uk
Feedback
ּ ‌‌𝖲𝖨𝖬𝖡𝖠𝖫𝖨𝖮𝖴𝖲 والپیپر .ᐟ

ּ ‌‌𝖲𝖨𝖬𝖡𝖠𝖫𝖨𝖮𝖴𝖲 والپیپر .ᐟ

Відкрити в Telegram
7 118
Підписники
-1324 години
-1237 днів
-11030 день
Архів дописів
اگه دیدین جایی چنلی شخصی چیزی زانوی غم بغل گرفته و داره عر میزنه، میترسونه یا هرچی طرفو بلاک کنین یا لفت بدین بهتره والا.

عزیزان لطفا تو این شرایط آیه یأس نخونید.

یه چیزی بگم.

⭕️ - در صورت زخمی شدن یا برخورد ساچمه چیکار کنیم؟
- اگه شخص خونریزی داره با پارچه تمیز یا گاز استریل فشار مستقیم بدید و اگه پارچه یا گاز با خون خیس شد، روش لایه جدید اضافه کنید و لایه قبلی رو برندارید.
- اگه ساچمه مونده تو بدن شخص، اصلا درش نیارید﹙ممکنه روی رگ باشه و با در آوردنش خونریزی تشدید بشه. جدا از اون، امکان عفونت هم وجود داره﹚
- اگه ساچمه به چشم، سر، گردن، شکم یا سینه خورده فرد رو به پزشک برسونید.
مطالب دیگه‌ای که الان به درد میخورن:
پانسمان اضطراری در شرایط بحرانی
کمک های اولیه در ۳۰ ثانیه اول حادثه
دستورالعمل کمک‌ های اولیه برای عموم در شرایط جنگی و تروریستی

‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ⭕️ - در مواجهه با گاز اشک‌آور: برای پیشگیری:
- عینک شنا یا محافظ همراه داشته باشید. - روسری، ماسک یا پارچه خشک ببندید جلوی دهن و بینی. - کلاه و لباس آستین‌بلند بپوشید. - داخل پاساژ یا هر فضای بسته دیگه ای نرید.
✅ کارهایی که باید انجام بدهید:
- از محل دور شید؛ به جهت مخالف باد حرکت کنید (خم نشید؛ چون گاز اشک‌آور سنگینه و تو سطح پایین میمونه). چشم‌ها رو باز نگه دارید و تا حد امکان پلک نزنید (پلک‌زدن سوزش رو بیشتر میکنه). با آب فراوان (ترجیحاً سرد) چشم و پوست رو بشورید. - سرم شست‌وشو آب نمک کوچیک داشته باشید و باهاش چشمتون رو شستشو بدید بهتره.﹙البته آب نمک نباید غلیظ باشه﹚ - لباس آلوده رو عوض کنید. - وقتی تونستید صورت رو با صابون ملایم ﹙اصلا نمالید﹚بشورید. - اگر لنز دارید ، فوراً خارجش کنید.﹙اصلا نباید لنز داشته باشید، با گاز واکنش نشون میده﹚ - آرام نفس بکشید ؛ دهنتون رو با آب بشورید. - وقتی رفتید خونه درجا دوش بگیرید.
❌ کارهایی که نباید انجام بدهید:
- چشم‌ها رو اصلا نمالید. - از شیر، ماست، الکل، سرکه، آب‌لیمو، خمیردندان و... استفاده نکنید (چرت و پرتن و بدتر میکنن). - صورت رو نمالید و خشک نکنید ؛ فقط بشورید. -با لباس آلوده داخل خونه نرید. - تو فضای بسته نمونید ؛ پنجره‌ها رو باز کنید. - ماسک و پارچه و... خیس نکنید (خشک بهتر از خیسه).

‌ ‌ ‌⭕️ - لوازمی که موقع رفتن به اعتراضات نباید ببرید:
- گوشی﹙گوشی‌ای که سیمکارت داخل باشه یا توش محتوایی باشه که بشه بعدا بر علیه خودتون یا بقیه استفاده کنن رو که دیگه اصلا اصلا نبرید.﹚
- کارت بانکی، دانشجویی، ملی و هر مدرک شناسایی دیگه.
‌ ‌ ‌⭕️ - لوازمی که موقع رفتن به اعتراضات بهتره ببرید:
- پول نقد به جای کارت بانکی.
- آب معدنی.
- عینک شنا یا محافظ و سرم‌شستشو یا آب‌نمک برای مقابله با گاز اشک‌آور.
لوازمتون در حد امکان سبک و جمع‌ و جور باشه که جلوی حرکتتون رو نگیره.

‌ ‌ ‌⭕️ - نکاتی که قبل از رفتن به اعتراضات باید رعایت کنید:
- گوشی‌ نبرید، حتی خاموش.﹙هم با gps یا حتی دکل های مخابراتی قابل ردیابیه و هم محتوای گوشیتون رو میتونن بر علیه خودتون و اطرافیانتون استفاده کنن﹚
- اگه از یه گوشی دیگه﹙که سیمکارت و محتوای خاصی هم نداشته باشه﹚برای گرفتن عکس و فیلم استفاده میکنید دقت کنید که قبل از پخش کردنش حتما همه رو تار کنید و اگه توی ویدیو صدای کسی واضحه حتما صدا رو تغییر بدید.
- قبل از رفتن مسیری که قراره برید و همه ی راه های فرار رو چک کنید.
- به یک شخص قابل اطمینان تایم رفت و برگشت و جایی که قراره برید رو اطلاع بدید.
- تنها نرید، بهتره با چند نفر آشنا برید که بتونید به هم کمک کنید و هوای هم رو داشته باشید.
- از قبل هماهنگ کنید که اونجا همدیگه رو به اسم صدا نزنید.
- به هیچکس هیچکس هیچکس اعتماد نکنید.

‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ⭕️ - پوشش مناسب برای اعتراضات:
- لباس‌ راحت و مشکی بپوشید.﹙تیره بودن لباس شناسایی رو سخت‌تر میکنه﹚.
- لباس رنگی یا لباسی که شکل و الگوی خاصی داشته باشه نبوشید ﹙چون شناساییش راحت‌تره﹚بهترین لباس، لباس مشکی ساده‌ست.
- چند لایه لباس بپوشید﹙در صورت آلوده شدن یا آسیب دیدن یه لایه بتونید درش بیارید﹚.
- لباستون آستین بلند باشه﹙بدن رو بیشتر میپوشونه و احتمال آسیب کمتره﹚.
- اصلا از اکسسوری استفاده نکنید﹙هم آسیب‌زننده‌ست هم قابل شناسایی﹚.
- لنز نذارید﹙به راحتی با چیزایی مثل گاز اشک‌آور واکنش نشون میده و ذوب میشه که میتونه اون شخص رو کور کنه﹚.
- با تیشرت، ماسک، پارچه، اسکارف ورزشی یا هر چیزی که دارین چهره‌تون رو بپوشونید﹙بازم میگم هرچی رنگشون تیره‌تر، بهتر﹚.
- تتو، زخم، موی رنگی و هر چیز دیگه ای که قابل شناسایی باشه رو کامل بپوشونید.
کفشتون باید هم مطمئن و هم راحت باشه، طوری که بتونید راحت باهاش بدوئید.

مامورا نمیتونن بگیرنت حیوونا باهاتن

محافظ داری برای خودتا

😭😭😭😭😭😭

این داره میاد باهام خونه.

Відеоповідомлення00:25

امروزه رایج ترین تفسیری که از آزادی مطرح است، آزادی امیال است

Голосове повідомлення00:04

الان برم خونه فاطمه عرزشی زاده ریده برام؟

... با مازیار و مجید وقت میگذرونی همینه