لحد إمتي"ي
Ir al canal en Telegram
لأن ضِحكتك بمفردها عِناق كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk
Mostrar más4 719
Suscriptores
-124 horas
+107 días
+4930 días
Archivo de publicaciones
4 718
https://t.me/haideelsanhoury
لو فقط نتقاسم الحِمل،
لو فقط يتعكَّز الإنسان على الإنسان
ستكون الدُنيا أخف.
4 718
Repost from بَقايا شُعور
أُحاول أن أُصدق
أن كُل شيءٍ سيمضي على ما يُرام،
أتمسّك بهذه الفكرة…
لكن، لِماذا لا يُفارقني القلق؟
4 718
Repost from مَراسِيل𓂆
لم أعد أؤمنُ
أنَّ الحبَّ وطنٌ يا لَيْلَى،
فالأوطانُ لا تتركُ أهلَها
بهذا القدرِ من التيهِ.
يا لَيْلَى،
إن كان الحبُّ وطنًا،
فلماذا كلُّ العائدين منه
يحملون جوازاتِ حنينٍ منتهيةً؟
4 718
Repost from رَوْنق࣪ ۪ 𐚁̸ .
مش قادرة بجد أبطّل خوف من اللي جاي رغم إني عارفة إن ربنا مش هيسبني وإنه هيختارلي الخير، بس خايفة الاختيار دا مقدرش أتأقلم عليه ومش عارفة إيه هيكون رد فعلي ولا هتصرف إزاي، ولو دا بجد حصل وكان ليا الخير في حاجة غير اللي نفسي أنها تحصل مش عارفة هل هقدر إني أكمل ولا لأ، وأنا بجد عمري ما خوفت من اللي جاي غير دلوقتي.
4 718
Repost from رَقِيـــق 𐚁̸ .
مش عايزه أقول إن الإنسان زعلان من الدُّنيا أو زعلان عليها...الله يرزقنا الزُهد فيهَا ولا يجعل أعيننا إلَّا على الآخِرة
لكِن الإنسان يشقَى بوحدتهِ وتنكر خِله له من بعد المودَّة!
فاللهم ارزقنا أُنسكَ ومعيتكَ ولا تعلق قلوبنا بغيركَ:")
4 718
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ده الأستاذ سليم عليه رحمة الله
من محافظة الأقصر
لو بصيتـ/ـي كده في أول الصورة هتلاقي إن البوست نازل ع جروب وفيات المطاعنة
المطاعنة موجودة في الأقصر لو حابب/حابة تتأكدوا من حقيقة وجودها ممكن تسألوا عنها أي أداة ذكاء اصطناعي هيأكد لكم وجودها وده لينك الجروب لو حد حابب يتأكد انه مش فيك: https://www.facebook.com/share/g/1CkAwb2mm7/
هتلاقوا عليه عدد من المنشورات اللي نازلة للأستاذ سليم عليه رحمة الله من وقفة العيد لانه يوم وفاته ـ عليه رحمة الله ـ و عدد من التفاعلات بأكونتات واضح إنها مش فيك و من الصعب إن حد يفتعل ده كله لمجرد الحصول ع المبلغ ده لان في طرق نصب أذكى من كده كتير
فـ أصلحوا النية يصلحكم الله
الله المستعان.
4 718
Repost from فيرنڤيه
وصف أحدهم خيبته:
"الأمر يشبه أن تظن بأنك سماء
ثم تكتشف أنك لون أزرق على طرف لوحة"
4 718
تخيل أمنية أهل القبور الآن!
إنهم يكونوا مكانك ليوم واحد بس... يوم واحد يعبدوا فيه ربنا، يتوبوا من ذنوبهم، ويعملوا أعمال صالحة تعوض اللي فات.
أما أنت؟
لسه الفرصة في إيدك!
إوعى تضيعها، واستغل كل لحظة في طاعة ربنا.
قال اللَّه تعالى:
{يَقُولُ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي}.
اعمل النهاردة في حياتك كل اللي نفسك تلاقيه في صحيفتك يوم القيامة
4 718
Repost from مَراسِيل𓂆
مش كل حاجه فيك هي شخصيتك
في حاجات كتير هي رد فعل لبيئة عشت فيها ..
بيت فيه توتر ونقد مستمر أو عدم أمان
كفيل يخلق إنسان قلق
حتى لو هو بطبيعته مش كده .
4 718
Repost from رَسائِــل
لا شيئاً سوى أنه منتصف الليل في هذه البلدة التي أخبرتك أنها لا تملك أي أسباب للحياة، كانت رسائلك الشيء الوحيد الذي يجعلها مُحببة للعيش، منذ فترة بعيدة وأنا أستقبل المساء والصباح هنا بلا رسائلك، وأنا أكتب فقط لأخبرك أنني مازلت لا أختار شيئاً، الحياة والحب والموت جميعهم حظ وقدر.
- عُمر عليّ
4 718
الانتظار.. فيه مشاعر سلبية زى الخوف والقلق، لانك منتظر شئ معين يحصل ورافض اى حل غيره!
أما التسليم.. مليان مشاعر إيجابية زى الطمأنينة والرجاء والإتكال واليقين بأنك مش لوحدك، لانك عملت كل اللى عليك، وسلمت الموضوع ل "ضابط الكل" اللى فى أيده كل الأشياء.. فأنت راضى بأى نتيجة.
4 718
Repost from لِـ إِنسَانٍ يُحَاوِلُ🤎'
أقِف وحدي، وأدري بأنّك تراني، وأوقِنُ بلُطفك،
إنْ لَمْ يَكُنْ بِك عَلَيّ غَضَبٌ فَلَا أُبَالِي
وَلَكِنّ عَافِيَتَك هِيَ أَوْسَعُ لِي
يا واسع.
4 718
Repost from وَاسِي
كنت محتاج حد أتكلم معاه، أتكلم معاه ويسمعنى ويطيب بخاطرى لما أكون مضايق، ولاقيتك أنتي عملتى كل ده..
ــ اضحك الصورة تطلع حلوة 1998 .
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
