es
Feedback
مصدع اوقات

مصدع اوقات

Ir al canal en Telegram
870
Suscriptores
-124 horas
+87 días
+9930 días
Archivo de publicaciones
«چه بسا اشعار دارد که در هر یک از آنها ساعت‌های طولانی می‌توان تفکر کرد و هزار مرتبه که شخص می‌شنود باز کهنه نمی‌شود و همیشه لذت می‌دهد و هر دفعه نکته‌ای تازه از آن درمی‌یابد! چگونه هر عبارت و هر بیت او برای نکته سنج مفتاح اندیشه‌های دور و دراز می‌شود؟ زبان فارسی چه اندازه مدیون و مرهون شیخ سعدی است؟ چقدر گویندگان و نویسندگان از او اقتباس کرده‌اند و چگونه یک جمله یا یک مصرع یا یک بیت او چون بدان استشهاد رود زینت کلام می‌شود و به عبارت جان می‌دهد؟ تأثیری که شیخ سعدی در زبان و بیان افکار فصحای دیگر داشته و تصرفی که در احوال و اخلاق و تربیت ایرانیان نموده چگونه و چه اندازه بوده است و چه استفاده‌ها از آثار او می‌توان نمود؟ از فصحای دیگر ایرانی و عرب چه استفاده و اقتباس‌ها کرده است و نسبت به آنها در چه پایه و مقام است؟ چگونه در هر نوع از سخن که وارد شده نسبت به پیشینیان مقلد نبوده و از خود سبک و شیوۀ مخصوص ایجاد نموده است؟ به چه اعتبار می‌توان گفت سخنگویی فارسی را که در روزگار او از راه راست منحرف شده بود دوباره به طریق مستقیم انداخت؟ ...بهتر آنست که سخن دراز نکنم و به همین چند کلمه قناعت ورزم که هر چند سرافرازانه می‌گویم که قوم ایرانی در هر رشته از علم و حکمت و ادب و هنرهای دیگر فرزندان نامی بسیار پرورانده؛ ولیکن اگر هم به جز شیخ سعدی کس دیگری نپرورده بود تنها این یکی برای جاوید کردن نام ایرانیان بس بود. مداحی از شیخ سعدی را از زبان و بیان خود او باید، اما هیهات که چشم روزگار مانند او ببیند». -محمد علی فروغی، خرداد ۱۳۱۶

درود به اون شخصی که اول اردیبهشت رو به عنوان روز بزرگداشت سعدی انتخاب کرده. درود به این ذوق و سلیقه.

حالا ٠٣/٠٢/٠١ همه بیخیال غصه _Noname_ @uttweet

نمیدونم راستش ولی حس می‌کنم یه مهربون واقعی از شنیدن «خیلی مهربونی» خوشحال نمیشه. ده تا کیر هم حواله‌ی خودش میکنه که باز بقیه فهمیدن این مهربونه و قراره بگا بره.

دست از سر هوش مصنوعی بردار ایرانی.

خدایا اگه همینجوری به این سخت‌گیری‌هایی که به پوششمون میشه واکنش نشون ندی مجبور میشم برم یه سیب بخورم ها

شما نمیدونید، دکتر حسابی تمام این اتفاقاتی که داره میفته رو تو دفترچه‌ی خاطراتی که از انیشتین هدیه گرفته بود به زبون فرانسوی پیش‌بینی کرده‌. اگه باورتون نمیشه از پروفسور سمیعی بپرسید

«‏هر صباحی غمی از دور زمان پیش آید گویم این نیز نهم بر سر غم‌های دگر بازگویم نه که دوران حیات این همه نیست سعدی امروز تحمل کن و فردای دگر»

چرا همیشه «اشکال نداره برام تجربه میشه» هست و نه «آخجون همونی شد که مد نظرم بود»؟

فردا تاریخ خیلی رند و جالبیه.‌ تولد؟ قبلا به دنیا اومدم. ازدواج هم که هیچی. فقط می‌مونه مرگ. خدایا به امید تو. ناامیدم نکن.

اولین بار کی گفت بازکات به همه میاد؟ همون رو گاییدم

بله جوردن بلفورت خیلی خوب بلد بود محصولاتش رو پرزنت کنه اما تا به حال خانم‌های لوازم آرایش فروش مترو رو دیدی؟

تردد با قاطر>>>>>> تردد با خطوط ۶ و ۷ مترو تهران

زمان و مکان خوبی برای زن بودن نیست.

کی عمو فروتن رو اذیت کرده؟😡
کی عمو فروتن رو اذیت کرده؟😡

بچه‌ها چرا می‌پرسید نظرت راجع به فلان چیز چیه؟ مگه آدم باید در مورد همه‌چیز نظر داشته باشه؟ من نظری ندارم. (اگه نظرم رو بگم تیمارستان بستری میشم)

فلوکستین و سرترالین در برابر تو استامینوفن۳۲۵ هستند، خورشت بادمجان عزیزم.

پدر یعنی عشق. پی ام اس را متوقف کنید.

Repost from Hector
من خیلی وقته ساعت خوابم درست شده، جنگی اگه هست بذارید قبل 12 شب.