en
Feedback
لحد إمتي"ي

لحد إمتي"ي

Open in Telegram

لأن ضِحكتك بمفردها عِناق ‏كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk

Show more
4 720
Subscribers
+624 hours
+77 days
+5930 days
Posts Archive
عزيزتي ليلى " ماذا افعل في الفكرة المجنونة التي سيطرت علي ؟ فكرة أنك لي وانا لكي .مهما طال الزمن. ان الخطأ الوحيد الذي ارتكبتيه هو انك جعلتيني اراكي وانك جميلة وانك رقيقة وانك أنتِ .
(الباب المفتوح)1963

عارفين ليه فاقد الشيء يُعطيه وبشدة! عشان طول ما الإنسان مُفتقر لشيء، لشعور، لمكانة معينة هو شايف إنه لو حسَّها أو امتلكها هيبقا سعيد ومرتاح ومُستأنس! عشان كدا هيفضل يعطي، ويزرع الشعور، ويوزع على كل اللي حواليه اللي هو مُفتقر له على أمل أنه يجي يوم ويعيش اللي طول عمره اتحرم منه.. ولإنه عارف مدى شعور الفقد دا أو إزاي متأثر بحرمانه!

Repost from خايف''ف
لاف هنا ي اخواتي

Repost from فِطرَةّ🌿
'' ابْسَط ممَا تعتقِد، واعقدُ مما تَظن ."🤍

- فيه عريس متقدملي اسمه محمد حسني مبارك وانا رافضه الموضوع دا نهائي عشان مفيش اي تريقة تحصل واهلي مقتنعين بيه عشان هو....اضغط لمتابعة القراءه ➪
⏎ افضل اتشانل ميمز فـِ التلي كله جوين .
للتبادل @K_R_09_bot

قناة إرتجال بوت لتبادل @ERT_XRG_BOT https://t.me/ER_TEGAL

بتغلط؟ وبتقول ربنا ساترني؟ فعلا ربنا ستير سبحانه وتعالى لكن خليك فاكر إن رصيدك من الستر ممكن يخلص في أي لحظة لو فضلت تغلط وتتمادى! الفضيحة ممكن تيجي فجأة! وأصعب حاجة إنك تُفضَح بعد ما كنت متغطي ومستور! فأوعى تغتر بستر ربنا عليك... خُد خطوة التوبة وخاف من ربنا وعقابه قبل ما اللحظة تيجي وتتفضح في الدنيا وفي الآخرة على رؤوس الأشهاد يوم القيامة..

Story

- 𝑶𝒃𝒔𝒆𝒔𝒔𝒆𝒅 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒄𝒉𝒐𝒄𝒐𝒍𝒂𝒕𝒆 𝒄𝒂𝒌𝒆 , 🤎🤎✨⊁.
- 𝑶𝒃𝒔𝒆𝒔𝒔𝒆𝒅 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒄𝒉𝒐𝒄𝒐𝒍𝒂𝒕𝒆 𝒄𝒂𝒌𝒆 , 🤎🤎✨⊁.

*• كثرةُ الصَّلاةِ على النَّبيِّ مُحمد ﷺ تفتَحُ أبوَابَ المسرات .*🍂🤎

أُذنبُ ثم أتوب ، أُذنِبُ ثم أتوب فهل أنا منافق..؟! لا ، أنت أوَّاب (نِعْمَ العَبْدُ إِنَّه أَوَّابُ) الأواب: هو الذي يذنب فيستغفر ثم يعود يذنب فيستغفر ثم يعود يذنب فيستغفر، وهڪذا هو في صراع مع نفسه الضعيفة والشيطان

اللي بيزعل بجد إنك عمال تجري تجري تجري وتقف شويه عشان تاخد نفسك وتشوف أنت وصلت لحد فين تلاقي نفسك لسة واقف مكانك !

يا رب أنا لا أطمعُ في شيء سوىٰ عفوكَ عنَّي، وأَن تغْفِرْ لِي وَتدخلني الجَنّة. فاللَّهمَّ لَا تحرمني!

Story

إنها ليلة الجمعة يا ربّ.. أحب الأيام إليك.. فاللهم ببركة الصلاة على حبيبك مُحمد نسألك أن تفرّج همومنا، وتُذهِب الحزن عن قلوبنا، وتُنزل علينا من السعادة والبشائر ما يفوق أمنياتنا، وتُجيب الخير من دعواتنا، وأن يُدرِكنا لُطفك، ويشملنا عفوك، وتحاوطنا ببركتك.. اليوم وكل يوم.. يا ربّ🤎

أدركتُ متأخرًا جدًا، أنّ الأمر لم يكن يَستحق أنْ أمنّحه حتىٰ نظرةً، بصيرتي العميقة كانت عمياء! الآن أتركُ كلَّ شيءٍ ورائي دُونَ ترددٍ، ولا ألتفتُ إلىٰ ما كان، أُغادرُ المكان الذي لا يُشبهني، ولا يَحتويني، أتركُه بلا عودةٍ :)). - رضوَىٰ شاهين.

"للّٰهِ حساباتٌ أخرى، وترتيباتٌ أوسع، وأنّي له وإليه أسلمت وعليه توكلت.")