها حينَ يُصبحُ ثلاثَ مراتٍ لم تُصبْه فجأةُ بلاءٍ حتى يُمسي. اذكار الصباح 💙

🌸🩷هذا الكون كله يريد أن يستنزف مشاعرك أما القرآن .. فإنه يُسكِّنها 🤍 ‏
🌸🩷هذا الكون كله يريد أن يستنزف مشاعرك أما القرآن .. فإنه يُسكِّنها 🤍 ‏

'' لعلّه خير.. فربّ الخير لا يأتي إلا بالخير. '' لازم يبقا أسلوب حياتك مبني على الجمله دي، ومهما كان حظك قليل في أي أمر من أمور الدنيا خليك راضي. سيدنا عمر قال: ستمضي أقدارك على كل حال، فاجعلها تمضي وأنتَ عنها راضٍ؛ فَلَرُبما ثوابُ رضاكَ يُرضيك. وما تنساش إن كل ما شَقَّ على النفوس مُكَفِّر للسيئات! "فاصبِر إنَّ العاقبةَ للمُتَّقين."))♥️

سُبْحَانَ اللهِ وَبِحَمْدِهِ، عَدَدَ خَلْقِهِ وَرِضَا نَفْسِهِ وَزِنَةَ عَرْشِهِ وَمِدَادَ كَلِمَاتِهِ.

"يَشْتَهِي المُتَعافِي كُلَّ مَلَذَّاتِ الحَيَاةِ، وَلَا يَشْتَهِي المَرِيضُ إِلَّا العَافِيَةَ." فَاحْمَدُوا اللَّهَ عَلَى نِعَمِهِ عَلَيْكُمْ. . 🤎" #قيام_الليل_شرف_المؤمن

ڪاااااااااااامـب مــــن12:30لـــ 3 هتخلص القصه كامله جهز ڪتبک وڪوباية شاۍ ويله بينا. متنسوش تصلوا على النبي❤️ -- أنا مَش قادرة أستحمِل - =﴿لاَ يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا إللۍ معانا يعرفنا بتفاعل🩶.

﴿فَاللهُ خَيْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ﴾. «اللَّهُمَّ احْرُسْنَا بِعَيْنِكَ الَّتِي لَا تَنَامُ ، وَاحْفَظْنَا فِي كَنَفِكَ الَّذِي لَا يُرَامُ ، وَارْحَمْنَا بِقُدْرَتِكَ عَلَيْنَا ، وَلَا تُهْلِكْنَا وَأنْتَ رَجَاؤُنَا».

دا بجد يا شباب الامتحان يخلص متراجعش والله اوعى تراجع دا هيأثر ع الي بعده تخلص الامتحان ڪان حلو ڪان صعب ڪان اللي ڪانه بقا تروح بيتك ترتاح وتصلي وتبدأ ف اللي بعدها بقا من غير تفڪير ف اللي فات "ما شاء الله ڪان وما لم يشأ لم يڪن" متقلقوش ڪل حاجه بتمشي بمشيئة ربنا وتدبيره انت بس ڪمل سعي ومتفڪرش ف حاجه 🤎

ملمحش حد بيراجع ركز على العربي يا بيه منك له لها.

لا تجعلوا البلايا والمتاعب، وكدر هذه الحقبة التي نعيشها تنسيكم جليل النعم على العاقل ألا يمر يومه دون حمد وشكر لله تعالى بالل
لا تجعلوا البلايا والمتاعب، وكدر هذه الحقبة التي نعيشها تنسيكم جليل النعم على العاقل ألا يمر يومه دون حمد وشكر لله تعالى باللسان، والقلب، والأفعال، بالوقوف مع كل نعمة بامتنان عظيم يا رب ..لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك...أوزعنا شكر نعمك علينا، واحفظها لنا، وزدها وبارك فيها. #أذكار_الصباح 💙

إزيك؟ من باب إدخال الطمأنينة والراحة على قلبك وعقلك، أنا جاي أقول لك ما تهلكش عقلك في التفكير في كيفية تدبير الأمور، لأن انت ما لكش من الأمر أي شيء، أمر الله نافِذ، وما شاء الله كان، وما لم يشأ لم ولن يكن. ما يريده الله يكن، مهما قاومت، ومهما كانت الأحوال والظروف، ومهما حدث.. مهما حدث حرفيًا! إرادة الله فوق كل شيء وأي شيء.. وبالنسبة لإزاي وإمتى ف دي أمور يختص بها ربنا سبحانه وتعالى.. كل حاجة هتحصل في وقتها المناسب بالثانية، فاصبر، وسلّمها لله، وما تحسبلهاش، لأن ربنا دايمًا حساباته أجمل.

بالتوفيق لكل طلبة الثانوية العامة الفترة دي صعبة ومليانة ضغط، بس صدقوني تعبكم طول السنة مش هيضيع. ادخلوا الامتحان وانتوا هاديين وواثقين في نفسكم، واعملوا اللي عليكم وسيبوا الباقي على ربنا. متقارنوش نفسكم بحد، وكل واحد ليه رزقه وتوفيقه. ربنا يفرح قلوبكم بالنتيجة اللي تتمنوها ويحقق لكل واحد حلمه. أنتم قدها والله 💙

بيقولو منصة Study zone جابت امتحان الدين يعني كانت 20سؤال من اصل25كوبي بيست من مزكره ف امتحان فحاولو تراجعو منها باقي مواد

photo content
+5

photo content
+1

ممڪن يفيدڪم🤍
+9
ممڪن يفيدڪم🤍