uz
Feedback
لحد إمتي"ي

لحد إمتي"ي

Kanalga Telegram’da o‘tish

لأن ضِحكتك بمفردها عِناق ‏كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk

Ko'proq ko'rsatish
4 719
Obunachilar
-124 soatlar
+107 kunlar
+4930 kunlar
Postlar arxiv
https://t.me/haideelsanhoury لو فقط نتقاسم الحِمل، لو فقط يتعكَّز الإنسان على الإنسان ستكون الدُنيا أخف.

Repost from خايف''ف
انا بعاتبك عشان تتغير مش عشان تمشي!

أُحاول أن أُصدق أن كُل شيءٍ سيمضي على ما يُرام، أتمسّك بهذه الفكرة… لكن، لِماذا لا يُفارقني القلق؟

Repost from رَسائِــل
وليس لدي أحبابٌ ولا بيتٌ، فهل أرتاحُ بعض الوقت في عينيكِ ؟

لم أعد أؤمنُ أنَّ الحبَّ وطنٌ يا لَيْلَى، فالأوطانُ لا تتركُ أهلَها بهذا القدرِ من التيهِ. يا لَيْلَى، إن كان الحبُّ وطنًا، فلماذا كلُّ العائدين منه يحملون جوازاتِ حنينٍ منتهيةً؟

مش قادرة بجد أبطّل خوف من اللي جاي رغم إني عارفة إن ربنا مش هيسبني وإنه هيختارلي الخير، بس خايفة الاختيار دا مقدرش أتأقلم عليه ومش عارفة إيه هيكون رد فعلي ولا هتصرف إزاي، ولو دا بجد حصل وكان ليا الخير في حاجة غير اللي نفسي أنها تحصل مش عارفة هل هقدر إني أكمل ولا لأ، وأنا بجد عمري ما خوفت من اللي جاي غير دلوقتي.

مش عايزه أقول إن الإنسان زعلان من الدُّنيا أو زعلان عليها...الله يرزقنا الزُهد فيهَا ولا يجعل أعيننا إلَّا على الآخِرة لكِن الإنسان يشقَى بوحدتهِ وتنكر خِله له من بعد المودَّة! فاللهم ارزقنا أُنسكَ ومعيتكَ ولا تعلق قلوبنا بغيركَ:")

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ده الأستاذ سليم عليه رحمة الله من محافظة الأقصر لو بصيتـ/ـي كده في أول الصورة هتلاقي إن البوس
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ده الأستاذ سليم عليه رحمة الله من محافظة الأقصر لو بصيتـ/ـي كده في أول الصورة هتلاقي إن البوست نازل ع جروب وفيات المطاعنة المطاعنة موجودة في الأقصر لو حابب/حابة تتأكدوا من حقيقة وجودها ممكن تسألوا عنها أي أداة ذكاء اصطناعي هيأكد لكم وجودها وده لينك الجروب لو حد حابب يتأكد انه مش فيك: https://www.facebook.com/share/g/1CkAwb2mm7/ هتلاقوا عليه عدد من المنشورات اللي نازلة للأستاذ سليم عليه رحمة الله من وقفة العيد لانه يوم وفاته ـ عليه رحمة الله ـ و عدد من التفاعلات بأكونتات واضح إنها مش فيك و من الصعب إن حد يفتعل ده كله لمجرد الحصول ع المبلغ ده لان في طرق نصب أذكى من كده كتير فـ أصلحوا النية يصلحكم الله الله المستعان.

شير..
شير..

Repost from حصلخير
شرط أساسي يا بابا عندنا في الكلية حضور حفلة التخرج بالدبل

Repost from فيرنڤيه
وصف أحدهم خيبته: "الأمر يشبه أن تظن بأنك سماء ثم تكتشف أنك لون أزرق على طرف لوحة"

تخيل أمنية أهل القبور الآن! إنهم يكونوا مكانك ليوم واحد بس... يوم واحد يعبدوا فيه ربنا، يتوبوا من ذنوبهم، ويعملوا أعمال صالحة تعوض اللي فات. أما أنت؟ لسه الفرصة في إيدك! إوعى تضيعها، واستغل كل لحظة في طاعة ربنا. قال اللَّه تعالى: {يَقُولُ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي}. اعمل النهاردة في حياتك كل اللي نفسك تلاقيه في صحيفتك يوم القيامة

‏حاملًا على أكتافه ثِقل لحظة سعيدة ظن أنها أبديه

مش كل حاجه فيك هي شخصيتك في حاجات كتير هي رد فعل لبيئة عشت فيها .. بيت فيه توتر ونقد مستمر أو عدم أمان كفيل يخلق إنسان قلق حتى لو هو بطبيعته مش كده .

Repost from رَسائِــل
‏لا شيئاً سوى أنه منتصف الليل في هذه البلدة التي أخبرتك أنها لا تملك أي أسباب للحياة، كانت رسائلك الشيء الوحيد الذي يجعلها مُحببة للعيش، منذ فترة بعيدة وأنا أستقبل المساء والصباح هنا بلا رسائلك، وأنا أكتب فقط لأخبرك أنني مازلت لا أختار شيئاً، الحياة والحب والموت جميعهم حظ وقدر. - عُمر عليّ

وإذا تخلّى النّاسُ عنك جميعهم ورأيت ظلًا قد أتاك، فذا أنا.

الانتظار.. فيه مشاعر سلبية زى الخوف والقلق، لانك منتظر شئ معين يحصل ورافض اى حل غيره! أما التسليم.. مليان مشاعر إيجابية زى الطمأنينة والرجاء والإتكال واليقين بأنك مش لوحدك، لانك عملت كل اللى عليك، وسلمت الموضوع ل "ضابط الكل" اللى فى أيده كل الأشياء.. فأنت راضى بأى نتيجة.

أقِف وحدي، وأدري بأنّك تراني، وأوقِنُ بلُطفك، إنْ لَمْ يَكُنْ بِك عَلَيّ غَضَبٌ فَلَا أُبَالِي وَلَكِنّ عَافِيَتَك هِيَ أَوْسَعُ لِي يا واسع.

Repost from وَاسِي
كنت محتاج حد أتكلم معاه، أتكلم معاه ويسمعنى ويطيب بخاطرى لما أكون مضايق، ولاقيتك أنتي عملتى كل ده..
ــ اضحك الصورة تطلع حلوة 1998 .