fa
Feedback
02:08

02:08

رفتن به کانال در Telegram

‌همه چیز از 02:08 شروع شد بدون دوربین | همون که ناشناسه ‌

نمایش بیشتر
854
مشترکین
-124 ساعت
+87 روز
+530 روز
آرشیو پست ها
‏تا بیست سالگی گذر عمر اصلا به چشم آدم نمیاد، پیش خودت می‌گی خب حالا وقت زیاده، جوونم، کلی راه و زمان دارم. از بیست که می‌گذری دیگه انگار تو سرازیری افتادی. می‌بینی که همین‌طوری تخمی تخمی داری به سی سالگی نزدیک می‌شی دریغ از یک مورد دستاورد قابل ذکر

photo content

اگر دلایل من را نمی‌دانید، انتخاب‌هایِ من را قضاوت نکنید. چارلز بوکوفسکی
اگر دلایل من را نمی‌دانید، انتخاب‌هایِ من را قضاوت نکنید.
چارلز بوکوفسکی

photo content
+1

photo content
+2

photo content

photo content

photo content

برای من داغ بچه های میناب و دی فرقی نداشت و با هردوشون اشک می‌ریختم و هنوزم میریزم. داغ «وطنی که نه از حکومت داخلیش شانس آوردیم، نه از اپوزیسیونش و نه از دشمن خارجیش» رو هم روی دلم دارم. تک تک موشک هایی که به این خاک شلیک میشد برام مثل تک تک گلوله هایی بود که به مردم توی دی شلیک میشد. چون هردوشون به این وطن تجاوز میکردن. ما مردمی تنهاییم؛ بین وحوشی که هرطرف نگاه میکنی دندون تیز کردن برای دریدن‌مون. تنها بین ده‌ها متجاوز و انسان‌خوار و اشغالگر داخلی و خارجی

آقا کسی می‌دونه چطور باید ادامه داد؟ چطور باید شروع کرد به حرف زدن، کار کردن، فعالیت کردن؟ چطور باید با این حال خراب از همه چیز؛ ادامه داد؟ هرچی میام چیزی بگم و بفرستم؛ دستم و زبونم نمی‌چرخه

سلام امیدوارم خوب و زنده باشید من بعد از این چهل روز به زور با یه پروکسی هندلی وصل شدم اگه پروکسی یا کانفیگ رایگان وصل و گروه هایی که همه توش پروکسی میذارن دارید، برای منم بفرستید ممنونم http://t.me/HidenChat_Bot?start=1155324413

photo content

تمام زندگی یک عزیز دوست داشتنیِ سندروم داون
تمام زندگی یک عزیز دوست داشتنیِ سندروم داون

Repost from 02:08
چون میدونم اینجا خیلی تهرانی و ساکنان مناطق مرزی داریم اینو اینجا میفرستم. تا میتونین منتشر کنین این بروشور توسط وزارت دفاع سوئد چند وقت پیش بدلیل تنش ناتو با روسیه برای شهروندان این کشور درست شد که در شرایط جنگی چه کاری باید انجام بدن. بخاطر جمعیت ایرانیان سوئد؛ یه نسخه هم به زبان فارسی منتشر کردن. مطالبش توی شرایط اضطراری کمک کننده اس. البته سوئد چون از زمان جنگ جهانی پناهگاه داره، مطالبش درباره پناهگاه های عمومی زیرزمینی کاربرد نداره اما درباره پناه‌گیری در خونه و جاهای مختلف هم راهکار داده و بقیه نکاتش خیلی خوبه و بسیار کامل و جامع و حرفه ایه. امیدوارم به کارتون نیاد. ولی خوندنش واجبه

شخصا چون تجربه بمباران نظامی رو دارم؛ میتونم لوازم مورد نیاز رو بهمراه چندتا نکته خیلی حیاتی بهتون بگم. این لیست کوتاه اما جامعی که آماده کردم «ضروری‌ترین» لوازم و نکاتیه که یه فرد در شرایط جنگی نیاز داره که با اونها «زنده می‌مونه». مثلا من مثل بعضی اینفوگرافیک‌ها به قرص جوشان و مولتی ویتامین و ژل عفونی‌کننده دست و دستمال مرطوب و این چیزا اشاره ای نکردم. چون آدم توی جنگ اگه فکرش کار کنه و بتونه روی ذهنش مسلط باشه؛ به چیزهای مهمتری فکر می‌کنه و اصلا فرصت و توانی برای این چیزا نمی‌مونه براش! همین یک پیام برای ابتداییات براتون کافیه. البته امیدوارم هیچوقت به دردتون نخوره. • 🎒 وسایل مورد نیاز ۱. چند پاور بانک قوی، سالم و ظرفیت بالا رو داشته باشین + کابل شارژ ۲. چراغ قوه و باتری براساس نیاز مثل قلمی یا هرچی ۳. موبایل های دکمه ای ساده که ظرفیت باتری خوبی دارن گزینه خوبی‌ان‌ واسه حفظ ارتباط در زمان قطعی اینترنت یا تموم شدن ذخیره برقی و شارژی. برای ارتباط گیری پیام های کوتاه بدید و تماس طولانی نداشته باشید چون شبکه‌ها شلوغ می‌شن و اعتبار سیم کارتتونم تموم میشه. شارژ اعتباری سیم کارت رو پر کنید. ۴. آب (حداقل ۱–۲ لیتر برای هر نفر در هر روز) ۵. خوراکی فشرده با کالری و انرژی بالا (کنسرو+بیسکویت+شکلات تلخ+خرما)
نکته مهم: بدنتون با تن ماهی آب می‌کشه ولی شما ذخیره آبتون رو باید جیره بندی کنید. پس برخلاف گفته‌های توی مجازی تن ماهی گزینه خوبی نیست
۶. عکس مدارک مهمتونو توی گوشی داشته باشید ۷. داروهای شخصی درصورت بیماری خاص + مسکن + سرماخوردگی ۸. کیف کوچیک کمک‌های اولیه (الکل + باند و پانسمان پهن و بلند + گاز ضدعفونی + پودر انعقاد خون) ۹. ماسک پارچه ای ضخیم (برای گرد و غبار ناشی از انفجار و مسدود نشدن راه تنفس) ۱۰. پول نقد بدلیل از دور خارج شدن سیستم اینترنتی و مخابراتی و نتیجا بانکی کشور ۱۱. یه سری وسایل: طناب + چاقوهای همه کاره شامل قاشق چنگال و دربازکن + کبریت (فندک احتمال انفجار و شکستن داره) 🚨نکته بسیار مهم: کوله‌تون باید تاحدامکان سبک باشه. در شرایط جنگ باید فرض کنیم ۲۴ ساعت مداوم درحال پیاده‌روی ایم. آیا این کوله طوری هست که ۲۴ ساعت بتونم تحملش کنم؟ از هر وسیله غیرضروری بگذرید و فقط لوازمی که گفتم لازمتونه. خدای‌ناکرده درصورت گیرکردن در آوار حتی ۱۰سانتیمتر فضای اشغال شده کمتر و نیم کیلو وزن کمتر می‌تونه نجات‌بخش باشه. • 🏚 آماده‌سازی فضا ۱. پنجره‌ها رو با چند راند نوار چسب پهن بصورت ضربدری ✖ و بعلاوه ➕ ایمن‌تر کنید. ذرات خردشده شیشه مثل چاقو پرتاب میشه و باعث کوری و زخم های شدید به ارگان‌های حیاتی بدن میشه (پرده حتی ضخیم ترینش اثری نداره) ۲. اشیای سنگین بالاسری (روی کمدها، بوفه‌ها و طاقچه ها) رو بردارید و شیر گاز رو ببندید ۳. اگر نور انفجار دیدید سمت پنجره نرید چون صوت دیرتر از نور بهتون میرسه و وقتی برید لب پنجره، موج انفجار تازه به شما میرسه و علاوه بر پرت کردن، باعث زخم های عمیق و کوری براثر خردشدن شیشه توی صورتتون میشه. ۴. عجله نکنید برای بیرون رفتن. ممکنه حمله‌ی دوم (secondary strike) بیاد. ازنظر آمار ریاضیات و قواعد امنیتی نظامی، اینکه توی خیابون باشید برخورد ترکش ها، ریزش آوار، پرتاب شدنتون براثر انفجار و سایر خطرها احتمالش بیشتر از اینه که توی خونه باشید. چون تو خونه فقط باید منزل و آپارتمان شما مورد هدف قرار بگیره تا خطری شمارو تهدید کنه ولی توی خیابون و فضای باز شما از هر جهت (۳۶۰ درجه) در معرض خطر هستید. یه نکته جانبی مهم: از الان با اعضای خانواده قرار بذارید درصورت هدف گرفتن منزل یا همسایگان شما، یک نقطه مشخص در محل همگی جمع بشید که اگه کسی ازتون بیرون بود و ارتباطاتتون قطع شد اونجا دنبال هم بگردید و از هم خبردار بشید • 🏥 کمک‌های اولیه خونریزی شدید: اول دراز بکشید و اندام زخمی رو به هیچ وجه تکون ندید تا خون از دست ندید. دوم: بعد از ضدعفونی با گاز و الکل، با پارچه تمیز و پانسمان روی زخم رو فشار مستقیم و محکم بدید و اونو برندارید. در مرحله سوم با چیزی مثل کمربند، طناب، تیکه پارچه رگ های منتهی به زخم رو محکم ببندید. سوختگی: با آب خنک (نه یخ) بشورید، لباس چسبیده رو نکَنید. خمیر دندون هم کار اشتباهیه. تنفس آهسته ۶و۴ (۴ ثانیه دم، ۶ ثانیه بازدم) برای آروم شدن، خونسردی و تنظیم پمپاژ خون و بهبود عملکرد مغز که بشدت به جفتشون نیاز دارید در این لحظات

شخصا چون تجربه بمباران نظامی رو دارم؛ میتونم لوازم مورد نیاز رو بهمراه چندتا نکته بهتون بگم. این لیست کوتاه اما جامعی که آماده کردم ضروری‌ترین لوازم و نکاتیه که یه فرد در شرایط جنگی نیاز داره. مثلا من مثل بعضی اینفوگرافیک‌ها به قرص جوشان و مولتی ویتامین و ژل عفونی‌کننده دست و دستمال مرطوب و این چیزا اشاره ای نکردم. چون آدم توی جنگ اگه فکرش کار کنه و بتونه روی ذهنش مسلط باشه؛ به چیزهای مهمتری فکر می‌کنه و اصلا فرصت و توانی برای این چیزا نمی‌مونه براش! همین یک پیام برای ابتداییات براتون کافیه. البته امیدوارم هیچوقت به دردتون نخوره. • 🎒 وسایل مورد نیاز ۱. چند پاور بانک قوی، سالم و ظرفیت بالا رو داشته باشین + کابل شارژ ۲. چراغ قوه و باتری (براساس نیاز مثل قلمی یا هرچی) ۳. موبایل های دکمه ای ساده که ظرفیت باتری خوبی دارن گزینه خوبی‌ان‌ واسه حفظ ارتباط در زمان قطعی اینترنت یا تموم شدن ذخیره برقی و شارژی. برای ارتباط گیری پیام های کوتاه بدید و تماس طولانی نداشته باشید چون شبکه‌ها شلوغ می‌شن و اعتبار سیم کارتتونم تموم میشه. شارژ اعتباری سیم کارت رو پر کنید. ۴. آب (حداقل ۱–۲ لیتر برای هر نفر در هر روز) ۵. خوراکی فشرده با کالری و انرژی بالا (کنسرو+بیسکویت+شکلات تلخ+خرما) نکته مهم: بدنتون با تن ماهی آب می‌کشه ولی شما ذخیره آبتون رو باید جیره بندی کنید. پس برخلاف گفته‌های توی مجازی تن ماهی گزینه خوبی نیست ۶. عکس مدارک مهمتونو توی گوشی داشته باشید ۷. داروهای شخصی درصورت بیماری خاص + مسکن + سرماخوردگی ۸. کیف کوچیک کمک‌های اولیه (الکل + باند و پانسمان پهن و بلند + گاز ضدعفونی + پودر انعقاد خون) ۹. ماسک پارچه ای ضخیم (برای گرد و غبار ناشی از انفجار و مسدود نشدن راه تنفس) ۱۰. پول نقد ۱۱. یه سری وسایل: طناب + چاقوهای همه کاره شامل قاشق چنگال و دربازکن + کبریت (فندک احتمال انفجار و شکستن داره) 🚨نکته بسیار مهم: کوله‌تون باید تاحدامکان سبک باشه. در شرایط جنگ باید فرض کنیم ۲۴ ساعت مداوم درحال پیاده‌روی ایم. آیا این کوله طوری هست که ۲۴ ساعت بتونم تحملش کنم؟ از هر وسیله غیرضروری بگذرید و فقط لوازمی که گفتم لازمتونه. خدای‌ناکرده درصورت گیرکردن در آوار حتی ۱۰سانتیمتر فضای اشغال شده کمتر و نیم کیلو وزن کمتر می‌تونه نجات‌بخش باشه. • 🏚 آماده‌سازی فضا ۱. پنجره‌ها رو با چند راند نوار چسب پهن ضربدری ایمن‌تر کنید. ذرات خردشده شیشه مثل چاقو پرتاب میشه و باعث کوری و زخم های شدید به ارگان‌های حیاتی بدن میشه (پرده حتی ضخیم ترینش اثری نداره) ۲. اشیای سنگین بالاسری (روی کمدها، بوفه‌ها و طاقچه ها) رو بردارید و شیر گاز رو ببندید ۳. اگر نور انفجار دیدید سمت پنجره نرید چون صوت دیرتر از نور بهتون میرسه و وقتی برید لب پنجره، موج انفجار تازه به شما میرسه و علاوه بر پرت کردن، باعث زخم های عمیق و کوری براثر خردشدن شیشه توی صورتتون میشه. ۴. عجله نکنید برای بیرون رفتن. ممکنه حمله‌ی دوم (secondary strike) بیاد. ازنظر آمار ریاضیات و قواعد امنیتی نظامی، اینکه توی خیابون باشید برخورد ترکش ها، ریزش آوار، پرتاب شدنتون براثر انفجار و سایر خطرها احتمالش بیشتر از اینه که توی خونه باشید. چون تو خونه فقط باید منزل و آپارتمان شما مورد هدف قرار بگیره تا خطری شمارو تهدید کنه ولی توی خیابون و فضای باز شما از هر جهت (۳۶۰ درجه) در معرض خطر هستید. + قبلا هم گفته بودم ۵. از الان با اعضای خانواده قرار بذارید درصورت هدف گرفتن منزل شما، یک نقطه مشخص در محل همگی جمع بشید که اگه کسی ازتون بیرون بود و ارتباطات قطع بود اونجا دنبالتون بگرده و از هم خبردار بشید • 🏥 کمک‌های اولیه خونریزی شدید: اول دراز بکشید و اندام زخمی رو به هیچ وجه تکون ندید تا نیازی به خون‌رسانی نداشته باشه و خون از دست ندید. دوم: بعد از ضدعفونی با گاز و الکل، با پارچه تمیز و پانسمان روی زخم رو فشار مستقیم و محکم بدید و اونو برندارید. در مرحله سوم با چیزی مثل کمربند، طناب، تیکه پارچه رگ های منتهی به زخم رو محکم ببندید. سوختگی: با آب خنک (نه یخ) بشورید، لباس چسبیده رو نکَنید. خمیر دندون هم کار اشتباهیه. تنفس آهسته ۶و۴ (۴ ثانیه دم، ۶ ثانیه بازدم)

عراقچی زنتو

از واژه های: دیپلمات، مذاکرات، غنی سازی، عراقچی، کانال ۱۲، جمهوری اسلامی، آکسیوس، اسراییل، ویتکاف، دور بعدی، وال‌استریت ژورنال، هسته‌ای، وزیرخارجه، خاورمیانه حالم بهم می‌خوره ‌و با شنیدنشون روانم کهیر میزنه.

Iranian Foreign Minister after the third round of the Second round's round Geneva talks: I can say it was one of THE MOST SER
Iranian Foreign Minister after the third round of the Second round's round Geneva talks: I can say it was one of THE MOST SERIOUS ROUNDS of negotiations we had :)

از واژه های: دیپلمات، مذاکرات، غنی سازی، عراقچی، کانال ۱۲، جمهوری اسلامی، آکسیوساسراییل، ویتکاف، دور بعدی، وال‌استریت ژورنال، هسته ای، وزیرخارجه حالم بهم می‌خوره ‌و با شنیدنشون روانم عوق میزنه.