fa
Feedback
ּ ‌‌𝖲𝖨𝖬𝖡𝖠𝖫𝖨𝖮𝖴𝖲 والپیپر .ᐟ

ּ ‌‌𝖲𝖨𝖬𝖡𝖠𝖫𝖨𝖮𝖴𝖲 والپیپر .ᐟ

رفتن به کانال در Telegram
7 118
مشترکین
-1324 ساعت
-1237 روز
-11030 روز
آرشیو پست ها
اگه دیدین جایی چنلی شخصی چیزی زانوی غم بغل گرفته و داره عر میزنه، میترسونه یا هرچی طرفو بلاک کنین یا لفت بدین بهتره والا.

عزیزان لطفا تو این شرایط آیه یأس نخونید.

⭕️ - در صورت زخمی شدن یا برخورد ساچمه چیکار کنیم؟
- اگه شخص خونریزی داره با پارچه تمیز یا گاز استریل فشار مستقیم بدید و اگه پارچه یا گاز با خون خیس شد، روش لایه جدید اضافه کنید و لایه قبلی رو برندارید.
- اگه ساچمه مونده تو بدن شخص، اصلا درش نیارید﹙ممکنه روی رگ باشه و با در آوردنش خونریزی تشدید بشه. جدا از اون، امکان عفونت هم وجود داره﹚
- اگه ساچمه به چشم، سر، گردن، شکم یا سینه خورده فرد رو به پزشک برسونید.
مطالب دیگه‌ای که الان به درد میخورن:
پانسمان اضطراری در شرایط بحرانی
کمک های اولیه در ۳۰ ثانیه اول حادثه
دستورالعمل کمک‌ های اولیه برای عموم در شرایط جنگی و تروریستی

‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ⭕️ - در مواجهه با گاز اشک‌آور: برای پیشگیری:
- عینک شنا یا محافظ همراه داشته باشید. - روسری، ماسک یا پارچه خشک ببندید جلوی دهن و بینی. - کلاه و لباس آستین‌بلند بپوشید. - داخل پاساژ یا هر فضای بسته دیگه ای نرید.
✅ کارهایی که باید انجام بدهید:
- از محل دور شید؛ به جهت مخالف باد حرکت کنید (خم نشید؛ چون گاز اشک‌آور سنگینه و تو سطح پایین میمونه). چشم‌ها رو باز نگه دارید و تا حد امکان پلک نزنید (پلک‌زدن سوزش رو بیشتر میکنه). با آب فراوان (ترجیحاً سرد) چشم و پوست رو بشورید. - سرم شست‌وشو آب نمک کوچیک داشته باشید و باهاش چشمتون رو شستشو بدید بهتره.﹙البته آب نمک نباید غلیظ باشه﹚ - لباس آلوده رو عوض کنید. - وقتی تونستید صورت رو با صابون ملایم ﹙اصلا نمالید﹚بشورید. - اگر لنز دارید ، فوراً خارجش کنید.﹙اصلا نباید لنز داشته باشید، با گاز واکنش نشون میده﹚ - آرام نفس بکشید ؛ دهنتون رو با آب بشورید. - وقتی رفتید خونه درجا دوش بگیرید.
❌ کارهایی که نباید انجام بدهید:
- چشم‌ها رو اصلا نمالید. - از شیر، ماست، الکل، سرکه، آب‌لیمو، خمیردندان و... استفاده نکنید (چرت و پرتن و بدتر میکنن). - صورت رو نمالید و خشک نکنید ؛ فقط بشورید. -با لباس آلوده داخل خونه نرید. - تو فضای بسته نمونید ؛ پنجره‌ها رو باز کنید. - ماسک و پارچه و... خیس نکنید (خشک بهتر از خیسه).

‌ ‌ ‌⭕️ - لوازمی که موقع رفتن به اعتراضات نباید ببرید:
- گوشی﹙گوشی‌ای که سیمکارت داخل باشه یا توش محتوایی باشه که بشه بعدا بر علیه خودتون یا بقیه استفاده کنن رو که دیگه اصلا اصلا نبرید.﹚
- کارت بانکی، دانشجویی، ملی و هر مدرک شناسایی دیگه.
‌ ‌ ‌⭕️ - لوازمی که موقع رفتن به اعتراضات بهتره ببرید:
- پول نقد به جای کارت بانکی.
- آب معدنی.
- عینک شنا یا محافظ و سرم‌شستشو یا آب‌نمک برای مقابله با گاز اشک‌آور.
لوازمتون در حد امکان سبک و جمع‌ و جور باشه که جلوی حرکتتون رو نگیره.

‌ ‌ ‌⭕️ - نکاتی که قبل از رفتن به اعتراضات باید رعایت کنید:
- گوشی‌ نبرید، حتی خاموش.﹙هم با gps یا حتی دکل های مخابراتی قابل ردیابیه و هم محتوای گوشیتون رو میتونن بر علیه خودتون و اطرافیانتون استفاده کنن﹚
- اگه از یه گوشی دیگه﹙که سیمکارت و محتوای خاصی هم نداشته باشه﹚برای گرفتن عکس و فیلم استفاده میکنید دقت کنید که قبل از پخش کردنش حتما همه رو تار کنید و اگه توی ویدیو صدای کسی واضحه حتما صدا رو تغییر بدید.
- قبل از رفتن مسیری که قراره برید و همه ی راه های فرار رو چک کنید.
- به یک شخص قابل اطمینان تایم رفت و برگشت و جایی که قراره برید رو اطلاع بدید.
- تنها نرید، بهتره با چند نفر آشنا برید که بتونید به هم کمک کنید و هوای هم رو داشته باشید.
- از قبل هماهنگ کنید که اونجا همدیگه رو به اسم صدا نزنید.
- به هیچکس هیچکس هیچکس اعتماد نکنید.

‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ⭕️ - پوشش مناسب برای اعتراضات:
- لباس‌ راحت و مشکی بپوشید.﹙تیره بودن لباس شناسایی رو سخت‌تر میکنه﹚.
- لباس رنگی یا لباسی که شکل و الگوی خاصی داشته باشه نبوشید ﹙چون شناساییش راحت‌تره﹚بهترین لباس، لباس مشکی ساده‌ست.
- چند لایه لباس بپوشید﹙در صورت آلوده شدن یا آسیب دیدن یه لایه بتونید درش بیارید﹚.
- لباستون آستین بلند باشه﹙بدن رو بیشتر میپوشونه و احتمال آسیب کمتره﹚.
- اصلا از اکسسوری استفاده نکنید﹙هم آسیب‌زننده‌ست هم قابل شناسایی﹚.
- لنز نذارید﹙به راحتی با چیزایی مثل گاز اشک‌آور واکنش نشون میده و ذوب میشه که میتونه اون شخص رو کور کنه﹚.
- با تیشرت، ماسک، پارچه، اسکارف ورزشی یا هر چیزی که دارین چهره‌تون رو بپوشونید﹙بازم میگم هرچی رنگشون تیره‌تر، بهتر﹚.
- تتو، زخم، موی رنگی و هر چیز دیگه ای که قابل شناسایی باشه رو کامل بپوشونید.
کفشتون باید هم مطمئن و هم راحت باشه، طوری که بتونید راحت باهاش بدوئید.

مامورا نمیتونن بگیرنت حیوونا باهاتن

محافظ داری برای خودتا

این داره میاد باهام خونه.

امروزه رایج ترین تفسیری که از آزادی مطرح است، آزادی امیال است

الان برم خونه فاطمه عرزشی زاده ریده برام؟

... با مازیار و مجید وقت میگذرونی همینه