Captain Gazze Azri
رفتن به کانال در Telegram
4 428
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
-67 روز
-4730 روز
در حال بارگیری داده...
کانالهای مشابه
ابر برچسبها
هیچ دادهای
مشکلی وجود دارد؟ لطفاً صفحه را تازه کنید یا با مدیر پشتیبانی ما تماس بگیرید.
اشارات ورودی و خروجی
---
---
---
---
---
---
جذب مشترکین
سپتامبر '26
سپتامبر '260
در 0 کانالها
اوت '26
+10
در 0 کانالها
Get PRO
ژوئیه '26
+5
در 0 کانالها
Get PRO
ژوئن '26
+26
در 0 کانالها
Get PRO
مه '26
+23
در 0 کانالها
Get PRO
آوریل '26
+51
در 0 کانالها
Get PRO
مارس '26
+4
در 0 کانالها
Get PRO
فوریه '26
+7
در 0 کانالها
Get PRO
ژانویه '26
+17
در 0 کانالها
Get PRO
دسامبر '25
+28
در 0 کانالها
Get PRO
نوامبر '25
+25
در 0 کانالها
Get PRO
اکتبر '25
+8
در 0 کانالها
Get PRO
سپتامبر '25
+10
در 0 کانالها
Get PRO
اوت '25
+33
در 0 کانالها
Get PRO
ژوئیه '25
+85
در 0 کانالها
Get PRO
ژوئن '25
+84
در 0 کانالها
Get PRO
مه '25
+65
در 0 کانالها
Get PRO
آوریل '25
+101
در 0 کانالها
Get PRO
مارس '25
+259
در 0 کانالها
Get PRO
فوریه '25
+258
در 0 کانالها
Get PRO
ژانویه '25
+918
در 0 کانالها
Get PRO
دسامبر '24
+835
در 0 کانالها
Get PRO
نوامبر '24
+308
در 0 کانالها
Get PRO
اکتبر '24
+209
در 0 کانالها
Get PRO
سپتامبر '24
+713
در 0 کانالها
Get PRO
اوت '24
+1 667
در 0 کانالها
| تاریخ | رشد مشترکین | اشارات | کانالها | |
| 01 سپتامبر | 0 |
پستهای کانال
Saya ada buat buku tentang Panduan Jadi Pilot dal Bahasa Malaysia tahun lepas. Kiranya semua langkah lengkap yang boleh kita ikut, untuk ke arah jadi pilot commercial.
Kali ni, saya tampil dengan versi lebih padat, tetapi dalam Bahasa Inggeris.
Dan saya buat secara PERCUMA.
Supaya ramai yang nak kejar, boleh plan macam mana nak teruskan dengan impian ni.
Boleh terus ke online course saya:
flyhighbeawesome.com
Terus click di GET YOUR FREE EBOOK macam dalam gambar.
Share jika bermanfaat.
| 2 | A layer.
A cell.
A flight. | 916 |
| 3 | Level: FL360
Speed: 0.76M | 813 |
| 4 | Kadang-kala, kita hidup ni lebih banyak menilai daripada menikmati.
Bila bab travel, tolong elak letakkan persepsi terhadap kebahagiaan orang lain.
Mereka ni kadang-kala bukannya penilai, tapi penikmat.
Contohnya bila orang duduk tepi tingkap masa dalam kabin kapal terbang, dia mesti senyum.
Tengok pemandangan indah luar.
Ada sunset cantik mungkin.
Atau nampak awan yang berbentuk luar biasa.
Boleh jadi sekadar hanya menikmati keindahan ciptaan Allah.
Jadi, bila dia nak rakam dengan telefon, biarkanlah.
Tak perlu pun kita rasa gelepor dengan katakan dia tu jenis tak reti travel.
Biarlah.
Nak ambil seribu gambar ke.
Nak rakam seratus video ke.
Dia sedang enjoy the moment.
Kita pula nak acah-acah stress.
No harm pun dekat kehidupan kita.
Malah, kami Pilot pun walaupun dah beribu kali tengok pemandangan luar, tetaplah kagum.
Betapa hebat dan murni Tuhan buat bumi ni.
Pun sama, akan sentiasa kagum.
So, Aokmer travel ni, tak kiralah nak kabo orang B40 atau T20, buat rileks je.
Enjoy the moment, ok? | 725 |
| 5 | Putrajaya | 654 |
| 6 | Kuala Lumpur | 767 |
| 7 | Scaryyy | 834 |
| 8 | Airbus Family.pdf | 850 |
| 9 | Dalam aviation, kami as a Pilot setuju bahawa attitude lebih bagus daripada intelek.
Orang yang kurang tahu, dengan sikap ingin belajar ni akan mudah untuk jadi Pilot yang baik.
Berbanding yang memang dah pandai, tapi ego untuk terima sesuatu ke arah kebaikan.
Jadi, ini good points kalau adik-adik nak tonjolkan masa interview recruitment mana-mana airlines.
Jadilah Pilot yang train-able | 1 100 |
| 10 | 61 Lessons untuk prepare yourself jadi Pilot!
Dan. InshaAllah saya akan sentiasa updates ilmu dalam ni hampir setiap hari.
Sesuai untuk yang nak prepare untuk airlines assesment bulan ni.
Harga RM12.90 saja.
Kalau rasa tak sesuai, boleh unsuscribe anytime.
Link: https://www.flyhighbeawesome.com/copilotmastery | 996 |
| 11 | Berapa lama sebenarnya Pilot akan stay bila sampai satu destinasi.
Mesti rasa macam kalau fly jauh, contohnya dari KL ke Sydney, kami akan spend 3-4 malam. Tapi bila dekat yang domestik macam Penang, semalaman saja.
Oh, dia sebenarnya lebih kepada commercial dan operational tactical sesebuah airlines tu.
Commercial tactical macam ni.
Contohnya, kalau flight ke tempat tu adalah 7x seminggu, Pilot akan stay satu malam saja.
Namun, kalau flight hanya 2-5x saja seminggu, akan lebihlah jumlah malam tu.
Tapi, ada juga yang sehari 3-4x flight macam Penang, ended up lebih daripada satu malam juga stay.
Itu operational requirement pula.
Haaa.
Kami Pilot ni selalunya jarang fokus bab berapa lama nak rest ni.
Lebih kepada mana nak cari makan best.
Hahaha.
Koi siap ada list setiap bandar yang nightstop tu, port makan mana yang sedap. Alang-alang berkelana, biarlah perut happy yak? | 958 |
| 12 | Jom, Koi share ilmu tentang aviation harini.
1. Macam mana nak tahu pangkat ikut epaulettes di bahu?
//// Captain
/// First Officer
// Second Officer
/ Cadet Pilot
2. Siapa yang terbang dan daratkan kapal?
Sesiapa saja boleh, tak kisahlah dia Captain ataupun Cadet Pilot.
Kalau nak tahu, masa duduk dalam cabin dan dengar Pilot buat announcement, orang yang sama akan buat landing selepas take-off tadi.
3. Kenapa sampai ada tiga pilot?
Ini bergantung jenis flight.
a. Training flight
Pilot ketiga akan bertindak sebagai safety pilot yang duduk di jump seat. Jika trainee (sama ada Co-Pilot atau Captain) dalam latihan perlukan gantian, Pilot ketiga akan ambil alih tugasan.
b. Long flight
Strategi oleh company untuk pastikan setiap Pilot boleh perform duty ketika Duty Period yang agak limited. Mereka akan bergilir untuk terbang.
Inilah sebahagian info yang boleh Koi share dengan Aokmer. Info ini berubah ikut policy sesebuah airlines dan negara.
Ada masa term yang mereka pakai juga berbeza.
Dapat sesuatu? | 878 |
| 13 | Sunset di Pantai Timur masa nak descend ke Subang semalam | 1 014 |
| 14 | بدون متن... | 1 370 |
| 15 | بدون متن... | 1 264 |
| 16 | بدون متن... | 1 300 |
| 17 | Good luck tomorrow, Aokmer.
See you soon! | 1 412 |
| 18 | Get ready to be a part of us.
https://www.flyhighbeawesome.com/aspiring-pilot-journey | 1 425 |
| 19 | Titik tertinggi seorang lelaki 😂 | 1 377 |
| 20 | Aircraft: B737-8 Max
Airlines: Batik Air Malaysia
Location: YBBN | 1 318 |
