" دو خط شعر "
#مولاناعلی💙 کلاف شعر دارم، سالها کارم غزل بافیست دراین بازار آشفته، علی تحسین کند کافیست ⚠️ کپی به هر نحوی حلال است 💠فعالیت اصلی در اینستاگرام : instagram.com/dokhat_sher 📽️ فيلم و عكس های خام: @ghafase110
نمایش بیشتر📈 تحلیل کانال تلگرام " دو خط شعر "
کانال " دو خط شعر " (@dokhat_sher) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 12 935 مشترک است و جایگاه 6 954 را در دسته دین و مذهبی و رتبه 24 845 را در منطقه إيران دارد.
📊 شاخصهای مخاطب و پویایی
از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 12 935 مشترک جذب کرده است.
بر اساس آخرین دادهها در تاریخ 26 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 382 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 15 بوده و همچنان دسترسی گستردهای حفظ شده است.
- وضعیت تأیید: تأیید نشده
- نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 13.11% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 7.24% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب میکند.
- دسترسی پستها: هر پست به طور میانگین 1 696 بازدید دریافت میکند. در اولین روز معمولاً 936 بازدید جمعآوری میشود.
- واکنشها و تعامل: مخاطبان بهطور فعال حمایت میکنند؛ میانگین واکنش به هر پست 24 است.
- علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند نجف, حیدر, السلام, کس, بوسه تمرکز دارد.
📝 توضیح و سیاست محتوایی
نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاههای شخصی توصیف میکند:
“#مولاناعلی💙
کلاف شعر دارم،
سالها کارم غزل بافیست
دراین بازار آشفته،
علی تحسین کند کافیست
⚠️ کپی به هر نحوی حلال است
💠فعالیت اصلی در اینستاگرام :
instagram.com/dokhat_sher
📽️ فيلم و عكس های خام:
@ghafase110”
به لطف بهروزرسانیهای پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 27 ژوئن, 2026)، کانال همواره بهروز و دارای دسترسی بالاست. تحلیلها نشان میدهد مخاطبان بهطور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته دین و مذهبی تبدیل کردهاند.
در حال بارگیری داده...
| تاریخ | رشد مشترکین | اشارات | کانالها | |
| 26 ژوئن | +15 | |||
| 25 ژوئن | +22 | |||
| 24 ژوئن | +25 | |||
| 23 ژوئن | +24 | |||
| 22 ژوئن | +18 | |||
| 21 ژوئن | +15 | |||
| 20 ژوئن | +27 | |||
| 19 ژوئن | +19 | |||
| 18 ژوئن | +62 | |||
| 17 ژوئن | +20 | |||
| 16 ژوئن | +13 | |||
| 15 ژوئن | +12 | |||
| 14 ژوئن | +6 | |||
| 13 ژوئن | 0 | |||
| 12 ژوئن | +8 | |||
| 11 ژوئن | +5 | |||
| 10 ژوئن | +11 | |||
| 09 ژوئن | +12 | |||
| 08 ژوئن | +4 | |||
| 07 ژوئن | +6 | |||
| 06 ژوئن | +8 | |||
| 05 ژوئن | +6 | |||
| 04 ژوئن | +24 | |||
| 03 ژوئن | +10 | |||
| 02 ژوئن | +7 | |||
| 01 ژوئن | +9 |
#مهدیمقیمی
| 2 | انشالله💔 | 434 |
| 3 | هنگامی که حضرت قائم(عج) ظهور کند،
بین رکن و مقام میایستد و پنج ندا را سر میدهد:
ندای اول: الا ای اهل عالم! منم آن امام قائم.
ندای دوم: الا ای اهل عالم! منم شمشیر انتقام [الهی].
ندای سوم: الا ای اهل عالم! به درستی که جدّم حسین(ع) را تشنه کشتند.
ندای چهارم: الا ای اهل عالم! به درستی که جدّم حسین را عریان بر روی زمین رها کردن.
ندای پنجم: الا ای اهل عالم! به درستی که جدّم حسین(ع) را از سر کینه و دشمنی پامال کردند. | 593 |
| 4 | #الهیبحقالزینبعجللولیکالفرج
بر آن سری که رفت به مغرب سرِ سَنان
بر جسم پایمال به مقتل دمِ اذان
بر آن مخدرات به زنجیرها اسیر
عَجِّل عَلی ظُهورِكَ یا صاحب الزمان...
#محمدعلیانصاری | 794 |
| 5 | همین که سهم امام از جهان کفن هم نیست
بخوان تو فاتحه مابقی دنیا را...
سیدالشهدا علیهالسلام،
از حضرت یحیی بن زکریا
که به نا حق، سر از بدنش
جدا کرده بودند،
بسیار یاد میکرد،
میفرمود:
از بی ارزشی و خواری دنیا
نزد خداوند متعال همین بس،
که سرِ یحیی به فاحشهای
در بنی اسرائیل هدیه شد...
بحارالانوار،ج۴۴،ص۳۶۵ | 970 |
| 6 | #شبجمعستهوایتنکنممیمیرم 💔
این شب جمعه هوایش چه نفسگیر شده
دم مغرب بدنی طعمهٔ شمشیر شده
مادری آمده در کرب و بلای پسرش
آمده گوشهٔ گودال، ولی دیر شد...
#مهدیقربانی | 1 140 |
| 7 | #قتلالحسینیومالسقیفة💔
تنها شدی و لشکر خونخوار می رسد
بوی سقیفه و در و دیوار می رسد
از زخم های سوخته ی بی شماره ات
حسی شبیه لحظه ی مسمار می رسد
با مادرم بگو که دختر پرده نشین تو
از کربلا به کوچه و بازار می رسد
***
ای یادگار مادر پهلو شکسته ام
من بی دفاع، خسته کنارت نشسته ام
هستند قاتلان تو همخون دوّمی
ای کشته ی جنایت ملعون دوّمی
گودال سرخ پر شده از عطر سیب تو
رفته به نیزه صورت شیب الخضیب تو
از موی تو نشانه در انگشت شمر بود
دیدم محاسن تو که در مشت شمر بود
این زلف را که خاک بر آن لانه کرده است
یادش به خیر مادرمان شانه کرده است
از تو لب و سر و دهن از داغ سرخ شد
از من تنم به ضربه ی شلاق سرخ شد
از من زمان غارتمان سر شکسته اند
از تو به نعل تازه چه پیکر شکسته اند
بس تیر و نیزه ای که به جسمت شکسته اند
ذبح تو را همه به تماشا نشسته اند
ناچار می شوم که رهایت کنم حسین
فکری برای خیمه و غارت کنم حسین
از من سر تو فاصله دارد چه ها کنم
با کینه ای که حرمله دارد چه ها کنم
آیا به خواهر تو اسیری روا بود؟
با لشکری که بد دهن و بی حیا بود
ای وای من زمان خداحافظی شده
ای پاره تن زمان خداحافظی شده
#حسنکردی | 1 164 |
| 8 | حدودا ساعت شیش است، قاتل دور مقتول است
همه رفتند از گودال، امّا شمر مشغول است... | 1 143 |
| 9 | حدودا ساعت پنج است..در گودال غوغا شد
سر دزدیدن پیراهن ارباب دعوا شد... | 1 221 |
| 10 | حدودا ساعت «چار» است دیگر کار پیچیده
به روی تل خاکی دختری از ترس لرزیده... | 1 331 |
| 11 | حدودا ساعت سه شمر وارد شد به گودالش
زنا زاده نگاهی کرد آقا را و می خندید بر حالش
به خاک افتاده بود ارباب…چشمانش کمی بسته
صدایش از ته حنجر..صدای خس خس خسته
برش گرداند با پا تا کند پا مال جسمش را
برش گرداند با پا تا بسوزاند دل زهرا
به دورش صدنفر بودند با تیغ و نی و خنجر
برای کشتنش خیلی مصمم بود آن لشکر... | 1 419 |
| 12 | باز هم روز دهم ساعت سه، ساعت سَر... | 1 368 |
| 13 | #قتلالحسینیومالسقیفة💔
تنها شدی و لشکر خونخوار می رسد
بوی سقیفه و در و دیوار می رسد
از زخم های سوخته ی بی شماره ات
حسی شبیه لحظه ی مسمار می رسد
با مادرم بگو که دختر پرده نشین تو
از کربلا به کوچه و بازار می رسد
***
ای یادگار مادر پهلو شکسته ام
من بی دفاع، خسته کنارت نشسته ام
هستند قاتلان تو همخون دوّمی
ای کشته ی جنایت ملعون دوّمی
گودال سرخ پر شده از عطر سیب تو
رفته به نیزه صورت شیب الخضیب تو
از موی تو نشانه در انگشت شمر بود
دیدم محاسن تو که در مشت شمر بود
این زلف را که خاک بر آن لانه کرده است
یادش به خیر مادرمان شانه کرده است
از تو لب و سر و دهن از داغ سرخ شد
از من تنم به ضربه ی شلاق سرخ شد
از من زمان غارتمان سر شکسته اند
از تو به نعل تازه چه پیکر شکسته اند
بس تیر و نیزه ای که به جسمت شکسته اند
ذبح تو را همه به تماشا نشسته اند
ناچار می شوم که رهایت کنم حسین
فکری برای خیمه و غارت کنم حسین
از من سر تو فاصله دارد چه ها کنم
با کینه ای که حرمله دارد چه ها کنم
آیا به خواهر تو اسیری روا بود؟
با لشکری که بد دهن و بی حیا بود
ای وای من زمان خداحافظی شده
ای پاره تن زمان خداحافظی شده
#حسنکردی | 1 |
| 14 | #عزیزفاطمهراحتبخوابدرگودال💔
عزیز فاطمه در قتله گاه گیر افتاد
به دست حرمله شمشیر تیز و تیر افتاد
خدا بخیر کند شمر آمده گودال
حسین خسته…از آن سو جماعتی خوشحال
برای زخمِ دگر جا نمانده در بدنش
حرامزاده زده پشت دست بر دهنش
چقدر پنجه کشیده ست بر سر و رویش
به دست شمر فتاده ست طره ی مویش
نفس بریده ی جنجال مقتلش کردند
برای ذبح سه ساعت معطلش کردند
به قتل صبر خدایا حسین را کشتند
بدون اینکه خورد آب از قفا کشتند...
#آرمانصائمی | 1 422 |
| 15 | 🔺 سقیفه آغاز همه انحرافات در جامعه اسلامی و منشا ظلمها و ستمها بر خاندان عصمت و طهارت و سرآغاز به وجود آمدن فاجعه کربلا بود.
در سقیفه عملاً با انکار امامت و تداوم نیافتن رهبری الهی که در غدیر طراحی شده بود، شرایطی برای جامعه اسلامی پیش آمد که به تدریج حاکمیّت بنیاُمَیّه، این دشمنان دیرینه اسلام را موجب گردید و زمینه صعود بنیاُمَیّه برای تکیه بر پستهای کلیدی را فراهم ساخت و سرانجام با روی کار آمدن معاویه و فرزند سگبازش یزید فاجعه عاشورا شکل گرفت.
آری اگر سقیفه شکل نمیگرفت و با غصب حقّ امیر مومنان علی(ع، انحرافات پدید نمیآمد و زمینههای تسلّط امویان بر سرنوشت امّت اسلامی فراهم نمیشد، واقعه عاشورا رخ نمیداد.
نقل شده که «امیری از سیّدی پرسید حسین را کجا کشتند؟
گفت: در کربلا. گفت اشتباه میکنی؟ آن حضرت را در سقیفه بنیساعده کشتند.»
چرا که ظلم به اهلبیت و مهجوریّت آنان از سقیفه آغاز و این توطئه با شهادت امام علی و امام حسین علیهما السلام کامل شد.
▪️ به تعبير عميق و زيباى مرحوم آية الله غروى اصفهانى:
«... وقتى حرمله تير افكند، حرمله نـبـود كـه تـيـر انـداخت، بلكه تيرانداز واقعى كسى بود كه براى او زمينهسازى كرده بود. تـيـرى از جـانـب سـقيفـه آمد كه كمانِ آن در دست خليفه بود. آن تير، گلوى آن كودك را ندريد، بلكه بر جگر دين و قلب پيامبر فرو نشست.»
تيرى هم كه روز عاشورا بر قلب حسين بن على (عليه السلام) نشست و خونِ (ثار الله) را بر زمين ريخت، در واقع در روز سقيفه رها شده بود و در عاشورا به هدف نشست!
▪️مرحوم نيّر تبريزى در پيوند اين دو حادثه با هم، گفته است:
كانكه طرح بيعتِ شورا فكند
خود همانجا طرح عاشورا فكند
چرخ در يثرب رها كرد از كمان
تير، كاندر نينوا شد بر نشان...
▪️ حضرت زینب (س)، هنگامی که دشمن به سمت خیمهها حمله کرد و آنها را به آتش کشید، خطاب به امام حسین (ع) کردند و فرمودند: «پدرم فدای آن کسی که خیمهاش روز دوشنبه غارت شد.»
بر اساس محاسبات تاریخی، مطمئنا روز عاشورا دوشنبه نبوده است؛بلکه اشارۀ حضرت زینب(س)،روز سقیفه است که باعث شدند کل امت اسلامی،از منبع هدایت دور شوند و انحراف در جامعۀ اسلامی رسوخ کند
▪️ سخن امام حسین(ع)در زمان شهادتشان:
زمانی که تیر بر قلب سیدالشهدا(ع) اصابت کرد، حضرت تیر را از پشت بیرون کشیدند و خونها را در دستان خویش جمع و به آسمان پرتاب کردند.
سپس دوباره خونها را با دستان خویش جمع کردند و محاسن خویش را به خون خضاب کردند و این عبارت را فرمودند:
«با همین حال که به خون آغشتهام خداوند را ملاقات خواهم نمود، خطاب به جدم رسول الله (ص) میگویم: یا رسول الله! مرا فلانی و فلانی (ابوبکر و عمر) به قتل رساندند.»
▪️ «کمیت» شاعر میگوید: به امام باقر(ع) عرض کردم: به من از حال آن دو نفر خبر دهید.
فرمودند: «به خدا سوگند ای کمیت! هیچ خونی هر چند ناچیز ریخته نشود و هیچ مالی به حرام گرفته نمیشود و هیچ سنگی از روی سنگی واژگون نمیشود مگر آنکه گناهش به گردن آن دو است.» کافی، ج ۸، ص ۱۰۲
• | 1 406 |
| 16 | 95961140.ogg | 1 168 |
| 17 | 🔺 سقیفه آغاز همه انحرافات در جامعه اسلامی و منشا ظلمها و ستمها بر خاندان عصمت و طهارت و سرآغاز به وجود آمدن فاجعه کربلا بود.
در سقیفه عملاً با انکار امامت و تداوم نیافتن رهبری الهی که در غدیر طراحی شده بود، شرایطی برای جامعه اسلامی پیش آمد که به تدریج حاکمیّت بنیاُمَیّه، این دشمنان دیرینه اسلام را موجب گردید و زمینه صعود بنیاُمَیّه برای تکیه بر پستهای کلیدی را فراهم ساخت و سرانجام با روی کار آمدن معاویه و فرزند سگبازش یزید فاجعه عاشورا شکل گرفت.
آری اگر سقیفه شکل نمیگرفت و با غصب حقّ امیر مومنان علی(ع، انحرافات پدید نمیآمد و زمینههای تسلّط امویان بر سرنوشت امّت اسلامی فراهم نمیشد، واقعه عاشورا رخ نمیداد.
نقل شده که «امیری از سیّدی پرسید حسین را کجا کشتند؟
گفت: در کربلا. گفت اشتباه میکنی؟ آن حضرت را در سقیفه بنیساعده کشتند.»
چرا که ظلم به اهلبیت و مهجوریّت آنان از سقیفه آغاز و این توطئه با شهادت امام علی و امام حسین علیهما السلام کامل شد.
▪️ به تعبير عميق و زيباى مرحوم آية الله غروى اصفهانى:
«... وقتى حرمله تير افكند، حرمله نـبـود كـه تـيـر انـداخت، بلكه تيرانداز واقعى كسى بود كه براى او زمينهسازى كرده بود. تـيـرى از جـانـب سـقيفـه آمد كه كمانِ آن در دست خليفه بود. آن تير، گلوى آن كودك را ندريد، بلكه بر جگر دين و قلب پيامبر فرو نشست.»
تيرى هم كه روز عاشورا بر قلب حسين بن على (عليه السلام) نشست و خونِ (ثار الله) را بر زمين ريخت، در واقع در روز سقيفه رها شده بود و در عاشورا به هدف نشست!
▪️مرحوم نيّر تبريزى در پيوند اين دو حادثه با هم، گفته است:
كانكه طرح بيعتِ شورا فكند
خود همانجا طرح عاشورا فكند
چرخ در يثرب رها كرد از كمان
تير، كاندر نينوا شد بر نشان...
▪️ حضرت زینب (س)، هنگامی که دشمن به سمت خیمهها حمله کرد و آنها را به آتش کشید، خطاب به امام حسین (ع) کردند و فرمودند: «پدرم فدای آن کسی که خیمهاش روز دوشنبه غارت شد.»
بر اساس محاسبات تاریخی، مطمئنا روز عاشورا دوشنبه نبوده است؛بلکه اشارۀ حضرت زینب(س)،روز سقیفه است که باعث شدند کل امت اسلامی،از منبع هدایت دور شوند و انحراف در جامعۀ اسلامی رسوخ کند
▪️ سخن امام حسین(ع)در زمان شهادتشان:
زمانی که تیر بر قلب سیدالشهدا(ع) اصابت کرد، حضرت تیر را از پشت بیرون کشیدند و خونها را در دستان خویش جمع و به آسمان پرتاب کردند.
سپس دوباره خونها را با دستان خویش جمع کردند و محاسن خویش را به خون خضاب کردند و این عبارت را فرمودند:
«با همین حال که به خون آغشتهام خداوند را ملاقات خواهم نمود، خطاب به جدم رسول الله (ص) میگویم: یا رسول الله! مرا فلانی و فلانی (ابوبکر و عمر) به قتل رساندند.»
▪️ «کمیت» شاعر میگوید: به امام باقر(ع) عرض کردم: به من از حال آن دو نفر خبر دهید.
فرمودند: «به خدا سوگند ای کمیت! هیچ خونی هر چند ناچیز ریخته نشود و هیچ مالی به حرام گرفته نمیشود و هیچ سنگی از روی سنگی واژگون نمیشود مگر آنکه گناهش به گردن آن دو است.» | 14 |
| 18 | كانكه طرح بيعتِ شورا فكند
خود همانجا طرح عاشورا فكند
چرخ در يثرب رها كرد از كمان
تير، كاندر نينوا شد بر نشان... | 2 |
| 19 | پیام صوتی | 1 359 |
| 20 | من بمیرم برای آقایی
که زدند و به جانش افتادند
لبِ تشنه به خاک وقتی بود
نیزه ها سخت بازی اش دادند
#آرمانصائمی | 1 382 |
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
