| Distorted Human |
رفتن به کانال در Telegram
شعر، موسیقی، گاهی هم فیلم دغدغههای شاعرانه کانال اول ما https://t.me/Daar_wag
نمایش بیشتر3 186
مشترکین
+124 ساعت
اطلاعاتی وجود ندارد7 روز
+1530 روز
آرشیو پست ها
3 186
هرگز کاری شگفتتر
از کشف تو نداشتهام
هرگز چیزی مرا اینگونه
شاد نکرده بود
که در تلألو طلوع لبخندت
ماه شدم.
#عباس_معروفی
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
با هیچکس به غیر خودت دردِدل نکن
ناگفتهها بزرگترین گنجِ عالماند!
#فاضل_نظری
@Daar_wag
#هنررابهدستاهلشبرسانید
✅داروگ مجلهء شعر و سینمای شاعرانه✅
3 186
به تو گفتم :
« گنجشکِ کوچکِ من باش
تا در بهارِ تو
من درختی پُرشکوفه شَوم »
و برف آب شد،
شکوفه رقصید،
آفتاب درآمد.
من به خوبیها نگاه کردم و عوض شدم
من به خوبیها نگاه کردم
چرا که تو خوبی
و این
همه اقرارهاست،
بزرگترین اقرارهاست ...
#احمد_شاملو
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
من: بقچهی مسافرت میبندی؟
نازی: اَر خدا بخواد میخوام برم جنوب!
من: با تَب تُو مو وُ خونریزی؟
کی میخوای برگردی؟
نازی: سهمیلیون سال دیگه!
من: سه میلیون سال دیگه!!!
چهطوری پیدات کنم؟
نازی: با قطار بیا جنوبُ
آنجا پیاده شو!
هر کجا بابونه دیدی، بو کن!
من اون جام!
#حسین_پناهی
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
من جاده ابریشمام
در من کاروانهای بسیاری
به غارت رفتهاند
بازرگانان بسیاری راه گم کردهاند
شترانی با بار ادویه و دارچین
در شن خفتهاند
رونقی داشت دلم قبل از تو
طاعون عشق ویرانم کرد
من جاده ابریشمام
که حالا با خاک یکسان شدهام
اما
هنوز هم
از هر طرف که در من سفر کنند
به تو خواهند رسید.
#جواد_گنجعلی
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
از کوهها برای تو گلهای شاد میآرم،
سنبل آبی، فندق تاری،
و سبدهای وحشی بوسه.
میخواهم با تو آن کنم
که بهار میکند با همه گیلاسبُنان.
#پابلو_نرودا
برگردان: #بیژن_الهی
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
Repost from مجلهٔ شعر و سینمای شاعرانه
کِی شنبه من به شادمانی برخاست
یا جمعه من بزمِ نشاطی آراست
خوبست که ایام براُفتد ورنه
تا شنبه و جمعه هست این غم برجاست
#نظیری_نیشابوری
@Daar_wag
#هنررابهدستاهلشبرسانید
✅داروگ مجلهء شعر و سینمای شاعرانه✅
3 186
Repost from مجلهٔ شعر و سینمای شاعرانه
از گل و سنبل به نظم و نثر سعدی قانعم
این معانی در گلستان بیشتر دارد بهار...
#بیدل_دهلوی
@Daar_wag
#هنررابهدستاهلشبرسانید
✅داروگ مجلهء شعر و سینمای شاعرانه✅
3 186
"#رومن_گاری" در کتابِ "مردیباکبوتر" چنین میگوید:
"#عمر_خیام" میگوید که خداوند هرگز دعاهایی را که از یک مسجد نوبنیاد به سویش میآید نمیشنود، مگر آنکه پرستویی دربام مسجد آشیانه کرده باشد.
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
من اقرار میکنم
در زمانی که اندوهِ ما را انکار میکنند
و مجبورمان میکنند بیلبوردهایی باشیم
برای لذت و قدرت
اعتراف میکنم غمگینم
و هیچ چیز نمیخواهم جز
توقفِ رودخانهی خون.
#مرام_المصری
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
عقلم که کامل شد
به موهبت دیوانگی ایمان آوردم
خودم را ترانهای خوشبخت یافتم
که آهنگی خاطره انگیز را
به دوش میکشید
تلنگر مه بودم بر وضوح شیشه
دلو آب در درنگ چاه
پروانهای که دلش میخواست بودا شود
#جواد_گنجعلی
آواز استاد
#محمدرضا_شجریان
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
پدرم همیشه می گفت:
" زود خوابیدن و زود بیدار شدن ، آدم را سالم ، پولدار و عاقل میکند".
در خانه ساعت هشت چراغها خاموش بود.
و سپیده دم با بوی بیکن و قهوه و نیمرو از خواب بلند میشدیم.
پدرم یک عمر این دستور را دنبال کرد.
اما خودش جوان مُرد و مفلس بود و فکر میکنم چندان هم عاقل نبود.
من نصیحت او را گوش نکردم،
دیر خوابیدم، دیر بیدار شدم.
حالا نمی گویم دنیا را فتح کرده ام،
اما ترافیک صبحها را دیگر ندارم
از خیلی از دردسرهای معمولی دورم
و با آدمهای جدید و بینظیری آشنا شدهام
یکی از آنها خودم؛
کسی که پدرم هرگز او را نشناخت...
#چارلز_بوکوفسکی
@Daar_wag
#شعررابهدستاهلشبرسانید
🌸 داروگ خانهء شعر 🌸
3 186
بخشی از وجودش گاهی آرزو میکرد برگردد به ابتدای رابطهاش با او.
فقط به خاطر تجربهکردنِ دوبارهی همهی آن چیزها.
#جومپا_لاهیری
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
دوستت دارم؛ نه از آنرو که در من نوری افروختی،
بلکه به آن سبب که تاریکیام را تاب آوردی.
#آنا_کامینسکا
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
من به تنهایی نیاز دارم.
به فضا نیاز دارم، به هوا نیاز دارم.
به دشتهای خالی اطرافم نیاز دارم؛
و پاهایم که روی جادهها میتازند؛
و خواب؛
و زندگی طبیعی و ساده...
ویرجینیا ولف
https://t.me/Distortedhuman
3 186
ومن أكبر أخطائي أنني كنت أمرّ على لحظات الفرح مروراً عابراً، وأعيش الحزن بكل مشاعري
و از خطاهای بزرگم آن بود، که لحظات دلخوشی را سرسری میگذراندم، اما غم و اندوه را با همهی وجود زندگی میکردم.
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
یک ریسمان
فکندی
بُردیم
بر بلندی
من در هوا
معلق،
وان ریسمان
گسسته ...
#مولانا
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
3 186
Repost from مجلهٔ شعر و سینمای شاعرانه
با تو سلامی بود
که بوی خداحافظی داشت
برف می آمد و رنج را سنگینتر میکرد
برف می آمد و میدانستم
این آدم برفی
تا چند بهار بعد آب نخواهد شد...
#جواد_گنجعلی
@Daar_wag
#هنررابهدستاهلشبرسانید
✅داروگ مجلهء شعر و سینمای شاعرانه✅
3 186
«از این بیش بیتابی سزاوار نیست.
آرام، آرام دلِ من، آرامتر!
تو باید دردهای بزرگتری را تحمل کنی.»
#لویی_آراگون
@Distortedhuman
🌷هنر هشتم؛ آشفتگیهای شاعرانه🌷
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
